Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Ype smid

Gestart door legeips, januari 07, 2014, 20:24:49

Vorige topic - Volgende topic

Agy

Citaat van: D.H.Skolten op november 29, 2017, 20:57:44
Wie heeft er dan verantwoordelijkheid genomen? Dijkhuizen is ontslagen dus hem kun je er niet mee bedoelen.

Ype

Montana

Als het aan Ype lag dan was Dijkhuizen medio oktober al weggeweest..

denistel

Citaat van: Vlampiep op november 29, 2017, 17:26:27
Ype is gewoon een geldschieter en de rol van voorzitter van een bvo onwaardig.
Hij hoort in de bestuurskamer zijn mening te ventileren en de spreken met de TS aan vd Belt over te laten.
Op dit soort primaire reacties zit niemand te wachten, behalve natuurlijk een stel "relnichten" zoals Kloosterboer.

ik denk dat er onder de 7000 die er elke keer zitte genoeg binne

die tijdens de rust die lui ook wel eens even een veeg uit de pan
willen geven als ze weer een lamlendige partij spelen.

poelie-lwd

Citaat van: Montana op november 29, 2017, 23:05:46
Als het aan Ype lag dan was Dijkhuizen medio oktober al weggeweest..

Dan heeft hij meer voortschrijdend inzicht dan de heren van de directie.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

brambo3004

Analyse: Is Ype Smid nog de juiste voorzitter voor Cambuur?
Gerrit Kloosterboer

Cambuur is voorlopig terug bij af. Beelden van sportief magere jaren (2006-2008) doemen op. Is de huidige voorzitter eigenlijk nog het geschikte uithangbord?

De club kreeg wel eens het predicaat een 'kerkhof voor voetbaltrainers' te zijn. Daar lijkt het onderhand weer op. Van rust is sinds het laatste seizoen in de eredivisie (2015-2016) en daarna weinig sprake. Rob Maas kreeg vorig jaar na tien wedstrijden zijn congé. Hij paste niet bij de club, al werd dat door de toenmalige beleidsbepalers te laat ingezien.

Nachtmerrie

Nu is 'clubman' Marinus Dijkhuizen na vijf maanden ontslagen. Hij speelde van 1996-1999 voor Cambuur en heeft altijd gezegd die periode als de mooiste in zijn voetbalcarrière te beschouwen. Hij wilde graag ooit eens trainer in Leeuwarden worden. Het is op een nachtmerrie uitgedraaid.

De huidige zeventiende plaats in de eredivisie doet geen recht aan een club als Cambuur. De directie had het vertrouwen in de introverte Dijkhuizen na maandagavond definitief verloren. Er waren signalen uit de spelersgroep dat de trainer tijdens besprekingen niet altijd even duidelijk over kwam. Een verschil met vorig seizoen toen het duo Sipke Hulshoff en (vooral) Arne Slot een eerst dolende groep op de rails kreeg. Er was duidelijkheid, vooral van Slot. Maar er was toen ook een veel meer getalenteerde spelersgroep.

Een jas uitgedaan

Voor technisch directeur - tot 1 januari - Gerald van den Belt moet het ontslag van Dijkhuizen een persoonlijke nederlaag zijn. Hij heeft hem immers aangesteld. Daarnaast zijn er, grotendeels in gezamenlijk overleg, te veel spelers aangetrokken waarvan bekend is dat ze tijd nodig hebben om te rijpen. Voetballers van Lommel, FC Dordrecht, FC Oss en Jong FC Utrecht, clubs die vorig seizoen in de marge opereerden en waar amper druk is.

Het is een proces voor langere tijd zulke spelers te laten rijpen. Dat lukt niet van de ene op de andere dag. De inschatting dit seizoen in de top-5 mee te draaien was te hoog gegrepen. Van den Belt zei voor het seizoen dat ,,Cambuur een jas had uitgedaan.'' Er kwamen spelers, maar geen echte kwaliteitsimpulsen.

In dat opzicht heeft de club de ontslagen trainer laten 'zwemmen'. Dijkhuizen moest het ook nog eens doen zonder een betrouwbare doelman en zonder een goede spits. Dat zijn cruciale posities in een elftal.

Kostbare tijd verspeeld

Dat mag Van den Belt zich aanrekenen en zal hij ongetwijfeld ook doen. Hij heeft wel zoveel krediet opgebouwd in Leeuwarden dat niemand wil dat hij geslachtofferd wordt. Het zou dodelijk zijn voor de club. Vooral van gemeentewege werd in de zomer van 2016 de wens uitgesproken dat Van den Belt, met het oog op de realisatie van het nieuwe stadion, zou terugkeren bij de club.

Hij werd benoemd tot projectleider van het nieuwe stadion en later werd hij financieel directeur. Daarnaast kreeg hij ook nog eens de portefeuille van technisch directeur na het vertrek van zijn weinig succesvolle voorganger Henry van der Vegt. Dat lijkt een te zware portefeuille.

Van den Belt trok vorig jaar de gesprekken met de gemeente over het nieuwe stadion, die grotendeels vastgelopen leken, vlot. Maar met het ingewikkelde proces van het nieuwe stadion lijkt tegelijk te veel kostbare tijd te zijn verspeeld.

Voorzitter met autoritaire trekjes en verbale erupties

De nieuwe technisch manager Foeke Booy staat meteen voor een zware klus. Deze selectie heeft naast duidelijkheid, rust en resultaten in de winterstop een kwaliteitsimpuls nodig. Er moet een nieuwe hoofdtrainer komen en in dat proces zal Booy ongetwijfeld nu ook al met advies komen. Vorig seizoen had de club vooral in Arne Slot, die bezig is zijn papiertje voor coach betaald voetbal te halen, een topper. Hij vertrok en wordt nu als assistent bij AZ (derde in de eredivisie) zeer gewaardeerd.

Er moet weer stabiliteit komen bij Cambuur, ook bestuurlijk. Marinus Dijkhuizen deed na zijn ontslag een pijnlijke ontboezeming richting een 'akkefietje' met Ype Smid, in het begin van het seizoen. Zoiets is dodelijk. De voorzitter met autoritaire trekjes en verbale erupties laat zich de laatste tijd weinig zien.

Hij moet maar eens bij zichzelf te rade gaan of hij nog de geschikte persoon is voor die functie.

lc.nl

hobbes

Sorry, maar iemand die een stuk schrijft waar hij cambuur nog steeds in de eredivisie plaatst neem ik niet serieus.

Bernardo

Met zo'n kop boven het stuk is ook pure stemmingmakerij. Wat een slecht stuk.

Stanley

Hoezo slecht stuk? lijkt toch een redelijke analyse van de afgelopen periode.

hobbes

Citaat van: Stanley op november 30, 2017, 09:29:14
Hoezo slecht stuk? lijkt toch een redelijke analyse van de afgelopen periode.

Als hij echt een journalist is gaat hij eerst luisteren naar de kant van het verhaal van Ype, ipv weer hetzelfde te schrijven als afgelopen dinsdag.

Bernardo

Citaat van: Stanley op november 30, 2017, 09:29:14
Hoezo slecht stuk? lijkt toch een redelijke analyse van de afgelopen periode.

De kop van het stuk en dan een kleine alinea over Smid waarin hij eigenlijk niks verteld waarom hij zou moeten opstappen.

richard

Citaat van: Vlampiep op november 29, 2017, 17:26:27
Ype is gewoon een geldschieter en de rol van voorzitter van een bvo onwaardig.
Hij hoort in de bestuurskamer zijn mening te ventileren en de spreken met de TS aan vd Belt over te laten.
Op dit soort primaire reacties zit niemand te wachten, behalve natuurlijk een stel "relnichten" zoals Kloosterboer.

Aan vd belt overlaten, denk dus juist dat daar de schoen wringt. Iedereen heeft het maar over vd belt dit en dat....maar denk dat het net even anders ligt.?

richard

Citaat van: Collingwood op november 29, 2017, 15:27:45
Dat zeg ik toch niet? Ik was benieuwd wat er tussen Dijkhuizen en Smid was voorgevallen, en jij had het alleen over Hulshoff en Peersman. Vandaar mijn vraag om opheldering.

Verder heb ik er persoonlijk helemaal geen mening over, want ik was er niet bij en weet verder ook niks uit de eerste hand.

Als het trouwens klopt dat die Kloosterman dat verhaal over het 'weghouden' van Smid inderdaad uit zijn duim heeft gezogen, dan is die man de titel journalist niet waard.

Er is niks voorgevallen tussen dijkhuizen en smid.

Gasgeve

Citaat van: richard op november 30, 2017, 09:47:31
Aan vd belt overlaten, denk dus juist dat daar de schoen wringt. Iedereen heeft het maar over vd belt dit en dat....maar denk dat het net even anders ligt.?
Hoe bedoel je dit precies?

Montana

Citaat van: richard op november 30, 2017, 09:49:09
Er is niks voorgevallen tussen dijkhuizen en smid.

Absoluut wel.

Collingwood

Citaat van: richard op november 30, 2017, 09:49:09
Er is niks voorgevallen tussen dijkhuizen en smid.

Als je dat interview met Dijkhuizen ziet lijkt me dat heel sterk... Maar zoals gezegd, ik was er niet bij.

Wat een waardeloos stuk van de LC trouwens. Als dat moet doorgaan voor een 'analyse'... Het is meer een opsomming van feiten die iedereen allang weet. En het gaat ondanks de titel amper over de voorzitter, en zeker niet op een 'analytisch' niveau.
Kalmte alleen kan u redden.