Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur - Vitesse Vrijdag 24 April 20:00

Gestart door Noordcambuur, april 13, 2026, 20:20:55

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Citaat van: sunderland op april 25, 2026, 13:46:26
precies, als wij uitspelen heb je geen enkele kans om rottigheid uit te halen.
Hoe krijgen die lui vuurwerk mee naar binnen? Het is schandalig dat dat hier wel weer kan. En waarom wordt het uitvak niet leeg geveegd naar het eerste incident. Kortom weer heel slecht geregeld
_O_
** Poolwinner 18/19 - 21/22

papier

Citaat van: sunderland op april 25, 2026, 13:46:26
precies, als wij uitspelen heb je geen enkele kans om rottigheid uit te halen.
Hoe krijgen die lui vuurwerk mee naar binnen? Het is schandalig dat dat hier wel weer kan. En waarom wordt het uitvak niet leeg geveegd naar het eerste incident. Kortom weer heel slecht geregeld

Met name dat leegvegen snap ik niet. De kritiek bij de pot tegen Ado was toch ook dat dat veel te lang duurde? Ik snap niet dat je hier dan niet beter op bent voorbereid en dus niet sneller handelt.

Vlampiep

Citaat van: papier op april 25, 2026, 14:08:27
Met name dat leegvegen snap ik niet. De kritiek bij de pot tegen Ado was toch ook dat dat veel te lang duurde? Ik snap niet dat je hier dan niet beter op bent voorbereid en dus niet sneller handelt.
Voordat de ME mag knuppelen, moet de "veiligheids driehoek" toestemming verlenen. Nou en die fiene boef Buma sil eerst wel eefkes met boven in contact wille voordat die opdracht geeft. Ze hadden ook rondom het stadion veel eerder die kleine ratjes ook kunnen localiseren.
Er was na het eerste incident nog geen extra politie opgeroepen pas zo'n 15 minuten na het 2e keer stilleggen van de wedstrijd werd er versterking opgeroepen, maar toen was ut soatsje al lang los.

NRG

Ze zullen het volgend anders moeten aanpakken anders zitten we elke wedstrijd met deze ellende. Het is nu 2x goed misgegaan dit seizoen. Hopelijk wordt er van geleerd. Ze hadden nu in elk geval de hekken naar oost dicht gedaan.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: EdsjeSCC op april 25, 2026, 13:45:03
Er is af en toe agressie, niemand meer met de trein!

Er zijn mensen die op vakantie ruzie gaan lopen maken, niemand mag meer op vakantie!

Toe juh

Wat een rare vergelijkingen :?

Voetbal hoort met uitsupporters. Tegen iedereen die tegen mij zegt: stop gewoon met uitsupporters, zeg ik "ja, maaaar..". Want ik weet ook hoe leuk het is (al is dat inmiddels sinds 2015 ofzo. Met dit soort shit moet ik er niet meer aan denken).
Alleen die "maar" is bijna niet meer uit te leggen. Qua kosten; qua veiligheid. Als het zo doorgaat, en dat gaat het, dan kan het straks toch ook gewoon niet meer?

Wat Vlampiep ergens zei, kwam gister voor het eerst ook in mij naar boven. Wil ik zo nog in een stadion zitten?
Nou voel ik me nog redelijk veilig hoog in 18. Zo'n fakkel komt niet snel bij mij. Maar zoals laatst tegen ADO ging die ijzeren deur angstvallig heen en weer. Dan vond ik toch wel akelig om te zien.
Dan lees ik hier dat normale supporters verbaal/fysiek (?) op hun donder krijgen van notabene eigen "supporters"?...
Dan hoor ik 2-3 keer een soort atoombom ofzo afgaan ergens achter het stadion...
Wat als ik.....?! Ik moet er niet aan denken..

Een prachtig afscheid gister, maar bij mij overheerst een soort teleurstelling en vooral een soort angst richting de toekomst.

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

denistel

Gewoon lekker afsliuiten met een zege op die lui wat een hakploeg man
schopten er maar op los en dan nog zeiken als ze kaarten lrijgen brr
en die stakkers die fakkels in onze vakken gooiden nooit weer toelaten,

komend seizoen netten tot boven of plexiglas dan ben je er van af,

ondanks dat we lang moesten wachten een mooi afscheid van Ard en Henk
bedankt voor alles mannen en lekker actief blijven binnen de club

3 mei nog even feesten en dan op naar de Ere Dicisie nu al zin in

trouwens Apkakou erg sterk gister die komt er wel.

NRG

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 25, 2026, 14:57:05
Wat een rare vergelijkingen :?

Voetbal hoort met uitsupporters. Tegen iedereen die tegen mij zegt: stop gewoon met uitsupporters, zeg ik "ja, maaaar..". Want ik weet ook hoe leuk het is (al is dat inmiddels sinds 2015 ofzo. Met dit soort shit moet ik er niet meer aan denken).
Alleen die "maar" is bijna niet meer uit te leggen. Qua kosten; qua veiligheid. Als het zo doorgaat, en dat gaat het, dan kan het straks toch ook gewoon niet meer?

Wat Vlampiep ergens zei, kwam gister voor het eerst ook in mij naar boven. Wil ik zo nog in een stadion zitten?
Nou voel ik me nog redelijk veilig hoog in 18. Zo'n fakkel komt niet snel bij mij. Maar zoals laatst tegen ADO ging die ijzeren deur angstvallig heen en weer. Dan vond ik toch wel akelig om te zien.
Dan lees ik hier dat normale supporters verbaal/fysiek (?) op hun donder krijgen van notabene eigen "supporters"?...
Dan hoor ik 2-3 keer een soort atoombom ofzo afgaan ergens achter het stadion...
Wat als ik.....?! Ik moet er niet aan denken..

Een prachtig afscheid gister, maar bij mij overheerst een soort teleurstelling en vooral een soort angst richting de toekomst.



Hier precies hetzelfde. Niet dat ik me direct angstig voel of zo, maar de lol gaat er wel vanaf op deze manier. Toen ik gisteravond naar huis fietste dacht ik van zoek het maar uit, ik kom niet meer. Inmiddels denk ik er weer wat genuanceerder over, maar dit moet volgend seizoen niet iedere thuiswedstrijd zo gaan. Dan haak ik af. Gewoon omdat het dan niet leuk meer is.

papier

Citaat van: Vlampiep op april 25, 2026, 14:27:05
Voordat de ME mag knuppelen, moet de "veiligheids driehoek" toestemming verlenen. Nou en die fiene boef Buma sil eerst wel eefkes met boven in contact wille voordat die opdracht geeft. Ze hadden ook rondom het stadion veel eerder die kleine ratjes ook kunnen localiseren.
Er was na het eerste incident nog geen extra politie opgeroepen pas zo'n 15 minuten na het 2e keer stilleggen van de wedstrijd werd er versterking opgeroepen, maar toen was ut soatsje al lang los.

Ja dat begrijp ik en dat het dan een keer wat langer duurt omdat je hier niet goed op voorbereid bent, nou vooruit. Maar dit is natuurlijk al eerder geweest dit seizoen. Dat lijkt me dan toch het moment om na te denken en direct een plan te maken mocht het nog een keer voorkomen.

EdsjeSCC

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 25, 2026, 14:57:05
Wat een rare vergelijkingen :?

Voetbal hoort met uitsupporters. Tegen iedereen die tegen mij zegt: stop gewoon met uitsupporters, zeg ik "ja, maaaar..". Want ik weet ook hoe leuk het is (al is dat inmiddels sinds 2015 ofzo. Met dit soort shit moet ik er niet meer aan denken).
Alleen die "maar" is bijna niet meer uit te leggen. Qua kosten; qua veiligheid. Als het zo doorgaat, en dat gaat het, dan kan het straks toch ook gewoon niet meer?

Wat Vlampiep ergens zei, kwam gister voor het eerst ook in mij naar boven. Wil ik zo nog in een stadion zitten?
Nou voel ik me nog redelijk veilig hoog in 18. Zo'n fakkel komt niet snel bij mij. Maar zoals laatst tegen ADO ging die ijzeren deur angstvallig heen en weer. Dan vond ik toch wel akelig om te zien.
Dan lees ik hier dat normale supporters verbaal/fysiek (?) op hun donder krijgen van notabene eigen "supporters"?...
Dan hoor ik 2-3 keer een soort atoombom ofzo afgaan ergens achter het stadion...
Wat als ik.....?! Ik moet er niet aan denken..

Een prachtig afscheid gister, maar bij mij overheerst een soort teleurstelling en vooral een soort angst richting de toekomst.

Het punt is dat ik vind dat nooit een hele groep goedwillende mensen de dupe moet worden van een stel eikels. Pak gvd dat tuig aan. Een bivakmuts op je kop, meteen eruit halen en stadionverbod voor het leven of weet ik het.

Galdiano

#99
Buma en Marcouch (Arnhem) zaten notebene naast elkaar op de tribune.
Je hebt op Zuid een politiepost met allemaal camera schermen.

Dit had toch na 5 minuten geregeld kunnen worden?
Eerste keer fakkels gooien, vak gewoon leeg. Ze hebben niets van ADO geleerd.

Ik keur geweld richting de politie niet goed, maar dan een heel jank verhaal op de socials over de Cambuur supporters en slechts 1 hele zin over Vitesse. Dan begrijp je het gewoon echt niet.  :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sunderland

Citaat van: Galdiano op april 25, 2026, 16:11:26
Buma en Marcouch (Arnhem) zaten notebene naast elkaar op de tribune.
Je hebt op Zuid een politiepost met allemaal camera schermen.

Dit had toch na 5 minuten geregeld kunnen worden?
Eerste keer fakkels gooien, vak gewoon leeg. Ze hebben niets van ADO geleerd.

Ik keur geweld richting de politie niet goed, maar dan een heel jank verhaal op de socials over de Cambuur supporters en slechts 1 hele zin over Vitesse. Dan begrijp je het gewoon echt niet.  :|
ze hebben het gewoon laten gebeuren. Grijp dan verdomme in. Wederom zag je ze gewoon lachen net als ADO. Wederom werd een feest verneukt door uitsupporters. Zo klaar mee omdat het niet had  gehoeven. Dan maar net als nac met plexiglas.

Destroyer

Het is gewoon een compleet falen van alle instanties. Niemand het doek ook opgevallen in het uitvak die continu gespannen was over de stoelen? Wat schuilt daar dan? Waarom laat men het toe zoveel bier te gooien naar zuid? Hoe kunnen zoveel fakkels in een uitvak komen? Waarom greep geen enkele steward in het uitvak in? Waarom niet dat hele klote vak ontruimen direct na het eerste vuurwerk incident? Slecht en slap beleid.

Over die fakkels, 15-20 jaar geleden stonden er ontzettend dikke straffen op het afsteken van fakkels tijdens wedstrijden. Doeken moesten ge?mpregneerd voor de veiligheid van de supporters en stadion. Hoe kan het dat nu alles kan terwijl je zou zeggen dat bepaalde regels niet minder streng zijn moeten geworden.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

sunderland


mark1989

Het is vooral het compleet falen van een aantal sukkels die het voetbal verpesten en die lopen er bij Cambuur ook tussen. Met kapuchon omdat het schijters zijn zonder hersencellen.
Het lijkt mij vrij simpel om iedereen die de bus ingaat vooraf te fouileren. En bij het stadion nog een keer fouilleren. Dan haal je 95% van de fakkels eruit. Die ene die dan nog afsteekt kun je met een paar stewards van Vitesse die in het vak staan er wel uithalen. maar die durven ook niks. Staan ook maar als een marsepijn poppetje toe te kijken hoe als gebeurt.

En ik ben het wel eens met wat anderen hier zeggen. Dat je het vak direct leeg moet halen na 1x vuurwerk gooien. Direct in de bus en terug.
ME had al klaar moeten staan daarvoor.

En collectief straffen helpt wel degelijk allemaal aanpakken. Dan is de lol er snel af.

NRG

Citaat van: Destroyer op april 25, 2026, 16:33:58
Het is gewoon een compleet falen van alle instanties. Niemand het doek ook opgevallen in het uitvak die continu gespannen was over de stoelen? Wat schuilt daar dan? Waarom laat men het toe zoveel bier te gooien naar zuid? Hoe kunnen zoveel fakkels in een uitvak komen? Waarom greep geen enkele steward in het uitvak in? Waarom niet dat hele klote vak ontruimen direct na het eerste vuurwerk incident? Slecht en slap beleid.

Over die fakkels, 15-20 jaar geleden stonden er ontzettend dikke straffen op het afsteken van fakkels tijdens wedstrijden. Doeken moesten ge?mpregneerd voor de veiligheid van de supporters en stadion. Hoe kan het dat nu alles kan terwijl je zou zeggen dat bepaalde regels niet minder streng zijn moeten geworden.




Compleet falen van de instanties? Volgens mij is het compleet falen van, een klein deel, van de supporters. Van beide kanten.