ik weet niet of iedereen het er mee eens is maar ik vind het in ieder geval wel leuk om te weten wat jullie eerste wedstrijd was die je bezocht hebt bij Cambuur |:)
Mijn eerste wedstrijd was 24 maart 2006.
Cambuur-Veendam 4-1.
ik zat toen op de oostribune, daarna ben ik een paar keer met een kameraad van mijn vader meegeweest op zuid, en toen ik met mn beste maat me een keer vroeg of ik mee wilde op noord, ik was gelijk verliefd! |:)
19 augustus 1979 Cambuur - Telstar.
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuur-archief.nl%2Fafbeeldingen%2F79-80%2F01.telt.jpg&hash=af9113811a979e93ac5fa30a5529421335a0127f)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuur-archief.nl%2Fafbeeldingen%2F79-80%2F01.telt1.jpg&hash=f08522f2ff30cfb3d2265c3142625dc24d415fdd)
Cambuur - De Graafschap 1-0
1999/2000
http://www.beijen.net/frank/wedst/1999/991023cg.htm
Citaat van: moodygrunn op februari 04, 2014, 23:36:47
Cambuur - De Graafschap 1-0
1999/2000
http://www.beijen.net/frank/wedst/1999/991023cg.htm
ook een wedstrijd tegen 9 man 8P
Uit het stenen tijdperk en net na de eerste maanlanding:
17 augustus 1969. SC Cambuur - De Volewijckers 0-2.
En daarna in al die 44 jaren maar 3 thuiswedstrijden gemist.
Citaat van: clint op februari 05, 2014, 07:25:06
Uit het stenen tijdperk en net na de eerste maanlanding:
17 augustus 1969. SC Cambuur - De Volewijckers 0-2.
En daarna in al die 44 jaren maar 3 thuiswedstrijden gemist.
En ik altijd maar menen dat jouw eerste wedstrijd in het Pleistoceen was ergens rond 2.500Ma vC. 8P
Cambuur - Vitesse 1976 - 1977
Kan ik mij niet goed herinneren, maar als ik mijn vader moet geloven was het een matige wedstrijd die 1-0 werd gewonnen. Ik weet nog wel dat ik ik het mooi vond dat er veel mensen in het stadion waren |:)
08-04-1995 Cambuur Fortuna Sittard 0-2
Cambuur oa met Stam, Konterman, Arts en Keizer.
Fortuna met een piepjonge Mark van Bommel in de spits (scoorde ook) en ( de bij later Cambuur spelende) Robert Loontjes en Fuat Usta.
11 september 1982! Die hele beruchte wedstrijd tegen Den Haag. Volgens mij was het toen 2-0 voor Cambuur.
Citaat van: 666 op februari 05, 2014, 08:24:21
Cambuur - Vitesse 1976 - 1977
Kan ik mij niet goed herinneren, maar als ik mijn vader moet geloven was het een matige wedstrijd die 1-0 werd gewonnen. Ik weet nog wel dat ik ik het mooi vond dat er veel mensen in het stadion waren |:)
Dat was met de periode die ze op doelgemiddelde niet pakten (Excelsior). Uit mijn plakboek:
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1298.photobucket.com%2Falbums%2Fag58%2Ftoydamsma%2FP1020827_zps70e97df7.jpg&hash=f1bbeb0cdcfc0419aac79280a9343a05bc79e0ac) (http://s1298.photobucket.com/user/toydamsma/media/P1020827_zps70e97df7.jpg.html)
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1298.photobucket.com%2Falbums%2Fag58%2Ftoydamsma%2FP1020822_zpsaf268aef.jpg&hash=869cc83ab7e6ab7fc76f37cf465a74d548ba4ca6) (http://s1298.photobucket.com/user/toydamsma/media/P1020822_zpsaf268aef.jpg.html)
sep 1997 Cambuur - Helmond Sport 4 - 0 Prachtig team o.l.v. Han Berger.
Ik zou het bij god niet meer weten, maar het zal ergens in het seizoen 1995/ 1996 zijn geweest!
Seizoen 93/94 ajax-cambuur 3-2 in stadion de meer.
Moet in het seizoen 1981-1982 geweest zjn. Toen kwam ik in leeuwarden wonen.
Eerste wedstrijd die ik me nog echt goed kan herinneren was die in 1982 -1983 Cambuur -Den Bosch nacompetitie :(
Heb Cambuur overigens voor het eerst zien voetballen in Groningen
(stond toen nog tussen de groningen fans). Werd helaas 6-0 voor Groningen. Was in 1980.
Citaat van: Lore op februari 05, 2014, 09:40:28
Ik zou het bij god niet meer weten, maar het zal ergens in het seizoen 1995/ 1996 zijn geweest!
Voor mij precies hetzelfde.. was alleen in 90 een keer met mijn vader.. ik was toen 5/6...
Cambuur-MVV in de winter van 2002.
Met 2300 man op de tribunes bij min 10.
Ik was te jong (5 of 6) om te onthouden welke wedstrijd en tribune het was, maar het was in het begin van de jaren 90.
Cambuur - ajax . Oefenwedstrijd was het volgens mij in 1990? Oosttribune. Dokkumer kin dat kloppen??
December 1979. Cambuur- fc Den Bosch.
Einde jaren 90 wel eens een paar wedstrijdjes, dat was voor een trainerscursus. Geen idee meer wie de tegenstander destijds was... later in 2004 was mijn eerste echte pot tegen Dordrecht meende ik, 1-4. Ik zat op west met m'n vriendin en ben sindsdien eigenlijk voor het eerst echt supporter van een club geworden. Dat is zo gebleven. Dat zal zo blijven.
20012002 voor t eerst geloof ik..... geen idee welke wedstrijd... zat toen op oost.. na twente thuis voor beker naar noord gegaan en sibds dit seizoen maar weer op zuid...
Ik weet dat het tegen Sparta was en dat ik samen met mijn vader op west zat. Maar de wedstrijd verloop, datum etc. kan ik me niet meer herinneren. Was toen ook nog maar een klein jonkje 8)
Was in 1970 Cambuur - Elinkwijk 2 - 1 winnende goal Boudi van der Heide !
De mijne was Cambuur- SVV Dordrecht 5-0 16 januari 1993 in de Eredivisie. Op Zuid, meteen al blauwe plekken van het geduw na een doelpunt. Ik was meteen verkocht! :scc
Citaat van: TM op februari 05, 2014, 11:48:38
Ik weet dat het tegen Sparta was en dat ik samen met mijn vader op west zat. Maar de wedstrijd verloop, datum etc. kan ik me niet meer herinneren. Was toen ook nog maar een klein jonkje 8)
Haha! Je haalt me de woorden uit de mond!
Sent from my iPhone using Tapatalk
22-08-1998 Cambuur - PSV 1 - 1.
8 jaar was ik toen. Inmiddels 15,5 jaar verder en vanavond weer tegen PSV. Denk 3-0. :scc
Citaat van: mescc op februari 05, 2014, 10:48:53
Cambuur - ajax . Oefenwedstrijd was het volgens mij in 1990? Oosttribune. Dokkumer kin dat kloppen??
Dat kin wel kloppen, alleen heeft mijn archief (nog) geen aandacht besteed aan oefenwedstrijden.
Dat is lang geleden, weet alleen nog dat het thuis was tegen DS '79
Citaat van: John Hiatt op februari 05, 2014, 09:16:34
11 september 1982! Die hele beruchte wedstrijd tegen Den Haag. Volgens mij was het toen 2-0 voor Cambuur.
2-0 klopt wel ja. Kan me nog heel goed herinneren dat het op Oost helemaal los ging. Hoor mijn ouweheer nog zeggen dat we beter maar "daar" (voor de hoofdtribune) konden gaan staan. We stonden -jawel vooruitziende blik- toen regelmatig op "Oud Noord".
Citaat van: Harry L. op februari 05, 2014, 16:06:44
Dat is lang geleden, weet alleen nog dat het thuis was tegen DS '79
Het doelpunt van Oscar zijlstra staat trouwens wel op mijn netvlies gebrand.
Citaat van: Dokkumer op februari 05, 2014, 16:08:29
2-0 klopt wel ja. Kan me nog heel goed herinneren dat het op Oost helemaal los ging. Hoor mijn ouweheer nog zeggen dat we beter maar "daar" (voor de hoofdtribune) konden gaan staan. We stonden -jawel vooruitziende blik- toen regelmatig op "Oud Noord".
Oud noord, prachtig. Daar kon je nog over de hekken klimmen. Helaas zaten daarna je kleren nog wel eens onder de verf die niet wilde drogen :y
Citaat van: Harry L. op februari 05, 2014, 16:09:03
Het doelpunt van Oscar zijlstra staat trouwens wel op mijn netvlies gebrand.
Dat was 1985-1986. 9-11-1985 tegen Willem II om precies te zijn. Uitslag 3-4, zijn goal was de 1-0
Edit:
Doen we er meteen een mooie column van Menno Pot bij ;)
In de derde divisie van Engeland scoorde dit weekend een keeper met een verre uittrap. Geinig. Maar er is maar één Oscar Zijlstra.
Je hoort mij niet zeggen dat het de gewoonste zaak van de wereld is: een keeper die scoort met een verre uittrap. Iain Turner deed het dit weekend namens Preston North End, tegen Notts County, in de Engelse League One. Bijzonder.
Maar toch was die van Cambuur-legende Oscar Zijlstra in alle opzichten mooier. We schrijven 9 november 1985, Cambuur – Willem II, 21e minuut. Hier zijn de beelden.
Laten we eerst de uittrappen vergelijken. Zijlstra trapt de bal veel hoger de lucht in dan Turner. Bovendien stuit de uittrap van Turner tweemaal binnen het speelveld voor hij de doellijn passeert, terwijl Zijlstra's trap er bij de tweede stuit al in zit.
Droogklotig
Zoomen we vervolgens in op het juichen. Turner reageert kalm, een beetje droogklotig eigenlijk. Dat kost punten, net als het feit dat zijn teamgenoten hem professioneel bespringen alsof hij een 'gewone' doelpuntenmaker is.
Nee, dan Zijlstra. Die denkt: niks ingetogen, dit is míjn moment. Hij steekt zijn beide armen recht de lucht in en voelt zich zichtbaar koning van Leeuwarden. Je kunt zíen dat Zijlstra het niet gewend is: doelpunten vieren.
Hij weet dat dit moment het hoogtepunt van zijn carrière is en juicht niet als een spits die net een goaltje heeft meegepikt, maar (om in Leeuwarder sferen te blijven) als een schaatser die de Elfstedentocht heeft gewonnen.
Schitterend ook hoe Zijlstra wordt opgetild door de eerste ploeggenoot die ter plaatse arriveert (Mark Payne, met dank aan het archief van het Friesch Dagblad). Niet soepeltjes, maar een beetje zoals een grote zus van zeven jaar haar kleine broertje van vier naar huis zeult.
Romantiek
Het doelpunt van Iain Turner is in haarscherpe beeldkwaliteit vastgelegd door de BBC, zoals dat gebeurt met ongeveer álle doelpunten in Engeland. Niks bijzonders aan.
Rond de treffer van Zijlstra hangt romantiek. In 1985 waren vrijwel nooit camera's bij wedstrijden in de eerste divisie aanwezig, en zeker niet bij Cambuur, dat aan een belabberde jaargang bezig was en het seizoen zou eindigen als nummer laatst van het profvoetbal.
Dat Oscar Zijlstra's legendarische uittrap is vastgelegd en in 2007 kon worden uitgeroepen tot mooiste Cambuur-treffer ooit, is te danken aan video-amateur Dick Lamsma, die toevallig op de tribune zat, toevallig zijn camera bij zich had én toevallig het opnameknopje indrukte toen Zijlstra ging uittrappen.
Het is een kwalitatief slecht filmpje, maar bepaald geen slecht camerawerk: Lamsma realiseert zich instinctief dat hij niet onbeheerst de baan van de bal moet volgen, maar de kijker beter over de grond naar het Willem II-strafschopgebied kan leiden, om de bal daar weer het beeld te laten binnenploffen.
Zodra het doelpunt een feit is, het publiek begint te juichen en spits Willem van der Ark verbluft de bal uit het net haalt, realiseert Lamsma zich dat hij als de bliksem terug moet naar Zijlstra, de held van zijn opname. Hij zwenkt beheerst maar snel: snel genoeg om ons het prachtige onderonsje van de doelpuntenmaker en Mark Payne te schenken.
Zijlstra, geboren Liwwadder, werd pas op zijn 27e semiprof bij Cambuur en bleef, tot een hernia hem in 1987 dwong zijn carrière te beëindigen, fulltime werken. Bij slachthuis Brada.
Kistemaker en Korbach
Hij begon elke ochtend om zes uur. Dan had hij er dikwijls al een uurtje training op zitten, met Simon Kistemaker of later Fritz Korbach. Om drie uur zat zijn werkdag erop. Dan reed hij meteen weer naar Cambuur voor de middagtraining.
En dan heb ik de mooiste details nog voor het laatst bewaard: ten eerste die magistrale snor en ten tweede het feit dat die grote slagers- en keepersklauwen (rouwranden van geronnen abattoirbloed én Cambuur-blubber onder de nagels) 's avonds kanaries verzorgden.
Dat was Oscar Zijlstra's hobby: kanariepietjes. Naar verluidt had hij een prachtige collectie. Nog steeds, denk ik. Hoop ik.
Beste Iain Turner, al knal je er vanaf nu elk weekend een uittrap in: zo groot als Oscar Zijlstra zul je nooit worden. Nooit.
Citaat van: Dokkumer op februari 05, 2014, 16:11:27
Dat was 1985-1986. 9-11-1985 tegen Willem II om precies te zijn. Uitslag 3-4, zijn goal was de 1-0
Geweldig |:)
Zal denk ik rond 96 geweest zij, welke pot weet ik niet meer. Sinds 98 seizoenkaart.
Begin 1975-1976 als keeper van de C1 van MKV '29 (1 jaartje maar) begonnen met verkopen van programmablaadjes en zo mijn eerste seizoenskaart binnen. Volgens mij nog samen met mijn klasgenoot Robbie Propsma. Dus ik denk thuis tegen Volendam of Groningen. Mijn eerste uitwedstrijd was een jaar later met mijn vader naar Groningen. We waren wat laat en het stond al 0-2 toen we binnenkwamen, 2-2 geworden.
En natuurlijk op de oude bakstenen staantribunes aan beide kanten achter het vijandelijke doel!
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 06, 2014, 21:17:28
begonnen met verkopen van programmablaadjes en zo mijn eerste seizoenskaart binnen.
Gheghe. Zo is het ook begonnen met mij.
Vanaf 95/96
Dit is mijn 19de seizoen.
Zomer 1992; oefenpot Cambuur-Ajax (2-0)
20-04-1981 Cambuur SC Heerenveen DKV 3 - 0 _O_
2004/2005 cambuur - go ahead eagles 2-0 weet niet meer precies wanneer dit was :P de exacte datum dan he.
Citaat van: Marc S op februari 07, 2014, 13:34:58
2004/2005 cambuur - go ahead eagles 2-0 weet niet meer precies wanneer dit was :P de exacte datum dan he.
heb m voor je opgezocht |:)
29-04-2005 Cambuur Leeuwarden - Go Ahead Eagles 2-0
Citaat van: poelie-lwd op februari 07, 2014, 13:18:24
20-04-1981 Cambuur SC Heerenveen DKV 3 - 0 _O_
Goed zo Dokkummer _O_ :thumbsup _O_
Das wel heel lang geleden, ergens halverwege jaren 70. Geen idee tegen wie, had toen meer belangstelling voor het snoep in de pauze en spelen achter de noordtribune, daar had je toen nog zo'n open stuk waar je als kind lekker spelen kon. Wat ik nog wel weet is dat er toen soms mensen in de lichtmast klommen (misschien maar ėėn keer gebeurd, maar in mijn herinnering wel vaker).
Citaat van: Shar op februari 07, 2014, 19:36:34
daar had je toen nog zo'n open stuk waar je als kind lekker spelen kon. Wat ik nog wel weet is dat er toen soms mensen in de lichtmast klommen (misschien maar ėėn keer gebeurd, maar in mijn herinnering wel vaker).
Was zo'n klein trainingsveldje met sintels als ik me goed herinner. We worden oud :clint
Citaat van: Dokkumer op februari 05, 2014, 16:11:27
Dat was 1985-1986. 9-11-1985 tegen Willem II om precies te zijn. Uitslag 3-4, zijn goal was de 1-0
Die eerste reactie onder de video :_schater
Citaat van: Shar op februari 07, 2014, 19:36:34
Geen idee tegen wie, had toen meer belangstelling voor het snoep in de pauze en spelen achter de noordtribune, daar had je toen nog zo'n open stuk waar je als kind lekker spelen kon.
Prachtige foto van het Cambuurarchief uit de jaren '50, maar nog identiek aan de situatie van midden '70. Rechts Noord met het veldje erachter. Prachtig dat plantsoentje bij de hoofdingang! Echt een geweldig overzicht op www.cambuur-archief.nl , super om over die site te grasduinen, Hulde Heren!! _O_ |:) _O_
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1298.photobucket.com%2Falbums%2Fag58%2Ftoydamsma%2F1950luchtfoto_zps6b9d91f3.jpg&hash=0d1ae58710e07e77b019c7a6d25514a8f7ed7433) (http://s1298.photobucket.com/user/toydamsma/media/1950luchtfoto_zps6b9d91f3.jpg.html)
Begin jaren 80 voor eerst...als jongetje van 12....
Weet nog dat achter de goal een soort van tribune was als een soort
stoep met een paar treden die je naar beneden kon lopen.
en van die ijzeren hekjes ertussen.
Was in de tijd van peltzer...schouwenaar en groote.
dikke 30 jaar inmiddels alweer cambuurfan dus.
02-11-1996 Cambuur Go Ahead Eagles 3 - 2
Vak 22 met mij Pa (R.I.P)
Piet Schrijvers zat nog achter ons en we hadden een rood kartonnen toegangskaartje
Vanaf '99 een SK
Ergens begin jaren 70. Ik schat in seizoen 72/73.
We klommen bij de hoek Archipelweg over het hek, kropen dan bij de oude wc's achter oost onder het hek door en beslopen dan de open graskant van de zittribune bij een spannende aanval als de supoosten aandachtig voetbal zaten te kijken. En dan zat je gratis prinsheerlijk op de tribune; soms werd je wel eens weggestuurd but who cares.
Dat trapveldje achter noord kan ik me ook nog goed herinneren.
En met de hele tribune in de rust oversteken zodat Cambuur altijd richting de fanatieke aanhang speelde.
Waren mooie tijden |:)
Citaat van: Tukker op februari 07, 2014, 23:01:08
En met de hele tribune in de rust oversteken zodat Cambuur altijd richting de fanatieke aanhang speelde.
Waren mooie tijden |:)
Ik kan me nog uit tegen De Graafschap herinneren (1980, nacompetitie), beide fanatieke groepen gingen naar de andere kant, en kwamen midden in de rust aan de achterkant van de hoofdtribune elkaar tegen. Iedereen stond daar te pissen, een beetje boos kijken naar elkaar, maar verder gebeurde er niets.
1992/1993 tegen PSV als ik het me goed kan herinneren, echter is al dat bier en feesten in die zelfde jaren 90 niet al te best geweest denk ik......
Kan me de stenen tribunes waar noord nu zit nog herinneren en het chaotische aangezicht bij de verbouwingen nog herinneren.
Als je er zo over nadenkt besef je pas hoe snel de tijd gaat...
Begin jaren negentig ergens. Ik schat seizoen '93/'94. Cambuur- Helmond sport (4-3) Op de Noord-tribune. Heb het kaartje nog: een groen kaartje met handgeschreven rij- en stoelnummer. Met schoolkameraad naar Cambuur. Mooie herinneringen.. Cambuur kwam op voorsprong, Helmond maakte 1-1. Cambuur maakte de 2-1, Helmond sloot aan met de 2-2. Cambuur kwam weer voor: 3-2. Kort daarop de aansluitingstreffer van Helmond 3-3. Toen volgens mij vlak voor tijd de 4-3 voor Cambuur. Good Times!!!!!
Citaat van: FORZASCC op maart 14, 2014, 22:48:06
Begin jaren negentig ergens. Ik schat seizoen '93/'94. Cambuur- Helmond sport (4-3) Op de Noord-tribune. Heb het kaartje nog: een groen kaartje met handgeschreven rij- en stoelnummer. Met schoolkameraad naar Cambuur. Mooie herinneringen.. Cambuur kwam op voorsprong, Helmond maakte 1-1. Cambuur maakte de 2-1, Helmond sloot aan met de 2-2. Cambuur kwam weer voor: 3-2. Kort daarop de aansluitingstreffer van Helmond 3-3. Toen volgens mij vlak voor tijd de 4-3 voor Cambuur. Good Times!!!!!
Was 100% zeker niet in 93-94 maar een seizoen later.. Helmond speelt al sinds de 15e eeuw voor Christus al geen Eredivisie meer :P
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 07, 2014, 23:09:01
Ik kan me nog uit tegen De Graafschap herinneren (1980, nacompetitie), beide fanatieke groepen gingen naar de andere kant, en kwamen midden in de rust aan de achterkant van de hoofdtribune elkaar tegen. Iedereen stond daar te pissen, een beetje boos kijken naar elkaar, maar verder gebeurde er niets.
Hadden we toen niet die reclameborden in de fik
gestoken?
Citaat van: The king1 op maart 16, 2014, 16:27:04
Hadden we toen niet die reclameborden in de fik
gestoken?
Was ik ook bij, dikke Harm stak de rollen scheitpapier in de hens die in het doel waren gegooid, waarop het doelnet ook vlam vatte.
Die trainer van de Graafschap probeerde met zijn leren jas de boel uit te maken. :_schater
Volgens mij was er uit tegen Volendam in dezelfde nacompetitie ook brand achter het doel
.
Tsjikke tsjakke, yeah
Tsjikke tsjakke, yeah
Potje bier, potje bier, Yeah
Potje bier, potje bier, yeah
Wat zegt de koe, boeeeee
Cambuur, cambuur!!
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 16, 2014, 17:45:36
Volgens mij was er uit tegen Volendam in dezelfde nacompetitie ook brand achter het doel
.
Tsjikke tsjakke, yeah
Tsjikke tsjakke, yeah
Potje bier, potje bier, Yeah
Potje bier, potje bier, yeah
Wat zegt de koe, boeeeee
Cambuur, cambuur!!
Deze ken ik nog goed |:)
Cambuur PSV in 1992-1993 0-1.
Ik stond op West achter een hek en wat ik me kan herinneren is dat Mols net was verkocht, en dat de zuidtribune zong "waar is die koffieboon" omdat Romario niet mee deed bij PSV.
Lees net het krantenartikel terug in het Cambuur Archief. Lees net dat het het debuut was van Djurovski voor Cambuur.
Cambuur - Vitesse (1-1) op de schouders van pa op de zuidtribune. Herinner me weinig van het hele seizoen op Nelisse en z'n gekneusde pols na en Feyenooit met Julio ricardo Cruz.
Welke wedstrijd dat was weet ik echt niet meer.....Ik was een jaar of 6 (nu wel 38 jaar geleden). We woonden op een steenworp afstand van het stadion. Achter de oostribune zaten toen nog stenen urinoirs. En de noord tribune was een gemetselde staan tribune met een groot klimrek (Scorebord). We klommen onder het hek door om de wedstrijden te bekijken, was altijd weer spannend en we hoopten dat ze ons niet snapten.
Citaat van: Voorstopper op april 04, 2014, 09:55:35
Welke wedstrijd dat was weet ik echt niet meer.....Ik was een jaar of 6 (nu wel 38 jaar geleden). We woonden op een steenworp afstand van het stadion. Achter de oostribune zaten toen nog stenen urinoirs. En de noord tribune was een gemetselde staan tribune met een groot klimrek (Scorebord). We klommen onder het hek door om de wedstrijden te bekijken, was altijd weer spannend en we hoopten dat ze ons niet snapten.
Scorebord stond op Oost, op de gemetselde zittribune, met aan beide kanten een trapje en met bordjes die je op moest hangen. Die pisbakken achter die muurtjes herinner ik me ook!
onvoorstelbaar dat sommige mensen dat nog weten.
mn eerste wedstrijd is niet zo lang geleden als die van clint,toen was ik 2.
maar nog wel in de tijd van zelf voetballen in de rust achter noord.
frikandel halen in de rust tussen noord en west.
lichtmasten waar je gewoon in kon klimmen.
entree was over de pisbakken vanaf het leeuwardenveld of over het hek naast de kantine.
handmatig scorebord op oost.
als het regende zag je alleen nog maar paraplus voor je op noord.
op kratjes staan.
wedstrijden herinner ik me niet zo zeer.
20-04-1992, Haarlem - Cambuur 1-1
Na de wedstrijd handtekeningen (in de bus) vragen van Grim, Roembiak, Cruden & Abma. Kan me nog herinneren dat Fred zei, als je meneer Grim zegt krijg je hem :_schater :_schater
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 04, 2014, 12:15:32
Scorebord stond op Oost, op de gemetselde zittribune, met aan beide kanten een trapje en met bordjes die je op moest hangen. Die pisbakken achter die muurtjes herinner ik me ook!
Inderdaad je hebt gelijk dat was oost.....
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op april 09, 2014, 09:07:13
20-04-1992, Haarlem - Cambuur 1-1
Na de wedstrijd handtekeningen (in de bus) vragen van Grim, Roembiak, Cruden & Abma. Kan me nog herinneren dat Fred zei, als je meneer Grim zegt krijg je hem :_schater :_schater
Was dat niet de tweede wedstrijd na het kampioenschap? Waren we volgens mij met een handjevol supporters naar Haarlem afgereisd.
Zwaar weekend gehad toen, eerst lam naar Almelo en toen lam naar Haarlem :P
Citaat van: Dokkumer op april 09, 2014, 10:07:59
Was dat niet de tweede wedstrijd na het kampioenschap? Waren we volgens mij met een handjevol supporters naar Haarlem afgereisd.
Zwaar weekend gehad toen, eerst lam naar Almelo en toen lam naar Haarlem :P
Klopt!! :D Was 1 van de laatste wedstrijden, jammer dat die clubs niet meer bestaan trouwens.
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op april 09, 2014, 10:34:45
Klopt!! :D Was 1 van de laatste wedstrijden, jammer dat die clubs niet meer bestaan trouwens.
Heracles bestaat anders nog steeds hoor.. Alleen dat aftandse stadion met die mooie hoofdtribune niet meer ;)
19-12-2003 Cambuur Sparta Rotterdam 1 - 2.. :zweep
Hierna was ik besmet, als klein jongetje en ben nooit meer weggeweest!
wedstrijdje ik meen 2002/2003 met vrienden op zuid, weet alleen niet welke wedstrijd. Ben vanaf toen bijna naar elke wedstrijd gegaan.
Citaat van: sccweestwel op april 09, 2014, 11:29:41
19-12-2003 Cambuur Sparta Rotterdam 1 - 2.. :zweep
Hierna was ik besmet, als klein jongetje en ben nooit meer weggeweest!
Was dat de wedstrijd met het sneeuwbal incident?
Citaat van: moodygrunn op april 09, 2014, 14:23:34
Was dat de wedstrijd met het sneeuwbal incident?
Geloof ik wel, misschien kan Dokkie dit bevestigen.
Pffff das lang geleden zeg....ergens in 86/87 gok ik. Met een klasgenoot meegegaan, in de rust was destijds nog de volksverhuizing van de ene kant van het veld naar de andere. Na deze wedstrijd; zou kunnen tegen Wageningen ? gelijk besmet geraakt |:)
Citaat van: sccweestwel op april 09, 2014, 14:48:43
Geloof ik wel, misschien kan Dokkie dit bevestigen.
http://www.vi.nl/nieuws/frank-kooiman-lokte-sneeuwballen-zelf-uit.htm
2005 dus. Bloedzuiger die vent.
De legendarische wedstrijd tegen Veendam thuis in de nacompetitie, 0-2 achter en in de blessuretijd nog 2-2
Heb hem even opgezocht: http://www.youtube.com/watch?v=xw3EOaawkkw
Mooi om te zien hoe weinig er eigenlijk veranderd is in bijna 20 jaar |:)
http://www.cambuur-archief.nl/afbeeldingen/94-95/26.azt.jpg
Ik dacht dat er toen werd gezongen over O. Ovide de tekenfilm hit van dat moment.
Maar de MI-Side zong (bleek achteraf) niet over mijn tekenfilm held maar over Ho-mo-fielen. Het uitvak zat toen waar het nu ook zit.
Seizoen 2005/2006 Thuis tegen Mvv, Als 6 jarig jongetje voor het eerst met pa tussen 'de grote mannen', Sindsdien nooit meer weggegaan! Uitslag weet ik helaas niet meer.
Citaat van: sccweestwel op april 09, 2014, 14:48:43
Geloof ik wel, misschien kan Dokkie dit bevestigen.
Ja ik kan het bevestigen. Maar nee, ik bevestig het niet. Dat was de wedstrijd in maart 2005
http://www.vi.nl/nieuws/frank-kooiman-lokte-sneeuwballen-zelf-uit.htm (http://www.vi.nl/nieuws/frank-kooiman-lokte-sneeuwballen-zelf-uit.htm)
18 augustus 2006, Cambuur-Veendam, uitslag zou ik zo niet meer weten, toen als 10 jarig jongetje ;)
Ik heb werkelijk geen idee meer, ik weet wel dat ik nog jong was, ik was iets van 6 jaar, nu 33 jaar geleden, toen ik voor het eerst met mijn vader naar Cambuur ging, sinds die keer elke keer geweest :thumbsup
29 mei 1996 - Cambuur - Emmen 0-1. 72. De Jonge 0-1. Scheidsrechter: Van der Ende. Toeschouwers: 4.000. Rode kaart: 32. Van den Berg (Cambuur). Gele kaart: Abma, Hendriksen, Oosterhof (Cambuur), Van Oostrum, Van Raalte (Emmen). Bijzonderheid: De Jonge mist in 32ste minuut strafschop voor Emmen.
Cambuur: Van der Berg; Abma, Van den Berg, Oosterhof en Van der Meer (76. Essajas); Hendriksen, Elzinga en Arts; Van Rijswijk, Marbus en Pieren (46. Hartman).
Emmen: Migchelsen; De Kruijf, Uneken, Van Raalte en Huizinga (57. Meijerman); Barmentloo, Van Oostrum en Nurmela; De Jonge, Drent en Stroeve (69. Kocks).
Zwaar onder de indruk, al die mensen, het geluid na het missen van de penalty. |:)
Citaat van: Whoestemen op april 10, 2014, 10:57:23
29 mei 1996 - Cambuur - Emmen 0-1. 72. De Jonge 0-1. Scheidsrechter: Van der Ende. Toeschouwers: 4.000. Rode kaart: 32. Van den Berg (Cambuur). Gele kaart: Abma, Hendriksen, Oosterhof (Cambuur), Van Oostrum, Van Raalte (Emmen). Bijzonderheid: De Jonge mist in 32ste minuut strafschop voor Emmen.
Cambuur: Van der Berg; Abma, Van den Berg, Oosterhof en Van der Meer (76. Essajas); Hendriksen, Elzinga en Arts; Van Rijswijk, Marbus en Pieren (46. Hartman).
Emmen: Migchelsen; De Kruijf, Uneken, Van Raalte en Huizinga (57. Meijerman); Barmentloo, Van Oostrum en Nurmela; De Jonge, Drent en Stroeve (69. Kocks).
Zwaar onder de indruk, al die mensen, het geluid na het missen van de penalty. |:)
daar weet je nog veel van ;)
Citaat van: Whoestemen op april 10, 2014, 10:57:23
29 mei 1996 - Cambuur - Emmen 0-1. 72. De Jonge 0-1. Scheidsrechter: Van der Ende. Toeschouwers: 4.000. Rode kaart: 32. Van den Berg (Cambuur). Gele kaart: Abma, Hendriksen, Oosterhof (Cambuur), Van Oostrum, Van Raalte (Emmen). Bijzonderheid: De Jonge mist in 32ste minuut strafschop voor Emmen.
Cambuur: Van der Berg; Abma, Van den Berg, Oosterhof en Van der Meer (76. Essajas); Hendriksen, Elzinga en Arts; Van Rijswijk, Marbus en Pieren (46. Hartman).
Emmen: Migchelsen; De Kruijf, Uneken, Van Raalte en Huizinga (57. Meijerman); Barmentloo, Van Oostrum en Nurmela; De Jonge, Drent en Stroeve (69. Kocks).
Zwaar onder de indruk, al die mensen, het geluid na het missen van de penalty. |:)
Was dit niet de wedstrijd waar Hartman inviel om vervolgens weer gewisseld te worden....
goh.. das lang leden! ik weet nog dat ik op een houten bankje zat op de plek waar nu de hoofdtribune staat!
Citaat van: J.Abma op april 09, 2014, 15:05:59
Heb hem even opgezocht:
Mooi om te zien hoe weinig er eigenlijk veranderd is in bijna 20 jaar |:)
Leuk om weer eens terug te zien, idd bijna niets veranderd, alleen Noord is wat voller tegenwoordig :) In uitvak van Veendam een spandoek met Stadskanaal en paar FCG logo's erop :wall
ik weet ook alles nog precies.....het was het jaar 1987...en Cambuur speelde thuis...!
Citaat van: dit is mien club op april 09, 2014, 15:33:16
http://www.cambuur-archief.nl/afbeeldingen/94-95/26.azt.jpg
Ik dacht dat er toen werd gezongen over O. Ovide de tekenfilm hit van dat moment.
Maar de MI-Side zong (bleek achteraf) niet over mijn tekenfilm held maar over Ho-mo-fielen. Het uitvak zat toen waar het nu ook zit.
Ja toen kon je nog normaal zitten in het uitvak. Seizoen daarna ging het vak naar Noord, zonder afscheiding
Mijn eerste bezoek aan Cambuur was er 1 om nooit te vergeten.
Was in 1982, als acht jarig jochie met pa mee.
Ook mijn eerste kennismaking met de begrippen baksteen koppen en stoeltjes vangen.
Denk dat ik voor vele hier niet hoef uit te leggen welke wedstrijd dat was.
We wonnen met 2-0.
Citaat van: punkman op april 18, 2014, 18:59:14
Mijn eerste bezoek aan Cambuur was er 1 om nooit te vergeten.
Was in 1982, als acht jarig jochie met pa mee.
Ook mijn eerste kennismaking met de begrippen baksteen koppen en stoeltjes vangen.
Denk dat ik voor vele hier niet hoef uit te leggen welke wedstrijd dat was.
We wonnen met 2-0.
Het was 911 die dag, waar wij zouden zeggen 11 september :P
Citaat van: Dokkumer op april 19, 2014, 10:03:11
Het was 911 die dag, waar wij zouden zeggen 11 september :P
God, en jullie weten dat allemaal nog? Ik was toen 1 jaar, 1 maand en 1 dag 8P
@Punkman: https://www.youtube.com/watch?v=LLVA94xOZFI
Citaat van: dizzhead op april 19, 2014, 10:32:54
God, en jullie weten dat allemaal nog? Ik was toen 1 jaar, 1 maand en 1 dag 8P
@Punkman: https://www.youtube.com/watch?v=LLVA94xOZFI
We zijn niet allemaal zo jong als jij ;)
Ik was 9 jaar 2 maanden en 16 dagen en had al wat wedstrijden "in de benen"8P
Citaat van: Dokkumer op april 19, 2014, 14:04:49
We zijn niet allemaal zo jong als jij ;)
Ik was 9 jaar 2 maanden en 16 dagen en had al wat wedstrijden "in de benen"8P
Ik was toen iets van -11 8P :_schater
Citaat van: dizzhead op april 19, 2014, 10:32:54
God, en jullie weten dat allemaal nog? Ik was toen 1 jaar, 1 maand en 1 dag 8P
@Punkman:
:y Dat was inderdaad mijn eerste wedstrijd die ik bezocht :thumbsup .
Officiele wedstrijd Cambuur - Feyenoord: 1 - 5 (17 maart 1999) maar daarvoor volgens mij eens een oefenwedstrijdje tegen V.V. Dokkum
SCC - SCF (http://www.beijen.net/frank/wedst/1999/990317cf.htm)
Citaat van: skinnybmw op augustus 10, 2014, 08:00:09
Officiele wedstrijd Cambuur - Feyenoord: 1 - 5 (17 maart 1999) maar daarvoor volgens mij eens een oefenwedstrijdje tegen V.V. Dokkum
SCC - SCF (http://www.beijen.net/frank/wedst/1999/990317cf.htm)
Die laatste was gratis... Telt niet :devil
Cambuur-DKV in 1974, ik was toen 10. Uitslag 1-0
toen ik 5 jaar was maar de wedstrijd weet ik niet 1e die ik mij goed voor de geest ken halen is de
5-5 in 72-73 tegen Heracles wat een wedstrijd.