Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Tukker

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 13, 2014, 22:06:26
Prachtig hoe Henk juicht na de 4-3 van Barto (linker camera de bovenste)

http://foxsports.nl/video/206473-69-doelpunt-martijn-barto-sc-cambuur-leeuwarden-vitesse-4-3.html
jammer wel dat niet alle beelden voor iedereen te zien zijn
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op april 13, 2014, 22:31:54
Ben ik echt de enige nog die vind dat er beter een erg
ervaren coach kan komen, waar Henk nog een paar
jaartjes wat van kan leren?

Ik denk dat ie er klaar voor is en ook dat hij de eindverantwoordelijkheid nodig heeft om zich weer verder te ontwikkelen. Desnoods zoek je er een soort mentor bij, die hij kan raadplegen, zoals Hiddink bij PSV of Foppe de H. te H. Hij zal ook zijn fouten nog wel gaan maken, maar hij is de man voor Cambuur!
Aan het roer tot aan zijn 65ste!!  |:)
Henk, held, bedankt

Marc S

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 13, 2014, 22:47:09
Ik denk dat ie er klaar voor is en ook dat hij de eindverantwoordelijkheid nodig heeft om zich weer verder te ontwikkelen. Desnoods zoek je er een soort mentor bij, die hij kan raadplegen, zoals Hiddink bij PSV of Foppe de H. te H. Hij zal ook zijn fouten nog wel gaan maken, maar hij is de man voor Cambuur!
Aan het roer tot aan zijn 65ste!!  |:)

En de CL winnen!  _O_ _O_

12e man

Wat een topper!!

Praat geen onzin, kijk eens naar het verschil tussen een alfons arts en henk de jong voor de camera hoe ze over voetbal praten.

Meteen vast leggen voor de komende paar jaren als hoofdtrainer |:)  _O_

poelie-lwd

Cambuur: 'Eerst gesprek De Jong' 
Van onze Telesportredactie




In de zoektocht naar een opvolger voor de weggejaagde succestrainer Dwight Lodeweges, is SC Cambuur waarschijnlijk snel klaar.






 
De kans is groot dat interim-trainer Henk de Jong, die afgelopen zaterdag tegen Vitesse (4-3 winst) handhaving in de eredivisie veiligstelde, ook volgend seizoen als hoofdverantwoordelijke voor de groep staat.

,,Wij gaan als eerste met Henk in gesprek", zegt algemeen directeur Gerald van den Belt. ,,Hij is een heel serieuze kandidaat. Het zou snel kunnen gaan, maar we hebben hem in een eerder gesprek wel wat huiswerk meegegeven. Wil Henk als hoofdtrainer een passant worden, of blijft hij cultuurbewaker van de club? Zit hij er bijvoorbeeld op te wachten als er volgend jaar ineens vier duels op rij verloren gaan en de druk toeneemt? Wil hij dat als beginnend trainer? Dat zijn dingen die Henk voor zichzelf zal moeten afwegen. Hij kan bijvoorbeeld ook voor drie jaar als assistent bijtekenen. We zouden graag zien dat de kwaliteit die Henk en Dwight (Lodeweges) dit jaar samen hadden, weer terugkomt in de staf. Dat is een groot succes gebleken. Dat kan met Henk als hoofdtrainer of als assistent."

De Jong zelf, die komende zomer het hoogste trainersdiploma behaalt, lijkt niet voor het hoofdtrainerschap weg te lopen. Vorig jaar leidde hij Cambuur naar de titel in de Jupiler League.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Lore

Citaat van: 12e man op april 13, 2014, 23:04:41
Wat een topper!!

Praat geen onzin, kijk eens naar het verschil tussen een alfons arts en henk de jong voor de camera hoe ze over voetbal praten.

Meteen vast leggen voor de komende paar jaren als hoofdtrainer |:)  _O_

Voor het gemak ga ik er maar even van uit dat je het tegen mij hebt? Of tegen een van de anderen die twijfelen? Voor de camera zie ik een trainer met heel, heel veel enthousiasme. Een trainer die haarfijn aanvoelt wat hij moet zeggen en als een boegbeeld van de club kan dienen.

Aan de andere kant zegt hij inhoudelijk niet zo heel veel over voetbal voor de camera. Hij houdt het voornamelijk bij termen als "wij gaan aanvallen", "wat een mooie club" en "ik heb genoten". Maar dat is niet mijn grootste twijfel. Ik heb het idee dat hij een echte motivatietrainer is, maar ik kan mij ook voorstellen dat sommige spelers wel eens wat moe kunnen worden van zijn enthousiasme. Nog groter is mijn twijfel over de sfeer die rondom Henk is ontstaan. Hij is bijna heilig verklaart en er is een verwachtingspatroon gecreƫerd die bijna niet te halen is.

Het tweede seizoen in de eredivisie is altijd zwaarder gebleken en dan lijkt het mij verstandig om een ervaren rot aan het roer te hebben.

zeewolde

En waarom niet gewoon een goede rustige TD aanstellen die ook als klankbord kan fungeren. Geen ambitie als hoofdtrainer heeft. Dat zou de ideale oplossing zijn. En laat Henk dan zelf meehelpen met het aandragen van een TD of opstellen van een profiel voor TD.

gewoon een fan

Hij heeft toch al een paar 100 wedstrijden in het amateurvoetbal als trainer langs de lijn gestaan, natuurlijk is het niveau lager maar het is wel zeker ervaring die je op doet.
Hij mag zelf kiezen als ik het artikel goed lees, dan is het aan hem wat hij wil, de gevolgen zijn dan ook voor hem zelf.

sunderland

Citaat van: Lore op april 13, 2014, 22:31:54
Ben ik echt de enige nog die vind dat er beter een erg
ervaren coach kan komen, waar Henk nog een paar
jaartjes wat van kan leren?
ja je bent de enige .En ik weet 100% zeker dat henk vertrekt als ie geen hoofdtrainer word .Wel vind ik dat er een ervaren rot naast hem moet komen .Iemand die weet wat de erediv inhoud

michello

Foeke Booy ? Kan ook als TD aan de slag en Henk assisteren.

Collingwood

Citaat van: michello op april 14, 2014, 10:09:08
Foeke Booy ? Kan ook als TD aan de slag en Henk assisteren.

Die blijft zeer waarschijnlijk bij de Eagles.
Kalmte alleen kan u redden.

SCC-J

Citaat van: michello op april 14, 2014, 10:09:08
Foeke Booy ? Kan ook als TD aan de slag en Henk assisteren.
was bij utrecht dacht ik ook TD en dat ging niet heel goed.

Lore

Citaat van: sunderland op april 14, 2014, 10:03:36
ja je bent de enige .En ik weet 100% zeker dat henk vertrekt als ie geen hoofdtrainer word .Wel vind ik dat er een ervaren rot naast hem moet komen .Iemand die weet wat de erediv inhoud

Als ik de posts lees ben ik in de minderheid, maar niet de enige!
Ik ben het met je eens dat er een ervaren rot bij moet komen. Volgens mij zowel als assistent, als een TD. Nogmaals ik ben niet tegen Henk. Ik vind alleen de euforie rondom hem weer eens doorslaan. Ik heb mij kapot gelachen toen Roda hun trainer vervingen door iemand met nauwlijks trainingservaring op het hoogste niveau en nu lijken wij hetzelfde te gaan doen. Natuurlijk heeft Henk wel meer trainerservaring dan Thomason.


Dokkumer

Citaat van: Lore op april 14, 2014, 11:36:05
Als ik de posts lees ben ik in de minderheid, maar niet de enige!
Ik ben het met je eens dat er een ervaren rot bij moet komen. Volgens mij zowel als assistent, als een TD. Nogmaals ik ben niet tegen Henk. Ik vind alleen de euforie rondom hem weer eens doorslaan. Ik heb mij kapot gelachen toen Roda hun trainer vervingen door iemand met nauwlijks trainingservaring op het hoogste niveau en nu lijken wij hetzelfde te gaan doen. Natuurlijk heeft Henk wel meer trainerservaring dan Thomason.
Tja het verschil in beleving is al enorm natuurlijk. JDT heeft de uitstraling van een dooie mug, Henk straalt passie uit, is mediageniek en heeft een bepaalde chemie.
Uiteraard mag daarnaast wel een TD en een ervaren assistent aangesteld worden.