Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Wat was je eerst bezochte wedstrijd van Cambuur?

Gestart door Leovardiascc, februari 04, 2014, 23:13:18

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Voorstopper op april 04, 2014, 09:55:35
Welke wedstrijd dat was weet ik echt niet meer.....Ik was een jaar of 6 (nu wel 38 jaar geleden). We woonden op een steenworp afstand van het stadion. Achter de oostribune zaten toen nog stenen urinoirs. En de noord tribune was een gemetselde staan tribune met een groot klimrek (Scorebord). We klommen onder het hek door om de wedstrijden te bekijken, was altijd weer spannend en we hoopten dat ze ons niet snapten.

Scorebord stond op Oost, op de gemetselde zittribune, met aan beide kanten een trapje en met bordjes die je op moest hangen. Die pisbakken achter die muurtjes herinner ik me ook!
Henk, held, bedankt

okkele

onvoorstelbaar dat sommige mensen dat nog weten.
mn eerste wedstrijd is niet zo lang geleden als die van clint,toen was ik 2.
maar nog wel in de tijd van zelf voetballen in de rust achter noord.
frikandel halen in de rust tussen noord en west.
lichtmasten waar je gewoon in kon klimmen.
entree was over de pisbakken vanaf het leeuwardenveld of over het hek naast de kantine.
handmatig scorebord op oost.
als het regende zag je alleen nog maar paraplus voor je op noord.
op kratjes staan.
wedstrijden herinner ik me niet zo zeer.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

HilversumOnTour

20-04-1992, Haarlem - Cambuur 1-1

Na de wedstrijd handtekeningen (in de bus) vragen van Grim, Roembiak, Cruden & Abma. Kan me nog herinneren dat Fred zei, als je meneer Grim zegt krijg je hem  :_schater :_schater

Voorstopper

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 04, 2014, 12:15:32
Scorebord stond op Oost, op de gemetselde zittribune, met aan beide kanten een trapje en met bordjes die je op moest hangen. Die pisbakken achter die muurtjes herinner ik me ook!

Inderdaad je hebt gelijk dat was oost.....

Dokkumer

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op april 09, 2014, 09:07:13
20-04-1992, Haarlem - Cambuur 1-1

Na de wedstrijd handtekeningen (in de bus) vragen van Grim, Roembiak, Cruden & Abma. Kan me nog herinneren dat Fred zei, als je meneer Grim zegt krijg je hem  :_schater :_schater
Was dat niet de tweede wedstrijd na het kampioenschap? Waren we volgens mij met een handjevol supporters naar Haarlem afgereisd.
Zwaar weekend gehad toen, eerst lam naar Almelo en toen lam naar Haarlem :P

HilversumOnTour

Citaat van: Dokkumer op april 09, 2014, 10:07:59
Was dat niet de tweede wedstrijd na het kampioenschap? Waren we volgens mij met een handjevol supporters naar Haarlem afgereisd.
Zwaar weekend gehad toen, eerst lam naar Almelo en toen lam naar Haarlem :P

Klopt!!  :D Was 1 van de laatste wedstrijden, jammer dat die clubs niet meer bestaan trouwens.

Dokkumer

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op april 09, 2014, 10:34:45
Klopt!!  :D Was 1 van de laatste wedstrijden, jammer dat die clubs niet meer bestaan trouwens.
Heracles bestaat anders nog steeds hoor.. Alleen dat aftandse stadion met die mooie hoofdtribune niet meer ;)

sccweestwel

19-12-2003  Cambuur Sparta Rotterdam 1 - 2.. :zweep
Hierna was ik besmet, als klein jongetje en ben nooit meer weggeweest!

EastSide058

wedstrijdje ik meen 2002/2003 met vrienden op zuid, weet alleen niet welke wedstrijd. Ben vanaf toen bijna naar elke wedstrijd gegaan.
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

moodygrunn

Citaat van: sccweestwel op april 09, 2014, 11:29:41
19-12-2003  Cambuur Sparta Rotterdam 1 - 2.. :zweep
Hierna was ik besmet, als klein jongetje en ben nooit meer weggeweest!
Was dat de wedstrijd met het sneeuwbal incident?
In Henk en Sandor we trust

sccweestwel

Citaat van: moodygrunn op april 09, 2014, 14:23:34
Was dat de wedstrijd met het sneeuwbal incident?

Geloof ik wel, misschien kan Dokkie dit bevestigen.

fred

Pffff das lang geleden zeg....ergens in 86/87 gok ik. Met een klasgenoot meegegaan, in de rust was destijds nog de volksverhuizing van de ene kant van het veld naar de andere. Na deze wedstrijd; zou kunnen tegen Wageningen ? gelijk besmet geraakt  |:)

CJ058

#72
Citaat van: sccweestwel op april 09, 2014, 14:48:43
Geloof ik wel, misschien kan Dokkie dit bevestigen.
http://www.vi.nl/nieuws/frank-kooiman-lokte-sneeuwballen-zelf-uit.htm

2005 dus. Bloedzuiger die vent.

J.Abma

De legendarische wedstrijd tegen Veendam thuis in de nacompetitie, 0-2 achter en in de blessuretijd nog 2-2 

Heb hem even opgezocht: http://www.youtube.com/watch?v=xw3EOaawkkw

Mooi om te zien hoe weinig er eigenlijk veranderd is in bijna 20 jaar  |:)

dit is mien club

#74
http://www.cambuur-archief.nl/afbeeldingen/94-95/26.azt.jpg

Ik dacht dat er toen werd gezongen over O. Ovide de tekenfilm hit van dat moment.
Maar de MI-Side zong (bleek achteraf) niet over mijn tekenfilm held maar over Ho-mo-fielen. Het uitvak zat toen waar het nu ook zit.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it