Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Issa Kallon

Gestart door Collingwood, augustus 14, 2017, 17:02:18

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

Citaat van: Dreet op december 02, 2020, 10:19:32
Een personal trainer is toch meestal alleen voor conditietraining? Voetbalspecifieke dingen leer je ergens anders volgens mij.
Veel al ook een mental-coach...
IN HENK WE TRUST!!!

denistel

Citaat van: Dreet op december 02, 2020, 10:19:32
Een personal trainer is toch meestal alleen voor conditietraining? Voetbalspecifieke dingen leer je ergens anders volgens mij.

hangt er vanaf waar jij die pt voor wilt gebruiken natuurlijk maar zullen combinaties van
dingen zijn.

Ronald


Als je een PT neemt, dan wil je ook iets bereiken en een PT triggert iets bij de persoon in kwestie zodat die zichzelf na verloop van tijd een compleet andere levensstijl aan leert waarbij je bewust om leert gaan met je lichaam door middel van sport, voeding, mindset, inspanning en rust verhouding, etc.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Ronald op december 02, 2020, 18:41:07
Als je een PT neemt, dan wil je ook iets bereiken en een PT triggert iets bij de persoon in kwestie zodat die zichzelf na verloop van tijd een compleet andere levensstijl aan leert waarbij je bewust om leert gaan met je lichaam door middel van sport, voeding, mindset, inspanning en rust verhouding, etc.
Sterker nog, alleen het aannemen van een PT is al een enorme stap in een andere richting
Henk, held, bedankt

sunderland

Citaat van: Lore op december 02, 2020, 09:43:59
Ik denk zelfs als het helemaal niet werkt. dat het nog steeds werkt. Voetbal is ook een deel psychologie (zeker rustig blijven voor de goal) en dan is het idee dat je iets hebt waarmee je er aan werkt al een belangrijk aspect.
wat mij heel erg opvalt is dat ze (kallon en korte) in de volle sprint rustig blijven en klasse afronden. De gelijkmaker tegen denbosch, kracht en snelheid koppelen aan rust in afronden is knap. Kallon deed eigenlijk precies het zelfde, normaal verprutste hij die situaties vaak. Dus die P t heeft zeker effect omdat ze dit eerder niet konden. Kracht, vertrouwen en rust.

Bernardo

Zijn basisplaats bij SC Cambuur heeft hij nog niet heroverd, maar Issa Kallon is terug op het veld. De hamstringproblemen zijn voorgoed verleden tijd, hoopt de snelle vleugelspits van SC Cambuur.
Snel, doelgericht en altijd dreigend. Zo kent menigeen de voetballer Issa Kallon. Maandagavond kregen de spelers van Jong PSV het allemaal te zien in de tweede helft. Met zijn doelpunt besliste Kallon het duel (0-1) in Eindhoven.

De rappe vleugelspits heeft buiten de lijnen echter ook andere kwaliteiten.Zijn moves in de kleedkamer van Cambuur bijvoorbeeld. Muziekje aan, dansje erbij. Alleen of met bijvoorbeeld ploegmaten Calvin Mac-Intosch of David Sambissa, om maar een paar geestverwanten te noemen. Kallon geniet ervan.

Zo soepel het lijf op die momenten is, zo stribbelt het op andere momenten tegen. Uit onderzoek bleek onlangs dat Kallons rug en bekken niet goed stonden. Dat onderzoek volgde op aanhoudende hamstringklachten van de vleugelspits sinds hij medio oktober geblesseerd raakte in de gewonnen wedstrijd tegen FC Dordrecht.

Even een paar weken toekijken, dacht iedereen bij Cambuur, Kallon incluis. Zo simpel was het niet: er bleek meer aan de hand. ,,Het stond allemaal behoorlijk scheef", vertelt Kallon. ,,De rug moest recht en mijn bekken was ook niet goed." Het leidde tot het inschakelen van een manueel therapeut en extra fysiotherapie om de hamstrings sterker te maken.

Op 18 november keerde hij terug in de selectie van de Leeuwarders. Cambuur won met 0-2 op bezoek bij De Graafschap, waarna Kallon afgelopen week ook in het gewonnen tweeluik tegen FC Den Bosch (3-1) en Jong PSV (0-1) als invaller van de partij was. In beide duels scoorde de aanvaller ook nog eens.

Het is nog te vroeg voor een hernieuwde basisplaats, zei trainer Henk de Jong gisteren. Kallon begrijpt het. ,,Ik ben er nog niet, maar het gaat elke dag, elke week, stukken beter. Het is fijn om er weer bij te kunnen zijn." Is hij niet bang voor nieuwe hamstringklachten? Lachend: ,,Als het goed is, blijven die nu uit na alle behandelingen die we hebben gedaan. De hamstrings zijn sterker."

Blessures en pijntjes horen bij voetbal, maar de hamstringkwetsuur staat bekend als zeer vervelend en als een blessure die meer dan eens kan terugkeren. Zeker voor een speler met de eigenschappen van Kallon is het een bedreiging. Explosiviteit, snelheid; het gaat niet altijd goed samen met de hamstring en de belastbaarheid daarvan.

Dat het niet in zijn hoofd is gaan zitten, bleek wel uit zijn optredens in de afgelopen wedstrijden. Niet alleen scoorde hij belangrijke doelpunten, ook waren flitsen te zien van de speler van vóór zijn blessure. De basisplaats die hij had, zal hij door de goede prestaties van zijn teamgenoot Giovanni Korte echter niet zomaar heroveren.

,,Ik ben oprecht blij voor 'Gio', die doet het goed", zegt Kallon over de man die zijn plek links voorin het elftal overnam. Korte scoort er op los de afgelopen weken, geeft assists, speelt uitstekend en is een gevaar voor elke opponent. Anders gezegd: hij doet precies wat Kallon ook kan. Samen in de basis zou ook kunnen, maar dan moet een van beide op rechts spelen en ook daar is met Michael Breij en Jarchinio Antonia volop concurrentie.

Kallon maakt zich geen zorgen. Hij is blij dat hij terug is en dat hij weer kan bijdragen aan het succes van Cambuur op het veld. ,,Dat er veel concurrentie is voorin, zie ik niet als een probleem. Echt niet. Ik word daar ook alleen maar beter van uiteindelijk. De trainer moet bepalen wie van ons speelt." Grijnzend: ,,Het is vooral een probleem voor hem. Maar wel een fijn probleem natuurlijk."


kapseltje

Vond hem maandag niet fit ogen. Hield veel in. Hopen dat er vordering in zit

Grijskijkert

Citaat van: kapseltje op december 04, 2020, 14:43:52
Vond hem maandag niet fit ogen. Hield veel in. Hopen dat er vordering in zit
Hij is ook nog niet 100% en daarbij een zwaar veld, koud dan hou je wat in als je net terug komt van een blessure, niet heel raar dus.
IN HENK WE TRUST!!!

Treb

Citaat van: kapseltje op december 04, 2020, 14:43:52
Vond hem maandag niet fit ogen. Hield veel in. Hopen dat er vordering in zit

Was maandag oek geen weer voor een blauwe wel?

8) :devil

Grijskijkert

Citaat van: Treb op december 04, 2020, 15:52:06
Was maandag oek geen weer voor een blauwe wel?

8) :devil
Voor een blanke wel dan?
IN HENK WE TRUST!!!

Treb


Lore

Citaat van: Treb op december 04, 2020, 15:52:06
Was maandag oek geen weer voor een blauwe wel?

8) :devil

Echt?

SCC

Ik kan het niet laten om een aantal mensen hier even te prikkelen: maar sinds Barto met Issa traint, is zijn rendement wel ontzettend omhoog gegaan.

En zonder gekheid: Issa gaf zelf al eens aan baat te hebben bij de trainingen/ adviezen voor Barto vwb het afwerken.

Grijskijkert

Gaat hij naar Zwolle?
IN HENK WE TRUST!!!

Cambuur Groningen

#659
Citaat van: Grijskijkert op januari 07, 2021, 17:59:29
Gaat hij naar Zwolle?
volgens mij is het Sambissa als het al 1 van ons is op dat filmpje