Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Culturele Hoofdstad en Cambuur?

Gestart door renesmidje, februari 17, 2013, 19:59:08

Vorige topic - Volgende topic

renesmidje

Vanmiddag was er de Harlem Shake op het Zaailand, waar duizenden mensen op afkwamen. Het was er deels ook ter promotie van de stad Leeuwarden, Serious Request en de verkiezingen voor Culturele Hoofdstad van Europa in 2018, eind dit jaar.

Is het een idee dat wij daar als Cambuur-supporters aandacht aan besteden? We houden allemaal van deze stad en zijn trots op de club, de Oldehove en alles wat Leeuwarden zo mooi maakt. Zou het dan niet fantastisch zijn dat we de stad en de club promoten? Wereldwijde naamsbekendheid, dat zal het opleveren als Leeuwarden Culturele Hoofdstad wordt. Een mooie actie bedenken en dan knallen. Voor de club, voor de stad!  |:)

Ik was vanmiddag bij de Harlem Shake en schreef onderstaand verslag (inclusief foto's + video).
http://renesmid.wordpress.com/2013/02/17/leeuwarden-gaat-los-op-harlem-shake/

brambo3004

Ook al zijn we nog zo gek op onze stad, ik heb nooit begrepen waarom Leeuwarden zo nodig de Culturele Hoofdstad van Europa wil zijn. Wij zijn en blijven een provinciestad(je) en d'r zijn honderden steden in Europa die meer aanspraak maken op die titel. Maar René, in welk opzicht zie jij dat er iets valt te halen voor Cambuur?

Destroyer

Die culturele hoofdstad gedoe kost klauwen vol geld, belachelijk. wat had je in het hoofd, een Cambuur shake op de noordtribune of zo?   :X
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Clint

Citaat van: Destroyer op februari 17, 2013, 21:32:12
Die culturele hoofdstad gedoe kost klauwen vol geld, belachelijk.

Helemaal mee eens. Geldweggooierij.

PS: Zolang dat bushokje op de Oldehove staat, verdien je niet eens om een culturele hoofdstad te worden.  :(

Sonnema

Inderdaad als je zulke onzin op onze trots zet heb je er geen ballen verstand van. En Leeuwarden is het nog niet ze zitten bij de laatste 3, en als ze het niet worden dan is er behoorlijk veel geld over de balk gesmeten.

renesmidje

Het gaat mij niet zozeer om de Culturele Hoofdstad zelf, maar om de combinatie van beide. Onze club en stad promoten en ze wellicht helpen in die strijd om de Culturele Hoofdstad. We zijn dichtbij, moeten Maastricht en Eindhoven nog verslaan en dat zal heel lastig worden en daarom is alle promotie mooi meegenomen, dunkt me.

Ik heb vanuit het management  begrepen dat er vanuit Cambuur zelf wel degelijk plannen zijn om iets met de Culturele Hoofdstad te doen. Dat het met geld smijten is kan ik begrijpen, maar moeten wij als Cambuur-supporters ons dan maar afzetten tegen alles wat met de Culturele Hoofdstad te maken heeft?

We zijn trots op de club en op de stad, maar promotie ten faveure van de supporters/club/stad en Culturele Hoofdstad is teveel gevraagd?

Thieske

Serious Request is een uitgelezen mogelijkheid om acties te houden. Zo kan je mooi de club en de stad promoten.

Zou me trouwens niks verbazen als die fienen 30 km verder op zich ook zoveel mogelijk gaan bezig houden met dit evenement.
:scc

MP4L

ik denk wat renesmidje bedoeld is dat wij ook een soort actie moeten doen wat anders is en opvalt. Maar geen harlem shake :P Want dat zou gewoon fout zijn. Dan maak je van een "harde kern" een "zachte kern".  :clint

Maar wat had je zelf in gedachten dan? als je iets doet moet het natuurlijk in het voordeel zijn van de stad en/of de club.  :proost

renesmidje

Citaat van: MP4L op februari 19, 2013, 13:15:51
ik denk wat renesmidje bedoeld is dat wij ook een soort actie moeten doen wat anders is en opvalt. Maar geen harlem shake :P Want dat zou gewoon fout zijn. Dan maak je van een "harde kern" een "zachte kern".  :clint

Maar wat had je zelf in gedachten dan? als je iets doet moet het natuurlijk in het voordeel zijn van de stad en/of de club.  :proost

Ik ga binnenkort met iemand afspreken en eens kijken of we een actie kunnen bedenken. Ik wilde nu vooral even peilen of er onder de supporters iets van draagvlak is om de club/stad te promoten. Tot nu toe is dat nog niet gelukt, maar dit forum stroomt dan ook niet over van positivisme natuurlijk  ;)

Ronnie tng

Mijn mening:

Serious Request:           Een dikke JA!
Culturele hoofdstad:      Een nog dikkere NEE!

|:)

SCCornjum

FF een vraagje.
Waar zal de opening van dit festival moeten plaatsvinden?
Welke locatie in de stad heeft in 2018 ongeveer 15.000 overdekte plaatsen en ruim voldoende parkeerplaatsen!!!

|:)
Watching Football Is Not A Crime

scclwd

Citaat van: SCCornjum op februari 20, 2013, 19:39:35
FF een vraagje.
Waar zal de opening van dit festival moeten plaatsvinden?
Welke locatie in de stad heeft in 2018 ongeveer 15.000 overdekte plaatsen en ruim voldoende parkeerplaatsen!!!

|:)

Geen idee.

Destroyer

Citaat van: clint op februari 18, 2013, 10:18:04
Citaat van: Destroyer op februari 17, 2013, 21:32:12
Die culturele hoofdstad gedoe kost klauwen vol geld, belachelijk.

Helemaal mee eens. Geldweggooierij.

PS: Zolang dat bushokje op de Oldehove staat, verdien je niet eens om een culturele hoofdstad te worden.  :(

Die puist is één groot gedrocht! Verkloten van oude bouwkunde! Past precies in het straatje oud Leeuwarden om zeep helpen.  :R
** Poolwinner 18/19 - 21/22

renesmidje

Citaat van: SCCornjum op februari 20, 2013, 19:39:35
FF een vraagje.
Waar zal de opening van dit festival moeten plaatsvinden?
Welke locatie in de stad heeft in 2018 ongeveer 15.000 overdekte plaatsen en ruim voldoende parkeerplaatsen!!!

|:)

Tja, daarvoor moet je bij de organisatie van CH2018 zijn. Zal allemaal wel loslopen, mocht Leeuwarden überhaupt worden verkozen tot Culturele Hoofdstad.

Sander Scc

Das het nadeel van passanten in het gemeente bestuur.. Mensen die totaal geen binding hebben of ook maar iets weten van de stad/ regio.
En ze willen allemaal graag hun stempel achterlaten dus worden er steeds gekkere dingen bedacht. Zoals miljoenen over de balk gooien om bovenaan een lijstje te eindigen wat ooit door iemand bedacht is.

Nee, Serious request lijkt me een beter doel om iets voor te doen als supporters(vereniging) zijnde..

Feestje geven.. en de opbrengst naar SR2013  |:) :ams