Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

seizoen 25-26

Gestart door Arno A, mei 25, 2025, 12:10:17

Vorige topic - Volgende topic

Gasgeve

Oud Cambuur

Citaat van: Gasgeve op juli 14, 2025, 14:07:54
Hoe deed die het?

Waren een hoop loopoefeningen en weinig met de bal

Oud Cambuur

2 wedstrijden minder. Vitesse is uit de competitie genomen heeft het hoger beroep verloren.

Derkx R.H.

De boel weer bijgewerkt, toch een mooie selectie, blauw=nieuw, oranje=O21.

Noordcambuur

Kan er ook nieuw lijstje van gemaakt worden :y

Bankzitter

1 Jansen
2 Jermoumi
3 Berkhout
4 ??
5 ??
6 Amofa
7 Balk
8  Souren
9 K Visser
10 Diemers
11 Sjostrand
13 Binder
14 vd Sande
16 Mulders
17 Nartey
18 Rolke
19 Henstra
20 D Visser
21 Meijster
22 Galvez
24 Jonker
25 Marsman
27 Kooistra
30 vd Veen

De verkorte versie :P

Noordcambuur

Er gaan ook een paar O21 spelen :y

Derkx R.H.

Citaat van: Bankzitter op augustus 08, 2025, 14:52:40
1 Jansen
2 Jermoumi
3 Berkhout
4 ??
5 ??
6 Amofa
7 Balk
8  Souren
9 K Visser
10 Diemers
11 Sjostrand
12 ?
13 Binder
14 vd Sande
15 ?
16 Mulders
17 Nartey
18 Rolke
19 Henstra
20 D Visser
21 Meijster
22 Galvez
23 ?
24 Jonker
25 Marsman
26 ?
27 Kooistra
28 ?
29 ?
30 vd Veen

De verkorte versie :P
Aangevulde versie... 8)

Derkx R.H.

Hoe staat SC Cambuur er na de eerste seizoenshelft voor?

Vandaag, 08:05 ? 4 minuten leestijd
Clubwatchers Andor Faber en Willem Vermeltfoort

? Omrop Frysl?n

SC Cambuur speelt vrijdag thuis nog ??n wedstrijd tegen MVV Maastricht en dan begint de winterstop. Tijd om de balans op te maken over de eerste helft van het seizoen.
Clubwatchers Andor Faber en Willem Vermeltfoort volgen Cambuur dit seizoen in hun strijd om promotie naar de eredivisie. De Leeuwarders staan na twintig wedstrijden op de tweede plaats. Dat betekent aan het einde van het seizoen directe promotie.

We zijn halverwege het seizoen. Wat vind je van SC Cambuur tot nu toe?
Willem: "Als je een film over de eerste seizoenhelft van SC Cambuur zou maken, speelt verdediger Isma?l Baouf de hoofdrol. Daarmee bedoel ik dat zijn spel exemplarisch is voor de hele selectie."

Een van de revelaties dit seizoen: Isma?l Baouf

"De Marokkaan is een constante factor die rust brengt, snel kan opbouwen en vaak over de flanken aanvallend de oplossing zoekt. Het spel dat trainer Henk de Jong wil spelen, komt samen in de persoon Baouf. Het is te hopen dat Cambuur hem bij de club kan houden."
Andor: "Cambuur heeft mij in positieve zin verrast. Er kwamen afgelopen zomer meer dan tien nieuwe spelers. Het kost vaak tijd voordat zoiets in elkaar valt, maar van de eerste twaalf wedstrijden werd alleen de eerste verloren."
"Er zit een bepaalde stabiliteit in het elftal. Ik kan me helemaal vinden in Willems lofzang over Baouf, hij is samen met Jamal Amofa cruciaal voor die stabiliteit van het team. En dat is belangrijk als je wilt promoveren."

SC Cambuur - MVV Maastricht live bij Omrop Frysl?n
De wedstrijd SC Cambuur tegen MVV Maastricht begint om 20.00 uur en is live te volgen via Omrop Frysl?n.
Via de radio op 92.2 FM is er live-commentaar.

Is de selectie goed genoeg of moet er in de winter wat bijkomen?

Willem: De positie die versterking moet gebruiken is de zogenaamde 'nummer 6'. De controleur op het middenveld voor de verdediging. Na de blessure van Daan Visser en de vertrekwens van Nicky Souren is die mager bezet. Een fitte Jochem Nap is daar door zijn goede spel eerste keuze geworden, maar kan ook geblesseerd raken (en is dat op dit moment ook).
Cambuurtrainer Henk de Jong zet zijn team in de eerste seizoenshelft goed neer

Andor: "Ik denk dat deze selectie goed genoeg is voor een plek bij de eerste twee en directe promotie. Maar ik verwacht wel dat technisch manager Lars Lambooij de ploeg nog wel wil versterken deze winter. Met een '6', maar misschien ook wel met een spits. Maar dat zal alleen gebeuren als Nicolas Binder vertrekt."
"Want Henk de Jong is op de spitspositie echt zoekende. Remco Balk, Tony R?lke en Jort van der Sande stonden er, Nicolas Binder en Kian Visser vielen in . Er is geen onbestreden spits."

Lukt het Cambuur om te promoveren denk je?

Willem: "Bij mijn eerste aflevering in de Sportcast van Omrop Frysl?n in aanloop naar dit seizoen zei ik dat Cambuur tweede zou worden. Dus het zou voor mij nu wat vreemd zijn om daar nu van af te wijken. Helemaal nu je ziet dat zij een marge hebben. Nummer drie De Graafschap staat op tien punten. Dus ik zeg op deze vraag: ja."
Andor: "Ja, om meerdere redenen. Cambuur is stabiel, heeft tien punten voorsprong op de nummer drie en dat terwijl we al over de helft van de competitie zijn. De Leeuwarders zullen echt nog wel eens verliezen, maar ik geloof niet dat concurrenten als De Graafschap, Roda JC, Almere City en Willem ll nog zoveel meer gaan winnen als Cambuur."

Wie van de spelers heeft jou het meest verrast?

Willem: "Toen Oscar Sj?strand voor Cambuur werd gepresenteerd, zei hij bij zijn interview dat hij nog nooit voor meer dan tweeduizend toeschouwers had gevoetbald. Als je in een vreemd land komt en voor 13.000 supporters jezelf laat zien als topscorer, ben je een opvallende speler."
Andor: "Zonder twijfel Isma?l Baouf. In mijn optiek is dat de beste verdediger die ooit bij de club heeft gespeeld. Verdedigend top, hij verliest bijna nooit een duel. Maar ook voetballend is hij zo goed. Hij blijft zo rustig, ook als hij onder druk staat.
Een mooi voorbeeld van zijn voetballende kwaliteiten is de pass tegen Willem ll waarmee hij Tony R?lke een-op-een met de keeper zette. Het is voor de Cambuurfan te hopen dat zij ook in de tweede seizoenshelft nog van Baouf kunnen genieten, want het kan niet anders of de verdediger gaat op korte termijn naar een grote club."

Wat voor cijfer geef je?
Willem: Als ik als docent het rapport van SC Cambuur onder ogen zou krijgen, komt er rechtsboven in de hoek een 8 te staan. De 9 of hoger is gereserveerd voor de kampioenskandidaat. Maar de manier waarop Cambuur tot nu toe het seizoen heeft neergezet, verdient een goed cijfer en de pet kan af.
Andor: "Thuis al een jaar niet verloren, op een rechtstreekse promotieplaats en de op-??n-na meest scorende club van de eerste divisie. Daar staat tegenover dat er voetballend nog wel wat winst te behalen is. Het is niet zo dat Cambuur iedere week de pannen van het dak speelt. Ik kom uit op een 7,5."

Arno A

Andor: "Zonder twijfel Isma?l Baouf. In mijn optiek is dat de beste verdediger die ooit bij de club heeft gespeeld

Ik vind Jaap Stam beter dan Baouf.

Derkx R.H.

Citaat van: Arno A op december 19, 2025, 09:31:35
Andor: "Zonder twijfel Isma?l Baouf. In mijn optiek is dat de beste verdediger die ooit bij de club heeft gespeeld

Stam was toen al 3 jaar ouder dan Baouf nu is en later pas echt een goede verdediger geworden..

Holwerd voor Cambuur

Voor mijn tijd, dus geen goed oordeel. Echter bij de Sportcast zeiden ze dat Stam hier helemaal nog niet zo goed was, maar daarna pas.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Zuid1991

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 19, 2025, 09:53:24
Voor mijn tijd, dus geen goed oordeel. Echter bij de Sportcast zeiden ze dat Stam hier helemaal nog niet zo goed was, maar daarna pas.
Klopt, speelde vooral rechtsback en pas later centraal waar hij wel opviel met zijn fysiek en rushes maar was nog niet zo bepalend als Baoeuf op deze leeftijd.

Galdiano

Stam is pas na Cambuur echt een grote/betere speler geworden.
Baouf is op dit moment echt een leider en voetballend zo goed.  _O_
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Maar toch niet toen hij bij ons speelde?