Cambuur Online

Cambuur => Selectie en Technische staf => Topic gestart door: Arno A op mei 25, 2025, 12:10:17

Titel: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op mei 25, 2025, 12:10:17
Keuken Kampioen Divisie begint in het weekend van vrijdag 8 tot en met zondag 10 augustus 2025.

Op woensdag 18 juni wordt het concept competitieprogramma bekend gemaakt, waarna het op maandag 23 juni definitief wordt vastgesteld.

Ik gok 8 augustus thuis tegen Den Bosch . Winst graag deze x.

Nog maar zo'n tien weken te gaan...
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: YellowBlue op mei 26, 2025, 09:00:51
Citaat van: Arno A op mei 25, 2025, 12:10:17
Keuken Kampioen Divisie begint in het weekend van vrijdag 8 tot en met zondag 10 augustus 2025.

Op woensdag 18 juni wordt het concept competitieprogramma bekend gemaakt, waarna het op maandag 23 juni definitief wordt vastgesteld.

Ik gok 8 augustus thuis tegen Den Bosch . Winst graag deze x.

Nog maar zo'n tien weken te gaan...
eerst een uitwedstrijd hoop ik (puur ego?stisch, kom 10 augustus terug van vakantie ;))
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Tanjajeah op mei 26, 2025, 10:41:12
Is al bekend wanneer de voorbereiding begint?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: debaas058 op mei 26, 2025, 11:24:39
Citaat van: Tanjajeah op mei 26, 2025, 10:41:12
Is al bekend wanneer de voorbereiding begint?

Vrijdag 27 juni
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op juni 18, 2025, 06:45:00
Welke jeugdspelers gaan we in de voorlopige selectie zien?

Bakkati
Nijon
Jonker
Mercera
Priem
Visser
Nartey
vd Veen
Dijkstra
Henstra
Kooistra
Veldhuis
Croqu?
Nap
Marsman

Er zullen vast nog wel spelers uit dit rijtje vertrekken. Wie ziet u graag in de nieuwe 25-26 selectie? Er zullen toch wel een speler of acht bij beide ploegen gaan meespelen?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juni 23, 2025, 16:53:48
woensdag 10:00 1ste training op het terrein van Leovardia. Eerst alleen fysieke testen donderdag training om 16:00 (Beetje rare tijd) ook weer bij Leovardia
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: denistel op juni 23, 2025, 17:13:02
Citaat van: Arno A op juni 18, 2025, 06:45:00
Welke jeugdspelers gaan we in de voorlopige selectie zien?

Bakkati
Nijon
Jonker
Mercera
Priem
Visser
Nartey
vd Veen
Dijkstra
Henstra
Kooistra
Veldhuis
Croqu?
Nap
Marsman

Er zullen vast nog wel spelers uit dit rijtje vertrekken. Wie ziet u graag in de nieuwe 25-26 selectie? Er zullen toch wel een speler of acht bij beide ploegen gaan meespelen?

Bakkati Jonker Nartu Visser Henstra geef ze een kans in de voorbereiding
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Galdiano op juni 23, 2025, 17:26:41
Citaat van: denistel op juni 23, 2025, 17:13:02
Bakkati Jonker Nartu Visser Henstra geef ze een kans in de voorbereiding

Is Kooistra al een volwaardig lid van 1? Of krijgt deze geen kans meer?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juni 23, 2025, 17:42:26
Citaat van: Galdiano op juni 23, 2025, 17:26:41
Is Kooistra al een volwaardig lid van 1? Of krijgt deze geen kans meer?
Afgelopen seizoen altijd met de 1ste selectie meegetraind zou niet weten waarom dit seizoen niet
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op juni 23, 2025, 18:16:52
Citaat van: denistel op juni 23, 2025, 17:13:02
Bakkati Jonker Nartu Visser Henstra geef ze een kans in de voorbereiding
Jij als insider weet je toch dat die jongens komend seizoen bij de selectie zitten :thumbsup
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op juni 23, 2025, 18:20:35
Citaat van: Arno A op juni 18, 2025, 06:45:00
Bakkati
Nijon
Jonker
Mercera
Priem

Visser
Nartey

vd Veen
Dijkstra
Henstra
Kooistra

Veldhuis
Croqu?(is naar NEC)
Nap
MarsmanKrijgt de kans op de linksback in de voorbereiding.

Dikgedrukt 1e selectie spelers.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: SCC op juni 24, 2025, 09:39:34
vd Veen niet ook serieuze kans geven in de voorbereiding? Mocht last minute Balk en Pauwels nog weggekaapt worden, dan moet je behalve Kooistra en Henstra nog wel een extra buitenspeler hebben.
Jonker en Bakkati ook erg benieuwd naar.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op juni 24, 2025, 11:48:15
ze zijn los.

Eerste elftal SC Cambuur

In de eerste week van de voorbereiding wordt er getraind bij sc Leovardia (Kalverdijkje 83 te Leeuwarden)

Woe. 10.00 uur: fysieke testen

Mooi dan hoeven we nog niet naar Deinum te fietsen.  :_schater
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juni 24, 2025, 12:04:19
Citaat van: Arno A op juni 24, 2025, 11:48:15
ze zijn los.

Eerste elftal SC Cambuur

In de eerste week van de voorbereiding wordt er getraind bij sc Leovardia (Kalverdijkje 83 te Leeuwarden)

Woe. 10.00 uur: fysieke testen

Mooi dan hoeven we nog niet naar Deinum te fietsen.  :_schater

Beter lezen is 2 dagen geleden al gepost even naar boven scrollen
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juni 24, 2025, 12:25:12
Citaat van: Arno A op juni 24, 2025, 11:48:15
ze zijn los.

Hier in Itali? is het nog dinsdag. Daar al woensdag?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op juni 24, 2025, 13:52:30
(https://pbs.twimg.com/media/GuNJskpXwAAS8SS?format=jpg&name=large)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 16:44:12
Weet ook iemand hoe laat de training is morgen en waar staat namelijk nog niks op de site
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: upweer op juni 29, 2025, 17:26:26
Citaat van: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 16:44:12
Weet ook iemand hoe laat de training is morgen en waar staat namelijk nog niks op de site

Ook niet op X?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: mark1989 op juni 29, 2025, 18:35:39
Verwachtingen kunnen naar beneden bijgesteld worden. Met huidige selectie is plek 1 en 2 niet haalbaar. gelet ook op de concurrentie.
Cambuur heeft zeker een aardige selectie. maar niet sterk genoeg om er zodanig bovenuit te stijgen dat je zomaar 1e of 2e wordt.
plek 1 tm 5 lijkt me realistisch. En als het meezit en een aantal spelers echt in vorm zijn kan er meer.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op juni 29, 2025, 18:41:12
Citaat van: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 16:44:12
Weet ook iemand hoe laat de training is morgen en waar staat namelijk nog niks op de site
komt vanavond of morgen op X .
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op juni 29, 2025, 18:52:24
Citaat van: mark1989 op juni 29, 2025, 18:35:39
Verwachtingen kunnen naar beneden bijgesteld worden. Met huidige selectie is plek 1 en 2 niet haalbaar. gelet ook op de concurrentie.
Cambuur heeft zeker een aardige selectie. maar niet sterk genoeg om er zodanig bovenuit te stijgen dat je zomaar 1e of 2e wordt.
plek 1 tm 5 lijkt me realistisch. En als het meezit en een aantal spelers echt in vorm zijn kan er meer.

De basis elf is vrijwel ongewijzigd op het centrale duo en de spits na en de jonge spelers zijn een seizoen verder.

En er komt nog wat bij. Dus heel veel minder wordt het dan toch niet?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: justremco op juni 29, 2025, 20:32:54
Citaat van: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 16:44:12
Weet ook iemand hoe laat de training is morgen en waar staat namelijk nog niks op de site

Weekschema SC Cambuur
Week 27 (30 juni t/m 6 juli)

Eerste elftal SC Cambuur
Ma. 10.30 uur (veld) en 13.00 uur (kracht)
Di. 10.30 uur (veld*) en 13.00 uur (kracht)
Do. 12.00 uur (veld*) en 14.30 uur (kracht)
Vrij. 11.15 uur (veld)
Za. 15.00 uur: Offici?le Opening Kooi Stadion, SC Cambuur ? Feyenoord

In de tweede week van de voorbereiding wordt er getraind bij sc Leovardia (Kalverdijkje 83 te Leeuwarden), tenzij anders aangegeven
* Deze training wordt afgewerkt in het Kooi Stadion
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juni 29, 2025, 20:40:41
Top Bedankt
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Gabster op juli 04, 2025, 19:09:19
Diekhuzen, wat is jouw voorspelling?
Je zat vorig seizoen goed qua teams en promotie.

Ikzelf Denk dat we dit komend seizoen weer voor de nacompetitie gaan maar dat plaatsen 1&2 nog te vroeg is.
Verwacht op basis van beleidsplan dat seizoen 26/27 het seizoen van Cambuur wordt.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: diekhuzen op juli 04, 2025, 19:46:34
Ik denk dat Almere kampioen gaat worden. Plek twee Willem ll of RKC. Wellicht kunnen Cambuur en Roda verrassen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: zeewolde op juli 04, 2025, 20:23:55
Op basis waarvan RKC, na hun leegloop?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Gabster op juli 04, 2025, 22:14:46
Citaat van: diekhuzen op juli 04, 2025, 19:46:34
Ik denk dat Almere kampioen gaat worden. Plek twee Willem ll of RKC. Wellicht kunnen Cambuur en Roda verrassen.

Dankje diekhuzen, we verschillen soms van mening Maar waardeer jouw logica mbt de kkd.

Ik Kijk nog ff naar de transfers, Misschien dat een club uit de top 5 nog kan verrassen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op juli 04, 2025, 22:59:13
We hebben onze basiself al vrijwel compleet. Niet een compleet nieuw team. Dat is wel een voordeel tov andere teams.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op juli 05, 2025, 06:55:09

Onvoorspelbaar. Zie Telstar en NAC en Den Bosch ( positieve zin) En Helmond ( 25) en wij (24) compleet door de ondergrens.

Dus ja ploeg of twaalf die meedoen? En laatste jeugdploeg kan degraderen. Of ze halen deze ploegen er uit hoop ik.


Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: YellowBlue op juli 05, 2025, 10:02:14
Citaat van: Arno A op juli 05, 2025, 06:55:09
Onvoorspelbaar. Zie Telstar en NAC en Den Bosch ( positieve zin) En Helmond ( 25) en wij (24) compleet door de ondergrens.

Dus ja ploeg of twaalf die meedoen? En laatste jeugdploeg kan degraderen. Of ze halen deze ploegen er uit hoop ik.
kun je mij het adresje geven waar jij je spul haalt? Goeie shit man. ;)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op juli 11, 2025, 18:01:05
De selectie op dit moment:
*=mogelijk transfer

1   Jansen*   Meijster   ??
2   Mercera*   Jermoumi    Bakkati
3   Berkhout   Jonker   
4   Amofa   ??   
5   Galvez??   Marsman   
6   Souren   ??   
10   Diemers   D Visser   
8   Nartey   R?lke   
7   Sj?strand   Balk*   Kooistra
9   Binder   K Visser   
11   Pauwels*   Henstra   
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: RG op juli 11, 2025, 18:10:45
Iedere keer weer hetzelfde.. Jonker is een 4! Is linksbenig
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op juli 11, 2025, 18:14:10

Thanks... slordig, had dat nog niet aangepast.
Sj?strand zal ook wel op links komen maar zolang Pauwels er is, maar even op 7.

1   Jansen*   Meijster   ??
2   Mercera*   Jermoumi    Bakkati
3   Berkhout   ??   
4   Amofa   Jonker   
5   Galvez??   Marsman   
6   Souren   ??   
10   Diemers   D Visser   
8   Nartey   R?lke   
7   Sj?strand   Balk*   Kooistra
9   Binder   K Visser   
11   Pauwels*   Henstra   
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: papier op juli 11, 2025, 18:17:29
Bakkatti is ook centraal? Althans volgens transfermarkt.
Dus die zou je achter Berkhout kunnen zetten. Dan nog een wat meer ervaren cv erbij evt die zowel links als rechts uit de voeten kan obv ervaring en dan staat het wel achterin het centrum.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op juli 11, 2025, 18:24:07
helemaal waar, hoor. Het is een beetje om een idee te geven hoe ver we zijn met de selectie.
Waar er nog spelers weg kunnen gaan en waar er nog iets bij zou kunnen.

In de praktijk zal er ook wat geschoven worden als er een speler mist. Als Diemers ontbreekt dan schuift Souren waarschijnlijk door en komt een ander op 6. Zo zijn er meer die meerdere posities kunnen (R?lke). Aan het einde van de transferperiode maar eens al die opties in een overzichtje zetten.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bernardo op juli 11, 2025, 18:38:32
Ervan uitgaande dat Pauwels/Mercera/Balk sowieso vertrekken is er nog genoeg werk, minstens 5 nieuwe erbij.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op juli 11, 2025, 19:34:34
Citaat van: Bernardo op juli 11, 2025, 18:38:32
Ervan uitgaande dat Pauwels/Mercera/Balk sowieso vertrekken is er nog genoeg werk, minstens 5 nieuwe erbij.
lambooij krijgt het nog druk met uitgaande spelers en weer nieuwe spelers halen..
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op juli 11, 2025, 19:35:05
Bankzitter volgens mij hebben we al een 3e keeper.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op juli 11, 2025, 19:40:05
Matthijs Kalisvaart ? Volgens transfermarkt nog geen 18.
Maar ik hou het in de gaten.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op juli 11, 2025, 20:58:46
Citaat van: Bankzitter op juli 11, 2025, 19:40:05
Matthijs Kalisvaart ? Volgens transfermarkt nog geen 18.
Maar ik hou het in de gaten.
:thumbsup
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juli 14, 2025, 12:46:04
Amofa was buiten Henk de Jong om de enige afwezige op de training vandaag
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: justremco op juli 14, 2025, 13:02:36
Citaat van: Oud Cambuur op juli 14, 2025, 12:46:04
Amofa was buiten Henk de Jong om de enige afwezige op de training vandaag

Henk in gesprek met potenti?le nieuwe speler of een andere reden?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: michello op juli 14, 2025, 13:08:58
Citaat van: Oud Cambuur op juli 14, 2025, 12:46:04
Amofa was buiten Henk de Jong om de enige afwezige op de training vandaag

Sj?strand dus geen (erge) blessure?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juli 14, 2025, 13:23:31
Citaat van: justremco op juli 14, 2025, 13:02:36
Henk in gesprek met potenti?le nieuwe speler of een andere reden?

Overleg zei Rick dat kan van alles wezen he
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juli 14, 2025, 13:23:46
Citaat van: michello op juli 14, 2025, 13:08:58
Sj?strand dus geen (erge) blessure?

Deed alles mee
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Gasgeve op juli 14, 2025, 14:07:54
Citaat van: Oud Cambuur op juli 14, 2025, 13:23:46
Deed alles mee
Hoe deed die het?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juli 14, 2025, 15:06:20
Citaat van: Gasgeve op juli 14, 2025, 14:07:54
Hoe deed die het?

Waren een hoop loopoefeningen en weinig met de bal
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op juli 31, 2025, 21:19:11
2 wedstrijden minder. Vitesse is uit de competitie genomen heeft het hoger beroep verloren.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op augustus 08, 2025, 14:22:25
(https://pbs.twimg.com/media/Gx1ATPaWAAAylne?format=jpg&name=large)
De boel weer bijgewerkt, toch een mooie selectie, blauw=nieuw, oranje=O21.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op augustus 08, 2025, 14:49:31
Kan er ook nieuw lijstje van gemaakt worden :y
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op augustus 08, 2025, 14:52:40
1 Jansen
2 Jermoumi
3 Berkhout
4 ??
5 ??
6 Amofa
7 Balk
8  Souren
9 K Visser
10 Diemers
11 Sjostrand
13 Binder
14 vd Sande
16 Mulders
17 Nartey
18 Rolke
19 Henstra
20 D Visser
21 Meijster
22 Galvez
24 Jonker
25 Marsman
27 Kooistra
30 vd Veen

De verkorte versie :P
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op augustus 08, 2025, 16:14:52
Er gaan ook een paar O21 spelen :y
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op augustus 08, 2025, 17:15:37
Citaat van: Bankzitter op augustus 08, 2025, 14:52:40
1 Jansen
2 Jermoumi
3 Berkhout
4 ??
5 ??
6 Amofa
7 Balk
8  Souren
9 K Visser
10 Diemers
11 Sjostrand
12 ?
13 Binder
14 vd Sande
15 ?
16 Mulders
17 Nartey
18 Rolke
19 Henstra
20 D Visser
21 Meijster
22 Galvez
23 ?
24 Jonker
25 Marsman
26 ?
27 Kooistra
28 ?
29 ?
30 vd Veen

De verkorte versie :P
Aangevulde versie... 8)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op december 19, 2025, 09:10:20
Hoe staat SC Cambuur er na de eerste seizoenshelft voor?

Vandaag, 08:05 ? 4 minuten leestijd
Clubwatchers Andor Faber en Willem Vermeltfoort

? Omrop Frysl?n

SC Cambuur speelt vrijdag thuis nog ??n wedstrijd tegen MVV Maastricht en dan begint de winterstop. Tijd om de balans op te maken over de eerste helft van het seizoen.
Clubwatchers Andor Faber en Willem Vermeltfoort volgen Cambuur dit seizoen in hun strijd om promotie naar de eredivisie. De Leeuwarders staan na twintig wedstrijden op de tweede plaats. Dat betekent aan het einde van het seizoen directe promotie.

We zijn halverwege het seizoen. Wat vind je van SC Cambuur tot nu toe?
Willem: "Als je een film over de eerste seizoenhelft van SC Cambuur zou maken, speelt verdediger Isma?l Baouf de hoofdrol. Daarmee bedoel ik dat zijn spel exemplarisch is voor de hele selectie."

Een van de revelaties dit seizoen: Isma?l Baouf

"De Marokkaan is een constante factor die rust brengt, snel kan opbouwen en vaak over de flanken aanvallend de oplossing zoekt. Het spel dat trainer Henk de Jong wil spelen, komt samen in de persoon Baouf. Het is te hopen dat Cambuur hem bij de club kan houden."
Andor: "Cambuur heeft mij in positieve zin verrast. Er kwamen afgelopen zomer meer dan tien nieuwe spelers. Het kost vaak tijd voordat zoiets in elkaar valt, maar van de eerste twaalf wedstrijden werd alleen de eerste verloren."
"Er zit een bepaalde stabiliteit in het elftal. Ik kan me helemaal vinden in Willems lofzang over Baouf, hij is samen met Jamal Amofa cruciaal voor die stabiliteit van het team. En dat is belangrijk als je wilt promoveren."

SC Cambuur - MVV Maastricht live bij Omrop Frysl?n
De wedstrijd SC Cambuur tegen MVV Maastricht begint om 20.00 uur en is live te volgen via Omrop Frysl?n.
Via de radio op 92.2 FM is er live-commentaar.


Is de selectie goed genoeg of moet er in de winter wat bijkomen?

Willem: De positie die versterking moet gebruiken is de zogenaamde 'nummer 6'. De controleur op het middenveld voor de verdediging. Na de blessure van Daan Visser en de vertrekwens van Nicky Souren is die mager bezet. Een fitte Jochem Nap is daar door zijn goede spel eerste keuze geworden, maar kan ook geblesseerd raken (en is dat op dit moment ook).
Cambuurtrainer Henk de Jong zet zijn team in de eerste seizoenshelft goed neer

Andor: "Ik denk dat deze selectie goed genoeg is voor een plek bij de eerste twee en directe promotie. Maar ik verwacht wel dat technisch manager Lars Lambooij de ploeg nog wel wil versterken deze winter. Met een '6', maar misschien ook wel met een spits. Maar dat zal alleen gebeuren als Nicolas Binder vertrekt."
"Want Henk de Jong is op de spitspositie echt zoekende. Remco Balk, Tony R?lke en Jort van der Sande stonden er, Nicolas Binder en Kian Visser vielen in . Er is geen onbestreden spits."

Lukt het Cambuur om te promoveren denk je?

Willem: "Bij mijn eerste aflevering in de Sportcast van Omrop Frysl?n in aanloop naar dit seizoen zei ik dat Cambuur tweede zou worden. Dus het zou voor mij nu wat vreemd zijn om daar nu van af te wijken. Helemaal nu je ziet dat zij een marge hebben. Nummer drie De Graafschap staat op tien punten. Dus ik zeg op deze vraag: ja."
Andor: "Ja, om meerdere redenen. Cambuur is stabiel, heeft tien punten voorsprong op de nummer drie en dat terwijl we al over de helft van de competitie zijn. De Leeuwarders zullen echt nog wel eens verliezen, maar ik geloof niet dat concurrenten als De Graafschap, Roda JC, Almere City en Willem ll nog zoveel meer gaan winnen als Cambuur."

Wie van de spelers heeft jou het meest verrast?

Willem: "Toen Oscar Sj?strand voor Cambuur werd gepresenteerd, zei hij bij zijn interview dat hij nog nooit voor meer dan tweeduizend toeschouwers had gevoetbald. Als je in een vreemd land komt en voor 13.000 supporters jezelf laat zien als topscorer, ben je een opvallende speler."
Andor: "Zonder twijfel Isma?l Baouf. In mijn optiek is dat de beste verdediger die ooit bij de club heeft gespeeld. Verdedigend top, hij verliest bijna nooit een duel. Maar ook voetballend is hij zo goed. Hij blijft zo rustig, ook als hij onder druk staat.
Een mooi voorbeeld van zijn voetballende kwaliteiten is de pass tegen Willem ll waarmee hij Tony R?lke een-op-een met de keeper zette. Het is voor de Cambuurfan te hopen dat zij ook in de tweede seizoenshelft nog van Baouf kunnen genieten, want het kan niet anders of de verdediger gaat op korte termijn naar een grote club."

Wat voor cijfer geef je?
Willem: Als ik als docent het rapport van SC Cambuur onder ogen zou krijgen, komt er rechtsboven in de hoek een 8 te staan. De 9 of hoger is gereserveerd voor de kampioenskandidaat. Maar de manier waarop Cambuur tot nu toe het seizoen heeft neergezet, verdient een goed cijfer en de pet kan af.
Andor: "Thuis al een jaar niet verloren, op een rechtstreekse promotieplaats en de op-??n-na meest scorende club van de eerste divisie. Daar staat tegenover dat er voetballend nog wel wat winst te behalen is. Het is niet zo dat Cambuur iedere week de pannen van het dak speelt. Ik kom uit op een 7,5."
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op december 19, 2025, 09:31:35
Andor: "Zonder twijfel Isma?l Baouf. In mijn optiek is dat de beste verdediger die ooit bij de club heeft gespeeld

Ik vind Jaap Stam beter dan Baouf.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op december 19, 2025, 09:51:49
Citaat van: Arno A op december 19, 2025, 09:31:35
Andor: "Zonder twijfel Isma?l Baouf. In mijn optiek is dat de beste verdediger die ooit bij de club heeft gespeeld

Ik vind Jaap Stam beter dan Baouf.
Stam was toen al 3 jaar ouder dan Baouf nu is en later pas echt een goede verdediger geworden..
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op december 19, 2025, 09:53:24
Citaat van: Arno A op december 19, 2025, 09:31:35
Ik vind Jaap Stam beter dan Baouf.

Voor mijn tijd, dus geen goed oordeel. Echter bij de Sportcast zeiden ze dat Stam hier helemaal nog niet zo goed was, maar daarna pas.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Zuid1991 op december 19, 2025, 10:15:59
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 19, 2025, 09:53:24
Voor mijn tijd, dus geen goed oordeel. Echter bij de Sportcast zeiden ze dat Stam hier helemaal nog niet zo goed was, maar daarna pas.
Klopt, speelde vooral rechtsback en pas later centraal waar hij wel opviel met zijn fysiek en rushes maar was nog niet zo bepalend als Baoeuf op deze leeftijd.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Galdiano op december 19, 2025, 11:03:32
Citaat van: Arno A op december 19, 2025, 09:31:35
Andor: "Zonder twijfel Isma?l Baouf. In mijn optiek is dat de beste verdediger die ooit bij de club heeft gespeeld

Ik vind Jaap Stam beter dan Baouf.

Stam is pas na Cambuur echt een grote/betere speler geworden.
Baouf is op dit moment echt een leider en voetballend zo goed.  _O_
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Lore op december 19, 2025, 11:06:21
Citaat van: Arno A op december 19, 2025, 09:31:35
Andor: "Zonder twijfel Isma?l Baouf. In mijn optiek is dat de beste verdediger die ooit bij de club heeft gespeeld

Ik vind Jaap Stam beter dan Baouf.

Maar toch niet toen hij bij ons speelde?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op december 19, 2025, 11:13:53
Stam was voor zijn transfer naar Willem II ook op KKD niveau echt goed.
Die had toen ook wedstrijden waarin zijn spits geen duel won. Andere tijden want fysiek was hij nog niet zo ver als later in het buitenland.
Ik schat Stam wel hoger in, maar Baouf gaat zeker ook Europees niveau halen en international.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op december 28, 2025, 10:47:36
|:)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: okkele op december 28, 2025, 11:30:18
mooi om te zien.
we mogen blij zijn met zo`n professionele staf.
lambooij was een gouden zet die meerdere gouden zetten heeft veroorzaakt.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: PePe op december 28, 2025, 13:13:13
Gisteren ESPN KKD-hghlights.
Cambuur staat 2e, wordt amper in beeld gebracht?
Enkele laagvliegers veelvuldig.
ESPN  l8l
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Teun Seun op december 28, 2025, 13:27:24
Citaat van: PePe op december 28, 2025, 13:13:13
Gisteren ESPN KKD-hghlights.
Cambuur staat 2e, wordt amper in beeld gebracht?
Enkele laagvliegers veelvuldig.
ESPN  l8l

Klein beetje Calimero dit hoor..
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op januari 09, 2026, 16:33:18
ADO Den Haag, SC Cambuur en de rest
Vandaag om 14:00
Update: Vandaag om 14:09
1
Reacties


Chris Tempelman
Journalist VI
De Keuken Kampioen Divisie wordt binnenkort hervat. Na meer dan de helft van het seizoen zijn de krachtsverhoudingen duidelijk. ADO Den Haag en SC Cambuur stevenen af op rechtstreekse promotie, veertien andere clubs hopen op play-off-deelname. Een tussenbalans in tien hoofdstukken.

Dit verhaal komt uit het VI-weekblad.

ADO Den Haag is niet te stoppen
Met grote overmacht legde ADO Den Haag beslag op de eerste periode. Met acht zeges, ??n gelijkspel en een uitgestelde ontmoeting was de suprematie indrukwekkend. Ondanks een rommelige seizoensaanloop en een late trainersaanstelling greep ADO Den Haag plek ??n om deze tot op de dag van vandaag niet meer af te staan. De Duitse uit de Red Bull-school afkomstige trainer Robin Peter liet ADO Vollgasfussball spelen. Een strijdwijze die past bij de kwaliteiten van de spelersgroep en die aanslaat bij de kritische Haagse aanhang.

De combinatie van jeugd en ervaring is altijd een voorwaarde om in de top van de KKD mee te kunnen doen. De vertrokken technisch directeur Joris Mathijsen legde de basis, het is aan zijn opvolger Mark Wotte om straks met een Eredivisiewaardige selectie te komen als de promotie een feit is.

Met spelers als Jari Vlak, Daryl van Mieghem, Sekou Sylla en Matteo Waem is er routine, spelers als Kilian Nikiema, Luka Reischl, Juho Kilo, Steven van der Sloot en Evan Rottier lijken toe te zijn aan de Eredivisie. Talenten als Jesse Bal, Milan Hokke, Finn de Bruin, Illaijh de Ruijter haken aan. Met Peter als architect van het spel en Wotte als de man die nu al met doorselecteren kan beginnen, is de promotie van ADO Den Haag slechts een kwestie van tijd.

SC Cambuur in de slipstream
Ook periode twee was een prooi voor ADO Den Haag. Cambuur griste op de slotdag het play-off-ticket voor de neus van De Graafschap weg. Terwijl De Superboeren zich in eigen stadion verslikten in Roda JC, profiteerde de ploeg van trainer Henk de Jong met een late goal bij Willem II. Zowel in Den Haag als in Leeuwarden namen ze de zekere play-off-deelname voor kennisgeving aan. Een hoger doel is immers haalbaar. Cambuur, de eerste ploeg die dit seizoen van ADO Den Haag wist te winnen, legde de basis voor het succes in het eigen Kooi Stadion waar het ongeslagen is. Sterker nog, Cambuur verloor niet in twintig thuiswedstrijden in heel 2025.

Met aanvoerder Mark Diemers als vormgever en Remco Balk als aanvaller is Cambuur offensief sterk. Zeker met de komst van de buitenlandse jongelingen Oscar Sj?strand en Ichem Ferrah en routinier Jort van der Sande voorin is Cambuur in aanvallend opzicht onvoorspelbaar. Ook in de achterste linie is met Isma?l Baouf een pareltje gevonden. Aangevuld met een aantal jonge regionale talenten heeft ook Cambuur de ideale mix gevonden.

De jeugdige aanwas moet Cambuur aan de benodigde financi?le middelen helpen, want de verhuizing zorgde voor schulden. Promotie voor Cambuur is dus van levensbelang. Om dat te onderstrepen versterkte Cambuur zich afgelopen week met de negentienjarige Ethan Apkakou van Lille, de club waar ook Ferrah vandaan komt.

Achtervolgers op grote afstand
Een blik op de ranglijst leert dat het gat naar de nummer drie inmiddels tien punten bedraagt. Hopen mag altijd, maar of directe promotie nog realistisch is valt te bezien. De Graafschap (37), Roda JC (34), Almere City (32), FC Den Bosch (32) lijken gezien hun manier van spelen en het behaalde puntenaantal de grootste kanshebbers voor de play-off-plekken en de resterende periodetitels. De Graafschap en Almere herstelden zich van een matige seizoenstart, Den Bosch en Roda JC moeten iets minder wisselvallig worden.

Het verrassend goed presterende VVV-Venlo (onder de ingestapte voormalige assistent van Joseph Oosting, Peter Uneken), Willem II, RKC Waalwijk en FC Emmen zullen alle zeilen bij moeten zetten om de play-offs te halen. Eindhoven krabbelde op onder good-old Jan Poortvliet en is een outsider, het Dordrecht van Dirk Kuijt valt na twee keurige seizoenen flink tegen, terwijl Helmond Sport, MVV Maastricht en TOP Oss hopen op wonderen die het seizoen nog enigszins kunnen redden. Vitesse ten slotte heeft de laatste plek overgedaan aan Jong Ajax, maar kan slechts via een periodetitel plaatsing voor het competitietoetje afdwingen.

Pas op de plaats bij degradanten
Alle drie de degradanten spraken afgelopen zomer hun ambitie duidelijk uit. In Almere, Waalwijk en Tilburg werd gesteld dat een snelle terugkeer naar de Eredivisie het doel was. Des te opvallender zijn de prestaties van het trio. Almere City is met een zesde plaats inmiddels de beste degradant.

Trainer Jeroen Rijsdijk overleefde in Flevoland een dramatische reeks duels in de eerste periode en keerde het tij. Onder anderen dankzij aanvaller Julian Rijkhoff, die de laatste weken voor de winterstop op schot was. De Brabantse afdalers worstelen. RKC Waalwijk doet het met name met jonge spelers. Jordi Altena was een lichtpuntje en hij zorgde met zijn transfer naar Heart of Midlothian voor zeer welkome inkomsten bij RKC. Dat Willem II onder trainer John Stegeman matig presteert is gezien de aanwezigheid van routine (Jari Schuurman, Justin Hoogma, Thomas Verheydt, Thomas Didillon-H?dl) en kwaliteit (Devin Haen en Nick Doodeman) opmerkelijk.

De play-offs kunnen voor ??n van de drie nog uitkomst bieden, maar aannemelijker is dat er komend seizoen een nieuwe poging tot eerherstel ondernomen mag worden. Almere City en RKC Waalwijk hebben zich overigens wel bij de laatste zestien in het bekertoernooi geschaard.

Diemers op weg naar de dubbel
Hij kreeg voor aanvang van dit seizoen de schaal uitgereikt die de beste speler van de Keuken Kampioen Divisie toebehoort. Mark Diemers van Cambuur - ook uitgeroepen tot speler van de eerste periode - blijkt de onbetwiste nummer ??n in het VI-spelersklassement. Een tweede opeenvolgende titel lonkt, aangezien Diemers zijn concurrenten halverwege het seizoen al op schijnbaar onoverbrugbare achterstand heeft gezet. Voor de Fries zelf is promoveren met de club uit de stad waar hij geboren is uiteraard veel belangrijker, maar de erkenning voor zijn importantie in het spel van Cambuur is overduidelijk.

Opvallend is dat de winnaar van de Bronzen Stier in de tweede periode - ADO Den Haag-captain Jari Vlak - niet in de toptien voorkomt. Den Bosch-revelatie Kevin Monzialo en topscorer Romano Postema zijn de nummers twee en drie, net voor de Finse stille kracht van ADO Den Haag, Juho Kilo.

Ondersteunend beeld bij het artikel? Pro Shots
Mark Diemers, hier met Kevin Felida van FC Den Bosch, is de koploper in het VI-spelersklassement.

De huidige toptien

Mark Diemers

SC Cambuur

7,28

Kevin Monzialo

FC Den Bosch

6,81

Romano Postema

FC Emmen

6,76

Juho Kilo

ADO Den Haag

6,75

Bouke Boersma

De Graafschap

6,56

Dani?l van Kaam

RKC Waalwijk

6,56

Ibrahim El Kadiri

De Graafschap

6,56

Robin van Duiven

Jong PSV

6,56

Ichem Ferrah

SC Cambuur

6,53

Daryl van Mieghem

ADO Den Haag

6,50

Postema in voetsporen Van Oostrum
Romano Postema is met zestien doelpunten topscorer in de Keuken Kampioen Divisie. Voor de door Emmen van Groningen gehuurde aanvaller is de schutterstitel inmiddels een doel op zich. Postema, die alle minuten dit seizoen meespeelde en ook nog verantwoordelijk is voor vijf assists, maakte zes goals in de laatste vier duels waaronder een hattrick tegen Helmond Sport. Hij maakte ??n keer drie treffers in ??n wedstrijd, ??n keer twee en elf keer ??n goal. Postema kan de vierde speler worden die namens Emmen beslag kan gaan leggen op de topscorerstitel. Michel van Oostrum lukte het in 1996 en 1997, Donny de Groot in 2003.

Postema blijft op de topscorerslijst Robin van Duiven voor. De spits van Jong PSV maakte veertien goals, maar een vertrek uit Eindhoven lijkt aanstaande aangezien Van Duiven een in de zomer aflopend contract bezit. Kevin Monzialo is de nummer drie op de ranking. De 25-jarige Franse Congolees maakt in zijn tweede seizoen in Den Bosch veel indruk. In de zomer van 2024 kwam hij over van Sankt-P?lten, maar Monzialo miste de eerste drie maanden van het seizoen vanwege een knieblessure. Anthony van den Hurk, vorig seizoen Helmond Sport en nu spits bij Roda JC, was overigens de meest trefzekere speler in de KKD in het kalenderjaar 2025. Hij scoorde negen keer voor Helmond en negen keer voor Roda. Van den Hurk heeft inmiddels meer dan honderd KKD-goals op zijn cv staan.

Topscorers dit seizoen

Romano Postema

FC Emmen

16

Robin van Duiven

Jong PSV

14

Kevin Monzialo

FC Den Bosch



13

Bouke Boersma



De Graafschap



11

Devin Haen

Willem II

11

Reuven Niemeijer



De Graafschap



11

Yannick Eduardo

Dordrecht

10

Julian Rijkhoff

Almere City

10

Noah Ohio

Jong FC Utrecht

9

Maik Lukowicz

Helmond Sport

9

Doodeman bevestigt reputatie
Opnieuw maakt Nick Doodeman zijn reputatie waar. De buitenspeler van Willem II behoort in Tilburg tot ??n van de weinige lichtpuntjes. Met zijn twaalf assists is de inmiddels 29-jarige voormalige speler van Jong AZ, Volendam en Cambuur ruimschoots koploper in het assistklassement. Doodeman is de man die een hoekschop of voorzet perfect kan aansnijden, daarnaast is hij een speler die altijd oog heeft voor een ploeggenoot die er beter voor staat. Het gaat misschien zelfs weleens ten koste van zijn eigen kans. Met teamgenoten als Devin Haen en Thomas Verheydt in de buurt is een panklare voorzet zeer welkom. Doodeman kan de opvolger van Bilal Ould-Chikh worden als assistkoning en aast op het fraaie totaalaantal van twintig.

De concurrentie komt van de routiniers met overzicht van de promotiefavorieten, Mark Diemers en Daryl van Mieghem. Zij leverden beiden acht assists, net als een nieuwe naam in dit klassement, Kasper Boogaard van Jong AZ. Boogaard is een negentienjarige van Texel afkomstige middenvelder die al debuteerde in AZ 1. Kevin Monzialo staat ook hier in de toptien. De Den Bosch-aanvaller is met zes assists en dertien goals dus bij negentien Bossche goals betrokken.

Toptien assistkoningen

Nick Doodeman

Willem II

12

Kasper Boogaard

Jong AZ

8

Mark Diemers

SC Cambuur

8

Daryl van Mieghem

ADO Den Haag

8

Oualid Agougil

Jong FC Utrecht

7

Adam Tahaui

Vitesse

7

Kevin Monzialo

FC Den Bosch

6

Milan de Haan

Almere City

5

Ichem Ferrah

SC Cambuur

5

Yannick Eduardo

FC Dordrecht

5

El Kadiri dribbelt het vaakst
Ze zijn er nog, gelukkig maar, de spelers die tegenstanders voorbij dribbelen. In het huidige voetbal zien we ze steeds minder maar in de KKD is er nog ruimte voor de speler met de individuele actie. Ibrahim El Kadiri van De Graafschap heeft het grootste aantal geslaagde dribbels op zijn naam. 58 keer snelde de 23-jarige linksbuiten langs een tegenstander. Hij is snel, technisch vaardig en doelgericht, al mag zijn rendement nog wat omhoog getuige de vijf goals en vier assists tot nu toe. Of El Kadiri zijn statistieken nog zal verbeteren is maar de vraag.

Ondersteunend beeld bij het artikel? Pro Shots
Diverse clubs uit binnen- en buitenland hebben interesse in de kleine Marokkaanse buitenspeler vanwege zijn komende zomer aflopende contract. De Tunesische kampioen Esp?rance heeft zelfs een bod neergelegd bij De Graafschap. El Kadiri (ex-speler van Volendam) zelf wil dolgraag een volgende stap maken, voor De Graafschap zou het een gemis zijn. Andere opvallende namen in het lijstje spelers met succesvolle dribbels zijn Ayodele Thomas van Jong PSV (tweede met 49) en de van RKC naar Schotland vertrokken Jordi Altena (die als aanvallende rechtsback tot 44 dribbels kwam).

Topvijf dribbelaars

Ibrahim El Kadiri

De Graafschap

58

Ayodele Thomas

Jong PSV

49

Ichem Ferrah

SC Cambuur

44

Jordi Altena

RKC Waalwijk

44

Junior Kadile

Almere City

37

Doelman Jansen blijft Nikiema voor
Ook bij de doelmannen zien we de heerschappij van ADO Den Haag en Cambuur terug. Beide promotiekandidaten beschikken over een jonge doelman. De bij Feyenoord opgeleide Thijs Jansen (24) was vorig seizoen nog wisselvallig, maar is dit seizoen een stuk stabieler. Jansen hield negen keer de nul en dat is twee keer meer dan zijn Haagse collega Kilian Nikiema. De 22-jarige Hagenaar met Afrikaanse roots legde wel beslag op het Bronzen Schild na de eerste periode. Justin Treichel van Roda JC volgt met zes clean-sheets, terwijl vier keepers (Thomas Didillon-H?dl van Willem II, Mike Havekotte van TOP Oss, Youri Schoonderwaldt van VVV-Venlo en Jorn Brondeel van Eindhoven hun doel vijf keer schoon hielden.

Het meeste aantal reddingen (99) maakte overigens Didillon-H?dl. Dat zegt veel over de kwaliteiten van de doelman van Willem II, maar ook over de uiterst matige verdediging van de Tilburgers. Didillon-H?dl blijft in het reddingenklassement Ties Wieggers (88, De Graafschap), Sem Westerveld (86, MVV Maastricht), Pepijn van de Merbel (86, FC Den Bosch) en de doelman van de tweede periode Mike Havekotte (85, TOP Oss) voor.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: upweer op januari 10, 2026, 17:24:17
Hest hier een samenvatting van?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Marc S op januari 10, 2026, 23:26:16
Citaat van: upweer op januari 10, 2026, 17:24:17
Hest hier een samenvatting van?


TLDR: Ado en Cambuur zijn in de eerste seizoenshelft veel beter dan de rest en gaan volgens VI waarschijnlijk gewoon promoveren, Ado door Full gas Red Bull voetbal en routine, Cambuur vooral erg talentvol team, thuis onverslaanbaar, met een sterke aanval die onvoorspelbaar is, maar de subtop morst erg veel punten en zal naar verwachting van VI vooral voor de play-off plekken strijden, Diemers verre weg de beste speler van de KKD, Jansen de meeste cleansheets.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op januari 11, 2026, 07:21:30
Opvallend is dat de winnaar van de Bronzen Stier in de tweede periode - ADO Den Haag-captain Jari Vlak - niet in de toptien voorkomt.


Zeker opvallend ! 
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: KlinkHamer op januari 11, 2026, 11:08:08
https://www.youtube.com/watch?v=pwwX6m8b_x8

De doelpunten van 2025.
Opvallend veel mooie goals, als je alleen al laatste 6 maanden ziet....
Omhaal Visser, de 2 passes van Ferrah, afstandschoten van Diemers en Berkhout en dan nog een paar teamgoals...
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: upweer op januari 11, 2026, 19:55:40
Citaat van: Arno A op januari 11, 2026, 07:21:30
Opvallend is dat de winnaar van de Bronzen Stier in de tweede periode - ADO Den Haag-captain Jari Vlak - niet in de toptien voorkomt.


Zeker opvallend !


Straks Cambuur 2e en promoveren en Henk niet eens genomineerd voor trainer van het jaar.
Oek apart
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: upweer op januari 13, 2026, 06:20:36
Nap naar eredivisie club.....
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op januari 13, 2026, 06:38:14
Groningen ? Of toch een ploeg uit Overijssel? Wordt deze week bekend toch?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Lore op januari 13, 2026, 07:19:32
Citaat van: upweer op januari 13, 2026, 06:20:36
Nap naar eredivisie club.....

Tsjah, die hebben natuurlijk ook o21!
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: CaseP op januari 13, 2026, 11:11:05
Patrick van Aanholt mag ook omkijken naar een nieuwe club. Enerzijds heb ik het niet zo met de oude garde die even een half uur langskomt (denk Rienstra :)) , maar deze jongen heeft nog wel iets in zijn mars op de linksback. Volgens mij ligt er ook nog wel ergens een linkje met Henk. Voegt veel routine toe.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op januari 13, 2026, 11:22:24
We hebben al een man met veel in zijn mars op linksback, kom ff niet op de naam. Die krullebol die vanuit O21 komt.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: zeewolde op januari 13, 2026, 11:31:32
Citaat van: CaseP op januari 13, 2026, 11:11:05
Patrick van Aanholt mag ook omkijken naar een nieuwe club. Enerzijds heb ik het niet zo met de oude garde die even een half uur langskomt (denk Rienstra :)) , maar deze jongen heeft nog wel iets in zijn mars op de linksback. Volgens mij ligt er ook nog wel ergens een linkje met Henk. Voegt veel routine toe.
Moet dan op de bank, zal hij niet willen.

Galvez moet als huurling minuten maken.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Specuveter op januari 13, 2026, 11:49:24
Galvez en Marsman lijkt me genoeg!
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op januari 13, 2026, 12:21:18
Citaat van: CaseP op januari 13, 2026, 11:11:05
Patrick van Aanholt mag ook omkijken naar een nieuwe club. Enerzijds heb ik het niet zo met de oude garde die even een half uur langskomt (denk Rienstra :)) , maar deze jongen heeft nog wel iets in zijn mars op de linksback. Volgens mij ligt er ook nog wel ergens een linkje met Henk. Voegt veel routine toe.
die is zo slecht geworden sinds hij terug is in Nederland. En verdiende premier Leaque salaris. Bij Sparta niet.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op januari 13, 2026, 13:42:22
Citaat van: Bankzitter op januari 13, 2026, 11:22:24
We hebben al een man met veel in zijn mars op linksback, kom ff niet op de naam. Die krullebol die vanuit O21 komt.
je zit er niet ver vanaf Bankzitter?. :D
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op januari 13, 2026, 13:43:58
Citaat van: CaseP op januari 13, 2026, 11:11:05
Patrick van Aanholt mag ook omkijken naar een nieuwe club. Enerzijds heb ik het niet zo met de oude garde die even een half uur langskomt (denk Rienstra :)) , maar deze jongen heeft nog wel iets in zijn mars op de linksback. Volgens mij ligt er ook nog wel ergens een linkje met Henk. Voegt veel routine toe.
nee ,nooit doen kost handen vol geld?voegt niks toe.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bernardo op januari 13, 2026, 15:14:43
Citaat van: CaseP op januari 13, 2026, 11:11:05
Patrick van Aanholt mag ook omkijken naar een nieuwe club. Enerzijds heb ik het niet zo met de oude garde die even een half uur langskomt (denk Rienstra :)) , maar deze jongen heeft nog wel iets in zijn mars op de linksback. Volgens mij ligt er ook nog wel ergens een linkje met Henk. Voegt veel routine toe.

Volgens mij hebben we 2 prima linksbacks
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: papier op januari 16, 2026, 15:41:41
Citaat van: upweer op januari 13, 2026, 06:20:36
Nap naar eredivisie club.....

Verbaasd me wel een beetje dat dit nog niet rond is eigenlijk.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op januari 16, 2026, 15:48:22
Citaat van: papier op januari 16, 2026, 15:41:41
Verbaasd me wel een beetje dat dit nog niet rond is eigenlijk.
Zal vast niet aan hem liggen, de zelfde zaakwaarnemers hebben Nartey ook bij onze club weg gepraat..
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: papier op januari 16, 2026, 15:49:20
Citaat van: Derkx R.H. op januari 16, 2026, 15:48:22
Zal vast niet aan hem liggen, de zelfde zaakwaarnemers hebben Nartey ook bij onze club weg gepraat..

Dat gevoel bekruipt mij dan wel een beetje ja. Echte makelaars, mooie praatjes en weinig waarde.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: mark1989 op januari 16, 2026, 16:14:35
Cambuur krijgt meer status en dus kunnen spelers ook makkelijker naar andere clubs. Iemand die minder perspectief heeft maakt sneller zo'n stap.
Het is alleen jammer dat hij een amateur contract had. Denk dat Cambuur volgende keer spelers met een amateur contract niet zo snel in de basis moet zetten. Maar goed. Zo'n groot talent vind ik Nap niet. Was bij een gebrek aan beter dat ie speelde.

Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op januari 16, 2026, 16:31:07
Citaat van: mark1989 op januari 16, 2026, 16:14:35
Cambuur krijgt meer status en dus kunnen spelers ook makkelijker naar andere clubs. Iemand die minder perspectief heeft maakt sneller zo'n stap.
Het is alleen jammer dat hij een amateur contract had. Denk dat Cambuur volgende keer spelers met een amateur contract niet zo snel in de basis moet zetten. Maar goed. Zo'n groot talent vind ik Nap niet. Was bij een gebrek aan beter dat ie speelde.
je stelt toch de besten op en kijkt niet naar hoe en wat als trainer zijnde. Nap was er toen aan toe, moet Henk dan eerst vragen? Deze x ging het mis en dit is de eerste x . Eens dat Nap nu ook niet zo,n groot talent is.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: mark1989 op januari 16, 2026, 16:34:19
Citaat van: sunderland op januari 16, 2026, 16:31:07
je stelt toch de besten op en kijkt niet naar hoe en wat als trainer zijnde. Nap was er toen aan toe, moet Henk dan eerst vragen? Deze x ging het mis en dit is de eerste x . Eens dat Nap nu ook niet zo,n groot talent is.

Nee je stelt niet de besten op. Bovendien is de term besten subjectief. Je maakt een opstelling waarmee je de beste kans maakt om te winnen. En daarmee hou je als coach ook rekening met zaken in het team zoals motivatie, teamspirit etc.  Een team coachen is veel compexer dan dat. Henk wordt daarom ook vaak onderschat.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op januari 16, 2026, 17:44:06
Zijn we het daar niet over eens. Volgens jou moet Henk eerst even naar het bestuur of Nap niet een contract kan krijgen ( wat weken duurt) en dan pas mag opstellen.
Henk kijkt naar wat ie nodig op dat moment
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Yellow Army op januari 16, 2026, 19:08:28
Citaat van: mark1989 op januari 16, 2026, 16:14:35
Cambuur krijgt meer status en dus kunnen spelers ook makkelijker naar andere clubs. Iemand die minder perspectief heeft maakt sneller zo'n stap.
Het is alleen jammer dat hij een amateur contract had. Denk dat Cambuur volgende keer spelers met een amateur contract niet zo snel in de basis moet zetten. Maar goed. Zo'n groot talent vind ik Nap niet. Was bij een gebrek aan beter dat ie speelde.

Een speler met amateurcontract wel of niet in de basis zetten zou onderdeel moeten zijn van het technisch beleid van de club. Schijnbaar laat het beleid dit dus toe bij Cambuur. Als trainer zijnde stel je gewoon het beste team op met het materiaal wat je voorhanden hebt. Kortom, het is niet de taak van de trainer om hierop toe te zien, maar van een technisch manager of directeur.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: papier op januari 16, 2026, 19:24:17
Citaat van: Yellow Army op januari 16, 2026, 19:08:28
Een speler met amateurcontract wel of niet in de basis zetten zou onderdeel moeten zijn van het technisch beleid van de club. Schijnbaar laat het beleid dit dus toe bij Cambuur. Als trainer zijnde stel je gewoon het beste team op met het materiaal wat je voorhanden hebt. Kortom, het is niet de taak van de trainer om hierop toe te zien, maar van een technisch manager of directeur.

Cambuur kan toch ook niet Jan en alleman contracten gaan geven omdat ze misschien een keer bij afwezigheid van anderen in de basis komen? En als het zover is dan kun je wederzijds de intentie uitspreken om een contract te tekenen, Cambuur heeft dat in dit geval ook geprobeerd en in die periode heeft hij gewoon gespeeld. Nu zeker is dat hij niet blijft hoef je hem niet beter te maken en kun je beter iemand opstellen die het komende half jaar misschien wel vaker moet gaan spelen. Volgens mij logisch vanuit zowel de trainer als TM
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Yellow Army op januari 16, 2026, 20:54:50
Citaat van: papier op januari 16, 2026, 19:24:17
Cambuur kan toch ook niet Jan en alleman contracten gaan geven omdat ze misschien een keer bij afwezigheid van anderen in de basis komen? En als het zover is dan kun je wederzijds de intentie uitspreken om een contract te tekenen, Cambuur heeft dat in dit geval ook geprobeerd en in die periode heeft hij gewoon gespeeld. Nu zeker is dat hij niet blijft hoef je hem niet beter te maken en kun je beter iemand opstellen die het komende half jaar misschien wel vaker moet gaan spelen. Volgens mij logisch vanuit zowel de trainer als TM

Volledig eens. Ik reageer dan ook op iemand die vond dat je spelers met amateurcontracten niet in de basis moet zetten.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op januari 18, 2026, 19:28:22
Wat denken jullie gaat er nog wat gebeuren spelers die vertrekken of nog een nieuwe aankoop.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: NRG op januari 18, 2026, 21:22:50
Citaat van: Noordcambuur op januari 18, 2026, 19:28:22
Wat denken jullie gaat er nog wat gebeuren spelers die vertrekken of nog een nieuwe aankoop.


Ik hoop dat er helemaal niks gaat gebeuren. Selectie lijkt in evenwicht. Winter aankopen brengen zelden iets goeds. Mooi met deze selectie promoveren. Niemand erbij, maar zeker niemand weg.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op januari 18, 2026, 21:55:23
Citaat van: NRG op januari 18, 2026, 21:22:50

Ik hoop dat er helemaal niks gaat gebeuren. Selectie lijkt in evenwicht. Winter aankopen brengen zelden iets goeds. Mooi met deze selectie promoveren. Niemand erbij, maar zeker niemand weg.
idd mooi zo houden. Ook het beste voor het teamproces. Dat is nu fantastisch dat moet je er inhouden
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op januari 19, 2026, 07:00:52
We hebben wel een groot probleem als Sj?strand en Ferrah allebei geblesseerd raken.
Dat zag je eigenlijk al met de wissel Kooistra/Marsman. In de zomer moeten er sowieso buitenspelers bij, dus misschien nu al anticiperen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Gasgeve op januari 19, 2026, 09:45:26
Citaat van: Bankzitter op januari 19, 2026, 07:00:52
We hebben wel een groot probleem als Sj?strand en Ferrah allebei geblesseerd raken.
Dat zag je eigenlijk al met de wissel Kooistra/Marsman. In de zomer moeten er sowieso buitenspelers bij, dus misschien nu al anticiperen.
Marsman werd gebracht omdat Sjostrand toch vooral back speelde. Als er een vleugelspeler uitvalt, kan je dat gewoon opvangen met Henstra.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op januari 19, 2026, 11:29:02
Ja, ik begrijp dat die wissels taktisch waren,
Ik heb alle vertrouwen dat Henstra een hele mooie toekomst heeft en zijn statistieken als invaller zijn al goed.

Maar stel even dat Sj?strand er een maand uitligt en Ferrah ook nog wegvalt.
Dan hebben we echt een groot probleem om wedstrijden te winnen. Andere posities zijn minder kwetsbaar.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 19, 2026, 12:19:11
Citaat van: Bankzitter op januari 19, 2026, 11:29:02
Ja, ik begrijp dat die wissels taktisch waren,
Ik heb alle vertrouwen dat Henstra een hele mooie toekomst heeft en zijn statistieken als invaller zijn al goed.

Maar stel even dat Sj?strand er een maand uitligt en Ferrah ook nog wegvalt.
Dan hebben we echt een groot probleem om wedstrijden te winnen. Andere posities zijn minder kwetsbaar.

Diemer, Jansen, Baoef
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op januari 19, 2026, 12:42:41
Jansen kan ik niet inschatten hoe goed (of slecht) die twee erachter zijn

Baouf hebben we al moeten vervangen en dat ging goed qua resultaten.
Souren voor Diemers is minder maar ook een goede speler.

Sj?strand en  Ferrah zijn toch de spelers die aanvallend het verschil maken in wedstrijden en zijn nu onvervangbaar.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Lore op januari 19, 2026, 13:06:26
Wat mij betreft hoeft er echt niemand bij. Wij zijn al zo goed als gepromoveerd en hebben weinig geld.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bernardo op januari 19, 2026, 13:29:39
Citaat van: Lore op januari 19, 2026, 13:06:26
Wat mij betreft hoeft er echt niemand bij. Wij zijn al zo goed als gepromoveerd en hebben weinig geld.

Eens.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op januari 19, 2026, 13:53:09
Citaat van: Bankzitter op januari 19, 2026, 07:00:52
We hebben wel een groot probleem als Sj?strand en Ferrah allebei geblesseerd raken.
Dat zag je eigenlijk al met de wissel Kooistra/Marsman. In de zomer moeten er sowieso buitenspelers bij, dus misschien nu al anticiperen.
tja als. Je hebt Henk dus ook niet geluisterd waarom die 2 eruit gingen
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op januari 19, 2026, 13:54:18
Stel dat Boef en Amofa en Berkhout geblesseerd raken wat dan?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op januari 19, 2026, 14:48:40
Citaat van: YellowBlue op januari 19, 2026, 14:45:16
ja dat is toch altijd zo, we zijn geen Manchester City..
:_schater
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Galdiano op januari 19, 2026, 14:56:55
Citaat van: sunderland op januari 19, 2026, 13:54:18
Stel dat Boef en Amofa en Berkhout geblesseerd raken wat dan?

Stel dat Binder, Balk, Visser, Van der Sande en R?lke geblesseerd raken?

Zo kun je toch eindeloos doorgaan met stel dat en wat als...  :_schater
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: YellowBlue op januari 19, 2026, 15:07:17
Citaat van: Galdiano op januari 19, 2026, 14:56:55
Stel dat Binder, Balk, Visser, Van der Sande en R?lke geblesseerd raken?

Zo kun je toch eindeloos doorgaan met stel dat en wat als...  :_schater
dat is precies wat hij bedoelde met die post
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Lore op januari 19, 2026, 15:39:37
Citaat van: sunderland op januari 19, 2026, 13:54:18
Stel dat Boef en Amofa en Berkhout geblesseerd raken wat dan?

:proost _O_
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op januari 19, 2026, 15:52:25
Een TD moet toch wel voorberreid zijn op de wat-als scenario?s. De ene speler is makkelijker te vervangen dan de andere. Ik hoop ook ongelijk te hebben en dat we snel op de 75 punten zitten.

In de Podcast wordt ook bevestigt dat Lambooij nog bezig is om nu alvast een extra vleugelspeler te halen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op januari 23, 2026, 10:59:56
Veel belangrijker dan het huidige elftal is dat we de zaak organisatorisch op orde hebben. Spelers liggen langdurig vast, de scouting is prima en er stroomt jeugd door.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Andy King op januari 23, 2026, 11:07:06
Tsja, leuk dat er zo'n artikel in VI staat, maar geen nieuws, vooral open deuren...
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: zeewolde op januari 23, 2026, 12:20:22
En ook niet echt foutloos.

Ferrah vertegenwoordigt geen waarde voor ons.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op januari 27, 2026, 18:42:17
Over onvolledig en slechte journalistiek gesproken...

Financi?le malaise in de Keuken Kampioen Divisie
Vandaag om 12:00
6
Reacties


Tom Knipping
Journalist VI
De Eerste Divisie heeft opnieuw een financieel zwaar jaar achter de rug. Voor de derde keer op rij zijn tien clubs in de rode cijfers beland.

Twee financieel ongezonde clubs die enorme verliezen presenteerden, koersen af op promotie. Twee clubs die in 2024 ontsnapten aan een bankroet door via de rechter af te dwingen dat bonnetjes werden verscheurd, leven nog altijd boven hun stand. De licentiecommissie legde voorwaardelijke puntenstraffen op. Tien clubs eindigden met rode cijfers, zes hebben een negatief eigen vermogen. Accountants die vraagtekens plaatsen bij de overlevingskansen van sommige clubs. Dat is het beeld na het doornemen van de scores in de Eerste Divisie - een financieel moeras met steeds meer clubs die hun toevlucht zoeken tot aandeelhouders die met stortingen de gaten dichten. De conclusies in vogelvlucht.

ADO en Cambuur
Nederland heeft een van de zwaardere toegangsregelingen voor investeerders die voetbalclubs willen kopen. Daardoor vallen niet zo snel als in Belgi? bijna alle profclubs in buitenlandse handen. Maar ben je eenmaal binnen, dan kan je doen wat je wil, zonder enige restrictie. 25 miljoen in ADO Den Haag pompen bijvoorbeeld. Dat is het bedrag waarmee David Blitzer de begroting in vier seizoenen opvoerde. Bij het behalen van de vierde plaats werd in 2024/25 liefst vijfenhalf miljoen verloren, een paar miljoen meer dan de directie had voorspeld. Na Ajax de grootste strop van het hele betaald voetbal. ?De ambitie om het verlies te halveren is niet volledig bereikt. De begroting was te ambitieus?, tekende directeur Natascha van Grinsven-Admiraal op in het jaarverslag.

'ADO werkt met een salarishuis dat niet onderdoet voor dat van Go Ahead Eagles'

De commerci?le groei was vooraf te hoog ingeschat en in de winter mocht de later vertrokken technisch directeur Joris Mathijsen extra spelers halen. ADO werkt met een salarishuis dat niet onderdoet voor dat van Go Ahead Eagles. En hangt daarmee aan het infuus van de Amerikaan, die, als hij zou willen, ook honderd miljoen in de club mag steken aangezien het Nederlandse betaald voetbal geen economische spelregels hanteert. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de UEFA en de Engelse en Spaanse competities, die vanwege hun commerci?le succes vaak als lichtende voorbeelden worden genoemd door voetbalbestuurders, maar kennelijk niet als het gaat om het nastreven van enigszins gezond beleid waarbij niet alles afhankelijk is van de goodwill van een aandeelhouder.

ADO presenteerde voor het laatst in 2014 zwarte cijfers. In 2021 ging ADO bijna failliet, de club werd gered door de rechter, die via een speciale procedure voor instortende bedrijven schulden kwijtschold. Vervolgens kwam er een eigenaar die nog grotere tekorten intekende dan de Chinezen in de periode ervoor. Ook dit seizoen voorspelt de directie weer een royaal nettoverlies (3,6 miljoen). Uiteraard wordt ook nu weer bijgelapt door de onvermoeibare Amerikaan. Daarmee loopt het Blitzer-bonnetje op richting de dertig miljoen, ongeveer vijf keer de jaarbegroting waarmee Telstar werkte in de Keuken Kampioen Divisie. Als beloning staat de al twaalf jaar op rij verlieslatende club op het punt te promoveren naar de Eredivisie.

'Het is te danken aan geldschieter Pieter Kooi, tevens naamgever van het stadion, dat Cambuur gewoon kan promoveren'

Financieel risicovol opereren loont in de KKD, want de andere favoriet om te promoveren, Cambuur, heeft eveneens een aan alle kanten rammelende huishouding. De Friezen hebben zich nogal misrekend met de verhuizing naar een nieuw stadion waarvoor een vermogen is geleend. Door een te rooskleurig plaatje en opgelopen bouwkosten raakte Cambuur de financi?le regie kwijt. Met een totale schuldenlast van 45 miljoen en ook nog sterk gestegen personeelskosten ligt er een uitgavenpatroon dat in de Keuken Kampioen Divisie onmogelijk terug te verdienen valt. Cambuur leed dan ook een nettoverlies van 3,6 miljoen. Voldoende vet op de botten om op in te kunnen teren had Cambuur niet. Het eigen vermogen is negatief.

Aangezien de club de komende jaren enorme afbetalingsverplichtingen heeft, is het logisch dat de accountant vraagtekens zet bij de continu?teit. Bij een normaal bedrijf is een negatief eigen vermogen in combinatie met nieuwe verliesprognoses een formule voor de ondergang. Het is te danken aan geldschieter Pieter Kooi, tevens naamgever van het stadion, dat Cambuur gewoon kan promoveren. Meedoen in de Eredivisie is ook een must om er weer bovenop te komen.

Vitesse
Cambuur pakte met zijn royale verlies overigens het brons en niet eens het zilver. Die prijs ging naar Vitesse, dat vorig seizoen knokte voor het voortbestaan. Er werd gesnoeid en banen verdwenen, maar door de degradatie verdampte een hoop tv-geld. Vitesse worstelde ook met torenhoge juridische kosten, dure commissarissen, pittige leningen. Wat ook niet helpt: dat de laagst geklasseerde profclub huur betaalt voor onderdak in een lommerrijke villa, die tegenwoordig is gesitueerd in de achterstandswijk van de KKD. Door deze cocktail verdwenen ook in 2024/25 weer de nodige miljoenen in de Arnhemse geldverbrandingsoven. 3,7 miljoen dit keer, met daarbij de aantekening dat de schade werd beperkt dankzij een succesvolle crowdfunding onder de supporters, die twee miljoen bij elkaar collecteerden.

?De sportieve doelstelling van Vitesse blijft structureel meedraaien in de subtop van de Eredivisie?, valt te lezen in het jaarverslag, dat niet is ondertekend door de accountant. Logisch, want de toekomst blijft vaag en ongewis. Vitesse kreeg van het gerechtshof de licentie tijdelijk terug hangende de bodemprocedure, die door de club is aangespannen tegen de KNVB. Daarna stapte de KNVB naar de Hoge Raad om cassatie aan te tekenen tegen het besluit om de licentie tijdelijk terug te geven. Verder loopt er in Zeist nog een goedkeuringsprocedure voor de beoogde nieuwe eigenaren, die nodig zullen zijn om de traditionele tekorten op te vangen in de Bermudadriehoek van het voetbal. Het gaat dit keer om ondernemers uit de regio. Overigens zonder Michel Schaay, die het gezicht werd van de spectaculaire ontsnapping nadat de licentie al was ingetrokken. Hij werd in september als een held onthaald op de Korenmarkt, maar is alweer vertrokken. Formeel is nog altijd het geknutselde groepje met twee Duitsers, een Italiaan en een Amerikaan eigenaar. Zij financieren Vitesse echter niet. Dat gebeurt door regionale investeerders, die in 2024/25 vijf miljoen uitleenden en dit seizoen, in afwachting van de aandelen, opnieuw geld voorschieten zodat Vitesse de rekening kan betalen.

Ondersteunend beeld bij het artikel? Pro Shots
Ondanks de goedbezochte thuiswedstrijden rekenen de Arnhemmers op een verlies van vierenhalf miljoen. Zou de KNVB geen toestemming geven voor de overname, dan is de club terug bij af en zal onderhandeld moeten worden over de afwikkeling van al uitgegeven bedragen. Hoe het verder gaat met de aandelen, financiering en rechtszaken is nog zo onduidelijk, dat de accountant geen oordeel wilde vellen over de overlevingskansen.

VVV en Helmond
Vitesse is bepaald niet de enige club waar de licentiecommissie de nodige vergaderuren aan kwijt is. Er zijn meer hoofdpijndossiers in de competitie die na afloop van het naamgevingscontract met Keuken Kampioen wellicht in zee zou kunnen gaan met het nu-uitgeven-achteraf-betalen-bedrijf Klarna. Zo werden eerder deze maand Helmond Sport en VVV-Venlo uitgeroepen tot zorgenkindjes. De licentiecommissie bestrafte beide clubs met een voorwaardelijke sanctie van een punt aftrek.

VVV en Helmond presenteerden na het seizoen 2023/24 een negatief eigen vermogen. De KNVB beschouwt het eigen vermogen als een belangrijke graadmeter voor de gezondheid van clubs. Daarom hebben ze de opdracht om de score te verbeteren zodra de stand onder nul is beland. Vorig seizoen was de eis nog vijf procent verbetering, vanaf dit seizoen is dat tien procent. Dat kan worden bereikt door winst te maken of door een bijdrage van een eigenaar. Geen leningen of garanties, maar een storting. Een investering in de club die niet door de eigenaar opge?ist kan worden. Zoals niet alleen bij ADO Den Haag steeds gebeurt, maar bijvoorbeeld ook bij subtopper FC Den Bosch. De Brabanders kregen vorig seizoen 2,1 miljoen van de Chinese aandeelhouders. Een flinke impuls voor een club die op eigen kracht vijf miljoen verdient.

Bij VVV staat het eigen vermogen 2,3 miljoen in de min. Vorig seizoen was dat nog zeven ton. De Limburgers zijn in feite al in een negatieve spiraal beland sinds zeecontainerondernemer Hai Berden in 2018 afscheid nam. Al enige tijd is VVV op zoek naar een nieuwe grootaandeelhouder. Aangezien de club op eigen kracht geen zwarte cijfers kan schrijven, zal voor het einde van dit boekjaar een eigenaar gevonden moeten zijn die met een serieuze injectie het eigen vermogen opkrikt. Lukt dat niet, dan wordt in seizoen 2026/27 de voorwaardelijke straf omgezet in een onvoorwaardelijke.

Net als ADO een paar jaar geleden, werd VVV in 2024 gered door een saneringsplan in combinatie met een procedure bij de rechtbank, waarmee schuldeisers onder druk gezet kunnen worden om noodlijdende bedrijven voor het faillissement te behoeden. Tot opluchting van de supporters verdwenen zo schulden, maar dat betekent niet dat de club gezond is. In het eerste jaar na de redding werd ongeveer anderhalf miljoen verloren.

MVV werd in 2024 op dezelfde manier gered van de ondergang, nadat een te royale begroting was ingetekend op basis van een nieuwe Amerikaanse investeerder die uiteindelijk niet kwam. In het eerstvolgende seizoen na de ontsnapping gaf MVV zeven ton meer uit dan er binnenkwam. Dankzij kapitaalinjecties van een groep Maastrichtse ondernemers en een nieuwe Japanse minderheidsaandeelhouder werd ondanks het verlies toch het negatieve eigen vermogen wat opgekalefaterd. De stand is nog altijd zes ton negatief, maar het werd wel voldoende verbeterd om een sanctie zoals bij VVV en Helmond Sport te voorkomen.

Helmond Sport heeft de laatste jaren onder leiding van voorzitter Philippe van Esch de nodige ambities uitgesproken. De club verhuisde naar een nieuw stadion en verhoogde het spelersbudget, maar de resultaten zijn vooralsnog teleurstellend. Halverwege 2024 was het eigen vermogen een klein half miljoen negatief. Hoe Helmond Sport er momenteel voor staat is onduidelijk, omdat er nog geen cijfers over 2024/25 openbaar zijn.

Verder kreeg FC Dordrecht een publieke waarschuwing van de licentiecommissie. Juist een van de zes clubs die winst presenteerden (twee ton). Op basis van eerdere zwakke resultaten staat FC Dordrecht echter onder KNVB-toezicht. De licentiecommissie beoordeelt eens per jaar alle clubs en als ze een onvoldoende scoren, moeten ze een plan van aanpak inleveren. Club en KNVB maken dan afspraken om weer gezonder te worden. Als ze twee jaar op rij een voldoende scoren, stopt het toezicht. Volgens de licentiecommissie heeft de samenwerkingspartner van Feyenoord zich niet gehouden aan afspraken in het plan van aanpak. Omdat het de eerste overtreding is, blijft het bij een tik op de vingers.

Proeftuin
Positieve uitzonderingen zijn er ook, zoals Telstar en Excelsior die met verantwoord financieel beleid naar de Eredivisie promoveerden. Excelsior maakte zelfs twee?nhalf miljoen winst, vooral dankzij de verkoop van Couhaib Driouech. De buitenspeler ging in de zomer van 2024, net na degradatie uit de Eredivisie, voor meer dan drie miljoen naar PSV. Verder finishten ook De Graafschap, FC Emmen, FC Dordrecht en FC Eindhoven in de plus.

Maar in de eerste plaats blijven de financi?le uitdagingen in de KKD nogal groot. Net als in de twee seizoenen ervoor leden tien clubs verlies en de perspectieven zijn niet gunstig, aangezien er geen omzetstijgingen te verwachten zijn zoals in de Eredivisie. Daar werd vorig seizoen flink geprofiteerd van de verhoogde UEFA-premies, het nieuwe tv-contract en transfers.

Op eigen kracht de inkomstenbegroting opvoeren is niet goed mogelijk op het tweede niveau, waar de tv-inkomsten nogal beperkt zijn. Daarbij is de deelname van Jong-ploegen en het ontbreken van een promotie- en degradatieregeling uiteraard niet gunstig voor de uitstraling en de commerci?le waarde van de competitie. Dit seizoen is op verzoek van de Eredivisie ook nog het play-off-programma gedevalueerd, omdat er lucht geblazen moest worden in het schema van dit WK-seizoen.

'In feite moet iedere gegadigde die zich met een zak(je) geld meldt serieus worden overwogen'

Welbeschouwd zijn sinds 2021 vier praktisch failliete clubs gered door de rechter: ADO, MVV, VVV en Vitesse. Nu is het weer Cambuur dat het moeilijk heeft. De nodige clubs zijn bovendien afhankelijk geworden van externe kapitaalinjecties om het eigen vermogen op peil te houden en niet net als VVV en Helmond in de gevarenzonde te belanden. Tegelijk worden ze geconfronteerd met sportief succesvolle concurrenten die de spelersprijzen opjagen door miljoenen meer uit te geven dan ze verdienen. De afhankelijkheid van eigenaren wordt op deze manier groter en het nadeel is dat clubs niet altijd de luxe hebben om kieskeurig op zoek te gaan naar de beste strategische partner. In feite moet iedere gegadigde die zich met een zak(je) geld meldt serieus worden overwogen. Op deze manier zal de divisie zich steeds nadrukkelijker profileren als een proeftuin voor investeringsfondsen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Galdiano op januari 27, 2026, 18:57:01
Citaat van: Derkx R.H. op januari 27, 2026, 18:42:17
Over onvolledig en slechte journalistiek gesproken...


Of je wil niks kritisch over de club lezen. Hij legt gewoon vinger op de juiste zere plek. Wij zijn veel te afhankelijk geworden van extern geld. Het gezonde financi?le verstand zal altijd overwinnen.
Eagles, Excelsior en Telstar worden beloond van hun jarenlang gezond financieel beleid.

Wij moeten kosten wat het kost alle gelden zo snel mogelijk terugbetalen met transfer opbrengsten. Anders zie ik het ook somber in.
Vitesse en Twente zijn door de rechter gered, maar hadden natuurlijk allang ook al niet meer mogen bestaan.

Ik ben allang blij dat ze bij de KNVB eindelijk eens wat harder aan het handhaven zijn mbt de financi?n bij clubs. Willens en wetens de boel bedonderen voor eigen gewin moet aangepakt worden.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op januari 27, 2026, 19:04:53
Citaat van: Galdiano op januari 27, 2026, 18:57:01
Of je wil niks kritisch over de club lezen. Hij legt gewoon vinger op de juiste zere plek. Wij zijn veel te afhankelijk geworden van extern geld. Het gezonde financi?le verstand zal altijd overwinnen.
Kritisch prima, maar niet onvolledige of dingen die niet kloppen of deels kloppen publiceren. Waar is het verhaal van Ard de Graaf in deze?

Als je op de balans schuld hebt aan de ene kant heb je bezittingen aan de andere kant. De schuld alleen benoemen is een deel van de balans. De bezittingen die de club heeft niet benoemen is slechte journalistiek.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op januari 27, 2026, 19:14:02
Citaat van: Derkx R.H. op januari 27, 2026, 19:04:53
Kritisch prima, maar niet onvolledige of dingen die niet kloppen of deels kloppen publiceren. Waar is het verhaal van Ard de Graaf in deze?

Als je op de balans schuld hebt aan de ene kant heb je bezittingen aan de andere kant. De schuld alleen benoemen is een deel van de balans. De bezittingen die de club heeft niet benoemen is slechte journalistiek.
negatief doet het altijd goed in Leeuwarden e o. Kuzmanovic zei dat mooi voor de afgelaste wedstrijd vrijdag
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op januari 27, 2026, 19:19:55
Citaat van: sunderland op januari 27, 2026, 19:14:02
negatief doet het altijd goed in Leeuwarden e o. Kuzmanovic zei dat mooi voor de afgelaste wedstrijd vrijdag
Ach ja, brand is erger...
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Lore op januari 27, 2026, 21:15:44
Citaat van: Derkx R.H. op januari 27, 2026, 18:42:17
Over onvolledig en slechte journalistiek gesproken...

Financi?le malaise in de Keuken Kampioen Divisie
Vandaag om 12:00
6

Uhhhh, waar gaat dit over? Hij heeft geeneens de moeite genomen om onderzoek te doen
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Lore op januari 27, 2026, 21:20:24
Citaat van: Galdiano op januari 27, 2026, 18:57:01
Of je wil niks kritisch over de club lezen. Hij legt gewoon vinger op de juiste zere plek. Wij zijn veel te afhankelijk geworden van extern geld. Het gezonde financi?le verstand zal altijd overwinnen.
Eagles, Excelsior en Telstar worden beloond van hun jarenlang gezond financieel beleid.

Wij moeten kosten wat het kost alle gelden zo snel mogelijk terugbetalen met transfer opbrengsten. Anders zie ik het ook somber in.
Vitesse en Twente zijn door de rechter gered, maar hadden natuurlijk allang ook al niet meer mogen bestaan.

Ik ben allang blij dat ze bij de KNVB eindelijk eens wat harder aan het handhaven zijn mbt de financi?n bij clubs. Willens en wetens de boel bedonderen voor eigen gewin moet aangepakt worden.

Ik ben ook best kritisch op de financi?le cijfers van de club, maar hier staan gewoon onwaarheden in. Zo zegt hij dat er een negatieve winstprognose is voor dit seizoen. Maar dat heeft Cambuur niet gezegd en als het al zo zou zijn dan gaat het over het operationele resultaat. Met transfers is dat al niet zo. Daarnaast suggereert hij dat het verlies van 3.7 miljoen een regulier operationeel verlies is. Wat niet zo is door de dubbele lasten. En als klap op de vuurpijl zegt hij dat de accountant niet akkoord gaat met de cijfers, maar het waren voorlopige cijfers die zijn aangepast door kort vreemd vermogen naar kang vreemd vermogen te schuiven.

Oh ja, en ondertussen lijkt het in dit stuk alsof er niet onderpand zit in de vorm van een stadion onder de 45 miljoen schuld
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op januari 27, 2026, 22:20:57
Cambuur had ook geen keuze, nieuwe stadion was noodzaak en geen luxe.
Dat vind ik wat anders dan te veel investeren in spelers waardoor je de begroting niet rond krijgt.
Ons spelersbudget is redelijk bescheiden.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op januari 28, 2026, 06:58:50
Citaat van: Lore op januari 27, 2026, 21:15:44
Uhhhh, waar gaat dit over? Hij heeft geeneens de moeite genomen om onderzoek te doen
Dit is een PRO stuk van VI, zou kwaliteit moeten zijn.....
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bernardo op januari 28, 2026, 10:13:50
Hoe zit het eigenlijk met Nap? Verwachting was toch dat hij bij een andere club ging tekenen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Yellow Army op januari 28, 2026, 13:41:20
Citaat van: Derkx R.H. op januari 28, 2026, 06:58:50
Dit is een PRO stuk van VI, zou kwaliteit moeten zijn.....

Onvolledig en onzorgvuldig. Slecht stuk dus
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op februari 18, 2026, 09:51:47
Klachten van ?nachtbeschermers? uit Leeuwarden over kunstlicht SC Cambuur, maar is er alternatief?

Rutger van der Meij ? Gisteren, 06:40 ? Leeuwarden


Het groeilicht dat de grasmat van SC Cambuur in vorm houdt, waaiert in het donker uit over de stad. Dat verstoort de natuur, waarschuwen Leeuwarder nachtbeschermers. Cambuur is niet blind voor de klachten, maar kan het anders?

Donker en miezerig is het buiten. Het weer waarbij kunstlicht als een geelzwarte mix in de lucht drijft. Wie donderdagavond richting de westkant van Leeuwarden rijdt, ziet precies zulk ?kassenlicht? boven het Kooi Stadion. Toch branden de stadionlampen niet. Hoe zit dat?

Vanuit hun flat in de wijk Westeinde, loodrecht op het stadion, ervaren Siska Alkema en haar man dit schijnsel momenteel bijna elke avond. ?Het valt nu eigenlijk nog mee, omdat de regen het licht verstrooit.?

Ze toont een foto die ze begin januari vanaf haar balkon maakte, tijdens een droge en bewolkte avond. ?Alsof er een flinke brand was.?

De bron is haar bekend. Het zijn de groeilampen die in het Kooi Stadion worden gebruikt om de grasmat van Cambuur in goede conditie te houden tijdens de donkere maanden. Maar daarmee vangt niet alleen het gras meer licht.

Geen voetbalhater
Leeuwarder Miranda Tamminga maakte een foto van het groeilicht vanaf een flat bij de Van Harinxmabrug, toch een stuk van het stadion vandaan. Net als Alkema is ze geen voetbalhater, wil ze benadrukken. ?Met de lichtmasten heb ik geen probleem, daar zit een traditie en een gevoel achter, en bovendien staan ze incidenteel aan. Maar dit is anders, dit licht blijft maar schijnen.?

Het gaat hen om meer dan persoonlijke lichthinder. Alkema wordt sinds kort opgeleid tot ?nachtwachter? bij de Friese Milieu Federatie, en zet zich in voor meer nachtelijk duister. Tamminga brengt dat onder de naam Donkerder Nachten al in praktijk in de wijk Nijl?n. Hier kregen de buitenlampen van galerijflats dankzij haar passende lampenkappen.

Niet voor henzelf, maar voor natuur. Onderzoek wijst uit dat insecten, vogels en vleermuizen gedesori?nteerd kunnen raken door te veel nachtelijk kunstlicht, met soms verhongering en dood tot gevolg. ?Veel mensen hebben niet door dat de impact van licht in de natuur zo groot kan zijn?, zegt Alkema. ?Net als plastic.?

Kwetsbare plekken
De groeilampen in het Kooi Stadion worden sinds eind 2024 toegepast, zegt Cambuur-woordvoerder Ruben Sijtsma. ?De verlichting moet de grasgroei op kwetsbare plekken, zoals in het doelgebied, bevorderen.?

Het gaat om vier langwerpige mobiele lichtarmaturen, die in de herfst en winter de fotosynthese stimuleren op plekken in de grasmat waar de zon (te) weinig doordringt. Het is noodzaak, aldus Sijtsma. ?Niet alleen om goed te kunnen spelen, ook omdat de KNVB binnen het betaald voetbal strenge eisen stelt aan de grasmat.?

Het is dus geen toeval dat groeiverlichting in voetbalstadions in opkomst is. Clubs als Ajax, PSV en FC Utrecht maken er ook gebruik van.

En ook elders leidt dat wel eens tot discussie: in 2024 verwijderde FC Utrecht de groeilichten nadat de kwestie over lichthinder in de gemeenteraad belandde. Een jaar later werd ook PSV door de gemeente vanwege de lichtgloed op de vingers getikt.

?Binnen de marges?
Ook bij Cambuur zijn, via de gemeente, een paar signalen over de verlichting bekend, zegt Sijtsma. Daarom gaf de club vorig jaar opdracht voor een extern onderzoek met metingen naar de sterkte van het licht. ?Daaruit blijkt dat de uitstraling van het licht ruim binnen de geldende marges valt.?

Siska Alkema kreeg dat onderzoek onlangs in de mail, zegt ze. Het rapport, dat deze krant ook heeft ingezien, beschrijft dat er op ??n avond - 14 april 2025 - metingen zijn verricht. Dat is weinig, vindt Alkema. Uit eigen ervaring weet ze dat de lichtintensiteit per weertype of wolkendek flink kan verschillen. ?Volgens mij kan je niet op basis van ??n zo?n meting conclusies trekken.?

Het onderzoeksbureau laat weten dat de metingen gericht waren op de sterkte van de lampen in het stadion. Omdat het effect van een (af- of aanwezig) wolkendek daarbij geen factor was, zou ??n meetdatum voldoende zijn geweest.

?Onderzoeken waard?
Valt lichtoverlast van groeibelichting in stadions tegen te gaan, zonder dat de grasmat in het duister komt te zitten? De oplossing dient zich niet zomaar aan, ook niet in andere stadions. Maar technische maatregelen zijn ?altijd het onderzoeken waard?, zegt Cambuur-woordvoerder Sijtsma.

?Als er een marktconforme manier is om dit op te lossen, dan graag. We staan daar open voor. We willen een goede buur zijn die zich aan de regels houdt.?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op februari 18, 2026, 10:20:02
 waar gaat het om :_schater
Nog even dan is het weer langer licht en doet de zon zijn werk ;)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Marc S op februari 18, 2026, 10:43:57
 8P
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op februari 18, 2026, 11:13:08
Als Siska nou gewoon even verduisterende gordijnen ophangt is het ?probleem? opgelost.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op februari 18, 2026, 11:55:20
Citaat van: Bankzitter op februari 18, 2026, 11:13:08
Als Siska nou gewoon even verduisterende gordijnen ophangt is het ?probleem? opgelost.
:thumbsup
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Beul B op februari 18, 2026, 12:40:56
Ik hen tijdens de wedstrijd er last van als Ciska haar leeslamp op doet.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Beul B op februari 18, 2026, 12:41:30
en breek de vuurtoren op Ameland ook maar af. Vreselijk dat licht.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Huizen op februari 18, 2026, 13:47:55
Citaat van: Derkx R.H. op februari 18, 2026, 09:51:47
Klachten van ?nachtbeschermers? uit Leeuwarden over kunstlicht SC Cambuur, maar is er alternatief?

Rutger van der Meij ? Gisteren, 06:40 ? Leeuwarden


Het groeilicht dat de grasmat van SC Cambuur in vorm houdt, waaiert in het donker uit over de stad. Dat verstoort de natuur, waarschuwen Leeuwarder nachtbeschermers. Cambuur is niet blind voor de klachten, maar kan het anders?

Donker en miezerig is het buiten. Het weer waarbij kunstlicht als een geelzwarte mix in de lucht drijft. Wie donderdagavond richting de westkant van Leeuwarden rijdt, ziet precies zulk ?kassenlicht? boven het Kooi Stadion. Toch branden de stadionlampen niet. Hoe zit dat?

Vanuit hun flat in de wijk Westeinde, loodrecht op het stadion, ervaren Siska Alkema en haar man dit schijnsel momenteel bijna elke avond. ?Het valt nu eigenlijk nog mee, omdat de regen het licht verstrooit.?

Ze toont een foto die ze begin januari vanaf haar balkon maakte, tijdens een droge en bewolkte avond. ?Alsof er een flinke brand was.?

De bron is haar bekend. Het zijn de groeilampen die in het Kooi Stadion worden gebruikt om de grasmat van Cambuur in goede conditie te houden tijdens de donkere maanden. Maar daarmee vangt niet alleen het gras meer licht.

Geen voetbalhater
Leeuwarder Miranda Tamminga maakte een foto van het groeilicht vanaf een flat bij de Van Harinxmabrug, toch een stuk van het stadion vandaan. Net als Alkema is ze geen voetbalhater, wil ze benadrukken. ?Met de lichtmasten heb ik geen probleem, daar zit een traditie en een gevoel achter, en bovendien staan ze incidenteel aan. Maar dit is anders, dit licht blijft maar schijnen.?

Het gaat hen om meer dan persoonlijke lichthinder. Alkema wordt sinds kort opgeleid tot ?nachtwachter? bij de Friese Milieu Federatie, en zet zich in voor meer nachtelijk duister. Tamminga brengt dat onder de naam Donkerder Nachten al in praktijk in de wijk Nijl?n. Hier kregen de buitenlampen van galerijflats dankzij haar passende lampenkappen.

Niet voor henzelf, maar voor natuur. Onderzoek wijst uit dat insecten, vogels en vleermuizen gedesori?nteerd kunnen raken door te veel nachtelijk kunstlicht, met soms verhongering en dood tot gevolg. ?Veel mensen hebben niet door dat de impact van licht in de natuur zo groot kan zijn?, zegt Alkema. ?Net als plastic.?

Kwetsbare plekken
De groeilampen in het Kooi Stadion worden sinds eind 2024 toegepast, zegt Cambuur-woordvoerder Ruben Sijtsma. ?De verlichting moet de grasgroei op kwetsbare plekken, zoals in het doelgebied, bevorderen.?

Het gaat om vier langwerpige mobiele lichtarmaturen, die in de herfst en winter de fotosynthese stimuleren op plekken in de grasmat waar de zon (te) weinig doordringt. Het is noodzaak, aldus Sijtsma. ?Niet alleen om goed te kunnen spelen, ook omdat de KNVB binnen het betaald voetbal strenge eisen stelt aan de grasmat.?

Het is dus geen toeval dat groeiverlichting in voetbalstadions in opkomst is. Clubs als Ajax, PSV en FC Utrecht maken er ook gebruik van.

En ook elders leidt dat wel eens tot discussie: in 2024 verwijderde FC Utrecht de groeilichten nadat de kwestie over lichthinder in de gemeenteraad belandde. Een jaar later werd ook PSV door de gemeente vanwege de lichtgloed op de vingers getikt.

?Binnen de marges?
Ook bij Cambuur zijn, via de gemeente, een paar signalen over de verlichting bekend, zegt Sijtsma. Daarom gaf de club vorig jaar opdracht voor een extern onderzoek met metingen naar de sterkte van het licht. ?Daaruit blijkt dat de uitstraling van het licht ruim binnen de geldende marges valt.?

Siska Alkema kreeg dat onderzoek onlangs in de mail, zegt ze. Het rapport, dat deze krant ook heeft ingezien, beschrijft dat er op ??n avond - 14 april 2025 - metingen zijn verricht. Dat is weinig, vindt Alkema. Uit eigen ervaring weet ze dat de lichtintensiteit per weertype of wolkendek flink kan verschillen. ?Volgens mij kan je niet op basis van ??n zo?n meting conclusies trekken.?

Het onderzoeksbureau laat weten dat de metingen gericht waren op de sterkte van de lampen in het stadion. Omdat het effect van een (af- of aanwezig) wolkendek daarbij geen factor was, zou ??n meetdatum voldoende zijn geweest.

?Onderzoeken waard?
Valt lichtoverlast van groeibelichting in stadions tegen te gaan, zonder dat de grasmat in het duister komt te zitten? De oplossing dient zich niet zomaar aan, ook niet in andere stadions. Maar technische maatregelen zijn ?altijd het onderzoeken waard?, zegt Cambuur-woordvoerder Sijtsma.

?Als er een marktconforme manier is om dit op te lossen, dan graag. We staan daar open voor. We willen een goede buur zijn die zich aan de regels houdt.?

Gewoon internationale branding inzetten dat dit het Noorderlicht is. Hoppa.  |:)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op februari 18, 2026, 16:54:43
Citaat van: Noordcambuur op februari 18, 2026, 10:20:02
waar gaat het om :_schater
Nog even dan is het weer langer licht en doet de zon zijn werk ;)
tja zo gaat dat. Straks kunnen de vogels niet meer vliegen omdat ze bang zijn en de bomen niet meer groeien om het stadion omdat ze bang zijn
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op februari 18, 2026, 18:36:03
Citaat van: sunderland op februari 18, 2026, 16:54:43
tja zo gaat dat. Straks kunnen de vogels niet meer vliegen omdat ze bang zijn en de bomen niet meer groeien om het stadion omdat ze bang zijn
:D
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: okkele op februari 18, 2026, 19:44:09
jezus christus!
psy-fi op de groene ster mag niet meer want de vogeltjes (lees: "groene ster duurzaam" (theo van gelder) . ) hebben er vreselijk last van.

stadion-licht is slecht want dat is erg voor de vleermuisjes , vogeltjes en mugjes volgens onze "nachtwachters" of "nachtbeschermers" .

wat een schijtwereld is dit geworden man.
:(
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op februari 18, 2026, 20:42:53
Citaat van: okkele op februari 18, 2026, 19:44:09
jezus christus!
psy-fi op de groene ster mag niet meer want de vogeltjes (lees: "groene ster duurzaam" (theo van gelder) . ) hebben er vreselijk last van.

stadion-licht is slecht want dat is erg voor de vleermuisjes , vogeltjes en mugjes volgens onze "nachtwachters" of "nachtbeschermers" .

wat een schijtwereld is dit geworden man.
:(
toen Ard vertelde dat een onderzoek naar vleermuizen 80.000 euro koste voordat ze konden bouwen was tenenkrommend maar dit ook weer. Linkse woke zooi
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Yellow Army op februari 18, 2026, 23:36:17
En we slaan weer door in NL...
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op februari 19, 2026, 06:41:51
Ook niet overdrijven, 2 gekkies die om aandacht verlegen zitten en een LC die zo dom is een podium te bieden. Meer is het niet.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Vlampiep op februari 19, 2026, 07:35:21
Citaat van: sunderland op februari 18, 2026, 20:42:53
toen Ard vertelde dat een onderzoek naar vleermuizen 80.000 euro koste voordat ze konden bouwen was tenenkrommend maar dit ook weer. Linkse woke zooi
Hef ut gevoeal dat ik soms in un wereld beland bin die meer op un open inrichting liekt dan op un samenleving met gewoane meensen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: KlinkHamer op februari 19, 2026, 09:44:20
Gewoon effe dimmen
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Marc S op februari 19, 2026, 11:23:57
Citaat van: Bankzitter op februari 19, 2026, 06:41:51
Ook niet overdrijven, 2 gekkies die om aandacht verlegen zitten en een LC die zo dom is een podium te bieden. Meer is het niet.

Wijze woorden, alleen de LC weet dat dit reacties op levert en dus clicks en geld, ze doen het dus wel bewust, maar dat is ook een beetje het (social) media landsschap van tegenwoordig, overelkaar heen vliegen met controverse om maar de mensen die daar erg gevoelig voor zijn op je artikeltje te laten clicken.

Het is achtelijk verhaal, maar een ook nothingburger dat vooral gestructureerd is om sterke reacties uit te lokken. 
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: PePe op februari 19, 2026, 11:41:07
We leve momenteel in un wereld van allemaal Nepnieuws.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op februari 19, 2026, 16:20:39
Citaat van: PePe op februari 19, 2026, 11:41:07
We leve momenteel in un wereld van allemaal Nepnieuws.

Dit is geen nepnieuws helaas ze krijgen een podium en die hele linkse kliek jankt met hun mee
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Andy King op februari 20, 2026, 09:50:49
Citaat van: Oud Cambuur op februari 19, 2026, 16:20:39
Dit is geen nepnieuws helaas ze krijgen een podium en die hele linkse kliek jankt met hun mee

Wat is dat? Linkse kliek?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Hirsch op februari 20, 2026, 11:10:18
Westeinde(links) waarschijnlijk.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 11:35:34
Citaat van: Andy King op februari 20, 2026, 09:50:49
Wat is dat? Linkse kliek?
Dat zijn vooral mensen die mensen met een andere mening of opvatting dom rechts noemen....
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: papier op februari 20, 2026, 11:42:39
Citaat van: Derkx R.H. op februari 20, 2026, 11:35:34
Dat zijn vooral mensen die mensen met een andere mening of opvatting dom rechts noemen....

En vice versa dus.

Prima reactie van de club overigens.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: James op februari 20, 2026, 11:44:54
Citaat van: Oud Cambuur op februari 19, 2026, 16:20:39
Dit is geen nepnieuws helaas ze krijgen een podium en die hele linkse kliek jankt met hun mee

Waarom in links of rechts denken. Je luistert of leest gewoon wat ze zeggen en daar kun jij je in vinden of niet. Hoeven volgens mij niet altijd woorden bij als linkse of rechts. Die hokjes van de politiek komen we niet verder mee.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Geelblauwstiens op februari 20, 2026, 14:36:00
Citaat van: James op februari 20, 2026, 11:44:54
Waarom in links of rechts denken. Je luistert of leest gewoon wat ze zeggen en daar kun jij je in vinden of niet. Hoeven volgens mij niet altijd woorden bij als linkse of rechts. Die hokjes van de politiek komen we niet verder mee.

Wat een mooie reactie in deze steeds meer polariserende wereld. Ga op zoek naar wat ons verbindt ipv op zoek naar waar je schijnbaar tegenover elkaar moet staan.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 20, 2026, 19:44:34
Citaat van: Geelblauwstiens op februari 20, 2026, 14:36:00
Wat een mooie reactie in deze steeds meer polariserende wereld. Ga op zoek naar wat ons verbindt ipv op zoek naar waar je schijnbaar tegenover elkaar moet staan.

Cambuur verbindt
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op februari 21, 2026, 08:50:27
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 20, 2026, 19:44:34
Cambuur verbindt
Cambuur verblindt :zweep
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Josli op februari 21, 2026, 22:13:21
Citaat van: Geelblauwstiens op februari 20, 2026, 14:36:00
Wat een mooie reactie in deze steeds meer polariserende wereld. Ga op zoek naar wat ons verbindt ipv op zoek naar waar je schijnbaar tegenover elkaar moet staan.

Mooie reactie en helemaal mee eens...
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: mark1989 op februari 22, 2026, 17:12:12
Citaat van: James op februari 20, 2026, 11:44:54
Waarom in links of rechts denken. Je luistert of leest gewoon wat ze zeggen en daar kun jij je in vinden of niet. Hoeven volgens mij niet altijd woorden bij als linkse of rechts. Die hokjes van de politiek komen we niet verder mee.

Helemaal mee eens. overal moet een oordeel op met als doel om mensen te vernederen of weg te zetten. Beter om gewoon te accepteren dat er verschillende inzichten zijn.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op februari 22, 2026, 20:00:28
Citaat van: Derkx R.H. op februari 21, 2026, 08:50:27
Cambuur verblindt :zweep

                :_schater
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op maart 04, 2026, 13:05:28
Voor 1 april moeten de clubs doorgeven dat de spelers geen verlenging krijgen ook spelers met opties in hun kontrakt.
Wie gaan niet mee naar de ED  :?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Sonnema op maart 04, 2026, 13:41:24
In de hele selectie zijn het er maar weinig die het niveau aankunnen. In mijn ogen Keeper, 2 backs, centrale man erbij, een 6 en een 10 en 2 buitens en een spits. En dan maar zien wat er nog mogelijk is.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: michello op maart 04, 2026, 14:00:54
Citaat van: Sonnema op maart 04, 2026, 13:41:24
In de hele selectie zijn het er maar weinig die het niveau aankunnen. In mijn ogen Keeper, 2 backs, centrale man erbij, een 6 en een 10 en 2 buitens en een spits. En dan maar zien wat er nog mogelijk is.

Jansen, Amofa, Baouf, Galvez, Diemers, Apkakou, Sj?strand, Ferrah( weer huren?) zouden het aan moeten kunnen. Dan heb je nog het rijtje Mulders, Sande, Henstra, Berkhout voor de bank. Verder zullen de meeste wel vertrekken denk ik.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op maart 04, 2026, 14:24:08
Citaat van: Sonnema op maart 04, 2026, 13:41:24
In de hele selectie zijn het er maar weinig die het niveau aankunnen. In mijn ogen Keeper, 2 backs, centrale man erbij, een 6 en een 10 en 2 buitens en een spits. En dan maar zien wat er nog mogelijk is.
vond het wel mooi wat vd wey noemde. Je krijgt juist meer tijd en ruimte in de eredivisie. Kunnen wel allemaal namen opnoemen maar sommige zullen verassen en sommige zullen juist tegenvallen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op maart 04, 2026, 14:45:03
Citaat van: michello op maart 04, 2026, 14:00:54
Jansen, Amofa, Baouf, Galvez, Diemers, Apkakou, Sj?strand, Ferrah( weer huren?) zouden het aan moeten kunnen. Dan heb je nog het rijtje Mulders, Sande, Henstra, Berkhout voor de bank. Verder zullen de meeste wel vertrekken denk ik.
ik denk zelf dat R?lke,Balk,K.Visser,Binder niet meegaan naar ED en Marsman en Kooistra verhuren .
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op maart 04, 2026, 14:47:04
Er vergeet ik Jermoumi ook nog.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Gasgeve op maart 04, 2026, 15:02:40
We moeten het Eredivisie niveau ook niet overschatten. Als je ziet hoe makkelijk spelers van Quick Boys meekomen in de Eredivisie bij o.a. Telstar.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Noordcambuur op maart 04, 2026, 16:32:44
En we moeten afwachten welke spelers worden verkocht b.v. Baouf en Sjostrand.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op maart 04, 2026, 16:35:19
Citaat van: michello op maart 04, 2026, 14:00:54
Jansen, Amofa, Baouf, Galvez, Diemers, Apkakou, Sj?strand, Ferrah( weer huren?) zouden het aan moeten kunnen. Dan heb je nog het rijtje Mulders, Sande, Henstra, Berkhout voor de bank. Verder zullen de meeste wel vertrekken denk ik.

Eens. Visser als die fit wordt.  Balk ook (bank) maar die zal wel weg zijn. Doe Breij maar terug als een verbeterde , oudere versie van Balk.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 04, 2026, 16:39:12
Citaat van: michello op maart 04, 2026, 14:00:54
Jansen, Amofa, Baouf, Galvez, Diemers, Apkakou, Sj?strand, Ferrah( weer huren?) zouden het aan moeten kunnen. Dan heb je nog het rijtje Mulders, Sande, Henstra, Berkhout voor de bank. Verder zullen de meeste wel vertrekken denk ik.
Jermoumi, Kvam, Jonker, Kooistra en Souren zullen ook wel blijven, Binder heeft nog een contract en je hebt Daan Visser ook nog.
De centjes die Sj?strand en Baouf op gaan leveren maar goed besteden voor echte versterkingen...
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: PePe op maart 04, 2026, 20:12:13
Ik zou het niet vreemd vinden, dat onze top talenten nog een jaar gaan blijven. Elders meer verdienen door op de bank te zitten is ook niet alles. Nog een jaar spelen bij Cambuur is misschien wel beter.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op maart 04, 2026, 21:29:30
Ik vermoed dat er voor de spelers die uit de jeugd komen ook goed wordt nagedacht hoe we die gaan doorontwikkelen naar eredivisieniveau.
Kooistra(19) zou je moeten verlengen en verhuren, Jonker ook verhuren.
Henstra kan mee naar de ere.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op maart 05, 2026, 08:41:01
Citaat van: Bankzitter op maart 04, 2026, 21:29:30
Ik vermoed dat er voor de spelers die uit de jeugd komen ook goed wordt nagedacht hoe we die gaan doorontwikkelen naar eredivisieniveau.
Kooistra(19) zou je moeten verlengen en verhuren, Jonker ook verhuren.
Henstra kan mee naar de ere.

Kooistra en Jonker spelen nu al heel weinig . Het is niet logisch, dat ze volgend seizoen basisspeler zijn. Niet goed genoeg dus, Dan maar naar een andere kkd-club. Hun plaatsen het liefst  opvullen met andere jeugdspelers.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 05, 2026, 08:55:03
Citaat van: Arno A op maart 05, 2026, 08:41:01
Kooistra en Jonker spelen nu al heel weinig . Het is niet logisch, dat ze volgend seizoen basisspeler zijn. Niet goed genoeg dus, Dan maar naar een andere kkd-club. Hun plaatsen het liefst  opvullen met andere jeugdspelers.
Ik had me voorgenomen om niet meer op je te reageren, maar is er iemand die beweert dat het volgend seizoen basisspelers zijn? Welke jeugdspelers zijn beter dan deze 2, en waarom afscheid nemen van een 20 jarige en een 19 jarige? Wat ik begreep is dat ze plannen hebben met Kooistra net als ze in het verleden hadden met Bangura.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op maart 05, 2026, 10:29:46
Laatst ergens met Houtstra een interview gezien dat ze een plan aan het maken zijn om het gat van jeugd (O21) en eredivisie op te vullen. Dat zou heel goed met verhuur naar de KKD kunnen zijn.  E?n van de speerpunten van de jeugdopleiding is dat ze spelers niet te snel afschrijven , dat zou ik zeker met Kooistra niet doen. Gewoon verlengen (contract nog 1 jaar) anders is hij na verhuur transfervrij.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 17, 2026, 09:05:00
De boel fit houden tot de interlandbreak, dan een paar dagen vrij en een "rustige" hele trainingsweek en dan de laatste wedstrijden gasgeven....
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Lore op maart 17, 2026, 10:45:19
Citaat van: Derkx R.H. op maart 17, 2026, 09:05:00
De boel fit houden tot de interlandbreak, dan een paar dagen vrij en een "rustige" hele trainingsweek en dan de laatste wedstrijden gasgeven....

Man, wat zijn dit soort seizoenen gaaf! Helaas ben ik veel weg de komende weken, maar ik kan niet wachten om de ontknoping te volgen. Hopelijk staan wij vanaf volgende week dinsdag eerst en staan wij dit niet meer af!
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 17, 2026, 11:10:30
Citaat van: Lore op maart 17, 2026, 10:45:19
Man, wat zijn dit soort seizoenen gaaf! Helaas ben ik veel weg de komende weken, maar ik kan niet wachten om de ontknoping te volgen. Hopelijk staan wij vanaf volgende week dinsdag eerst en staan wij dit niet meer af!
Kampioen worden mag van mij ook in de laatste seconde van de laatste wedstrijd van het seizoen... dan hebben we het er over 20 jaar nog over...:devil
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: mark1989 op maart 17, 2026, 15:37:03
Dat zou een droom scenario zijn. Dat ADO het hele seizoen bovenaan staat, behalve na de laatste speeldag  _O_
Eerst vrijdag maar winnen zal Henk zeggen. En groot gelijk.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 17, 2026, 15:53:22
Citaat van: mark1989 op maart 17, 2026, 15:37:03
Dat zou een droom scenario zijn. Dat ADO het hele seizoen bovenaan staat, behalve na de laatste speeldag  _O_
Eerst vrijdag maar winnen zal Henk zeggen. En groot gelijk.
2013 all over again
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 18, 2026, 16:28:59
Je kan niet anders dan concluderen dat het goed gaat met cambuur. Met uitschieters omhoog,Baouf, Sjostrand, Henstra, Mulders, Apkakou en huurlingen Ferrah en Galvez.

(https://pbs.twimg.com/media/HDs8v6zWkAAMwS1?format=png&name=small)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: sunderland op maart 18, 2026, 18:31:42
Citaat van: Derkx R.H. op maart 18, 2026, 16:28:59
Je kan niet anders dan concluderen dat het goed gaat met cambuur. Met uitschieters omhoog,Baouf, Sjostrand, Henstra, Mulders, Apkakou en huurlingen Ferrah en Galvez.

(https://pbs.twimg.com/media/HDs8v6zWkAAMwS1?format=png&name=small)
klopt dat wel. 11 buitenlandse spelers en gemiddelde leeftijd 23.
Of zie ik het verkeerd
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Arno A op maart 18, 2026, 19:06:52
11 buitenlandse nationaliteiten zou wel kunnen kloppen toch?

Souren/vd Sande/Kvam/Sj?strand/Ferrah/Apkakou/Binder/R?lke/Galvez/Baouf en Jermoumi ( wel een aantal die ook de Ned .nationaliteit hebben - Souren / vd Sande en Jermoumi)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 19, 2026, 07:13:05
Citaat van: sunderland op maart 18, 2026, 18:31:42
klopt dat wel. 11 buitenlandse spelers en gemiddelde leeftijd 23.
Of zie ik het verkeerd
Klopt helemaal, Diemers(32), v/d Sande(30) en Amofa(27) zijn de oudsten en trekken de gemiddelde leeftijd "flink" omhoog...zonder hun is het net iets meer dan 22 jaar(22,1) :thumbsup
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 21, 2026, 07:19:30
Met de eredivisie inzicht kijk ik naar de selectie en verwacht dat de namen in het blauw vertrekken en namen in het goud(geel) voor onze begrippen veel geld gaan opleveren... Er moeten dan minimaal 11 spelers bij om de selectie op dezelfde grootte als nu te krijgen. Mooi aan de onderkant van de selectie wegschaven en aanvullen met basisspelers(nummers 1 t/m 16) zodat je het jaar erop weer kan door selecteren.

(https://pbs.twimg.com/media/HD6dDJQWsAAVQQT?format=jpg&name=small)
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 21, 2026, 07:23:06
Ben ook wel benieuwd naar de plannen voor de eredivisie wat betreft speelstijl en selectie.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oud Cambuur op maart 21, 2026, 08:22:38
Citaat van: Derkx R.H. op maart 21, 2026, 07:19:30
Met de eredivisie inzicht kijk ik naar de selectie en verwacht dat de namen in het blauw vertrekken en namen in het goud(geel) voor onze begrippen veel geld gaan opleveren... Er moeten dan minimaal 11 spelers bij om de selectie op dezelfde grootte als nu te krijgen. Mooi aan de onderkant van de selectie wegschaven en aanvullen met basisspelers(nummers 1 t/m 16) zodat je het jaar erop weer kan door selecteren.

(https://pbs.twimg.com/media/HD6dDJQWsAAVQQT?format=jpg&name=small)
Poeh en met een lege beurs de selectie versterken Lambooij kan echt aan de bak
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Eewal op maart 21, 2026, 08:27:19
Citaat van: Oud Cambuur op maart 21, 2026, 08:22:38
Poeh en met een lege beurs de selectie versterken Lambooij kan echt aan de bak
hoezo lege beurs?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op maart 21, 2026, 08:29:58
Citaat van: Eewal op maart 21, 2026, 08:27:19
hoezo lege beurs?
Ja idd, hoezo een lege beurs?
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op maart 21, 2026, 09:39:58
Er staan niet voor niks 2 namen in het goud.
En we hebben nog steeds 2 geldschieters, al moet je daar niet te afhankelijk van worden.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Specuveter op maart 31, 2026, 11:01:29
Morgen 1 April
Dus zullen vandaag de namen wel bekend worden waarvan de club niet mee door gaat.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: KernvanCambuur op april 28, 2026, 12:20:55
Stem nu voor de speler van het seizoen ?25/?26! 

https://www.kernvancambuur.com/post/wie-is-de-speler-van-het-seizoen-25-26
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Beul B op april 28, 2026, 21:04:44
Bij de uitspraak over NAC kan het zijn dat NAC in het gelijk wordt gesteld. De KNVB heeft laten weten daar heel bang voor te zijn. Dan moeten tientallen wedstrijden over nieuw worden gespeeld. Dat is niet mogelijk en de KNVB heeft laten weten dat       de competitie dan ongeldig wordt verklaard. Zou dit betekenen dat er dan geen degradanten zijn??

En dus ook geen promovendie???

Komt de grootste dwaling in de sportgeschiedenis weer boven???

Het zal toch niet...
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Trainer op april 28, 2026, 22:04:03
Gaan ze maar met 20 teams spelen dan!
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op april 28, 2026, 22:46:25
We zijn al officieel gepromoveerd. Het zilveren promotieschild is uitgereikt in Emmen. De competitie is afgelopen.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Lore op april 29, 2026, 02:19:01
Citaat van: Bankzitter op april 28, 2026, 22:46:25
We zijn al officieel gepromoveerd. Het zilveren promotieschild is uitgereikt in Emmen. De competitie is afgelopen.

Of de ene rechtszaak leidt tot de andere. Ik ga er vanuit dat de rechtbank dit mee neemt in hun oordeel, maar je weet het nooit.

Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Bankzitter op april 29, 2026, 06:53:53
Het is zeker dat een aantal clubs rechtszaken begint als zij benadeelt worden terwijl ze zelf niets onrechtmatigs gedaan hebben. Natuurlijk zouden Cambuur en ADO dat ook doen. Als zou het maar om minder tv gelden gaan bijvoorbeeld.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Oebieman op april 29, 2026, 08:06:18
Citaat van: Beul B op april 28, 2026, 21:04:44
Bij de uitspraak over NAC kan het zijn dat NAC in het gelijk wordt gesteld. De KNVB heeft laten weten daar heel bang voor te zijn. Dan moeten tientallen wedstrijden over nieuw worden gespeeld. Dat is niet mogelijk en de KNVB heeft laten weten dat       de competitie dan ongeldig wordt verklaard. Zou dit betekenen dat er dan geen degradanten zijn??

En dus ook geen promovendie???

Komt de grootste dwaling in de sportgeschiedenis weer boven???

Het zal toch niet...

Een hele belangrijke nuance is hierbij wel de acht dagen termijn.
Nac is de enige club die binnen acht dagen na het spelen van de wedstrijd dit probleem heeft aangekaart.
Volgens de KNVB richtlijnen zou dit betekenen dat de wedstrijd moet worden overgespeeld.

Ik vermoed dat de rechtbank met deze termijn rekening houdt, dus het kan zomaar zijn dat dit de enige wedstrijd is die in het geding komt.
KNVB zet het nu wel heel hoog op, om de rechtbank enigszins onder druk te zetten lijkt het.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op april 29, 2026, 09:08:28
Zondag een feestje vieren en maandag slecht nieuws krijgen....het kan alleen in Nederland pfffff.
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: justremco op april 29, 2026, 09:33:21
Citaat van: Derkx R.H. op april 29, 2026, 09:08:28
Zondag een feestje vieren en maandag slecht nieuws krijgen....het kan alleen in Nederland pfffff.

Onze competitie is al klaar dus niet promoveren is geen optie, valt ook niet te compenseren door de knvb
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Derkx R.H. op mei 03, 2026, 12:57:54
Live beelden van het feest....
Titel: Re: seizoen 25-26
Bericht door: Galdiano op mei 03, 2026, 18:28:31
Priem naar Willem II en Jonker naar RKC werd door Kian Visser gezongen.  :_schater