Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

carlo de leeuw

Citaat van: michello op november 11, 2015, 09:50:17
Wie komt er tussen Henk en Slot te zitten en is betaalbaar?
Er zouden vandaag en morgen al gesprekken zijn..
iemand die verstand van verdedigen heeft?
In elk geval iemand die Henk zijn zwakkere punten aanvult.

wiekie1969

Citaat van: michello op november 11, 2015, 09:50:17
Wie komt er tussen Henk en Slot te zitten en is betaalbaar?
Er zouden vandaag en morgen al gesprekken zijn..

Voor 2 assistenten hest oek 2 spelers. Wanbeleid ten top!!!!!

denistel

waar hest het over wiekie..assistenten verdienen niet su veel als een speler hoor.
ik denk zelfs dat henk de jong niet eens zo veel verdient als de meeste spelers.

dizzhead

Citaat van: wiekie1969 op november 11, 2015, 12:27:36
Voor 2 assistenten hest oek 2 spelers. Wanbeleid ten top!!!!!
Ja, twee spelers van topklasse/Jupiler niveau misschien.

Bascambuur


vialli

Directie: Team moet naar hoger niveau

GERRIT KLOOSTERMAN

Wordt er met vuur gespeeld door Cambuur, nu Sandor van der Heide uit de technische staf is gehaald? ,,Niks doen is geen optie." Henry van der Vegt (technisch directeur) en Ard de Graaf (algemeen directeur) leggen de strategie uit.

Dat donkere wolken zich samenpakken boven het Cambuurstadion is een verkeerde beeldspraak. In november is het (bijna) altijd donker.

Na een uurtje laat hoofdtrainer Henk de Jong deze woensdagochtend de selectie alweer inrukken.

Hij moet het doen zonder zijn assistent Sandor van der Heide, die dinsdag op een zijspoor werd gerangeerd.

Het is derhalve een fabeltje dat een assistent altijd in de luwte verkeert. Ooit overkwam Raymond Libregts bij SC Heerenveen hetzelfde.

Het is echter geen fabel dat het ene jaar het andere niet is. Na het jubeljaar 2014, erwerd een vracht punten gehaald, is in 2015 alles anders.

Kunnen jullie deze beslissing overzien?

De Graaf: ,,2015 is een moeilijk jaar.

Dan moet je je afvragen: hoe gaan we het omkeren? Een koerswijziging gaat altijd ten koste van iemand.Wij hebben wel de verantwoording over de club en dan moet je een besluit durven nemen. Niks doen is geen optie. Garanties? Die heb je niet. Dat Henk pijn heeft omdat Sandor weg is, is volstrekt begrijpelijk.''

Van der Vegt: ,,Het is een beslissing die emoties oproept bij supporters, die Sandor hoog hebben zitten als clubicoon en trainer. Dit is niet iets wat tussen neus en lippen door is genomen.

Er is echt gekeken naar: hoe is de situatie en hoe kunnen we die verbeteren. Die zorgen zijn met de technische staf gedeeld.''

Sandor van derHeide zegt dat evaluatie nooit heeft plaatsgevonden.

Van der Vegt: ,,Hij zal het zo hebben ervaren. Wij zeggen: we hebben wel degelijk een aantal dingen bij Henk

Van der Vegt: 'We hebben onze zorgen met Henk de Jong gedeeld'

(De Jong) aangegeven. Hij is ons aanspreekpunt.

Onze zorgen zijn met Henk gedeeld. Moet je blijven volharden in de manier waarop je speelt? Dat hebben we aangegeven, maar niet in de zin van: als er niks verandert gaan er koppen rollen.''

WasVan derHeide te dominant aanwezig?

De Graaf: ,,Wij hebben geconstateerd dat in de speelwijze te weinig ontwikkeling zat en dat leidt voornamelijk naar Sandor. Hij had een belangrijk stempel in het tactische dat daar op gedrukt werd en dat er te weinig ruimte was voor vernieuwing in de manier van spelen. Tegenstanders die hier vorig jaar verloren zeiden: dat gaanwe tegen Cambuur niet nog een keer zo doen. Daar moeten wij weer op reageren. Daar zit voornamelijk de crux.''

Van der Vegt: ,,Er is door ons wel gezegd: jongens, let op. Het trucje met het indribbelen van de laatste man en het naar de zijkanten spelen is erg doorzichtig aan hetworden.Ontwikkel dat door.''

De Graaf: ,,De wens was er wel, maar het lukte niet.''

Vanaf begin dit jaar vallen de resultaten tegen. Had in de zomer dan niet ingegrepen moeten worden?

De Graaf: ,,Dat zou je ons kunnen verwijten, maar dat hebben we bewust niet gedaan. We zeggen nu wel dat we op een derde van de competitie weer moeten evalueren. Henk heeft zelf zijn zorgen geuit en wil de staf uitbreiden. Dan kun je mensen toevoegen. Maar dan moeten ze wél de ruimte krijgenomveranderingen door te voeren. Dat ging echter heel moeizaam. Dus blijf je doen wat je deed. Om wedstrijden te winnen moet je andere dingen doen en de speelwijze doorontwikkelen. Dat hapert.''

Kan Cambuur zich met het huidige spelersmateriaal doorontwikkelen?

Van der Vegt: ,,Je hebt nu andere spelers en dan is het lastig om precies hetzelfde te blijven spelen. Als je het hebt over Berisha, Byrne en Masek waren dat jongens die niet zijn gehaald als potentiële basisklanten, maaromrustig te groeien.Debedoelingwas dat zij achter de beoogde basis die we al hadden zouden komen.

Als het even tegenzit met blessures is het lot van Cambuur dat je er dan moet staan. We hebben 24 spelers, twintig goede en vier talenten daaronder.''

De Graaf: ,,We kunnen tot januari niks doen. Dan ga je kijken hoe je met de huidige spelers meer resultaat kan halen. Als je niks doet in de speelwijze en je gaat straks mogelijk wel nieuwe spelers toevoegen, gaan die in het treintje meerijden.''

Van der Vegt: ,,We kunnen geen spelers halen die in hun eentje eenwedstrijd beslissen of iemand die een heel teamkanomdraaien.Onsteamspel moet naar een hoger niveauom resultaten te halen. Dat ga je met een, twee en zelfs niet met drie spelers zomaar even repareren. Maar het vertrouwen is er in deze selectie.

Alswe alles fit hebben, dat iswel cruciaal, hebben we geen twijfel dat er voldoende kwaliteit is. En de technische staf heeft die twijfel ook niet.''

Fotobijschrift: Henry van der Vegt (rechts) in de voorbereiding op dit seizoen naast Henk de Jong. FOTO HENK JAN DIJKS









hobbes

Duidelijk verhaal, nu door ontwikkelen en niet in een welles nietes spelletje blijven hangen.

Oosttribune

Als de directie dit nu direct had gemeld en de interne communicatie ook beter was geweest dan had je een hoop onrust kunnen voorkomen.

Dit is een duidelijke verhaal en volgens mij  is iedereen het eens dat onze speelstijl de doorzichtig is.


kop ervoor en gaan

DayDreamer

Citaat van: vialli op november 12, 2015, 08:01:20
Directie: Team moet naar hoger niveau

GERRIT KLOOSTERMAN

Wordt er met vuur gespeeld door Cambuur, nu Sandor van der Heide uit de technische staf is gehaald? ,,Niks doen is geen optie." Henry van der Vegt (technisch directeur) en Ard de Graaf (algemeen directeur) leggen de strategie uit.

Dat donkere wolken zich samenpakken boven het Cambuurstadion is een verkeerde beeldspraak. In november is het (bijna) altijd donker.

Na een uurtje laat hoofdtrainer Henk de Jong deze woensdagochtend de selectie alweer inrukken.

Hij moet het doen zonder zijn assistent Sandor van der Heide, die dinsdag op een zijspoor werd gerangeerd.

Het is derhalve een fabeltje dat een assistent altijd in de luwte verkeert. Ooit overkwam Raymond Libregts bij SC Heerenveen hetzelfde.

Het is echter geen fabel dat het ene jaar het andere niet is. Na het jubeljaar 2014, erwerd een vracht punten gehaald, is in 2015 alles anders.

Kunnen jullie deze beslissing overzien?

De Graaf: ,,2015 is een moeilijk jaar.

Dan moet je je afvragen: hoe gaan we het omkeren? Een koerswijziging gaat altijd ten koste van iemand.Wij hebben wel de verantwoording over de club en dan moet je een besluit durven nemen. Niks doen is geen optie. Garanties? Die heb je niet. Dat Henk pijn heeft omdat Sandor weg is, is volstrekt begrijpelijk.''

Van der Vegt: ,,Het is een beslissing die emoties oproept bij supporters, die Sandor hoog hebben zitten als clubicoon en trainer. Dit is niet iets wat tussen neus en lippen door is genomen.

Er is echt gekeken naar: hoe is de situatie en hoe kunnen we die verbeteren. Die zorgen zijn met de technische staf gedeeld.''

Sandor van derHeide zegt dat evaluatie nooit heeft plaatsgevonden.

Van der Vegt: ,,Hij zal het zo hebben ervaren. Wij zeggen: we hebben wel degelijk een aantal dingen bij Henk

Van der Vegt: 'We hebben onze zorgen met Henk de Jong gedeeld'

(De Jong) aangegeven. Hij is ons aanspreekpunt.

Onze zorgen zijn met Henk gedeeld. Moet je blijven volharden in de manier waarop je speelt? Dat hebben we aangegeven, maar niet in de zin van: als er niks verandert gaan er koppen rollen.''

WasVan derHeide te dominant aanwezig?

De Graaf: ,,Wij hebben geconstateerd dat in de speelwijze te weinig ontwikkeling zat en dat leidt voornamelijk naar Sandor. Hij had een belangrijk stempel in het tactische dat daar op gedrukt werd en dat er te weinig ruimte was voor vernieuwing in de manier van spelen. Tegenstanders die hier vorig jaar verloren zeiden: dat gaanwe tegen Cambuur niet nog een keer zo doen. Daar moeten wij weer op reageren. Daar zit voornamelijk de crux.''

Van der Vegt: ,,Er is door ons wel gezegd: jongens, let op. Het trucje met het indribbelen van de laatste man en het naar de zijkanten spelen is erg doorzichtig aan hetworden.Ontwikkel dat door.''

De Graaf: ,,De wens was er wel, maar het lukte niet.''

Vanaf begin dit jaar vallen de resultaten tegen. Had in de zomer dan niet ingegrepen moeten worden?

De Graaf: ,,Dat zou je ons kunnen verwijten, maar dat hebben we bewust niet gedaan. We zeggen nu wel dat we op een derde van de competitie weer moeten evalueren. Henk heeft zelf zijn zorgen geuit en wil de staf uitbreiden. Dan kun je mensen toevoegen. Maar dan moeten ze wél de ruimte krijgenomveranderingen door te voeren. Dat ging echter heel moeizaam. Dus blijf je doen wat je deed. Om wedstrijden te winnen moet je andere dingen doen en de speelwijze doorontwikkelen. Dat hapert.''

Kan Cambuur zich met het huidige spelersmateriaal doorontwikkelen?

Van der Vegt: ,,Je hebt nu andere spelers en dan is het lastig om precies hetzelfde te blijven spelen. Als je het hebt over Berisha, Byrne en Masek waren dat jongens die niet zijn gehaald als potentiële basisklanten, maaromrustig te groeien.Debedoelingwas dat zij achter de beoogde basis die we al hadden zouden komen.

Als het even tegenzit met blessures is het lot van Cambuur dat je er dan moet staan. We hebben 24 spelers, twintig goede en vier talenten daaronder.''

De Graaf: ,,We kunnen tot januari niks doen. Dan ga je kijken hoe je met de huidige spelers meer resultaat kan halen. Als je niks doet in de speelwijze en je gaat straks mogelijk wel nieuwe spelers toevoegen, gaan die in het treintje meerijden.''

Van der Vegt: ,,We kunnen geen spelers halen die in hun eentje eenwedstrijd beslissen of iemand die een heel teamkanomdraaien.Onsteamspel moet naar een hoger niveauom resultaten te halen. Dat ga je met een, twee en zelfs niet met drie spelers zomaar even repareren. Maar het vertrouwen is er in deze selectie.

Alswe alles fit hebben, dat iswel cruciaal, hebben we geen twijfel dat er voldoende kwaliteit is. En de technische staf heeft die twijfel ook niet.''

Fotobijschrift: Henry van der Vegt (rechts) in de voorbereiding op dit seizoen naast Henk de Jong. FOTO HENK JAN DIJKS

Prima verhaal zo, maar had dat eerder zo gecommuniceerd.

Marc S

Ik heb hier niet zo veel over gezegd, maar laat ik voorop dat dit voor Sandor vd Heide het vervelendste is.

Het bestuur moest wat doen de resultaten zijn als sinds 2015 matig. En het vervelende voor hun wie ze er ook uit hadden gestuurd, er was altijd een berg kritiek gekomen. Ze hadden de reden waarom alleen eerder, maar voor beter moeten communiceren. Wel ben ik van mening dat de beste oplossing was geweest dat Slot en Vd Heide van plek wisselde. Dat Sandor dan het beloftenteam onder zijn hoede nam en dat Arne Slot bij het eerste kwam. Ik snap het verhaal van het bestuur zeer zeker dat er te weinig ontwikkeling is in de tactiek. De andere ploegen weten zich bijzonder goed te wapenen tegen hoe wij spelen en dat begint lastig te worden. Simpelweg omdat je minder punten pakt.

De Gast

Citaat van: vialli op november 12, 2015, 08:01:20
Directie: Team moet naar hoger niveau

....

De Graaf: ,,We kunnen tot januari niks doen. Dan ga je kijken hoe je met de huidige spelers meer resultaat kan halen. Als je niks doet in de speelwijze en je gaat straks mogelijk wel nieuwe spelers toevoegen, gaan die in het treintje meerijden.''

Van der Vegt: ,,We kunnen geen spelers halen die in hun eentje eenwedstrijd beslissen of iemand die een heel teamkanomdraaien.Onsteamspel moet naar een hoger niveauom resultaten te halen. Dat ga je met een, twee en zelfs niet met drie spelers zomaar even repareren. Maar het vertrouwen is er in deze selectie.

Alswe alles fit hebben, dat iswel cruciaal, hebben we geen twijfel dat er voldoende kwaliteit is. En de technische staf heeft die twijfel ook niet.''


Duidelijk verhaal. Er moet dus ruimte komen voor een andere speelwijze. Werd ook wel tijd.

Begin 2014 lukte het overigens wél om met een, twee / drie spelers het niveau omhoog te krikken. Plaats 17 werd toen ingeruild voor plaats 12 en bijna zelfs plaats 9.


Bernardo

Volgens OF word Sipke Hulshoff die opvolger van Sandor

runner 1

Van de regen in de drup kreeg PKC niet aan het voetballen en is opgestapt .

Tanjajeah


Utekleitrokken

Citaat van: runner 1 op november 12, 2015, 11:51:39
Van de regen in de drup kreeg PKC niet aan het voetballen en is opgestapt .

Ook even Google ingeschakeld en een bericht van 2010 gevonden? :_schater