Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur - Vitesse Vrijdag 24 April 20:00

Gestart door Noordcambuur, april 13, 2026, 20:20:55

Vorige topic - Volgende topic

Lowieke

Citaat van: NRG op april 25, 2026, 17:11:41



Compleet falen van de instanties? Volgens mij is het compleet falen van, een klein deel, van de supporters. Van beide kanten.

Die kunnen hun gang gaan omdat er niet wordt ingegrepen.

moodygrunn

Zou de club de mensen in het aangrenzende vak niet kunnen ondersteunen bij eventuele aangifte tegen Vitessenaren? (Poging tot) Mishandeling oid? Verstrekken van camerabeelden aan betreffenden of justitie?

Vanuit KNVB zal wel procedure opgestart worden voor stadionverbod, maar ik vind dat de betreffende supporters ook op andere manieren gestraft moeten worden. Dan straf je namelijk niet t? collectief maar alleen de dader(s).
In Henk en Sandor we trust

zeewolde

Citaat van: Galdiano op april 25, 2026, 16:11:26
Buma en Marcouch (Arnhem) zaten notebene naast elkaar op de tribune.
Je hebt op Zuid een politiepost met allemaal camera schermen.

Dit had toch na 5 minuten geregeld kunnen worden?
Eerste keer fakkels gooien, vak gewoon leeg. Ze hebben niets van ADO geleerd.

Ik keur geweld richting de politie niet goed, maar dan een heel jank verhaal op de socials over de Cambuur supporters en slechts 1 hele zin over Vitesse. Dan begrijp je het gewoon echt niet.  :|
super verwoord. Zo voel ik het ook.


PePe

Trommels per direct verbieden, volgens mij kun je daar behoorlijk veel vuurwerk in verpakken??
De zijwanden van het uitvak dicht maken met stalen profielplaten.
Nog liever geen uitsupporters meer toelaten, zeker die in de fout zijn gegaan: ADO en Vitesse.

Derkx R.H.

Citaat van: PePe op april 25, 2026, 22:29:23
Trommels per direct verbieden, volgens mij kun je daar behoorlijk veel vuurwerk in verpakken??
De zijwanden van het uitvak dicht maken met stalen profielplaten.
Nog liever geen uitsupporters meer toelaten, zeker die in de fout zijn gegaan: ADO en Vitesse.
Vuurwerk/kruit honden inzetten die lekker laten snuffelen en ze 1 voor 1 eruit pakken..

Lore

Citaat van: Derkx R.H. op april 26, 2026, 07:39:50
Vuurwerk/kruit honden inzetten die lekker laten snuffelen en ze 1 voor 1 eruit pakken..

Klinkt makkelijk he? Maar honden kunnen maar kort werken, dus is dat haast niet te organiseren

Ronald

Citaat van: Lowieke op april 25, 2026, 18:04:35
Die kunnen hun gang gaan omdat er niet wordt ingegrepen.

Ik zit zelf op zuid en wat je hier aangeeft klopt. Stond 1 van Vitesse binnen 2 meter van een steward van Vitesse met een fakkel in de hand en steward stond er bij en keek er naar. Zowel de eerste keer met de fakkels als in de laatste minuut toen het helemaal uit de hand begon te lopen.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Ronald op april 26, 2026, 11:07:47
Ik zit zelf op zuid en wat je hier aangeeft klopt. Stond 1 van Vitesse binnen 2 meter van een steward van Vitesse met een fakkel in de hand en steward stond er bij en keek er naar. Zowel de eerste keer met de fakkels als in de laatste minuut toen het helemaal uit de hand begon te lopen.

En er stonden wel 60 tot 80 stewards in dat vak
Henk, held, bedankt

mark1989

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 26, 2026, 11:47:01
En er stonden wel 60 tot 80 stewards in dat vak

Die kunnen net zo goed thuis blijven. Voegen niks toe.

James

Citaat van: mark1989 op april 26, 2026, 11:51:32
Die kunnen net zo goed thuis blijven. Voegen niks toe.

Misschien is dit ook wel niet meer het werk van stewards maar voor de politie. Wanneer er misdrijven worden begaan zal de steward een signalerende functie hebben en de politie moeten overgaan tot arrestatie.

Heb blijft voor mij onbegrijpelijk dat je alles in een vak bij elkaar hebt staan en dat je zelfs dan niet kan handhaven. Raddraaiers moeten het op dat moment direct voelen zodat er ook een preventieve werking vanuit gaat voor andere raddraaiers. Nu escaleert alles en heb je er nog meer werk van. Wanneer ik m?n vrouw thuis in elkaar sla en die belt de politie grijpen ze toch ook in. Waarom in een stadion dan niet?!

NRG

Citaat van: James op april 26, 2026, 12:31:35
Misschien is dit ook wel niet meer het werk van stewards maar voor de politie. Wanneer er misdrijven worden begaan zal de steward een signalerende functie hebben en de politie moeten overgaan tot arrestatie.

Heb blijft voor mij onbegrijpelijk dat je alles in een vak bij elkaar hebt staan en dat je zelfs dan niet kan handhaven. Raddraaiers moeten het op dat moment direct voelen zodat er ook een preventieve werking vanuit gaat voor andere raddraaiers. Nu escaleert alles en heb je er nog meer werk van. Wanneer ik m?n vrouw thuis in elkaar sla en die belt de politie grijpen ze toch ook in. Waarom in een stadion dan niet?!


Volgens mij zijn de clubs binnen het stadion verantwoordelijk voor de veiligheid en is de politie het daarbuiten. De politie grijpt alleen binnen in als de club daar nadrukkelijk om vraagt. Cambuur zal zelf dingen ook anders moeten organiseren om herhaling te voorkomen.

sunderland

Citaat van: Derkx R.H. op april 26, 2026, 07:39:50
Vuurwerk/kruit honden inzetten die lekker laten snuffelen en ze 1 voor 1 eruit pakken..
lekker laten snuffelen?.Gelijk toehappen dan is het binnen de kortste keren over

James

Citaat van: NRG op april 26, 2026, 13:00:01

Volgens mij zijn de clubs binnen het stadion verantwoordelijk voor de veiligheid en is de politie het daarbuiten. De politie grijpt alleen binnen in als de club daar nadrukkelijk om vraagt. Cambuur zal zelf dingen ook anders moeten organiseren om herhaling te voorkomen.

Mee eens dat Cambuur zelf zaken anders zal moeten oraganiseren.

Wat betreft verantwoordelijkheid. De verantwoordelijkheid zal vast bij clubs liggen maar volgens mij hoort deze bij het plegen van een misdrijf te liggen bij politie/justitie. De clubs kunnen deze verantwoordelijkheid in het stadion alleen niet aan.

Vlampiep

Volgems de club worden er vooralsnog geen aanpassingen gedaan aan het uitvak.
Dit leg ik uit dat de uitstraling van een mooi en gastvrij uitvak de voorkeur heeft boven de veiligheid van eigen supporters op Oost en Zuid.
Het lijkt dat er niets is geleerd van de ellende met Ado ennVitesse en geeft mij de overweging mijn SK weer in te leveren.

Eewal

Citaat van: Vlampiep op april 26, 2026, 14:52:59
Volgems de club worden er vooralsnog geen aanpassingen gedaan aan het uitvak.
Dit leg ik uit dat de uitstraling van een mooi en gastvrij uitvak de voorkeur heeft boven de veiligheid van eigen supporters op Oost en Zuid.
Het lijkt dat er niets is geleerd van de ellende met Ado ennVitesse en geeft mij de overweging mijn SK weer in te leveren.
ik ben er blij mee dat cambuur vooralsnog niks aanpast.