Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Culturele Hoofdstad en Cambuur?

Gestart door renesmidje, februari 17, 2013, 19:59:08

Vorige topic - Volgende topic

Len Cantello

Citaat van: douwelwd op februari 21, 2013, 15:04:30
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben
Ik denk dat je de plannen nog maar eens goed moet gaan lezen. Het wordt een provinciaal feestje. Waarin het alleen maar zal draaien om het "gezien worden". Een hoogmis voor publiciteitsgeile bestuurders cq. politieke carrierejagers. Daar koopt de stad niet veel voor. 
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Viper

Citaat van: douwelwd op februari 21, 2013, 15:04:30
Goed voor de stad, goed voor de economie van de stad en niet onbelangrijk om te voorkomen dat Leeuwarden opgeslokt wordt door friesland, blijft friesland zo mooi om Leeuwarden heen liggen, als we een sterke economie hebben

Opgeslokt? Leeuwarden groeit op natuurlijke wijze veel harder dan het Friese platteland. Hiermee groeit natuurlijk ook de potentiële Leeuwarder beroepsbevolking. Dit soort projecten zullen daar echt niet structureel aan bijdragen. Het voelt meer als een kans voor Friesland (lees: Friesland) om vanuit een bepaalde angst de Friese cultuur te kunnen promoten.

Bascambuur

Dat plan met het 50m hoge beeld van Doutzen zegt genoeg. Dom provinciaal ''feest''. Pure geldverspilling.

Clint

Citaat van: Len Cantello op februari 26, 2013, 20:12:50
Het wordt een provinciaal feestje. Waarin het alleen maar zal draaien om het "gezien worden". Een hoogmis voor publiciteitsgeile bestuurders cq. politieke carrierejagers. 

Oh waarde heer Cantello. Wat weet u het weer prachtig te omschrijven met betrekking tot de pluchebeffers.

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

punkman

Culturele Hoofdstad ??
Wat heeft Leeuwarden op cultureel vlak gedaan eigenlijk ?
Cultureel centrum Parnas gesloten, zalen schaaf proberen tegen de vlakte te werken.
Maar wel gelukkig een fries museum dat veel te veel heeft gekost en die niemand wou.
Om nog maar niet te spreken over de binnenstad die vakkundig om zeep geholpen is met nieuwbouw en/of leegstand.


Nightmarelwd

Men maakt zich nu belachelijk met CH 2018.

De gemeente vroeg ontwerpers en ontwikkelaars in het kader van 'Kloppend Hart' om ideeën om het gebruik van de binnenstad te versterken en de ruimtelijke kwaliteit te verbeteren. De resultaten waren eind 2012 in het Stadskantoor te zien. In april 2013 beoordeelden burgemeester en wethouders de inzendingen. Het is nu duidelijk welke plannen doorgaan.

Blokhuisplein
Het plan van landschapsarchitect Peter de Ruyter, in samenwerking met landschapsarchitect Martijn Al, is 1 van de projecten die uitgevoerd wordt. In het verleden is de Blokhuispoort door zijn functie als gevangenis altijd afgekeerd geweest van de stad. Nu de Blokhuispoort veranderd is in een bruisende creatieve plek, willen wij een goede functionele en ruimtelijke relatie met de binnenstad maken. Het wegdek wordt over een grote lengte groen geschilderd met een wit strepenpatroon. Het afwijkende wegdek zal snelheid remmend werken en de attentie van weggebruikers vergroten, waardoor het makkelijker wordt om over te steken.

Omleiding
Het gaat om tijdelijke herinrichting van het Blokhuisplein, vanaf de bocht richting Nieuwe Keizersgracht tot de brug over de Zuiderstadsgracht. Van vrijdag 9 augustus 18.00 uur t/m maandag 12 augustus 06.00 uur wordt op het Blokhuisplein deze nieuwe wegmarkering aangebracht. Het Blokhuisplein is in bovenstaande periode gestremd voor alle doorgaand verkeer.
Het verkeer tussen het Zuiderplein en de Oostersingel/Keizersgracht/Tweebaksmarkt wordt omgeleid via het Vliet, Archipelweg en de Willem Lodewijkstraat. De parkeergarage Zaailand is bereikbaar vanaf het Zuiderplein.

[verwijderd door de beheerder]
MI-Sider for Life

Len Cantello

Citaat van: Nightmarelwd op augustus 11, 2013, 10:38:50
Het wegdek wordt over een grote lengte groen geschilderd met een wit strepenpatroon.
;(
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Nightmarelwd

MI-Sider for Life

vialli

Voorlopig het dat grapke wel 30 duzend euro kost :rodekaart

Galdiano

Doe het dan geel en blauw! Wit binnenkort maar geel verven en groen maar blauw?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Goudvinger

Gemeente Leeuwarden geeft weer eens een gratis cursus Hoe gooi ik geld over de balk.

Daddy T.

#42
Citaat van: Len Cantello op februari 26, 2013, 20:12:50
Het wordt een provinciaal feestje.
Kijk voor de gein eens op de website www.2018.nl en zie daar, de promotiefilmpjes van de friese "helden" Riemer en Foppe waarin enkel SCH centraal staat. Dit hele project is puur een marketing project voor Friesland. Het verbaast me nog dat ze die weg niet blauw wit (met rode vlekken) hebben geverft.... :R
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

kgscc

Kosten van het verfpartijtje; 30.000 euro. Even naar de bouwmarkt is goedkoper

Nightmarelwd

Inmiddels gaat deze foto de ronde

[verwijderd door de beheerder]
MI-Sider for Life