Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Culturele Hoofdstad en Cambuur?

Gestart door renesmidje, februari 17, 2013, 19:59:08

Vorige topic - Volgende topic

drg

Zouden wij burgers van de culturele hoofdstad ook nog ergens inbreng over hebben of is dit weer zo'n verhaal als die kut eieren op het zaailand toen?

Voor de hoofdstad die centraal staat krijgen de kleuren en het grootste recreatie evenement van de stad bijzonder weinig aandacht...  :|

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

WouterZz

Zebrapad te groen voor Cambuurfan

LEEUWARDEN – Nog geen nacht lang bleef het splinternieuwe groene zebrapad op het Leeuwarder Blokhuisplein vrij van graffiti.

Klaarblijkelijk stond de kleur van de oversteekplaats een aantal Cambuursupporters niet aan: op verschillende plekken stond op het groene asfalt '058' en 'SCC' (een afkorting voor SC Cambuur) gekalkt. Misschien had het te maken met het bezoek dat FC Groningen, dat in groen-wit speelt, vrijdag aan het Cambuurstadion brengt.
Ook op Twitter zorgt het zebrapad voor de nodige ophef. ,,Ze zijn gek geworden hier in Leeuwarden'', merkt Michel Tilma op. ,,Kostenplaatje €30.000. Veilig oversteken doe je op een zebrapad. Zwartwit en niet groenwit.'' De bedoeling van de oversteekplaats is juist dat het veiliger wordt om vanuit de binnenstad over te steken naar de Blokhuispoort.
In één opzicht is dat doel voorlopig bereikt: het drukke autoverkeer reed aanmerkelijk langzamer langs de oude gevangenis dan normaal.

LC

Clint

Groen-wit.  :_schater :_schater

Die lui snappen er helemaal niets van. Als ze het blauw-geel hadden gemaakt had niemand in Leeuwarden er op gekalkt. :clint

Oh ja, deze hebben we ook nog: Crone.....dat bakje mut d'r af!!

Bernardo

Dit kan ook weer alleen in Leeuwarden...onbegrijpelijk  :zucht

The king1

Citaat van: Nightmarelwd op augustus 11, 2013, 10:38:50
Men maakt zich nu belachelijk met CH 2018.

De gemeente vroeg ontwerpers en ontwikkelaars in het kader van 'Kloppend Hart' om ideeën om het gebruik van de binnenstad te versterken en de ruimtelijke kwaliteit te verbeteren. De resultaten waren eind 2012 in het Stadskantoor te zien. In april 2013 beoordeelden burgemeester en wethouders de inzendingen. Het is nu duidelijk welke plannen doorgaan.

Blokhuisplein
Het plan van landschapsarchitect Peter de Ruyter, in samenwerking met landschapsarchitect Martijn Al, is 1 van de projecten die uitgevoerd wordt. In het verleden is de Blokhuispoort door zijn functie als gevangenis altijd afgekeerd geweest van de stad. Nu de Blokhuispoort veranderd is in een bruisende creatieve plek, willen wij een goede functionele en ruimtelijke relatie met de binnenstad maken. Het wegdek wordt over een grote lengte groen geschilderd met een wit strepenpatroon. Het afwijkende wegdek zal snelheid remmend werken en de attentie van weggebruikers vergroten, waardoor het makkelijker wordt om over te steken.

Omleiding
Het gaat om tijdelijke herinrichting van het Blokhuisplein, vanaf de bocht richting Nieuwe Keizersgracht tot de brug over de Zuiderstadsgracht. Van vrijdag 9 augustus 18.00 uur t/m maandag 12 augustus 06.00 uur wordt op het Blokhuisplein deze nieuwe wegmarkering aangebracht. Het Blokhuisplein is in bovenstaande periode gestremd voor alle doorgaand verkeer.
Het verkeer tussen het Zuiderplein en de Oostersingel/Keizersgracht/Tweebaksmarkt wordt omgeleid via het Vliet, Archipelweg en de Willem Lodewijkstraat. De parkeergarage Zaailand is bereikbaar vanaf het Zuiderplein.

Lees ook nog landschapsarchitect? In het centrum van Leeuwarden :y

drg

Citaat van: The king1 op augustus 13, 2013, 19:20:20
Lees ook nog landschapsarchitect? In het centrum van Leeuwarden :y

't kunstgras is zo'n succes dat ze de hele stad er mee gaan bekleden  :devil

Yellow Army

Area 58

drg


Lore

Citaat van: WouterZz op augustus 13, 2013, 10:40:35
Zebrapad te groen voor Cambuurfan

LEEUWARDEN – Nog geen nacht lang bleef het splinternieuwe groene zebrapad op het Leeuwarder Blokhuisplein vrij van graffiti.

Klaarblijkelijk stond de kleur van de oversteekplaats een aantal Cambuursupporters niet aan: op verschillende plekken stond op het groene asfalt '058' en 'SCC' (een afkorting voor SC Cambuur) gekalkt. Misschien had het te maken met het bezoek dat FC Groningen, dat in groen-wit speelt, vrijdag aan het Cambuurstadion brengt.
Ook op Twitter zorgt het zebrapad voor de nodige ophef. ,,Ze zijn gek geworden hier in Leeuwarden'', merkt Michel Tilma op. ,,Kostenplaatje €30.000. Veilig oversteken doe je op een zebrapad. Zwartwit en niet groenwit.'' De bedoeling van de oversteekplaats is juist dat het veiliger wordt om vanuit de binnenstad over te steken naar de Blokhuispoort.
In één opzicht is dat doel voorlopig bereikt: het drukke autoverkeer reed aanmerkelijk langzamer langs de oude gevangenis dan normaal.

LC

Is dit nieuws?

Clint

Je bedoelt dat de gemeente weer eens iets verneukt in onze stad?

Nee, dan is dit geen nieuws. :clint

Treb

Echt ongelofelijk..  ;(
Wie verzint dit??

Je schaamt je gewoon dood als je er langskomt..  :zucht

John Hiatt

Als Leeuwarden de strijd om Culturele Hoofdstad te worden wint, krijgen we nog veel meer van deze onzindingen. Voor €40 miljoen wist ik wel wat anders....
Begin september wordt bekend wie wint.

Treb

Als dat doorgaat dan heeft meneer crone dat maar weer mooi op z'n cv staan. Daardoor kan hij hogerop en laat hij Leeuwarden achter met een nietszeggende prijs wat achterlijk veel geld gekost heeft.

Met een nieuw stadion doet hij iets voor de stad, niet voor zichzelf. Dat past natuurlijk niet in z'n straatje.

Deze burgermeester zit er vooral voor zichzelf. Hij heeft helemaal niks met Leeuwarden.

Clint

Citaat van: John Hiatt op augustus 16, 2013, 05:20:43
Begin september wordt bekend wie wint.

9 september meende ik. Het gaat tussen Leeuwarden, Maastricht en Eindhoven.