Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: Galdiano op april 18, 2015, 08:19:12
Ik geef Dijkhuizen een groot compliment!

Hij speelt op dit moment op safe en wil punt voor punt bij elkaar sprokkelen met een matig elftal. Bijna 3 punten. Helaas voor hem 1.

NAC, eagles, Excelsior en Ado weten gewoon waar het probleem zit bij Cambuur.
Henk de Jong moet gewoon eens gaan trainen op een plan B!

ik geef onze club dan na 2 jaar liever een compliment omdat wij ook in mindere periode,s toch blijven voetballen
en aanvallend spelen en dat betaald zich al 2 jaar uit.als je kiest voor safe dan haal je juist niet genoeg punten.

van 12 keer kest beter 6x winne en 6 x verliezen dan 12 x gelijkspelen.

Nightmarelwd

Frustratie afreageren op de trainer van de tegenstander. Hij kan beter eens boos worden op de eigen spelers en op zichzelf.
NAC 2 Keer,Heracles Eagles en nu Excelsior.
Vier keer niet om kunnen gaan met het voetbal van de tegenstander.
MI-Sider for Life

hobbes

Citaat van: De Gast op april 18, 2015, 08:59:25
Henkie had moeten zeggen dat Excelsior het prima voor elkaar had. Behoorlijk zwaktebod dit. Als wij meer creativiteit in ons elftal hadden dan hadden we gister gewoon met 3-0 gewonnen. Het ligt gewoon aan jezelf.

Henk: maar even in de leer bij Dijkhuizen. Misschien pakken we dan zelf ook weer eens een punt op vreemde bodem.

Dat gezeur over punten op vreemde bodem. Op de ranglijst van uitwedstrijden staan we ook keurig tiende dus zoveel is daar niet mis mee. Natuurlijk hadden het er meer kunnen zijn, maar het is weer een stap vooruit in vergelijking met vorig seizoen. Zoals alles eigenlijk dit jaar.

scclwd

Citaat van: wiekie1969 op april 18, 2015, 08:21:39
Henk de Jong mut naar een andere club!!!!! Zet er maar een nieuwe trainert voor volgend seizoen!!!

Het 'kijk eens hoe gewoon ik ben' effect is uitgewerkt.

En het is weer zover  :zucht

Cambuur Groningen

Wat een gezeik hier op Henk.... Alsof we een wereldploeg hebben die iedereen van de mat moet tikken. De laatste thuiswedstrijden hebben we te maken met tegenstander die voor een punt komen en daar ook hun opstelling op aanpassen. Als wij dit in een uitwedstrijd doen zeikt iedereen hier dat we naar voren moeten spelen.

Voor sommigen is het gewoon een kwestie van het glas altijd half leeg willen zien. Ik zie het liever als halfvol: we hebben een punten record, staan 8e, wedstrijden zijn uitverkocht, seizoenkaarten volgend jaar uitverkocht. En dat hebben we mede aan Henk te danken.

Collingwood

Zijn eerlijkheid siert hem, maar ik ben het niet met De Jong eens.

Natuurlijk zorgt de behoudende tactiek van Excelsior (en eerder Go Ahead) ervoor dat het publiek een oersaaie wedstrijd krijgt voorgeschoteld. De eerste prioriteit van Dijkhuizen is echter Excelsior in de eredivisie houden, en niet de Cambuur-toeschouwers vermaken.

Misschien zou het slimmer zijn van De Jong om dit soort dingen voor zich te houden, er zullen wel veel (negatieve) reacties op komen. Aan de andere kant kan ik zijn eerlijkheid wel waarderen, hij zegt gewoon wat hij ervan vindt.

Overigens snap ik wel dat het voor Cambuur moeilijk is om door zo'n muur heen te voetballen. We zijn geen Barcelona. We missen echt een man met creativiteit, die met een onvoorspelbare pass of actie de boel eens kan openbreken (dat lukte gisteren beter nadat De Ridder en Steblecki erin kwamen).
Kalmte alleen kan u redden.

Cor

Wat ik jammer vind is dat zo'n pot ook de 12e man tot zwijgen brengt. Juist dan moeten we er vol achter staan. Dat had Henk beter eens kunnen benoemen.

Cor

Citaat van: Galdiano op april 18, 2015, 08:19:12
Ik geef Dijkhuizen een groot compliment!

Hij speelt op dit moment op safe en wil punt voor punt bij elkaar sprokkelen met een matig elftal. Bijna 3 punten. Helaas voor hem 1.

NAC, eagles, Excelsior en Ado weten gewoon waar het probleem zit bij Cambuur.
Henk de Jong moet gewoon eens gaan trainen op een plan B!

Je was destijds ook erg tevreden met het resultaatvoetbal van Menzo? Voor een mooie wedstrijd heb je twee ploegen nodig die willen voetballen. Wat Marinus doet is zijn zaak, maar als hij hier zo zou laten voetballen liep zijn topic over van  :R

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: OuweSkeve op april 18, 2015, 09:09:55
Ik denk ook de taktiek van het blijven liggen na een nietszeggende overtreding.

Zoals van die kerel die achteraf gebleken zijn kuitbeen heeft gebroken?


Marinus heeft dondersgoed door dat hij, als hij vol gaat aanvallen, hier met 5-0 weggaat. Wij worden gezien als sterk voetballende tegenstander. Face it, dat tegenstanders zich dan op een andere manier gaan opstellen.
Taak aan Henk is om daar wat op te vinden. Het is wel duidelijk dat dat niet lukt met zo'n ongelooflijk traag tempo als gisteren. 74% balbezit 1e helft hoorde ik. Ja leuk, maar wel op eigen helft.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

denistel

uit speelden ze wel aanvallend en werden we weggetikt dus ik vraag me af als hun open speelden wat er
dan was gebeurd dan hadden beide ploegen meer kansen gekregen.

OuweSkeve

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 18, 2015, 12:46:06
Zoals van die kerel die achteraf gebleken zijn kuitbeen heeft gebroken.

Och jonkje.  Dan haal je wel weer het uiterste eruit. Kijk de wedstrijd nog eens. San snap je wat ik bedoel

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: OuweSkeve op april 18, 2015, 15:06:47
Och jonkje.  Dan haal je wel weer het uiterste eruit. Kijk de wedstrijd nog eens. San snap je wat ik bedoel

Ja en nee. Als wij 3 punten boven de degradatiestreep staan, willen we ook ten koste van alles 3 punten binnenhalen. Als dat zo moet, dan maar zo. Eredivisieschap is voor hun wel net ff iets belangrijker dan de mening van 9600 man uitpubliek.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: denistel op april 18, 2015, 13:53:43
uit speelden ze wel aanvallend en werden we weggetikt dus ik vraag me af als hun open speelden wat er
dan was gebeurd dan hadden beide ploegen meer kansen gekregen.

Absoluut. Maar dan gaat onze 12e man er achter staan en winnen zij nooit ene keer.
Plus je zegt dat zij thuis idd aanvallend speelden. Dat hier dan allemaal mensen roepen dat die Dijkhuizen hier niet hoeft te komen omdat hij zo verdedigend speelt, slaat ook nergens op. Groot gelijk had hij gister.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

wiekie1969

#1618
Citaat van: Dokkumer op april 18, 2015, 08:53:43
Weet je wat ook uitgewerkt is? Het "Kijk eens hoeveel azijn ik heb" van jou.
Rot toch alsjeblieft op met je onnozele negatieve uitspraken, die nergens op gebaseerd zijn. Totaal geen onderbouwing..
Maarja, de houdbaarheidsdatum is verstreken, dus oprotten met de trainer.


Zal ik het eens onderbouwen???

Zijn interviews na afloop vd wedstrijd raken kant noch wal. Spelers maken geen progressie. Enkele spelers die niet in vorm zijn staan er elke week in. Falend wisselbeleid. Slechte spelhervattingen.

De houdbaarheidsdatum is dus inderdaad verstreken na 3 jaar.

Geloof mij, er zijn  er meer die dit ook vinden. Niet alleen supporters.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: wiekie1969 op april 18, 2015, 15:55:16
Zijn interviews na afloop vd wedstrijd raken kant noch wal.

Zijn interviews zijn de beste van de hele eredivisie, simpel praat, duidelijke analyse en in principe geen commentaar op de tegenstander en de scheids. Dat hij dat nu een keer wel doet is onverstandig, maar voor de rest is zijn commentaar een verademing

Citaat van: wiekie1969 op april 18, 2015, 15:55:16
Spelers maken geen progressie.

Wat Cambuur onderscheidt van de andere clubs is dat spelers die op een zijspoor zaten of terugkeren van blessures of jonge spelers beter worden. Hier zullen we het nog een lange tijd van moeten hebben. En Henk de Jong is daar perfect voor. Ten eerste door een zeer sterk team en een goede teamgeest te kweken waar spelers goed in gedijen en als tweede door ze mentaal sterker te laten worden en als derde door ze een duidelijke taak mee te geven waarin ze kunnen groeien.

Citaat van: wiekie1969 op april 18, 2015, 15:55:16
Enkele spelers die niet in vorm zijn staan er elke week in.

Vertrouwen geven aan spelers is juist een van de sterke punten van Henk. Dat hij hier soms te ver in gaat is het risico. Net als het risico van het direct eruit gooien van spelers is dat niemand meer zelfvertrouwen kan opbouwen.

Citaat van: wiekie1969 op april 18, 2015, 15:55:16
Falend wisselbeleid.

Zie ook boven. Hierin is hij niet altijd goed bezig

Citaat van: wiekie1969 op april 18, 2015, 15:55:16
Slechte spelhervattingen.

Op de helft van de competitie waren we het team dat het meeste scoorde uit spelhervattingen, dus dit zal wel een beetje meevallen over een heel seizoen

Citaat van: wiekie1969 op april 18, 2015, 15:55:16
De houdbaarheidsdatum is dus inderdaad verstreken na 3 jaar.

Ik hoop echt dat hij nog een paar jaar blijft (met zijn assistenten) om Cambuur dan sterker achter te laten. Hij bouwt elke keer een team op dat het hele seizoen als een leeuw vecht. Hij laat ze boven zichzelf uit spelen. Dan kom je gedurende het seizoen soms te kort, vlak voor de winterstop en vlak voor het eind van het seizoen. Dat is niet anders. Hij gaat dit in augustus weer doen en dan staan we weer versteld.
Henk, held, bedankt