Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Timmie

Citaat van: moodygrunn op december 18, 2015, 14:35:31
Toen waren we allang veilig man, de druk was volledig van de ketel. Iedereen zat in gedachten al op Mallorca/Ibiza

Och ja, sterk punt. Vrijbrief om het te laten varen:)

moodygrunn

Citaat van: Timmie op december 18, 2015, 17:05:02
Och ja, sterk punt. Vrijbrief om het te laten varen:)

Doelstellingen waren ruimschoots behaald, dat de intrinsieke motivatie dan wat afneemt is toch niet meer dan logisch?
In Henk en Sandor we trust

Harry L.

Citaat van: EdsjeOgbeche op december 18, 2015, 13:07:16
Stond voor Cambuur ook niet zoveel meer op het spel, dat sluipt er toch wel een beetje in denk ik

Stond niet veel op het spel 8P. Er is toen een ton verprutst die we hadden kunnen vangen aan tv. gelden en we waren nog volop in de race voor de playoffs (scheelt ook weer 1,5 ton aan inkomsten). Dus hebben we het in totaal over 2,5 ton. Hadden we leuk kunnen gebruiken nu.

Harry L.

 
Citaat van: moodygrunn op december 18, 2015, 14:35:31
Toen waren we allang veilig man, de druk was volledig van de ketel. Iedereen zat in gedachten al op Mallorca/Ibiza

:0= kapitalen verprutst.

el haj

Citaat van: moodygrunn op december 18, 2015, 17:08:19
Doelstellingen waren ruimschoots behaald, dat de intrinsieke motivatie dan wat afneemt is toch niet meer dan logisch?

Citaat van: Harry L. op december 18, 2015, 18:09:14
Stond niet veel op het spel 8P. Er is toen een ton verprutst die we hadden kunnen vangen aan tv. gelden en we waren nog volop in de race voor de playoffs (scheelt ook weer 1,5 ton aan inkomsten). Dus hebben we het in totaal over 2,5 ton. Hadden we leuk kunnen gebruiken nu.

Moodygrunn heeft een punt; het is heel menselijk om die laatste wedstrijden minder intensief te beleven. Aan de andere kant is het wel érg onprofessioneel.
TV-gelden in de Eredivisie worden bepaald adhv de resultaten over tien jaar. Dat 'we hebben de doelstelling behaald dus nu doen we lekker rustig aan' voelen we in 2024 dus nog steeds!

Eeuwig zonde dus als je 't mij vraagt.

Dokkumer

Laat dat een pijntje zijn die je elk jaar minder hard voelt ;)

Spelers zijn nu eenmaal niet met tv gelden enzovoorts bezig. Het zijn jongens die met beperkte kwaliteiten een heel goed lopend seizoen op de toppen van hun kunnen presteren. Zodra de druk wegvalt kunnen ze niet meer brengen wat ze eerder wel gebracht hebben.

Onze spelers moeten continu op of boven hun maximale kunnen spelen om goed te presteren, zodra ze er iets onder duiken kunnen ze het niet met hun talent oplossen. Iets wat bij een topclub veel gemakkelijker kan.

Lore

Citaat van: Yellow Army op december 18, 2015, 15:25:33
Dijkhuizen zit er net een maand juh....

En in die maand zijn ze flink gestegen op de ranglijst!

diekhuzen

#3247
Citaat van: moodygrunn op december 18, 2015, 14:35:31
Toen waren we allang veilig man, de druk was volledig van de ketel. Iedereen zat in gedachten al op Mallorca/Ibiza

Dan kun je concluderen dat het een mentale kwestie betreft, omdat we "nergens" om spelen.  Vorige seizoen was een lucratieve play off nog mogelijk. Bovendien kan een trainer het nooit goedkeuren dat er een serie van 5 wedstrijden zonder beleving wordt gespeeld. Nu staat er waarschijnlijk te veel druk op Cambuur? Met de huidige selectie kunnen we De Graafschap, thuis,  toch wel verslaan?

zeewolde

Citaat van: el haj op december 18, 2015, 19:33:40
Moodygrunn heeft een punt; het is heel menselijk om die laatste wedstrijden minder intensief te beleven. Aan de andere kant is het wel érg onprofessioneel.
TV-gelden in de Eredivisie worden bepaald adhv de resultaten over tien jaar. Dat 'we hebben de doelstelling behaald dus nu doen we lekker rustig aan' voelen we in 2024 dus nog steeds!

Eeuwig zonde dus als je 't mij vraagt.
Hoe zit het eigenlijk met de tv - gelden voor twente in de oplichtingsjaren, worden ze daar ook op gekort?

diekhuzen

Citaat van: zeewolde op december 19, 2015, 10:48:45
Hoe zit het eigenlijk met de tv - gelden voor twente in de oplichtingsjaren, worden ze daar ook op gekort?

En de schaal  :y

denistel

#3250
Citaat van: Lore op december 19, 2015, 10:11:16
En in die maand zijn ze flink gestegen op de ranglijst!

man valt midden in een club.als hij zelf de selectie mag smeden en hoe hij
zijn ploeg laat spelen heeft ie al bewezen dat ie dan goede prestatie,s leverd.

Yellow Army

Citaat van: denistel op december 19, 2015, 12:45:14
man valt midden in een club.als hij zelf de selectie mag smeden en hoe hij
zijn ploeg laat spelen heeft ie al bewezen dat ie dan goede prestatie,s leverd.

Dijkuizen: 15 uit 7
Maaskant: 18 uit 11

Kortom, Dijkhuizen presteert gewoon goed.
Area 58

el haj

Citaat van: zeewolde op december 19, 2015, 10:48:45
Hoe zit het eigenlijk met de tv - gelden voor twente in de oplichtingsjaren, worden ze daar ook op gekort?

Scherp! Antwoord is nee. KNVB heeft al haar straffen en sancties al opgelegd; de UEFA en FIFA zouden nog wel het één en ander aan die sancties kunnen toevoegen (denk aan transferverboden etc.) maar die gaan niet over de binnenlandse TV-gelden.
Die 45k is dus maar een minuscuul deel van het voordeel dat Twente van deze manier van zaken doen heeft verdiend.

Twente staat vierde op de lijst van meest verdienende clubs (qua TV-gelden). Tussen plek vier en vijf is een verschil €936.000, de boete (die de supportersvereniging overigens betaalt) is dus 4,8% van de TV-gelden van dit jaar alleen. Reken je alle (toekomstige en afgelopen) jaren mee waarin Twente voordeel heeft van de blijft er van dit percentage niks over. Een zinloze sanctie dus. Dit is trouwens uitgaan van het idee dat Twente maar één plek zou zakken op die lijst, ik denk (en vind) dat ze een stuk verder zouden (moeten) zakken.

El Ma-kri-niii

Plus het geld dat ze verdiend hebben met het Europees voetbal dat ze ten onrechte gespeeld hebben. Een andere club is dit misgelopen, die worden ook niet gecompenseerd.

Dokkumer

En ik vind dat deze hele discussie niks met Henk de Jong te maken heeft.