Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Ronald

#1
Citaat van: Lowieke op april 25, 2026, 18:04:35
Die kunnen hun gang gaan omdat er niet wordt ingegrepen.

Ik zit zelf op zuid en wat je hier aangeeft klopt. Stond 1 van Vitesse binnen 2 meter van een steward van Vitesse met een fakkel in de hand en steward stond er bij en keek er naar. Zowel de eerste keer met de fakkels als in de laatste minuut toen het helemaal uit de hand begon te lopen.
#2
{quote author=Holwerd voor Cambuur link=topic=2812.msg391598#msg391598 date=1754685168]
Van Henk kun je dat eventueel nog zeggen.

Maar van de beleidsbepalers/scouts toch niet??? Nieling? Pauwels? Na 1 seizoen voor miljoenen verkocht?
[/quote]

Als je kijkt naar de laatste jaren is het inderdaad wat betreft spel steeds slechter geworden. Je kan beter de vraag stellen of Henk daadwerkelijk spelers beter kan maken of dat hij te afhankelijk is van de personen om zich heen in de staf. Ik denk dat het laatste het geval is. In de top seizoenen had Henk namelijk een tactisch sterke persoon naast hem (Sandor en bosbaard).

Ik denk dat het bestuur een grote misser heeft begaan door  Rene van der Weij niet te benaderen als assistent maar teveel vast te houden aan een profiel van een assistent die de hoogste papieren wel heeft. Ik denk dat hij in het zelfde kaliber valt (en misschien nog wel beter dan Sandor) als assistent zijnde.

Vandaag de wedstrijd gezien op tv en het gaat gewoon in hetzelfde stramien door met dat eeuwige gebrei zonder enige vorm van lef, diepgang, verassingen (behalve die waardeloze terugspeelbal waar de 1-0 uit kwam(zelfs ik had niet zulke verassingen in petto in mijn 20 jarige carri?re in de 5e klasse reserve in de echte kelders van het amateurvoetbal))

Mocht er niet wat veranderen in de manier van spelen (meer variatie in de spelsysteem bijvoorbeeld 4-1-4-1/ 4-4-2/4-3-3/ of wat voor systeem dan ook, meer afwisseling van kant, een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts zodat de bal een keer neergezet kan worden op een bijna 2 meter lange spits en een andere speler die een corner wel goed kan nemen) en in de samenstelling van het middenveld en aanval, dan zal het nog een lang seizoen worden en zullen we de ranglijst aan het eind van het seizoen op de kop op moeten gaan hangen om bij de bovenste 8 ploegen te eindigen.
#3
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
december 13, 2022, 18:39:01
Dit komt onder meer door het feit dat het stadion naar verwachting pas in 2023 op het stroomnet kan worden aangesloten.

Dit hadden ze van te voren aan kunnen zien komen als ze het goed onderzocht hadden. . Het is al langer bekend dat het energienet de vraag niet goed aankan en dat het vol is wat betreft de zakelijke markt.
#4
Citaat van: Galdiano op maart 21, 2022, 20:50:14
Schouten, Mac en Van Hintum.
Serieus?  :_schater

Die komen bijna met de WMO taxi naar de training. 8P
Scheelt wel 3 lease auto's.



Dat geld wat je voor de lease auto's bespaart, ben je in dat geval kwijt aan de thuiszorg om ze te helpen met omkleden.
#5
Selectie en Technische staf / Re: Issa Kallon
december 02, 2020, 18:41:07

Als je een PT neemt, dan wil je ook iets bereiken en een PT triggert iets bij de persoon in kwestie zodat die zichzelf na verloop van tijd een compleet andere levensstijl aan leert waarbij je bewust om leert gaan met je lichaam door middel van sport, voeding, mindset, inspanning en rust verhouding, etc.
#6
Bron: friesch dagblad.

Jaar van uitersten voor Sandor van der Heide
Sandor van der Heide keerde in maart vorig jaar terug bij SC Cambuur. Het jaar dat volgde voor de trainer en ondernemer werd onvergetelijk. Degradatie, de bouw aan een succesteam, maar privé ook het afscheid van een vriend. Een monoloog.

Piet Jan Nauta

Geplaatst: 31 maart 2020 om 14:00


Van der Heide bij een van zijn escaperooms, die wegens het coronavirus nu gesloten zijn.   FOTO: HENK JAN DIJKS
,,Ik voelde me gelukkig op het moment dat Henk de Jong en ik gepresenteerd werden als het nieuwe trainersduo van Cambuur. Terug naar onze club en lekker dicht bij huis. Het jaar is omgevlogen en dat besef je pas als je er bij stilstaat. Met Cambuur waren we op weg naar iets moois en dan ligt ineens alles stil. Heel apart. We hebben een voorsprong van elf punten op Volendam en verdienen het om te promoveren, maar voorlopig zitten we nog in onzekerheid. Al is voetbal aan de andere kant ook totaal niet interessant in dit coronaverhaal.

Zelf heb ik nog wel wat dingetjes om handen. Zo zijn we in november verhuisd en is er altijd wel iets te doen. Daarnaast ben ik veel te vinden aan mijn nieuwe pand aan de Scharnestraat in de binnenstad van Sneek , dat per 1 april verhuurd wordt aan een klokkenmaker. Er zijn ideeën om na de crisis ons bedrijf uit te breiden met nieuwe escaperooms. Al onze andere escaperooms zijn nog tot minstens 6 april dicht. Alle reserveringen tot die datum heb ik moeten annuleren en dat kost je als ondernemer toch een hoop geld. Maar het is zoals het is. Ik ga er niet kapot aan, er zijn genoeg bedrijven die er slechter voor staan. Met hen heb ik het meeste te doen.

We hebben de spelers bij Cambuur individuele programma's meegegeven, zodat ze zelf vanuit huis wat kunnen doen. Iedereen doet zijn dingetje. Gelukkig zijn de tijden daarin veranderd. Voetballers zijn bereid om extra werk te doen naast de trainingen. Als ik nu nog voetballer was geweest, had ik daar echt geen zin in gehad. Thuis oefeningen doen? Zoek het lekker uit.

Maximaal
Zo was ik als speler. Ik heb het maximale uit mijn carrière gehaald en kijk met voldoening terug. Als voetballer had ik lang niet elke dag zin om te trainen. Ik vond er überhaupt niet zoveel aan om te voetballen. Begrijp me niet verkeerd, voetbal is het mooiste spelletje dat er bestaat. Maar als het op een gegeven moment als een 'moetje' begint te voelen, verdwijnt het plezier. Ik had bijvoorbeeld een hekel aan uitwedstrijden tegen Haarlem of AGOVV. Zo troosteloos. Daar kon ik me echt niet voor opladen, ik vond het helemaal niks. Ik zei dan ook wel tegen trainers dat ze mij beter niet konden opstellen. Ook wanneer ze dingen van mij eisten waar ik juist niet zo goed in was. Zeiden trainers ineens dat ik hard moest werken en duels uitvechten. Dat sloeg nergens op. Als je een speler opstelt, probeer je al zijn kwaliteiten er het beste uit te laten komen. Mij stelde je op omdat ik beslissend kon zijn.

De leukste tijd als speler had ik bij ONS Sneek. Een geweldige groep en ik was zo vrij als een vogel. Daar speelde je ook wel eens duels die zeventig minuten geen klap aan waren, maar dan was er wel eens een gastje van de tegenpartij dat wat ging lopen zuigen. Dan ging er een knop om en dacht ik 'dat had je niet moeten doen, vriend. Nu ben je aan de beurt.' Dat soort triggers waren wel leuk en dan gaf ik even gas. Maar over het algemeen vond ik het leven als voetballer niet veel aan. Trainer zijn is leuker."

Ik ben begonnen bij vv Balk, een mooie eerste stap voor mij als trainer. Vervolgens ben ik assistent geworden bij Henk en ook bij ONS Sneek onder Jan Vlap. Maar na mijn ontslag bij Cambuur in 2015 mocht ik aan de slag bij IJsselmeervogels. Ik werd hoofdtrainer van een club die eigenlijk een betaald voetbalorganisatie is. Toen ik daar binnenstapte, klopte er veel niet. Ik begon met het samenstellen van een selectie, het opbouwen en ontwikkelen van de ploeg en proberen ze het systeem eigen te maken. Dat was het eerste halfjaar lastig, maar ik bleef mijn gevoel volgen en uiteindelijk heeft dat samen met Pascal Bosschaart en Jacob Mulder als assistenten wel tot succes geleid. Kijk, ik ben niet achterlijk. Voor mijn gevoel ben ik een redelijke trainer aan het worden. Als je begint weet je dat niet. Maar de bevestiging kreeg ik daar.

Gesloopt
De periode bij De Graafschap was top en de degradatie van vorig seizoen deed pijn. Maar dat is het leven van een trainer. Het enige wat mij en ook Henk tegenstond was de reistijd. Vijf uren per dag zat je in de auto, de files meegerekend. Je kwam gesloopt thuis bij je gezin, waar je gewoon weer man en vader bent. Voor mijn vrouw Tineke was het natuurlijk ook wel even lekker dat ik de kinderen kon overnemen. Daar hebben we gelukkig onze weg in gevonden, al snap ik wel dat er ook koppels zijn die er gezeur over krijgen. Als jij je niet kunt verplaatsen in een ander, dan krijg je ellende. Maar dat kunnen Tineke en ik wel.

Het halfuurtje in de auto naar Leeuwarden en daarna weer het halfuurtje terug naar Sneek is heerlijk. Ik zet een muziekje aan en je maakt je hoofd even leeg voordat je thuiskomt. Je merkt binnen Cambuur dat men toewerkt naar het nieuwe stadion. Ik kijk daar ook naar uit, al ga ik het oude wel missen. Ik ben met dit stadion opgegroeid. Toen ik er kwam als jeugdspeler, stond er nog geen hoofd- en noordtribune. Het spelershome was gewoon een keet. De karaktervolle wijk is ook zoiets. Als je door het raam van het huidige spelershome naar buiten kijkt, is er leven op het Cambuurplein. Mensen lachen, hebben ruzie, iemand fietst tegen een auto op. Er gebeurt altijd wat. Het karakter van de wijk is niet te kopiëren op de nieuwe plek, maar we hebben geen keus. Dat nieuwe stadion moet er komen als we als club vooruit willen.

Thuis oefeningen doen? Dat had ik als speler echt niet gedaan. Zoek het uit
Het trainersvak is altijd in beweging. Bij Cambuur werken we veel met data en statistieken. Dat is interessant, maar voor mijn taken iets minder van belang. Om mijn werk simpel te schetsen: ik ben bezig met de bal vooruit te brengen vanuit de opbouw. Als wij de bal hebben, moet een tegenstander altijd een keuze maken. Eerder doen wij niets, op welk punt van het veld we ook zijn. We proberen altijd een twee-tegen-één situatie te creëren. Als wij goed spelen en de tegenstander krijgt geen druk op ons, dan heb ik mijn werk goed gedaan.

Ik vind het fantastisch om daarmee bezig te zijn. Hoe komen wij op belangrijke plekken van het veld vrij? Als speler voetbalde ik op intuïtie en kwam het spel naar mij toe. Daarna kon ik mijn ding doen. Nu ben ik bezig met de eerste fase van de opbouw. Zo mag een middenvelder van ons nooit in duel komen als hij de bal aangespeeld krijgt. Het middenveld mag pas ingespeeld worden als de tegenstander uitstapt. Is er niemand in de buurt of stapt niemand uit? Dan krijg je de vrijheid om door te schuiven. Waarom zou je afspelen als niemand je aanvalt? Ik vind dat wij het heel goed doen. Maar wij kunnen als staf wel dat idee over voetbal hebben, de groep moet wel mee. In het openingsduel kreeg De Graafschap geen druk op ons, maar waren we voorin qua vrijkomen en diepgang nog niet goed genoeg. Het thuisduel met Go Ahead Eagles dat we met 5-0 wonnen was het kantelpunt en toen was iedereen om. Een week later voor 17.000 man in Breda kwam de bevestiging. Ondanks de nederlaag haalden we een hoog niveau. Als dat ons gemiddelde niveau was, konden we ver komen. En dat bleek.

Op eigen benen
Mijn ambities om ooit op eigen benen te staan zijn geen geheim. Henk en ik zijn zo'n zeven jaar samen bezig. Dat zal heus nog wel een aantal jaren zo gaan. Op een gegeven moment draait het om. 'Dan ben ik te oud, dus moet jij het doen', zegt Henk dan altijd. Nu is dat niet aan de orde. Henk heeft ongelooflijke kwaliteiten die ik niet heb. Hij is het uithangbord voor de club en ik zou het fijn vinden als hij dat dan nog steeds is, mocht ik eens de hoofdtrainer worden. We passen goed bij elkaar en dat komt door onze eerlijkheid. We vertrouwen elkaar blindelings. We zijn het lang niet altijd eens, maar zullen elkaar nooit een mes in de rug steken. In de media werd in 2015 gesuggereerd dat we te veel hetzelfde dachten. Onzin.

Ik ben een eerlijk persoon en dan is de omgang met de media niet lastig. Ook al heb ik me wel gestoord aan de berichtgeving over de reden van mijn ontslag in 2015. Dan ben je bezig met het verdedigen van de gekste verhalen. Zo was er een verhaal over gokschulden, over dat ik het met de vrouw van de voorzitter zou hebben gedaan en dat ik sliep met de dochter van de voorzitter. Dat meisje was toen negen jaar oud. Niet te geloven wat mensen verzinnen. Heel erg frustrerend, want het thuisfront krijgt het ook mee en dan moet je die spookverhalen nog verdedigen ook. Gelukkig weet mijn familie hoe alles zit.

Chris de Wagt
Het overlijden van Chris de Wagt viel me zwaar. Voordat Chris ziek werd hadden we afgesproken om ooit samen eens een club te gaan trainen. Dat was ons plan. Ik heb lang de hoop gehad dat we die afspraak konden waarmaken. Op een gegeven moment sloegen de chemokuren aan en kreeg hij toch het idee dat hij misschien beter kon worden. Niet veel later was dat uitzicht weg. Zijn doelen veranderden en werden wat beperkter. Een paar dagen zijn oude leven oppakken zonder pijn en zonder er vier dagen van te moeten herstellen. Dat soort dingen. Er kwam een verdrietige fase, waarin we heel veel hebben gesproken over zijn ziekte en over de toekomst van zijn vrouw Mariëlle en hun kinderen. Voetbal was zijn uitlaatklep om niet aan de ziekte en toekomst te denken.


Toen we op 17 januari met Cambuur op bezoek gingen bij Oss, kreeg ik in de middag een appje van Chris. Of ik nog even langs wilde komen. Ik wist dat het de laatste keer was dat ik hem zou zien. Wat moest ik in hemelsnaam tegen hem zeggen? Er spookte van alles door mijn hoofd. Ik ben bij hem geweest. Toen ik wegging heb ik gezegd dat ik later in de week nog wel even langs zou komen en heb hem een hand gegeven. Het was goed zo. Daarna ben ik naar Oss gereden. Dat had ik niet moeten doen. Ik kwam vijf minuten voor de aftrap aan bij het stadion met in mijn hoofd de wetenschap dat ik Chris nooit meer zou zien. Ik was er fysiek, maar niet met mijn gedachten. We kwamen op 0-1, maar had niet door dat we scoorden. Twee dagen later overleed Chris.

Ik mis onze gesprekken. Wij zaten echt op één lijn met onze voetbalvisie. Als ik iets vertelde, wist Chris meteen wat ik bedoelde. Ik ben opgegroeid met zijn broer Leo en kom daar al vanaf mijn achtste over de vloer, toen Chris nog een baby was. We voetbalden als kleine jochies binnen in huize De Wagt. Ook gingen we met zijn vader Harm mee naar het korfbal, toen hij trainer was bij Stânfries in Reduzum. Leo, Chris en ik. We voetbalden met een softbal in de zaal. De bal rolde wel eens per ongeluk het veld in en dan keek Harm weer geïrriteerd naar ons. Harm had thuis een Delfts blauw bord staan, gekregen voor zijn prestaties in het korfbal. Die ging om toen wij aan het voetballen waren. Kapot. Nou, toen waren we aan de beurt, kan ik je vertellen. Nu kunnen we er om lachen, maar daar hebben we ons nog lang schuldig over gevoeld.

Let's Do It
Kerst Hofman (oud-speler SC Cambuur, red.) en ik zijn een stichting begonnen genaamd: Let's Do It. Dat was de lijfspreuk van Chris tijdens zijn ziekte. Chris zal nooit meemaken dat zijn kinderen Vajenn en Novan gaan studeren. Deze stichting is opgezet zodat ze later dankzij hun vader kunnen studeren. We hebben Chris ons idee verteld toen hij nog leefde. Als deze coronaperiode straks achter de rug is, gaan we geld inzamelen voor Let's Do It. Iedereen die dat wil, mag doneren.

Chris had nog een boodschap ingesproken die aan het einde van zijn uitvaart werd afgespeeld. Heel confronterend. Je hoort zijn stem, maar ziet zijn kist voor in de zaal liggen. Ik vond het toch ook wel heel mooi. Het zet je aan het denken. Wat neem ik mee van hem als levensles? Chris stond overal positief in. Hoe slecht het vooruitzicht ook was, hij zocht naar oplossingen en bleef niet in teleurstellingen hangen. Wat een sterke man. Dat zal ik altijd met me meedragen. Of ik bang ben voor de dood? Nee. Ik zou het wel heel erg vinden voor mijn vrouw, mijn kinderen en mijn moeder als ik zou gaan. Ik ben gisteren 42 geworden en heb genoeg om voor te leven. Ik wil er zoveel uithalen als maar mogelijk is. Maar als het zover is, dan heb ik een mooi leven gehad."
#7
Overig Voetbal / Re: Ondergang dkv
februari 15, 2019, 10:38:44
Hier het stuk uit het AD:



Fries Bolwerk staat op barsten: 'Het is één minuut voor t
waalf'
HEERENVEENMet de thuiswedstrijd tegen PSV in het vooruitzicht staat Heerenveen na de komende speelronde mogelijk onder de degradatiestreep. Maar er zijn niet alleen sportieve zorgen. Komt het dit seizoen wel goed in Friesland?

Sander de Vries 15-02-19, 08:33
Laatste update: 09:27
1

Sander de Vries

Een koude dinsdagavond in Hardenberg. Heerenveen heeft zojuist met een combinatieteam van eerste-elftalspelers en beloften een oefenduel gewonnen van tweede divisionist HHC (0-3) en trainer Jan Olde Riekerink herhaalt nog maar eens wat hij de afgelopen weken al zo vaak vertelde.

Lees ook
Heerenveen brengt Stam eerste puntenverlies toe bij PEC
Heerenveen brengt Stam eerste puntenverlies toe bij PEC
Lees meer

© BSR Agency
Grote zorgen? Nee, die heeft de trainer van Heerenveen niet. Het schamele aantal van 23 punten? Olde Riekerink wijst op het zware programma na de winterstop. De vijftiende plek op de ranglijst? Vervelend, natuurlijk, maar Olde Riekerink kijkt liever naar Fortuna Sittard, dat met slechts drie punten meer in het linkerrijtje staat. Het exorbitante aantal van 48 tegentreffers? ,,Ik begrijp wel dat je het vraagt, alleen is het maar net wat je naar voren wilt brengen'', repliceert Olde Riekerink. ,,Je kunt ook vragen: hoe komt het dat je al 43 goals hebt gemaakt?''

Behoorlijk spel, weinig punten
Olde Riekerink is de man die tevreden constateert dat het chassis intact blijft, terwijl zijn auto uitbrandt. Heilig gelooft de trainer dat de overwinningen straks komen, zich vastklampend aan de dingen die wél goed gaan. En ja, bij vlagen voetbalt Heerenveen na de winterstop heel behoorlijk, zoals in de uitwedstrijden tegen Ajax (4-4) en Vitesse (2-2).

Tegelijkertijd kun je je afvragen: zijn Olde Riekerink en zijn spelers, eveneens onverminderd optimistisch, wel doordrongen van de realiteit? Slechts één puntje is het gat nog maar met nummer 16 Excelsior, niemand gleed de afgelopen weken harder van de glijbaan richting de degradatiezone en geen club presteerde dit seizoen slechter in eigen stadion.

Heerenveen maakt de 4-4 op bezoek bij Ajax.
Heerenveen maakt de 4-4 op bezoek bij Ajax. © ANP
Verbeek: 'Het is één minuut voor twaalf'
Gert-Jan Verbeek.
Gert-Jan Verbeek. © eric brinkhorst
,,Ik hoor Olde Riekerink vaak praten over het proces waarin hij met Heerenveen zit'', zegt Gertjan Verbeek. ,,Hij vergeet één ding: het is een negatief proces. Het elftal wordt niet beter en de spelers worden niet beter. Als je nou een ontwikkeling ziet in die ploeg... Maar het is nog steeds heel wisselvallig. Soms laten ze heel aardige dingen zien, maar te vaak geven ze wedstrijden uit handen waardoor er te weinig punten worden gehaald.''

Het clubicoon – Verbeek voetbalde tien jaar bij Heerenveen, was er assistent-trainer en tussen 2004 en 2008 hoofdtrainer – volgt met argusogen de ontwikkelingen in het Abe Lenstra Stadion. ,,Het is één minuut voor twaalf, maar dat hebben ze bij Heerenveen niet in de gaten. Iedereen roept nu: we krijgen de ploegen nog die onder ons staan. Maar inmiddels staan er niet zo veel ploegen meer onder Heerenveen. Degradatievoetbal kent andere wetten, vraagt om een andere mentaliteit. Ik kan niets over de mentale weerbaarheid van de spelers zeggen, want ik werk niet met ze. Wat ik wel heb gezien: met minder druk hebben ze al moeite om wedstrijden te winnen. Nu móeten ze punten pakken. Er komt dus meer druk op te staan. De vraag is hoe ze daarmee omgaan.''

Het elftal wordt niet beter en de spelers worden niet beter

Gert-Jan Verbeek, Oud-trainer van sc Heerenveen
Financiële problemen
Maar niet alleen sportief staat Heerenveen er beroerd voor. Ongelooflijk maar waar: hoewel er de afgelopen seizoenen voor tientallen miljoenen spelers werden verkocht, heeft de club toch financiële zorgen. Heerenveen schreef vorig boekjaar een operationeel verlies van bijna 6 miljoen op een omzet van 16,3 miljoen. Een lening bij de bank voorkwam dat het betalen van de salarissen dit kwartaal in gevaar kwam. Heerenveen stelde zich dan ook bereidwillig op bij de winterse verkoop van sterspeler Arber Zeneli aan het Franse Stade de Reims.

Ik ben geen dirigent die op de Titanic blijft doorspelen alsof er niks aan de hand is

Jan Olde Riekerink, Trainer sc Heerenveen
,,De tribunes worden steeds leger, net als de sponsorlounges. Dat is echt schrikbarend'', weet Verbeek. ,,Heerenveen had ooit de grootste businessclub van Nederland, maar meer dan de helft van de bedrijven is vertrokken (van 1100 naar minder dan 500, red.). Niet voor niets zijn directeur Luuc Eisenga en de raad van commissarissen onlangs opgestapt. Maar dat het zo lang mocht doorgaan zegt veel.''

Het stichtingsbestuur van Heerenveen – het hoogste cluborgaan – zette Eisenga in december onder druk om te vertrekken, nadat sponsors, vrijwilligers en supporters hun vertrouwen hadden opgezegd. Een begrijpelijk besluit, al is het maar om de financiële janboel die Eisenga achterlaat, maar het vervolgtraject was op z'n zachtst gezegd schimmig. Cees Roozemond, als voorzitter van het stichtingsbestuur verantwoordelijk voor de aftocht van Eisenga, zit nu namelijk zélf op de directeursstoel. Voorlopig tijdelijk, maar Roozemond laat geen kans onbenut om te zeggen dat hij best langer wil blijven. Het leidt tot weerstand bij verschillende geledingen van de club.

,,Bestuurlijke onrust heeft zijn uitwerking op het veld'', aldus Verbeek, die vorig seizoen dezelfde mechanismen meemaakte bij FC Twente. ,,Zoals je dat nu ziet bij Heerenveen, NAC en NEC. Mensen stellen vragen, iedereen heeft er een mening over. Je kunt het ontkennen, maar dat leidt gewoon af. Hoe je het wendt of keert: er ontstaat verdeeldheid. En ook in de spelersgroep komt dan het eigenbelang voorop te staan.''

Volgens Verbeek kan de vicieuze cirkel waar Heerenveen in zit alleen worden doorbroken door de 'verdeeldheid te bestrijden'. Hij werkt met onder anderen erevoorzitter Riemer van der Velde en oud-trainer Foppe de Haan aan een plan om Heerenveen er weer bovenop te helpen. ,,Maar vanuit de huidige directie is er niet echt de overtuiging dat dit noodzakelijk is'', zegt Verbeek. ,,We hebben een aantal keren geprobeerd toenadering te zoeken. Daar is niet of nauwelijks op gereageerd. Momenteel staat het plan on hold. Ja god, als mensen die het goed voorhebben met de club niet worden gehoord, dan houdt het op.''

Voorlopig houdt Verbeek dan ook zijn hart vast. Net als de rest van Friesland, de omgeving rond Leeuwarden uitgezonderd. Teleurstellende prestaties, bestuurlijke onrust, financiële ellende en een trainer en spelers die vooralsnog de andere kant opkijken – het lijkt op voorhand een giftige cocktail. ,,Ik ben geen dirigent die op de Titanic blijft doorspelen alsof er niks aan de hand is'', bezweert Olde Riekerink. ,,Natuurlijk kan er ergens in het seizoen een moment komen waarbij je zegt: dit gaat niet goed. Maar bij mij, de rest van de staf en de spelers leeft dat gevoel nu nog helemaal niet.''
#8
Overig Voetbal / Re: 1e divisie
juli 18, 2018, 22:52:44
Citaat van: Cambuur Groningen op juli 18, 2018, 22:25:56
Dan wordt dat een behoorlijke druk voor de spelers. Als wij een paar wedstrijden verliezen is de wereld al te klein, moet je voorstellen wat er daar gaat gebeuren. En oh wat hoop ik dat het daar mis gaat... Ik trek die berichten over Twente erg slecht merk ik aan mezelf

Weet niet wat voor speelschema Twente heeft, maar hoop dat ze van de eerste 5  wedstrijden er direct 3 verliezen. Al ben je wat dat betreft weer afhankelijk van de maffia die beter bekend staat als de knvb tezamen met hun scheidsrechters
#9
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juli 18, 2018, 22:17:16
Citaat van: NRG op juli 18, 2018, 16:39:38
Ik snap dat iedereen iedereen op dit forum maar 1 belang heeft, en dat is het Cambuur belang.(heb ik ook) Maar het is logisch dat gemeente en provincie naar een breder belang kijken. Een lege uitgeholde binnenstad zit niemand op te wachten.  Persoonlijk denk ik dat de ontwikkelingen bij het WTC gebied niet van invloed zullen zijn voor de binnenstad van Leeuwarden. Binnensteden hebben jaren geleden al een andere functie gekregen. Maar ik snap wel dat de gemeente en provincie hier niet blind aan voorbij gaan.  Dit had alleen in een veel eerder stadium opgepakt moeten worden! Nu wordt tijd de grootste vijand ben ik bang.

De teloorgang van het centrum van Leeuwarden is al langer aan de gang, in mijn jeugd kwamen we met grote regelmaat in het centrum van Leeuwarden. Naast winkelen kwamen we daar ook met oma om bijvoorbeeld even wat rond te lopen of wat te eten. De afgelopen 10 jaar is het centrum hard achteruit gegaan en nu kom ik nog maar sporadisch een keer in het centrum. Dus in hoeverre trekt het nieuwe stadion de overgebleven winkels mee in de teloorgang.

Gezien Leeuwarden geen toeristische trekpleister is met uitzondering van CH 2018 denk ik persoonlijk dat de komst van het nieuwe stadion er niet voor zal zorgen dat de middenstand nog meer achteruit zal gaan. Denk eerder dat het gemak van internet de grootste boosdoener is en dat het succes van winkelcentrum de centrale ook een grote invloed heeft.
Dus om alles op de ontwikkeling van het wtc gebied te gooien raakt kant noch wal.

Wat betreft de politieke partijen in Leeuwarden, tja daar kan ik kort over zijn net als de landelijke politiek : we beloven je 1 ding, maar naaien je daarna direct zonder glijmiddel in je kont.
#10
Citaat van: V-man op januari 15, 2018, 22:04:56
het beeld wat ik ervan kreeg was een lelijke overwinning maar die telt ook mee. hoorde op omroep leo dat er enkele trainers rondliepen. Stuivenberg, Lukien en godbetert Koolhof. Pfff hoop niet dat het 1 van deze heren wordt

Lukkien is nog wel te verklaren waarom hij daar aanwezig is. Cambuur speelt 23 februari tegen Emmen en dit is een van de weinige avonden dat Cambuur en Emmen niet tegelijk spelen.
Koolhof is ook nog te verklaren,  hij is op het moment hoofdscout bij Groningen en zal misschien wel wat talenten willen bekijken die bij az rondlopen.


#11
Wedstrijden / Re: Cambuur-Vitesse
januari 17, 2016, 10:56:11
Citaat van: Collingwood op januari 17, 2016, 10:37:22
Al met al een hoopvolle wedstrijd. Dit was nog niet het sterkste Cambuur: Hiariej zal er nog bij komen, normaal gesproken zullen Narsingh en Houtkoop/Hoefdraad op de buiten staan en een paar spelers haalden hun normale niveau (nog) niet (Lachman, Van der Laan). Desondanks wisten we het Vitesse in de tweede helft een paar keer redelijk lastig te maken. Met wat geluk had er een puntje in gezeten.

Daarnaast staat het middenveld nu zeer goed, Bakker en Byrne waren gisteren fantastisch.

Is er iemand die duidelijk gezien heeft of Cambuur een penalty had moeten hebben? Vanaf de tribune leek het een duidelijke zaak, maar het moment zat niet in de samenvatting van de NOS...

Was duidelijk een penalty,  ik kon het vanaf Zuid goed zien en vanaf scheef achter de goal.zag ik duidelijk dat de verdediger van vitesse bewust de bal met de hand naar de bal ging en naar beneden sloeg. En gezien de plek waar ik zit had die flapdrol van een grensrechter het ook duidelijk moeten zien, want het zicht werd niet belemmerd door spelers die er voor stonden.of iets dergelijks. 
#12
Citaat van: michello op januari 17, 2016, 10:00:57
Zullen vast aankomen met De Kogel, Vermeij of Van Weert... Maar we moeten maar afwachten,  denk zelf dat Ogbeche gewoon blijft..

Als B vertrekt zou je Seuntjens van vvv ook op kunnen halen,  lijkt mij ook wel een goede optie.
#13
Wedstrijden / Re: PSV - CAMBUUR beker 22 September
september 22, 2015, 21:35:47
Je weet dat je bij voorbaat kansloos bent tegen PSV, stuur dan gewoon een zeer versleuteld elftal er heen met overwegend spelers van jong cambuur samen met een aantal selectie spelers die weinig wedstrijd ritme hebben zodat je ze wedstrijd ritme op kan laten doen. Dan kan de rest van de selectie zich richten op de reguliere competitie die in mijn ogen belangrijker is dan de beker als je op dit moment naar het spel van Cambuur kijkt en de plaatsing op de ranglijst.
#15
Wedstrijden / Re: Cambuur-PSV 12 september 20:45
september 12, 2015, 22:47:58
Citaat van: Dokkumer op september 12, 2015, 22:30:50
Ja Nienhuis zal blaken van zelfvertrouwen en met zo'n actie maak je ook je tweede keeper mentaal kapot.
Zeinstra was niet sterk, maar ik heb geen "Nienhuisjes" gezien vanavond.

Ik heb wel een aantal dingen gezien, inspelen op een verdediger die in de dekking staat, vrije trap van locadia had hij moeten hebben, en nog een paar van die dingen. Cambuur had gewoon Fischer en bizot op moeten halen.