Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Timmie

Citaat van: speculeter op april 28, 2014, 23:05:23
jou geloof ik niet meer timmie :_schater

Hahahahahahaha! :_schater Nee, moet je vooral niet doen..... :_schater


yellow@ndblue

 De Jong en Cambuur zijn blij met elkaar, club zoekt nog een extra assistent
Gerard Bos
Leeuwarden | Het was al lang niet meer de vraag óf, maar wanneer Henk de Jong een handtekening zou zetten onder een contract als hoofdtrainer van SC Cambuur. Gisteren kwam het nieuws over zijn aanstelling naar buiten. ,,Ik ben trots en blij dat we eruit zijn." Veel veranderen zal hij als fulltime-eindverantwoordelijke naar eigen zeggen niet. Om hem heen verandert echter wel wat: Cambuur is op zoek naar nog een aanvulling voor de technische staf.
De Jong heeft zijn trainersdiploma nog niet, maar is in de afrondende fase van de cursus Coach Betaald Voetbal. De praktijkonderdelen heeft de oefenmeester uit Drachten al met succes doorstaan. ,,Ik heb nog de eindgesprekken voor de boeg", legt hij uit. ,,Die zullen medio mei zijn. Maar het komt allemaal goed."
De eredivisieclub uit Leeuwarden maakte De Jongs definitieve aanstelling gistermiddag bekend. Dat een overeenkomst er gevoelsmatig al aan zat te komen, betekent volgens algemeen directeur Gerald van den Belt niet dat het appeltje-eitje was. ,,Er is namelijk altijd veel om te bespreken. Het financiële aspect, maar ook bijvoorbeeld de duur van het contract. En wat zijn de perspectieven voor een trainer qua selectie?"
Ook De Jong moest even nadenken. Al duurde dat niet lang. ,,Want zo'n kans krijg je niet snel weer. Het is een mooi moment om als hoofdtrainer aan de slag te gaan en dat ook nog eens in de eredivisie. Bij een club waar ik gelukkig ben en waar ik werk met goede mensen. Ook de rest van de staf past namelijk bij me; het is prettig werken met Jan Bruin, Sandor van der Heide, René Grotenhuis en ook bijvoorbeeld Jeroen van Os."
Zo verguld als de huidige interimtrainer De Jong is met zijn definitieve aanstelling als coach, zo is Van den Belt dat ook. De liefde komt overduidelijk van twee kanten. Dat de duur van de verbintenis in eerste instantie een jaar is, doet daar niets aan af. Van den Belt: ,,In principe is het gewoon twee jaar. Want als we ons wederom handhaven in de eredivisie, wordt het contract automatisch met een jaar verlengd."
En, zo zegt De Jong, zelfs bij degradatie zou hij nog best kunnen blijven. ,,Klopt", aldus Van den Belt. ,,In dat geval betekent het niet eens per se dat we uitelkaar gaan."

Assistent
De technische staf zal zeer waarschijnlijk nog worden aangevuld. De Jong schuift immers door en Bruin zal zich naast Cambuur - en zijn amateurclub Bergum - ook gaan bemoeien met het nieuwe belofteteam van FC Groningen en Cambuur. Een extra paar handen is dus welkom.
Van den Belt stelt dat ,,we met vele mensen vele gesprekken voeren, dus ook hierover." Maar er zou al sprake zijn van een voorkeurskandidaat. De naam van Sipke Hulshoff wordt genoemd, maar die is niet kandidaat nummer één. De Jong: ,,Over namen zeg ik verder niks. Maar we willen er wel graag een jong iemand bij, met een goede en aparte kijk op het voetbal. Dat heeft niets met tegengas geven te maken. We willen door met waar we mee bezig zijn. Ik ga als hoofdtrainer niet te veel veranderen, misschien details. Maar de lijn van nu willen we voortzetten."
Over de samenstelling van de selectie valt nog weinig te zeggen, ook al gonst het al van de geruchten over nieuwe (Ben Rienstra? Michael de Leeuw? Xander Houtkoop?) en vertrekkende (Erik Bakker? Ramon Leeuwin?) spelers.

Overstap?
Die laatste wordt nadrukkelijk in verband gebracht met sc Heerenveen. Als daar sprake van is of zou zijn, is het niet ondenkbaar dat het na de ophef rond de overstap van trainer Dwight Lodeweges waarschijnlijk lang onder de pet wordt gehouden. Van den Belt, stellig: ,,Ik heb er oprecht niks over gehoord. Zet dat maar op de voorpagina, zodat het meteen even duidelijk is voor iedereen."

Bron: FD

Collingwood

Net op tijd vastgelegd, Frank de Boer misschien naar Tottenham Hotspur!

:devil
Kalmte alleen kan u redden.

Holwerd voor Cambuur

Dijkhuizen assistent?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Galdiano

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 30, 2014, 01:11:32
Dijkhuizen assistent?

Wil hoofdtrainer van Cambuur worden, lijkt me niet dat hij als hoofdtrainer van Excelsior, als assistent naar Cambuur gaat.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

yellow@ndblue

#636
 Luc Nijholt ??  als assistent?  is in gesprek met 2 clubs

Nu heeft Co Adriaanse inmiddels zich ook gemeld om deze  Luc Nijholt naar utrecht te brengen als assistent.

Len Cantello

Citaat van: yellow@ndblue op april 30, 2014, 14:27:32
Nu heeft Co Adriaanse inmiddels zich ook gemeld om deze  Luc Nijholt naar utrecht te brengen als assistent.
:_schater
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

speculeter


yellow@ndblue

#639
Citaat van: Len Cantello op april 30, 2014, 14:40:56
:_schater

Adriaanse probeert voormalig assistent binnen te loodsen bij FC Utrecht

FC Utrecht is momenteel in gesprek met Co Adriaanse, die als technisch adviseur kan terugkeren bij de club waarvoor hij tussen 1970 en 1976 voetbalde. Het eerste advies dat de 66-jarige oefenmeester heeft gegeven is om Luc Nijholt aan te stellen als assistent van de beoogde hoofdcoach Rob Alflen.

De 53-jarige Nijholt zou daarnaast binnen de technische staf kunnen fungeren als verlengstuk van Adriaanse. Utrecht heeft nog geen contact opgenomen met Nijholt zelf, die het afgelopen jaar geen team onder zijn hoede heeft gehad. Hij was vorig seizoen actief als assistent van Henk ten Cate bij Shandong Luneng in China. Nijholt zou ondertusen al wel met twee andere clubs in gesprek zijn.

Zoals ik me dus al eerder afvroeg zou cambuur ook met deze man bezig zijn als assistent ?omdat hij met 2 clubs al gesprekken heeft daar komt utrecht dus nu bij

Bron :VZ

skaaver


marrumer


speculeter

Die vent komen we nog wel eens tegen.
zal wel ergens anders trainer worden.
wat een ego joh :_spank

NicoJanHoogma1960

Ik meende dat Henk gister (12 Mei) te horen zou krijgen dat hij geslaagd is
voor zijn trainers diploma, staat ook over andere kandidaten nog nix in de media ????
Cambuur zit in je bloed

Clint

Misschien is ie wel gezakt. :devil