Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

dizzhead

#645
Citaat van: NicoJanHoogma1960 op mei 13, 2014, 10:53:37
Ik meende dat Henk gister (12 Mei) te horen zou krijgen dat hij geslaagd is
voor zijn trainers diploma, staat ook over andere kandidaten nog nix in de media ??? ?

Volgens mij is het examen op 12 mei geweest. De uitslag kan dus nooit lang op zich laten wachten.


Oh nee, je hebt gelijK!
http://www.ouderenjournaal.nl/friesland/2014/04/28/henk-de-jong-leidt-cambuur-volgend-seizoen/




Collingwood

Henk Albers @HenkAlbers1970   
Het felbegeerde papiertje wordt vrijdag aan Henk de Jong en zijn collega-cursisten uitgereikt. #Cambuur #KNVB #CoachBetaaldVoetbal

Kalmte alleen kan u redden.

dizzhead

Citaat van: Collingwood op mei 14, 2014, 22:44:39
Henk Albers @HenkAlbers1970   
Het felbegeerde papiertje wordt vrijdag aan Henk de Jong en zijn collega-cursisten uitgereikt. #Cambuur #KNVB #CoachBetaaldVoetbal


:thumbsup

Lwdscc

Citaat van: Collingwood op mei 14, 2014, 22:44:39
Henk Albers @HenkAlbers1970   
Het felbegeerde papiertje wordt vrijdag aan Henk de Jong en zijn collega-cursisten uitgereikt. #Cambuur #KNVB #CoachBetaaldVoetbal

Klasse Henk  |:) :thumbsup

SCCRulez

Goed gedaan Henk! Zat er ook geen moment over in.  w:)

piene hassus


Henkinho


Marc S

Interview in de online versie van de HaH:

Valse bescheidenheid moet eruit

LEEUWARDEN – Het seizoen 2013/2014 was buitengewoon geslaagd. Er werd een record aantal punten (39) behaald en liefst tien maal wist Cambuur in eigen huis te winnen.

Het zal een heel karwei worden om dit jaar weer net zo succesvol te zijn als de vorige. Of lijkt die opgave minder zwaar dan velen denken?

,,Daar kijk ik absoluut niet tegen op. In het kampioensjaar, waarin ik de laatste acht wedstrijden de eindverantwoordelijke was, is de aanvallende speelwijze al ingezet. Samen met Sandor en Jan hadden we een duidelijk idee over hoe het zou moeten en iedereen weet hoe dat afliep. Met Dwight Lodeweges hebben we dat wat in gang was gezet sterk doorontwikkeld. Het positiespel waar Cambuur inmiddels veel om geroemd is proberen we het komende seizoen naar een nog hoger plan te tillen."

Waar een flink aantal spelers vertrokken kwamen er anderen voor terug. Ben je tevreden met het tempo waarin ze zich hier aanpassen en hoever is het team op dit moment in vergelijking met vorig jaar rond dit tijdstip?

,,De nieuwe jongens wisten precies waar ze aan begonnen. De beoogde speelwijze was zelfs een onderdeel van de onderhandelingen. Ten opzichte van vorig seizoen zijn we zeker een stuk verder. Dat is ook wel logisch want we hebben nu al veel meer jongens aan boord dan toen. De voorbereiding loopt lekker. Het is altijd wel afwachten of iedereen net zo snel aanpikt als dat we hopen. Jody Lukoki had het bijvoorbeeld best lastig in de eerste maanden maar vooral na de winterstop maakte hij enorme stappen. Je moet soms geduldig kunnen zijn met een speler."

Wat voor specifieke dingen moeten anders of juist beter worden?

,,Fysiek kunnen stappen worden gemaakt. In de speelwijze bij zowel balbezit als balverlies zit ook nog genoeg rek."

Ga je door met het besloten trainen twee dagen voor een wedstrijd?

,,Absoluut. En dat is niet om de supporters hoor, zeker niet, die heb ik het liefst overal bij. Kijk, we spelen serieus voetbal in de hoogste divisie en onze tactische trainingen worden ook bekeken door scouts van de tegenstanders. Ik wil juist hen niet teveel in de keuken laten kijken. En wie weet bedenk ik heel leuke dingen waar ik vriend en vijand mee weet te verrassen. We weten allemaal wat Van Gaal met Dirk Kuyt weken en weken in het geniep had voorbereid. Dus verdere uitleg over het nut van trainen met de deur op slot lijkt me overbodig."

Uitzeges bleven vorig seizoen uit. Het was een paar keer net niet. Waarom lukt het straks wel om de jongens zo in het veld te krijgen dat ze eens drie punten meenemen van vreemde bodem?

,,Ach dat is een gedachte, dat zogenaamde ontzag voor een tegenstander in een ander stadion. Ik omschrijf dat het liefst als 'ongewenste valse bescheidenheid'. Dat moet eruit. Het besef dat het overal kan is zeker een ding dat ik erin wil zien te krijgen. Die uitzeges gaan komen."

De doelstelling was handhaving, al dan niet via play-offs. Hoe luidt deze dit jaar?

,,Rechtstreeks handhaven!"

Zo, de lat gaat dus wel degelijk omhoog. En de beker?

,,Ja, klopt. Met alle respect voor de tegenstanders, maar het risico van nacompetitie moeten we kunnen vermijden. Wat de beker betreft proberen we simpel gezegd gewoon zover mogelijk te komen."

Wie gaat eerste keeper worden?

,,Iedereen weet hoe geweldig Leonard Nienhuis heeft staan keepen vorig jaar dus ik zal moeilijk om hem heen kunnen. Dat wil niet zeggen dat de keuze al honderd procent is. Ik wil misschien wel tot het laatste moment grote maar ook kleine dingen heel erg tot in detail bestuderen. Datzelfde geldt voor de aanvoerdersband. Tot aan de start van de competitie spelen we nog meerdere oefenduels en pas daarna hakken we knopen door."

Welke teams zou Cambuur aan het eind van de rit onder zich moeten kunnen houden?

,,Daarover doe ik liever geen uitspraken. Ik bedoel maar te zeggen; wie had vorig jaar gedacht dat liefst drie ploegen eruit zouden vliegen? Verrassingen heb je altijd. Zowel naar beneden als naar boven. Als wij de rust bewaren en vasthouden aan waar we in geloven dan pakken we meer dan genoeg punten."
- See more at: http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/39235/valse-bescheidenheid-moet-eruit/#sthash.dAiIemug.dpuf

moodygrunn

#653
Interview met HdJ bij "Langs de Lijn":

http://nos.nl/audio/680859-de-jong-hou-echt-van-mijn-spelers.html

Conclusies tot nu toe:

- Ogbeche eerste spits 7:35
- Mo weet nog niet of hij blijft 8:20-8:30

http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2014-07-29/22:00

-vanaf 30:35 interview met Mo'tje
In Henk en Sandor we trust

Montana

Leuk en goed interview, voor NOS luisteraars. Alleen jammer dat het incident Dwight weer aangegrepen wordt.

gewoon een fan

Leuk interview met Henk in de Volkskrant.
Geen idee of het wat te lezen is of hoe ik het beter kan plaatsen dat het wel te lezen is.


Marc S

Citaat van: gewoon een fan op juli 30, 2014, 18:21:38
Leuk interview met Henk in de Volkskrant.
Geen idee of het wat te lezen is of hoe ik het beter kan plaatsen dat het wel te lezen is.



Prachtig interview

dizzhead

Citaat van: Montana op juli 30, 2014, 00:26:41
Leuk en goed interview, voor NOS luisteraars. Alleen jammer dat het incident Dwight weer aangegrepen wordt.
Ja, maar hoe je het wendt of keert het is voor Henk een omslag in zijn carrière geweest. Je kan er min of meer niet meer omheen als je de loopbaan van Henk bespreekt. Verder mooi interview. Henk spreekt altijd vol trots, doet me goed.  |:)

sccambuurlwdd

Sterkhouder Oliver Feldballe  :_schater. Degene die dit heeft geschreven, houdt wel van een grapje. Staan ook wel een paar andere rare dingetjes in.

YellowBlue

Citaat van: sccambuurlwdd op juli 30, 2014, 21:43:09
Sterkhouder Oliver Feldballe  :_schater. Degene die dit heeft geschreven, houdt wel van een grapje. Staan ook wel een paar andere rare dingetjes in.

ja belangrijkste aanwinsten: Meleg en De Ridder...