Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Wat was je eerst bezochte wedstrijd van Cambuur?

Gestart door Leovardiascc, februari 04, 2014, 23:13:18

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

#45
Citaat van: Shar op februari 07, 2014, 19:36:34
Geen idee tegen wie, had toen meer belangstelling voor het snoep in de pauze en spelen achter de noordtribune, daar had je toen nog zo'n open stuk waar je als kind lekker spelen kon.

Prachtige foto van het Cambuurarchief uit de jaren '50, maar nog identiek aan de situatie van midden '70. Rechts Noord met het veldje erachter. Prachtig dat plantsoentje bij de hoofdingang! Echt een geweldig overzicht op www.cambuur-archief.nl , super om over die site te grasduinen, Hulde Heren!! _O_ |:) _O_

Henk, held, bedankt

speculeter

Begin jaren 80 voor eerst...als jongetje van 12....
Weet nog dat achter de goal een soort van tribune was als een soort
stoep met een paar treden die je naar beneden kon lopen.
en van die ijzeren hekjes ertussen.
Was in de tijd van peltzer...schouwenaar en groote.
dikke 30 jaar inmiddels alweer cambuurfan dus.

Drumfather SCC

02-11-1996 Cambuur Go Ahead Eagles 3 - 2
Vak 22 met mij Pa (R.I.P)
Piet Schrijvers zat nog achter ons en we hadden een rood kartonnen toegangskaartje
Vanaf '99 een SK

Tukker

Ergens begin jaren 70. Ik schat in seizoen 72/73.

We klommen bij de hoek Archipelweg over het hek, kropen dan bij de oude wc's achter oost onder het hek door en beslopen dan de open graskant van de zittribune bij een spannende aanval als de supoosten aandachtig voetbal zaten te kijken. En dan zat je gratis prinsheerlijk op de tribune; soms werd je wel eens weggestuurd but who cares.

Dat trapveldje achter noord kan ik me ook nog goed herinneren.

En met de hele tribune in de rust oversteken zodat Cambuur altijd richting de fanatieke aanhang speelde.

Waren mooie tijden   |:)
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Tukker op februari 07, 2014, 23:01:08
En met de hele tribune in de rust oversteken zodat Cambuur altijd richting de fanatieke aanhang speelde.
Waren mooie tijden   |:)

Ik kan me nog uit tegen De Graafschap herinneren (1980, nacompetitie), beide fanatieke groepen gingen naar de andere kant, en kwamen midden in de rust aan de achterkant van de hoofdtribune elkaar tegen. Iedereen stond daar te pissen, een beetje boos kijken naar elkaar, maar verder gebeurde er niets.
Henk, held, bedankt

Scc01

1992/1993 tegen PSV als ik het me goed kan herinneren, echter is al dat bier en feesten in die zelfde jaren 90 niet al te best geweest denk ik......
Kan me de stenen tribunes waar noord nu zit nog herinneren en het chaotische aangezicht bij de verbouwingen nog herinneren.
Als je er zo over nadenkt besef je pas hoe snel de tijd gaat...

FORZASCC

Begin jaren negentig ergens. Ik schat seizoen '93/'94. Cambuur- Helmond sport (4-3) Op de Noord-tribune. Heb het kaartje nog: een groen kaartje met handgeschreven rij- en stoelnummer. Met schoolkameraad naar Cambuur. Mooie herinneringen.. Cambuur kwam op voorsprong, Helmond maakte 1-1. Cambuur maakte de 2-1, Helmond sloot aan met de 2-2. Cambuur kwam weer voor: 3-2. Kort daarop de aansluitingstreffer van Helmond 3-3. Toen volgens mij vlak voor tijd de 4-3 voor Cambuur. Good Times!!!!!
Beter 10 DKV'ers de lucht in, dan een in je hand

Dokkumer

Citaat van: FORZASCC op maart 14, 2014, 22:48:06
Begin jaren negentig ergens. Ik schat seizoen '93/'94. Cambuur- Helmond sport (4-3) Op de Noord-tribune. Heb het kaartje nog: een groen kaartje met handgeschreven rij- en stoelnummer. Met schoolkameraad naar Cambuur. Mooie herinneringen.. Cambuur kwam op voorsprong, Helmond maakte 1-1. Cambuur maakte de 2-1, Helmond sloot aan met de 2-2. Cambuur kwam weer voor: 3-2. Kort daarop de aansluitingstreffer van Helmond 3-3. Toen volgens mij vlak voor tijd de 4-3 voor Cambuur. Good Times!!!!!
Was 100% zeker niet in 93-94 maar een seizoen later.. Helmond speelt al sinds de 15e eeuw voor Christus al geen Eredivisie meer :P

The king1

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 07, 2014, 23:09:01
Ik kan me nog uit tegen De Graafschap herinneren (1980, nacompetitie), beide fanatieke groepen gingen naar de andere kant, en kwamen midden in de rust aan de achterkant van de hoofdtribune elkaar tegen. Iedereen stond daar te pissen, een beetje boos kijken naar elkaar, maar verder gebeurde er niets.
Hadden we toen niet die reclameborden in de fik
gestoken?

Spine

#54
Citaat van: The king1 op maart 16, 2014, 16:27:04
Hadden we toen niet die reclameborden in de fik
gestoken?
Was ik ook bij, dikke Harm stak de rollen scheitpapier in de hens die in het doel waren gegooid, waarop het doelnet ook vlam vatte.
Die trainer van de Graafschap probeerde met zijn leren jas de boel uit te maken. :_schater

Kuzmanovic-Apeldoorn

Volgens mij was er uit tegen Volendam in dezelfde nacompetitie ook brand achter het doel
.
Tsjikke tsjakke, yeah
Tsjikke tsjakke, yeah
Potje bier, potje bier, Yeah
Potje bier, potje bier, yeah
Wat zegt de koe, boeeeee

Cambuur, cambuur!!
Henk, held, bedankt

Tukker

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 16, 2014, 17:45:36
Volgens mij was er uit tegen Volendam in dezelfde nacompetitie ook brand achter het doel
.
Tsjikke tsjakke, yeah
Tsjikke tsjakke, yeah
Potje bier, potje bier, Yeah
Potje bier, potje bier, yeah
Wat zegt de koe, boeeeee

Cambuur, cambuur!!
Deze ken ik nog goed  |:)
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Inglorious Bastard

Cambuur PSV in 1992-1993 0-1.

Ik stond op West achter een hek en wat ik me kan herinneren is dat Mols net was verkocht, en dat de zuidtribune zong "waar is die koffieboon" omdat Romario niet mee deed bij PSV.

Lees net het krantenartikel terug in het Cambuur Archief. Lees net dat het het debuut was van Djurovski voor Cambuur. 

CJ058

Cambuur - Vitesse (1-1) op de schouders van pa op de zuidtribune. Herinner me weinig van het hele seizoen op Nelisse en z'n gekneusde pols na en Feyenooit met Julio ricardo Cruz.

Voorstopper

Welke wedstrijd dat was weet ik echt niet meer.....Ik was een jaar of 6 (nu wel 38 jaar geleden). We woonden op een steenworp afstand van het stadion. Achter de oostribune zaten toen nog stenen urinoirs. En de noord tribune was een gemetselde staan tribune met een groot klimrek (Scorebord). We klommen onder het hek door om de wedstrijden te bekijken, was altijd weer spannend en we hoopten dat ze ons niet snapten.