Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

michello

Citaat van: runner 1 op november 12, 2015, 11:51:39
Van de regen in de drup kreeg PKC niet aan het voetballen en is opgestapt .

Haha, Komop zeg dat was in 2010  :_schater

Collingwood

Citaat van: vialli op november 12, 2015, 08:01:20
Directie: Team moet naar hoger niveau

GERRIT KLOOSTERMAN

Wordt er met vuur gespeeld door Cambuur, nu Sandor van der Heide uit de technische staf is gehaald? ,,Niks doen is geen optie." Henry van der Vegt (technisch directeur) en Ard de Graaf (algemeen directeur) leggen de strategie uit.

Dat donkere wolken zich samenpakken boven het Cambuurstadion is een verkeerde beeldspraak. In november is het (bijna) altijd donker.

Na een uurtje laat hoofdtrainer Henk de Jong deze woensdagochtend de selectie alweer inrukken.

Hij moet het doen zonder zijn assistent Sandor van der Heide, die dinsdag op een zijspoor werd gerangeerd.

Het is derhalve een fabeltje dat een assistent altijd in de luwte verkeert. Ooit overkwam Raymond Libregts bij SC Heerenveen hetzelfde.

Het is echter geen fabel dat het ene jaar het andere niet is. Na het jubeljaar 2014, erwerd een vracht punten gehaald, is in 2015 alles anders.

Kunnen jullie deze beslissing overzien?

De Graaf: ,,2015 is een moeilijk jaar.

Dan moet je je afvragen: hoe gaan we het omkeren? Een koerswijziging gaat altijd ten koste van iemand.Wij hebben wel de verantwoording over de club en dan moet je een besluit durven nemen. Niks doen is geen optie. Garanties? Die heb je niet. Dat Henk pijn heeft omdat Sandor weg is, is volstrekt begrijpelijk.''

Van der Vegt: ,,Het is een beslissing die emoties oproept bij supporters, die Sandor hoog hebben zitten als clubicoon en trainer. Dit is niet iets wat tussen neus en lippen door is genomen.

Er is echt gekeken naar: hoe is de situatie en hoe kunnen we die verbeteren. Die zorgen zijn met de technische staf gedeeld.''

Sandor van derHeide zegt dat evaluatie nooit heeft plaatsgevonden.

Van der Vegt: ,,Hij zal het zo hebben ervaren. Wij zeggen: we hebben wel degelijk een aantal dingen bij Henk

Van der Vegt: 'We hebben onze zorgen met Henk de Jong gedeeld'

(De Jong) aangegeven. Hij is ons aanspreekpunt.

Onze zorgen zijn met Henk gedeeld. Moet je blijven volharden in de manier waarop je speelt? Dat hebben we aangegeven, maar niet in de zin van: als er niks verandert gaan er koppen rollen.''

WasVan derHeide te dominant aanwezig?

De Graaf: ,,Wij hebben geconstateerd dat in de speelwijze te weinig ontwikkeling zat en dat leidt voornamelijk naar Sandor. Hij had een belangrijk stempel in het tactische dat daar op gedrukt werd en dat er te weinig ruimte was voor vernieuwing in de manier van spelen. Tegenstanders die hier vorig jaar verloren zeiden: dat gaanwe tegen Cambuur niet nog een keer zo doen. Daar moeten wij weer op reageren. Daar zit voornamelijk de crux.''

Van der Vegt: ,,Er is door ons wel gezegd: jongens, let op. Het trucje met het indribbelen van de laatste man en het naar de zijkanten spelen is erg doorzichtig aan hetworden.Ontwikkel dat door.''

De Graaf: ,,De wens was er wel, maar het lukte niet.''

Vanaf begin dit jaar vallen de resultaten tegen. Had in de zomer dan niet ingegrepen moeten worden?

De Graaf: ,,Dat zou je ons kunnen verwijten, maar dat hebben we bewust niet gedaan. We zeggen nu wel dat we op een derde van de competitie weer moeten evalueren. Henk heeft zelf zijn zorgen geuit en wil de staf uitbreiden. Dan kun je mensen toevoegen. Maar dan moeten ze wél de ruimte krijgenomveranderingen door te voeren. Dat ging echter heel moeizaam. Dus blijf je doen wat je deed. Om wedstrijden te winnen moet je andere dingen doen en de speelwijze doorontwikkelen. Dat hapert.''

Kan Cambuur zich met het huidige spelersmateriaal doorontwikkelen?

Van der Vegt: ,,Je hebt nu andere spelers en dan is het lastig om precies hetzelfde te blijven spelen. Als je het hebt over Berisha, Byrne en Masek waren dat jongens die niet zijn gehaald als potentiële basisklanten, maaromrustig te groeien.Debedoelingwas dat zij achter de beoogde basis die we al hadden zouden komen.

Als het even tegenzit met blessures is het lot van Cambuur dat je er dan moet staan. We hebben 24 spelers, twintig goede en vier talenten daaronder.''

De Graaf: ,,We kunnen tot januari niks doen. Dan ga je kijken hoe je met de huidige spelers meer resultaat kan halen. Als je niks doet in de speelwijze en je gaat straks mogelijk wel nieuwe spelers toevoegen, gaan die in het treintje meerijden.''

Van der Vegt: ,,We kunnen geen spelers halen die in hun eentje eenwedstrijd beslissen of iemand die een heel teamkanomdraaien.Onsteamspel moet naar een hoger niveauom resultaten te halen. Dat ga je met een, twee en zelfs niet met drie spelers zomaar even repareren. Maar het vertrouwen is er in deze selectie.

Alswe alles fit hebben, dat iswel cruciaal, hebben we geen twijfel dat er voldoende kwaliteit is. En de technische staf heeft die twijfel ook niet.''

Fotobijschrift: Henry van der Vegt (rechts) in de voorbereiding op dit seizoen naast Henk de Jong. FOTO HENK JAN DIJKS

Dit is een goed te volgen verhaal. Wat Van de Vegt en De Graaf aanhalen (doorzichtige speelwijze) is volgens mij een veelgehoorde kritiek onder de supporters, ook op dit forum. Als zij denken dat dit alleen opgelost kan worden door Van der Heide van het eerste elftal te halen, dan moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen en doen wat ze hebben gedaan. Aan het einde van het seizoen (hopelijk al sneller) kunnen we zeggen of ze de goede beslissing hebben genomen.
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

En dan komen ze met sipke Hulshof aan??

Utekleitrokken

Citaat van: Collingwood op november 12, 2015, 12:01:12
Dit is een goed te volgen verhaal. Wat Van de Vegt en De Graaf aanhalen (doorzichtige speelwijze) is volgens mij een veelgehoorde kritiek onder de supporters, ook op dit forum. Als zij denken dat dit alleen opgelost kan worden door Van der Heide van het eerste elftal te halen, dan moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen en doen wat ze hebben gedaan. Aan het einde van het seizoen (hopelijk al sneller) kunnen we zeggen of ze de goede beslissing hebben genomen.

Helemaal mee eens. Kappen met zeiken en de kijker op vooruit (en punten).

PePe

Altijd blijven evalueren, is de speelstijl goed, hebben we de juiste trainers, is er nog chemie enz.

Ronnie tng

Ik blijf er bij, ook na het redelijke interview dat dit niet beste oplossing is. Sandor heeft echt een hoop voor de club betekend en ik zag hem als potentiële eerste elftal trainer. De manier waarop dit is gegaan is echt in en in triest. Er zijn wel gesprekken met HdJ geweest omdat het de eindverantwoordelijke is. Enerzijds zeg je hoe bekangrijk de rol van Sandor is, maar anderzijds ga je wel evalueren met Henk.

Er is niet gecommuniceerd op de toon, er moet wat veranderen anders grijpen we in. HdJ wilde graag een extra iemand bij de staf en ging er waarschijnlijk vanuit dat zo het stukje tegengas en dus andere visie binnen zou komen.

Nee Ard en Henry, ik blijf erbij....als passant ga je niet zo met de clubicoon om! :R

Bascambuur

Je had precies hetzelfde resultaat kunnen bereiken door Sandor vd Heide om te ruilen met Arne Slot. Vd Heide had dan gewoon op het veld kunnen blijven staan, wat hij het liefste wil en bovendien was hij dan ook nog eindverantwoordelijk geweest voor een elftal. Als je dit in goed overleg met alle betrokkenen had gedaan zou dit waarschijnlijk 0,0 gezeik hebben opgeleverd en precies dezelfde  invulling van de nieuwe  TS.

Wat heb je nu bereikt? Een hoop frustratie bij Vd Heide en De Jong.

JurjenS7

Het minste wat je kan verwachten, is dat ze voor ze vd heide afschrijven een serieus gesprek met hemzelf te hebben gehad. Hoe akn iemand zich verbeteren als hij niet op de hoogte is van wat hij foet doet

moodygrunn

Citaat van: vialli op november 12, 2015, 08:01:20
Directie: Team moet naar hoger niveau

....

Van der Vegt: ,,Er is door ons wel gezegd: jongens, let op. Het trucje met het indribbelen van de laatste man en het naar de zijkanten spelen is erg doorzichtig aan hetworden.Ontwikkel dat door.''

....

Ik vind het vrij gevaarlijk als de TD op de stoel van de trainer gaat zitten. TD is aangesteld om spelers te halen die passen in de lange termijn visie van de club in overleg met de huidige technische staf.
Een TD die wil bepalen hoe en met wie er gespeeld wordt is m.i. een verkeerde zaak. Dat is iets voor de trainer(s).
In Henk en Sandor we trust

Oosttribune

Ard de Graaf, Ype Smid en Henk de Jong geven in verschillende interviews aan dat er gesprekken geweest zijn over functioneren van de technische staf. Henk wilde meer assistenten en geeft zelf aan dat Arne Slot er bij moet komen. Sipke Hulshof is een vriend van Henk de Jong en komt er nu ook bij. Dan weet je als Henk de Jong toch ook dat je niet ook nog Sandor en Jan erbij kan houden....

Er is meer aan de hand.
De wissel Sandor en Arne was heel simpel en logisch geweest, niemand boos of teleurgesteld gewoon een tactische wissel. Sandor was te dominant in de TS dus moet hij eruit en in de plek komt plotseling Sipke Hulshof.

Henk is compleet verrast is boos maar gaat gewoon vrolijk verder, binnen een zucht zijn er twee assistenten die Henk graag wil.. Volgens mij was Henk prima op de hoogte van deze keuzes, maar kiest de directie ervoor om de boeman te zijn, is ook een logische verklaring voor dat vage interview van Ype Smid bij OA.

Ik zal vast gek zijn.. maar ik geloof er geen hout van

oh ja Hulshof tekent voor 1.5 seizoen, ongetwijfeld de voorbode voor verlenging van contract Henk de Jong. Bij een nieuwe hoofdtrainer kies je nieuwe assistenten en iedereen heeft een aflopend contract.

DayDreamer

Citaat van: Oosttribune op november 12, 2015, 13:48:54


Henk is compleet verrast is boos maar gaat gewoon vrolijk verder, binnen een zucht zijn er twee assistenten die Henk graag wil.. Volgens mij was Henk prima op de hoogte van deze keuzes, maar kiest de directie ervoor om de boeman te zijn, is ook een logische verklaring voor dat vage interview van Ype Smid bij OA.

Ik zal vast gek zijn.. maar ik geloof er geen hout van


Ik dacht eerst ook precies dit, totdat ik de interviews met Henk zag, en dat kun je volgens mij echt niet zo spelen, heb echt het idee dat Henk dit niet leuk vind.

Cor


Tanjajeah

Citaat van: Oosttribune op november 12, 2015, 13:48:54

Henk is compleet verrast is boos maar gaat gewoon vrolijk verder, binnen een zucht zijn er twee assistenten die Henk graag wil.. Volgens mij was Henk prima op de hoogte van deze keuzes, maar kiest de directie ervoor om de boeman te zijn, is ook een logische verklaring voor dat vage interview van Ype Smid bij OA.

Ik zal vast gek zijn.. maar ik geloof er geen hout van



Henk was echt aangeslagen over het feit dat Sandor niet langer assistent was, als hij die emotie heeft gespeeld dan kan ie per direct aan de slag als goedbetaald acteur. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat Henk een hypocriet is. Henk is Henk, nuchter en met het hart op de tong. Die kan helemaal niet doen alsof.  En 'gaat gewoon vrolijk verder'? Wat moet ie dan doen, jankend ter aarde storten? Ik vind dat dát Henk de Jong juist op een heel goede manier typeert. Hij vindt het vreselijk wat er gebeurd is, maar hij weet ook: we moeten dóór, er moeten punten komen, de schouders er weer onder.

piene hassus

Klasse Henk dat je blieve ondanks dat je maatje niet meer opt feld mag staan naast je en dat je opsadeld wudde met andere assistenten. Menige trener had seit soek ut dan mar uut, ik laat mie su de les niet leze.

PePe

Het zou ook een wens van Henk kunnen zijn? (het blijft gissen)