Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Culturele Hoofdstad en Cambuur?

Gestart door renesmidje, februari 17, 2013, 19:59:08

Vorige topic - Volgende topic

The king1

Weet niet of het cultuur is maar als we promoveren geven we het mooiste feest in jaren  :y

Clint

Citaat van: Ronnie tng op februari 20, 2013, 18:37:52
Mijn mening:

Serious Request:           Een dikke JA!
Culturele hoofdstad:      Een nog dikkere NEE!

|:)

_O_

John Hiatt

In de organisatie van CH2018 zitten bijna alleen maar mensen die bitter weinig met Leeuwarden hebben en nog minder met Cambuur. Dat feestje wordt een feestje voor een kleine elite, wat tientallen miljoenen euri gaat kosten. Mocht Leeuwarden het worden, en die kans is zeer zeker aanwezig, dan gaat de provincie er mee aan de haal.

douwelwd

ik zie de run voor CH2018 positief, natuurlijk het kost geld, maar het is Leeuwarders eigen om alleen naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten.
Zelfs als een gedeelte van de kosten door Europa gedragen wordt
Eerst maar eens afwachten of we het worden en dan er een succes van maken (gemiddelde stijging door de jaren heen van de toeristen die naar de CH komen: tussen de 10 en 15 % meer toeristen, in sommige gevallen werd er meer dan € 70 miljoen verdiend)
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben
wat god er niet in gestopt heeft, haalt de fotograaf er niet uit

brambo3004

Citaat van: douwelwd op februari 21, 2013, 15:04:30
ik zie de run voor CH2018 positief, natuurlijk het kost geld, maar het is Leeuwarders eigen om alleen naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten.
Zelfs als een gedeelte van de kosten door Europa gedragen wordt
Eerst maar eens afwachten of we het worden en dan er een succes van maken (gemiddelde stijging door de jaren heen van de toeristen die naar de CH komen: tussen de 10 en 15 % meer toeristen, in sommige gevallen werd er meer dan € 70 miljoen verdiend)
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben

Ja, dat kan wel zo zijn, maar (een paar voorbeelden) Liverpool (2008), Istanbul (2010) en Marseille (2013) zijn nogal wat andere namen dan ons provinciestadje met nog geen 100 000 inwoners.

Len Cantello

Citaat van: Sander Scc op februari 20, 2013, 22:31:48
SR2013
Leuke aandachtstrekker. Als je er wat mee wil doen, dan wel massaal. En overtuigend. Anders staan we voor aap voor het hele land.

Als je de voorpagina wil halen, plak je de centjes op bakstenen. En gooien maar....  :X ;) ;) :D
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

John Hiatt

Citaat van: brambo3004 op februari 21, 2013, 19:10:06
Citaat van: douwelwd op februari 21, 2013, 15:04:30
ik zie de run voor CH2018 positief, natuurlijk het kost geld, maar het is Leeuwarders eigen om alleen naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten.
Zelfs als een gedeelte van de kosten door Europa gedragen wordt
Eerst maar eens afwachten of we het worden en dan er een succes van maken (gemiddelde stijging door de jaren heen van de toeristen die naar de CH komen: tussen de 10 en 15 % meer toeristen, in sommige gevallen werd er meer dan € 70 miljoen verdiend)
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben

Ja, dat kan wel zo zijn, maar (een paar voorbeelden) Liverpool (2008), Istanbul (2010) en Marseille (2013) zijn nogal wat andere namen dan ons provinciestadje met nog geen 100 000 inwoners.

Kom nog maar eens met wat namen! Veel steden die er zwaar zijn bij ingeschoten.

Len Cantello

Die CH gaat nergens over... In deze tijd van crisis kun je de centjes beter spenderen aan nuttiger zaken. Zoals een nieuw stadion voor onze trots. Dat blijft. Die CH ellende is een hoogmis voor aandachtsgeile ambtenaren en ander subsidievolk.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Clint


renesmidje

Hoewel negatief zijn in het bloed van de mens zit, kunnen we ook eens positief naar iets kijken, in plaats van alles afschieten.

Ja, de (sociaal)economische situatie is niet goed in Leeuwarden. Meer dan vijfduizend (!) inwoners van de stad hebben geen baan. Op een inwonertal van iets meer dan 95.000 is dat 11,3%. Daar komt nog bij dat bijna achtduizend mensen in Leeuwarden moeten leven van een minimuminkomen: 16,5% van de bevolking.. Ja, Schieringen is de slechtste wijk van Nederland, er is veel jeugdoverlast, et cetera. Maar zijn dat meteen redenen om er maar negatief tegenover te staan? Deze stad kan een enorme boost wel gebruiken, en met de Culturele Hoofdstad zal toch zeker het imago van Leeuwarden verbeteren en ik durf te wedden dat de economie zal aantrekken.

Als we het niet worden, kost dat in totaal 3,4 miljoen euro. Dat is verdomd veel geld, maar als we het wel worden - en daar hebben wij als Cambuur-supporters zeker niet veel invloed op - dan KAN dat de stad enorm veel miljoenen opleveren, ook al zijn we niet zo groot als Liverpool.

Maar we kunnen natuurlijk ook blijven zitten en niets doen. Ik ben zo niet, ik wil vechten. Voor de club, voor de stad. Cambuur in een positief daglicht zetten EN de stad helpen. Moet kunnen, toch?

Sonnema

Als je het wordt dan levert het geld op, maar waar gaat dat geld allemaal naar toe? Voor de bedrijven is het allemaal leuk maar het geld wat de gemeente er aan verdient wordt niet gestoken in de bevolking maar in hun eigen projecten. De gemeente heeft een mentaliteit van we willen het niet hebben of dit heeft hier niks te zoeken. Ga nu eerst maar eens onderzoeken wat de bevolking mist in de stad en ga daar vanuit maar eens aan het werk. En denk eens niet aan jullie eigen reet om zo omhoog te komen in de politieke wereld. Niet alleen Leeuwarden wordt er beter van ook de provincie zal er dan beter van worden. En wat zien wij terug van de provincie????? Ze laten bedrijven naar de klote gaan omdat er geen vergunningen worden verleend en daardoor willen mensen niet naar leeuwarden toe omdat hier nooit een reet te doen is. Dus kom eerst eens met concrete dingen voor de mensen zodat je ze achter je gaat krijgen. Het is op dit moment 1 grote luchtbel waar niemand duidelijkheid over heeft.

renesmidje

Praat je nu tegen mij of tegen de gemeente? Ik ben slechts voorstander van de CH en wil een actie met Cambuur mbt de CH.

SCC-J

Wat is CH? Wat krijg je?  Wie waren de vorige CH? 

renesmidje

Citaat van: SCC-J op februari 23, 2013, 19:14:45
Wat is CH? Wat krijg je?  Wie waren de vorige CH?

Lees terug en/of ken je feiten.

vialli