Cambuur Online

Cambuur => Selectie en Technische staf => Topic gestart door: PePe op oktober 15, 2023, 22:26:17

Titel: Marcel Schaapman
Bericht door: PePe op oktober 15, 2023, 22:26:17
Wat een mooi debuut van Marcel Schaapman. Volgende week maar in de basis, in plaats van Fedde de Jong.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bernardo op oktober 15, 2023, 22:27:06
Positieve verrassing.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: PePe op oktober 15, 2023, 23:07:40
Schaapman is een echte 6, hoort in de basis. Is nog beter dan van Mullem op die plaats.
Van Mullem maar in de verdediging proberen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 16, 2023, 07:27:58
Dat zou wel eens de oplossing van de puzzel kunnen zijn.
Bergsma blijft de komende wedstrijden staan. V Mullem ernaast, Schaapman op 6.

V Kaam in de rol van Maulun en Breij nooit meer op de vleugel.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op oktober 16, 2023, 07:45:58
Citaat van: PePe op oktober 15, 2023, 23:07:40
Schaapman is een echte 6, hoort in de basis. Is nog beter dan van Mullem op die plaats.
Van Mullem maar in de verdediging proberen.
hoe kom je daar nu bij , hij kan er misschien spelen maar van Kaam speelde daar de 2 e helft
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 16, 2023, 08:02:13
Hoedemakers was ook geen 6 toen hij hier kwam.
Smand en Tol hebben wel genoeg kansen gehad, v Kaam op 6 is ook nog geen succes geweest.
Er moet wat anders worden geprobeerd.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op oktober 16, 2023, 08:04:39
Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2023, 08:02:13
Hoedemakers was ook geen 6 toen hij hier kwam.
Smand en Tol hebben wel genoeg kansen gehad, v Kaam op 6 is ook nog geen succes geweest.
Er moet wat anders worden geprobeerd.
waar speelde van kaam dan 2 e helft, hij was dramatisch 1e helft en 2 e helft goed. Dus hij kan het wel
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 16, 2023, 08:16:00
Hij kan het wel maar laat het veel te weinig zien.
Er zal in ieder geval wel iets gaan veranderen aan de basiself op 2/3 posities.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op oktober 16, 2023, 08:52:57
Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2023, 08:16:00
Hij kan het wel maar laat het veel te weinig zien.
Er zal in ieder geval wel iets gaan veranderen aan de basiself op 2/3 posities.
klopt en dat moet ook. En wie dat dan zijn maakt mij niks uit.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: poelie-lwd op oktober 16, 2023, 12:03:53
Schaapman viel mij in de voorbereiding al op. Onbegrijpelijk dat ze die niet eerder minuten hebben laten maken. Deze jongen kon inderdaad de missing link wel eens zijn zodat alles een beetje op zijn plaats valt.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Poetser op oktober 16, 2023, 12:44:58
Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2023, 08:16:00
Hij kan het wel maar laat het veel te weinig zien.
Er zal in ieder geval wel iets gaan veranderen aan de basiself op 2/3 posities.

Kaam moet een vrije rol op 10 krijgen. Dan is ie op z'n best. Alleen spelen we met de punt naar achter, dus zal hij sowieso naar een zijkant uitwijken. Het is hoe dan ook geen 6.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op oktober 16, 2023, 13:28:27
Citaat van: poelie-lwd op oktober 16, 2023, 12:03:53
Schaapman viel mij in de voorbereiding al op. Onbegrijpelijk dat ze die niet eerder minuten hebben laten maken. Deze jongen kon inderdaad de missing link wel eens zijn zodat alles een beetje op zijn plaats valt.

klopt tegen heracles was ie goed toch ultee heeft em nooit weer gebruikt jongen speelde
heel makkelijk gister meestal in 1x en meestal voor uit.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Stiens op oktober 16, 2023, 13:59:50
Wat voor (amateur)contract heeft deze jongen eigenlijk?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op oktober 16, 2023, 14:20:59
Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2023, 08:02:13
Hoedemakers was ook geen 6 toen hij hier kwam.
Smand en Tol hebben wel genoeg kansen gehad, v Kaam op 6 is ook nog geen succes geweest.
Er moet wat anders worden geprobeerd.
Niet? Speelde anders een heel seizoen bij Jong AZ als 6... Tol speelde gister een prima pot..
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op oktober 16, 2023, 14:23:10
Citaat van: Stiens op oktober 16, 2023, 13:59:50
Wat voor (amateur)contract heeft deze jongen eigenlijk?
Hoe het nu staat mag hij contractueel gratis weg, maar hier zal vast verandering in komen :thumbsup
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: PePe op oktober 16, 2023, 14:34:49
Citaat van: Grijskijkert op oktober 16, 2023, 14:23:10
Hoe het nu staat mag hij contractueel gratis weg, maar hier zal vast verandering in komen :thumbsup

ZSM graag!!
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: maikcambuur op oktober 16, 2023, 14:58:42
Vond hem in de voorbereiding ook al positief opvallen. Onder Ultee te weinig kansen gehad. Wat mij betreft deze jongen nu veel meer speeltijd geven, zelfde geldt voor Kooistra. Deze jongens brengen tenminste energie en diepgang in het spel. Ze zullen vast nog wel fouten maken, maar dat kan je ze vergeven. De jongens die nu constant spelen laten het ook niet zien.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op oktober 16, 2023, 15:12:01
Citaat van: maikcambuur op oktober 16, 2023, 14:58:42
Vond hem in de voorbereiding ook al positief opvallen. Onder Ultee te weinig kansen gehad. Wat mij betreft deze jongen nu veel meer speeltijd geven, zelfde geldt voor Kooistra. Deze jongens brengen tenminste energie en diepgang in het spel. Ze zullen vast nog wel fouten maken, maar dat kan je ze vergeven. De jongens die nu constant spelen laten het ook niet zien.
kunnen nog geen 90 minuten vol maken heeft Kooistra zelf verteld in een interview?.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: poelie-lwd op oktober 16, 2023, 15:30:06
Citaat van: Noordcambuur op oktober 16, 2023, 15:12:01
kunnen nog geen 90 minuten vol maken heeft Kooistra zelf verteld in een interview?.

Welk interview?

Weet wel dat Sjors heeft gezegd dat hij max 45 min aan kan. Belachelijk natuurlijk.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Tanjajeah op oktober 16, 2023, 15:41:02


Stukje uit 2020:

Emmeloord - Hij trok zelf de stekker uit zijn avontuur bij SC Heerenveen. Bij rivaal SC Cambuur krijgt hij opnieuw de kans zich te bewijzen. ?Dat gebeurt denk ik niet zo vaak. Ik had deze kans niet meer verwacht, maar ik had er stiekem wel op gehoopt?, zegt Marcel Schaapman.
De 17-jarige voetballer uit Creil verheugt zich op zijn nieuwe kans bij een betaald voetbalorganisatie. Schaapman is niet benauwd voor een nieuwe werkkring. De middenvelder is in zijn korte loopbaan al zo vaak verkast, dat je hem met een beetje fantasie een voetbalnomade zou kunnen noemen. Creil, Flevo Boys, Heerenveen, Flevo Boys, Cambuur. Dit seizoen traint Schaapman afwisselend met O19-1 en het eerste van de Emmeloorders mee en is hij ook alvast aangehaakt bij Cambuur. ?Ik verwacht bij Cambuur veel te gaan spelen, zodat ik me kan doorontwikkelen en een betere voetballer word. En ik hoop dat ik er een leuke tijd heb.?


Dat laatste is voor Schaapman belangrijk. Hij vertrok zelf een paar jaar geleden bij Heerenveen omdat hij het niet echt naar zijn zin had op Skoatterw?ld, waar de jeugdopleiding van de eredivisionist huist. ?Het ging op zich prima, maar na twee jaar was ik het plezier kwijt?, zegt de ROC-leerling. ?Ik zat het eerste jaar veel op de bank en ik zou naar school moeten in Heerenveen. Had ik geen zin in. Als ik het er echt leuk had gevonden, had ik dat er wel voor over gehad.? Dus keerde Schaapman terug op het oude nest, waar hij het goed doet. Hij stond een paar keer in de basis bij het eerste en scoorde tegen DETO Twenterand (?Op 12 oktober, dat weet ik nog precies?) een prachtige goal.

Goed spelinzicht
Cambuur was ge?nteresseerd en die interesse was wederzijds. Schaapman heeft een contract voor ??n seizoen getekend en traint nu al wekelijks mee in Leeuwarden. Na de zomer begint het echte werk. ?Het voelt nu al beter dan bij Heerenveen?, zegt hij. Hij kan straks samen met zijn goede vriend Thomas Potters, die ook bij Cambuur voetbalt, heen en weer reizen. Schaapman omschrijft zichzelf als een ?technische middenvelder?. ?Ik ben een creatieve voetballer met een goed spelinzicht. Ik blijf altijd rustig aan de bal. Verdedigend kan het wel beter.? Zelf heeft Schaapman er vertrouwen in, dat hij zich gaat bewijzen bij Cambuur.

Patrick Helsdingen, zijn trainer bij Flevo Boys JO19-1, is van mening dat Cambuur met zijn pupil een hele goede voetballer in huis heeft gehaald. ?Ik denk dat hij op dat niveau zo meekan. Het lijkt Marcel allemaal gemakkelijk af te gaan. Hij wil altijd spelen, is altijd aanspeelbaar en heeft een goede actie in huis. Marcel is een slimme voetballer. Een hele waardevolle speler.? Helsdingen denkt dat de tijd rijp is voor Schaapman om zich door te ontwikkelen. ?Hij moet nu ook gaan coachen, anderen gaan helpen.? Daarnaast geeft Helsdingen ook hoog op van de persoon Marcel Schaapman. ?Het is een rustige jongen zonder poeha. Marcel laat het op het veld zien met daden.?

Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op oktober 16, 2023, 17:56:15
Citaat van: poelie-lwd op oktober 16, 2023, 15:30:06
Welk interview?

Weet wel dat Sjors heeft gezegd dat hij max 45 min aan kan. Belachelijk natuurlijk.
dit heeft Kooistra zelf verteld en wat voor interview weet ik niet meer.
Is wel weer een tijdje geleden poelie.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 16, 2023, 18:22:06
Dat is een paar weken terug. Die jongen is echt net 17 geworden, zal elke week meer minuten kunnen maken. Dat was nu zo'n 50 minuten.
Nog even geduld en dan kan hij starten en 60 minuten spelen.
Zo vreemd is dat toch niet?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op oktober 16, 2023, 18:23:53
Citaat van: Noordcambuur op oktober 16, 2023, 17:56:15
dit heeft Kooistra zelf verteld en wat voor interview weet ik niet meer.
Is wel weer een tijdje geleden poelie.
dat was na de eerste weds waarin Ultee aangaf dat Wiebe nog niet zo lang die intensiteit aankan en daarin had ie gelijk toen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op oktober 16, 2023, 18:48:57
Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2023, 18:22:06
Dat is een paar weken terug. Die jongen is echt net 17 geworden, zal elke week meer minuten kunnen maken. Dat was nu zo'n 50 minuten.
Nog even geduld en dan kan hij starten en 60 minuten spelen.
Zo vreemd is dat toch niet?
dat zeg ik toch ook niet,Wiebe is nog jong en daar moeten we zuinig op zijn dat lijkt mij wel duidelijk.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op oktober 16, 2023, 18:49:27
Citaat van: sunderland op oktober 16, 2023, 18:23:53
dat was na de eerste weds waarin Ultee aangaf dat Wiebe nog niet zo lang die intensiteit aankan en daarin had ie gelijk toen.
klopt helemaal Sunderland  :thumbsup
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: poelie-lwd op oktober 16, 2023, 19:42:09
Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2023, 18:22:06
Dat is een paar weken terug. Die jongen is echt net 17 geworden, zal elke week meer minuten kunnen maken. Dat was nu zo'n 50 minuten.
Nog even geduld en dan kan hij starten en 60 minuten spelen.
Zo vreemd is dat toch niet?

Ik vind dat raar ja. Spelers van 17 moeten 90 min wel aan kunnen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 16, 2023, 19:54:54
Soms wel, Seedorf had met 16 jaar al de fysiek om mee te kunnen. De Ligt ook met 17.
Aanvallers sprinten veel en dat zou best eens het probleem kunnen zijn met Wiebe.
Dat komt wel met gericht trainen. Het is nu al een slimme speler die goed weet waneer hij de actie moet maken of moet afspelen.


Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Vlampiep op oktober 16, 2023, 20:01:18
Dit soort spelers uit eigen jeugd, zoals Wiebe en Marcel moeten we koesteren. Ik denk dat deze jongens de mogelijkheid hebben om binnen 2 jaar een behoorlijk hoog niveau aan fe kunnen. Wel twee heel verschillende spelers, maar dat maakt het nog mooier.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op oktober 16, 2023, 20:25:24
We zijn nu een stuk verder in het seizoen dus gewoon opstellen die 2. En als het na 70 min klaar is dan is dat prima
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Galdiano op oktober 17, 2023, 07:47:46
Citaat van: poelie-lwd op oktober 16, 2023, 19:42:09
Ik vind dat raar ja. Spelers van 17 moeten 90 min wel aan kunnen.

De intentieteijd van O18 en Cambuur 1 is een wereld van verschil. Waar iemand prima 90 minuten kan spelen bij O18 komt hij niet verder dan 45/60 minuten bij de ander.
De vergelijking met De ligt etc is ook niet rieel aangezien die al eerder minuten maakten bij O21. Daarnaast wordt er bij Ajax meer en anders getraind dan bij Cambuur. Hier is simpelweg minder budget wat ten koste gaat van het aantal train momenten. Schepers ging ook te snel en kon het bij Utrecht ook niet aan. Met betere dosering had hij veel verder kunnen groeien.
Wiebe gewoon de tijd geven, na de winter zal hij een stuk verder zijn. Niks kapot maken want is een groot talent.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bakker op oktober 17, 2023, 13:17:48
Citaat van: sunderland op oktober 16, 2023, 20:25:24
We zijn nu een stuk verder in het seizoen dus gewoon opstellen die 2. En als het na 70 min klaar is dan is dat prima

Prima speler, zorgde voor nodige snelheid in het spel
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: poelie-lwd op oktober 17, 2023, 15:39:10
Citaat van: Galdiano op oktober 17, 2023, 07:47:46
De intentieteijd van O18 en Cambuur 1 is een wereld van verschil. Waar iemand prima 90 minuten kan spelen bij O18 komt hij niet verder dan 45/60 minuten bij de ander.
De vergelijking met De ligt etc is ook niet rieel aangezien die al eerder minuten maakten bij O21. Daarnaast wordt er bij Ajax meer en anders getraind dan bij Cambuur. Hier is simpelweg minder budget wat ten koste gaat van het aantal train momenten. Schepers ging ook te snel en kon het bij Utrecht ook niet aan. Met betere dosering had hij veel verder kunnen groeien.
Wiebe gewoon de tijd geven, na de winter zal hij een stuk verder zijn. Niks kapot maken want is een groot talent.

Bob kon het niet maar Sandor kon het daarentegen weer wel op zijn 17e.

Deze knapen zijn fysiek ook al behoorlijk onderlegd t.o.v. leeftijdsgenoten. Dat het ten koste gaat van intensiteit kan ik enigszins volgen maar dat neemt niet weg dat ze fysiek 90 min aan moeten kunnen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Vlampiep op oktober 17, 2023, 16:02:29
Citaat van: poelie-lwd op oktober 17, 2023, 15:39:10
Bob kon het niet maar Sandor kon het daarentegen weer wel op zijn 17e.
Deze knapen zijn fysiek ook al behoorlijk onderlegd t.o.v. leeftijdsgenoten. Dat het ten koste gaat van intensiteit kan ik enigszins volgen maar dat neemt niet weg dat ze fysiek 90 min aan moeten kunnen.
Niet iedere jongere heeft de zelfde spieren en banden en mentale veerkracht.
Dus blijft het voor de ene wel mogelijk 90 minuten te kunnen spelen en de ander misschien de helft.
En vergeet niet dat krachttraining op jonge leeftijd veelal fysieke schade kan aanrichten, waar een sporter op latere leeftijd blijvende schade kan ervaren.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: PePe op oktober 17, 2023, 16:07:18
Marcel heeft een goed overzicht, is altijd aanspeelbaar, begrijpt het spel.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Mike SCC op oktober 17, 2023, 23:29:31
Vond hem aardig spelen. Leek comfortabeler aan de bal dan Fedde de Jong tot nu toe, om maar een voorbeeld te noemen. Al moet Fedde denk ik nog in zijn kracht komen te spelen. Maar hier kunnen we zeker verder mee.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op oktober 19, 2023, 13:22:57
Citaat van: Galdiano op oktober 17, 2023, 07:47:46
De intentieteijd van O18 en Cambuur 1 is een wereld van verschil. Waar iemand prima 90 minuten kan spelen bij O18 komt hij niet verder dan 45/60 minuten bij de ander.
De vergelijking met De ligt etc is ook niet rieel aangezien die al eerder minuten maakten bij O21. Daarnaast wordt er bij Ajax meer en anders getraind dan bij Cambuur. Hier is simpelweg minder budget wat ten koste gaat van het aantal train momenten. Schepers ging ook te snel en kon het bij Utrecht ook niet aan. Met betere dosering had hij veel verder kunnen groeien.
Wiebe gewoon de tijd geven, na de winter zal hij een stuk verder zijn. Niks kapot maken want is een groot talent.

niet vergeten dar in de jeugdopleiding ook steeds proffesioneler wordt gewerkt verschillen
worden daardoor kleiner lijkt mij en vooral een speler als Schaapman die het niet van fysiek
spel moet hebben kan het met zijn snelle en slimme spel zeker wel aan
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 19, 2023, 13:42:36
Aanvallers sprinten veel en het aantal sprints dat een (jonge) speler kan maken zal opgebouwd moeten worden.
Dat zal wel een van de beperkingen zijn waarom de invalbeurten eerst 20 minuten waren en nu al 50 minuten.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op oktober 20, 2023, 08:49:17
 SC CAMBUUR-DEBUTANT MARCEL SCHAAPMAN GENIET VOLOP VAN TWEEDE KANS EN MOET VOORAL STERKER WORDEN: 'IK BEN DAAR HARD MEE BEZIG IN DE GYM'

Lars Goerres ? Gisteren, 20:05 ? Sport

De terugkeer van trainer Henk de Jong verliep voor SC Cambuur zondag minder goed dan gehoopt, maar Marcel Schaapman (21) kon wel terugkijken op een wedstrijd om nooit te vergeten.

De 21-jarige middenvelder uit Creil debuteerde tijdens het duel met NAC Breda, na een atypische aanloop, alsnog in het betaalde voetbal. ,,Heel mooi dat het gelukt is?, klinkt het wanneer hij vier dagen later aanschuift op de eerste etage van het Cambuurstadion. Een paar meter achter hem wordt druk getafeltennist. Zo nu en dan klinkt gejuich en gevloek.

Het is deze, voor een profclub, relatief gemoedelijke sfeer waarin Schaapman zo goed gedijt. Dat was acht jaar geleden wel anders, toen hij op zijn dertiende in de jeugdopleiding van ?buurman? SC Heerenveen terechtkwam.

Lange dagen

De lange dagen die het talent moest maken om heen en weer te kunnen pendelen tussen zijn ouderlijk huis, school in Emmeloord en sportpark Skoatterw?ld eisten hun tol, gecombineerd met het feit dat hij bij wedstrijden in het weekend weinig speelde. ,,Ik ben daar toen een beetje het plezier in het voetbal verloren.?

Daarom nam Schaapman na twee seizoenen samen met zijn ouders een rigoureus besluit: teruggaan naar Flevo Boys, de amateurclub waarvoor hij eerder speelde. Niet wetende dat er later nog een nieuwe kans zou komen. ,,Ik wilde vooral weer lol maken, zonder pas ?s avonds laat thuis te zijn.?

Flevo Boys

Dat lukte. Hoofdtrainer Kevin Waalderbos (nu actief bij vierdedivisionist Buitenpost) liet Schaapman op zijn zeventiende debuteren in het vlaggenschip van de vereniging. ,,Een paar maanden later kreeg ik een uitnodiging van Cambuur om op stage te komen. Na twee trainingen en een oefenwedstrijd hoorde ik dat ik het seizoen daarop mocht aansluiten bij de onder-18.?

Bang voor een herhaling van het mislukte avontuur in Heerenveen is Schaapman toen nooit geweest. ,,En als ik terugkijk, heb ik er ook geen moment spijt van gehad.? Hij voelt vertrouwen van de trainers bij Cambuur, die hem al na een jaartje overhevelden naar het hoogste jeugdteam. Daarmee promoveerde de controleur (,,Ik speel het liefst op 6?) vorig seizoen liefst twee keer. Ook werd de finale van de beker voor belofteteams bereikt.

Meetrainen


Inmiddels traint Schaapman alweer bijna zes maanden met de hoofdmacht mee. Hij is onderdeel van een talentvolle nieuwe lichting Cambuurspelers die steeds nadrukkelijker op de deur klopt. Maar waar Wiebe Kooistra, Tom van der Werff en Myles Veldman al minuten maakten, wachtte Schaapman nog altijd op zijn kans.

Die kreeg hij tegen NAC Breda, door na een helft Milan de Koe af te lossen. ,,En volgens mij ging het best goed.? Dat bleek onder andere uit de assist bij de 1-3 van Michael Breij. ,,Of ik geen spanning voelde? Natuurlijk wel. Maar ik had me erop voorbereid dat ik zou kunnen invallen en als de kans zich voordoet, dan moet je die grijpen.?

Tussen de linies

Schaapman is een type voetballer dat graag aan de bal komt, tussen de linies kan spelen met het vizier naar voren gericht. ,,Ik denk dat dribbels en passes mijn voornaamste kwaliteiten zijn.? Vergelijk hem maar met de jongere versie van FC Barcelona-middenvelder Frenkie de Jong. ,,Maar dan wel wat minder goed.?

Om ook speeltijd te krijgen als de internationals en geblesseerden die tegen NAC Breda ontbraken er weer bij zijn, moet er nog wel wat gebeuren, weet Schaapman. ,,Met name fysiek. Ik ben daar hard mee bezig in de gym.? Extra krachttraining leidt als het goed is tot sterkere spieren. ,,Dan lopen ze me straks in duels niet meer zo gemakkelijk omver.?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 20, 2023, 09:10:22
Zet maar op eens 6. Doorgaan met hetzelfde centrale duo en middenveld gaat niets meer worden.

Er moet wat veranderen en dan moet je durven experimenteren. Met De Koenlukte het niet, dit mischien wel.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bernardo op oktober 20, 2023, 09:18:50
Zou ik ook wel proberen en dan om vanuit achterin meer voetbal te krijgen v. Mullem naast Bergsma.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: janou op oktober 20, 2023, 09:39:01
Speelde inderdaad goed afgelopen zondag. Af en toe lekker laten invallen. Op basis van ??n wedstrijd kan je niets zeggen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 20, 2023, 10:43:33
Klopt, maar je kunt al wel iets zeggen over Tol/Bergsma/Smand. En de meerwaarde van vKaam op 6 mag je ook vraagtekens bij zetten.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: janou op oktober 20, 2023, 11:56:45
Citaat van: Bankzitter op oktober 20, 2023, 10:43:33
Klopt, maar je kunt al wel iets zeggen over Tol/Bergsma/Smand. En de meerwaarde van vKaam op 6 mag je ook vraagtekens bij zetten.

Zeker. Maar Tol, Bergsma en Smand hebben ook wel goede wedstrijden gespeeld (Ook veel slechte).  Daarbij heeft hele middenveld al laten zien dat ze kwaliteiten hebben  (Structureel). Dat kan je van Schaapman na een halve wedstrijd nog niet zeggen. En Ultee koos niet voor niets voor anderen. Ben benieuwd of hij nu meer minuten gaat krijgen na dit goede debuut.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op oktober 20, 2023, 12:29:21
Citaat van: janou op oktober 20, 2023, 09:39:01
Speelde inderdaad goed afgelopen zondag. Af en toe lekker laten invallen. Op basis van ??n wedstrijd kan je niets zeggen.
en dus moet ie eigenlijk gelijk weer spelen om dat door te zetten
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op oktober 20, 2023, 12:34:13
Citaat van: Bankzitter op oktober 20, 2023, 09:10:22
Zet maar op eens 6. Doorgaan met hetzelfde centrale duo en middenveld gaat niets meer worden.

Er moet wat veranderen en dan moet je durven experimenteren. Met De Koenlukte het niet, dit mischien wel.
ik zie hem eerlijk gezegd niet op 6 op dit moment want dan komt ie in de duels en dat moet juist niet denk ik. Maar goed, eerst maar eens veel meer minuten maken en zul je vanzelf zien wat er uit komt. In kootstertille speelde hij wat dieper waardoor hij steeds gelijk de spits kon wegsturen en omdat zijn handelingssnelheid redelijk hoog ligt gaat dat ook snel.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: janou op oktober 20, 2023, 12:37:57
Citaat van: sunderland op oktober 20, 2023, 12:29:21
en dus moet ie eigenlijk gelijk weer spelen om dat door te zetten

De beste moet spelen. Als je een goede invalbeurt hebt, betekend dat niet direct dat je het verdient om in de basis te staan. Komen gewoon aantal spelers terug die wel een streepje voor hebben lijkt mij. En een eventuele invalbeurt is ook gewoon minuten.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op oktober 20, 2023, 12:53:19
Citaat van: janou op oktober 20, 2023, 12:37:57
De beste moet spelen. Als je een goede invalbeurt hebt, betekend dat niet direct dat je het verdient om in de basis te staan. Komen gewoon aantal spelers terug die wel een streepje voor hebben lijkt mij. En een eventuele invalbeurt is ook gewoon minuten.
die spelers die volgens jou een streepje voor hebben, hebben die het dan wel verdiend? Iedere speler heeft zwaar onder zijn nivo gespeeld dus niemand heeft voorrang
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: janou op oktober 20, 2023, 13:09:19
Citaat van: sunderland op oktober 20, 2023, 12:53:19
die spelers die volgens jou een streepje voor hebben, hebben die het dan wel verdiend? Iedere speler heeft zwaar onder zijn nivo gespeeld dus niemand heeft voorrang

Sommige wedstrijden wel, sommige niet. Het is niet consistent goed, maar ook echt niet consistent slecht. Gaat mij er meer om dat ??n zwaluw nog geen zomer maakt, en dat onze trainers dagelijks met die gasten op het veld staan waarmee zij een veel completer beeld hebben van een speler. Los van dat het de laatste tijd wat minder loopt, staan die spelers niet voor niets in de basis.

Maakt mij overigens niet uit hoor, van mij part speelt ie Van Kaam eruit. Is meer dat dat in mijn optiek niet erg logisch zou zijn.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: PePe op oktober 29, 2023, 15:20:56
Wat is die Marcel Schaapman goed, hoort in de basis.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Geelblauwstiens op oktober 29, 2023, 15:33:01
Citaat van: PePe op oktober 29, 2023, 15:20:56
Wat is die Marcel Schaapman goed, hoort in de basis.
Eens. Nog wel ff oefenen deze week op corners nemen
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op oktober 29, 2023, 15:54:04
Citaat van: PePe op oktober 29, 2023, 15:20:56
Wat is die Marcel Schaapman goed, hoort in de basis.
hoe jong is hij?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op oktober 29, 2023, 16:29:51
21, dacht ik.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Galdiano op oktober 29, 2023, 16:50:01
Heel snel contract aanbieden of open breken en heeeeel lang vastleggen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op oktober 29, 2023, 17:40:49
Citaat van: Galdiano op oktober 29, 2023, 16:50:01
Heel snel contract aanbieden of open breken en heeeeel lang vastleggen.
klopt anders gaat hij gratis de deur uit.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op oktober 29, 2023, 17:41:08
Citaat van: Bankzitter op oktober 29, 2023, 16:29:51
21, dacht ik.
:thumbsup bedankt
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bernardo op januari 06, 2024, 20:54:26
Marcel Schaapman heeft zijn eerste contract bij #Cambuur getekend, verklapte Henk de Jong vanmiddag bij ons op de radio @OmropSport.

De club ziet potentie in de 21-jarige middenvelder. De Jong ziet hem ook als optie om Sylla de komende duels te vervangen als linksback

Andor Faber, Twitter.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op januari 07, 2024, 10:07:47
Citaat van: Bernardo op januari 06, 2024, 20:54:26
Marcel Schaapman heeft zijn eerste contract bij #Cambuur getekend, verklapte Henk de Jong vanmiddag bij ons op de radio @OmropSport.

De club ziet potentie in de 21-jarige middenvelder. De Jong ziet hem ook als optie om Sylla de komende duels te vervangen als linksback

Andor Faber, Twitter.
Sneon yn Frysl?n met Geert van Tuinen was het programma om 2 uur 31 minuten is Henk aan het woord.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op januari 10, 2024, 10:11:36
Contract tot 2025 met optie |:) |:) |:)
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op januari 10, 2024, 10:33:20
Goede zaak. Jamiro tekende ook pas met 21 zijn eerste contract, hopelijk is dit net zo?n laatbloeier.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op januari 10, 2024, 10:34:32
Citaat van: Bankzitter op januari 10, 2024, 10:33:20
Goede zaak. Jamiro tekende ook pas met 21 zijn eerste contract, hopelijk is dit net zo?n laatbloeier.
Is ook transfervrij...
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op januari 10, 2024, 11:00:36
Gefeliciteerd Marcel en heel veel succes verder bij Cambuur Leeuwarden  :thumbsup
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: zeewolde op januari 10, 2024, 11:05:14
Citaat van: Grijskijkert op januari 10, 2024, 10:34:32
Is ook transfervrij...
laat maar meetrainen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: KlinkHamer op januari 10, 2024, 12:32:19
Citaat van: zeewolde op januari 10, 2024, 11:05:14
laat maar meetrainen.
Monteiro 
Staat in de belangstelling van NYCFC, Real Salt Lake en LA Galaxy, kansloos dus.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Stiens op januari 10, 2024, 16:57:15
Mooi dat ze deze jongen het vertrouwen geven in de vorm van een contract. Hopelijk in de (nabije) toekomst van waarde voor het elftal van Henk  |:) |:) |:)
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op januari 13, 2024, 13:46:18
goeie pot gister simpel maar slim,aande bal zo goed en ziet de ruimtes
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op januari 16, 2024, 12:52:50
zware blessure hoor ik net
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op januari 16, 2024, 14:06:15
Citaat van: denistel op januari 16, 2024, 12:52:50
zware blessure hoor ik net
oke dat kunnen we er niet bij hebben.
Sterkte Marcel
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op januari 17, 2024, 13:53:26
Kruisband blessure, ligt er zo'n 9 maand uit...
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: papier op januari 17, 2024, 14:45:17
Dat is balen zeg! Net op het moment dat er minuten in het verschiet liggen. Zowel voor hem als voor het team klote.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op januari 17, 2024, 15:42:22
Dat is zwaar klote voor hem en voor ons. Nu zal waarschijnlijk poll spelen en dat is een drama.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op januari 17, 2024, 15:48:07
Citaat van: sunderland op januari 17, 2024, 15:42:22
Dat is zwaar klote voor hem en voor ons. Nu zal waarschijnlijk poll spelen en dat is een drama.
wie is linksbenig centraal achterin.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Specuveter op januari 17, 2024, 16:00:02
Je kan eventueel ook met 3 centrale verdedigers achterop spelen.
Maar dat doet ook weer afbreuk aan de manier van spelen denk ik.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: AL op januari 17, 2024, 16:10:34
Citaat van: Grijskijkert op januari 17, 2024, 13:53:26
Kruisband blessure, ligt er zo'n 9 maand uit...

Zwaar kut.
De vraag is of je ooit weer goed herstelt van zo'n zware blessure en op niveau komt(ergste blessure als voetballer dit).
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Stiens op januari 17, 2024, 17:02:52
Met de juiste begeleiding (ik neem aan dat die er bij een profclub altijd is) en hard trainen is het prima mogelijk om weer op niveau te komen. Er zijn genoeg topspelers die ook een kruisband blessure hebben gehad en er weer helemaal bovenop zijn gekomen. Neemt niet weg dat het ongelofelijk zuur is voor Schaapman. Wens hem veel beterschep en sterkte in zijn herstel.  |:)
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op januari 17, 2024, 17:29:31
Citaat van: Noordcambuur op januari 17, 2024, 15:48:07
wie is linksbenig centraal achterin.
bergsma
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op januari 17, 2024, 17:30:21
Citaat van: Specuveter op januari 17, 2024, 16:00:02
Je kan eventueel ook met 3 centrale verdedigers achterop spelen.
Maar dat doet ook weer afbreuk aan de manier van spelen denk ik.
zal Henk nooit doen. Die gooit niet zijn spelopvatting in de prullenbak
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op januari 17, 2024, 17:43:08
Citaat van: sunderland op januari 17, 2024, 17:29:31
bergsma
misschien Bergsma linksachter laten spelen en van Mullen/Smand centraal en rechtsachter Tol.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op januari 17, 2024, 17:50:25
Transfermarkt op. Ook op het middenveld is je bezetting dun (Breij, v Mullem, De Jong, v Kaam). Nog een tegenslag en er valt geen fatsoenlijk elftal meer van te maken.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Sampdoria op januari 17, 2024, 17:51:24
Citaat van: sunderland op januari 17, 2024, 17:29:31
bergsma

Bergsma is rechtsbenig. We hebben geen centrale verdedigers die linksbenig zijn.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: oost op januari 17, 2024, 17:55:04
Citaat van: Bankzitter op januari 17, 2024, 17:50:25
Transfermarkt op. Ook op het middenveld is je bezetting dun (Breij, v Mullem, De Jong, v Kaam). Nog een tegenslag en er valt geen fatsoenlijk elftal meer van te maken.

Dat geld op dit moment voor elke linie. Ik snap dat er veel tijd en geld naar het nieuwe stadion gaat, maar dit is echt een regelrecht schande. Onze jeugd opleiding is niet zo goed dat je daar als bvo volledig op kan leunen.
Dat doen ze zelfs in Amsterdam niet. Ik hoop echt dat dit stilte voor storm is em dat er nog wat bij komt
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op januari 17, 2024, 18:17:47
De spelers voor de breedte zijn ook simpelweg niet goed genoeg gebleken (vd Meer, Poll, De Koe, El Hilali).
Gewoon ook heel veel pech voor Gabi en Schaapman die wel goed bezig waren. En vd Water viel ook weg, dat zijn al 3 spelers minder.
Dat kun je niet alleen met O21 meer opvangen allemaal.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op januari 17, 2024, 18:41:31
Citaat van: Bankzitter op januari 17, 2024, 18:17:47
De spelers voor de breedte zijn ook simpelweg niet goed genoeg gebleken (vd Meer, Poll, De Koe, El Hilali).
Gewoon ook heel veel pech voor Gabi en Schaapman die wel goed bezig waren. En vd Water viel ook weg, dat zijn al 3 spelers minder.
Dat kun je niet alleen met O21 meer opvangen allemaal.
Het is simpel een back oppikken(huurbasis) die zowel rechts als linksback kan spelen, een type van Wermeskerken :thumbsup
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Beul B op januari 17, 2024, 18:50:19
Doke terughalen voor de links back. Komt Sylla weer terug, dan Doke naar rechtsback.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Grijskijkert op januari 17, 2024, 18:51:16
Citaat van: Beul B op januari 17, 2024, 18:50:19
Doke terughalen voor de links back. Komt Sylla weer terug, dan Doke naar rechtsback.
Sem Dekker huren van AZ :thumbsup
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op januari 17, 2024, 19:07:32
Citaat van: Sampdoria op januari 17, 2024, 17:51:24
Bergsma is rechtsbenig. We hebben geen centrale verdedigers die linksbenig zijn.
dat weet ik wel juh. Dacht al der komt vast iemand. Bergsma kan ook redelijk goed een bal met links geven. Zou Veldman  het vertrouwen geven
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op januari 18, 2024, 15:56:56
Poll speelt vanavond ...Marcel veel sterkte gewenst met je herstel
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op januari 18, 2024, 15:59:21
Citaat van: denistel op januari 18, 2024, 15:56:56
Poll speelt vanavond ...Marcel veel sterkte gewenst met je herstel
geef dan Veldman de kans om te spelen denistel.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Poetser op januari 18, 2024, 16:19:26
Citaat van: Noordcambuur op januari 18, 2024, 15:59:21
geef dan Veldman de kans om te spelen denistel.

Mustou nou echt in iedere post iemand z'n username noemen?  :_schater
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op januari 18, 2024, 17:07:52
Citaat van: Poetser op januari 18, 2024, 16:19:26
Mustou nou echt in iedere post iemand z'n username noemen?  :_schater
sorry Poetser  _O_
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: zeewolde op januari 18, 2024, 17:44:06
Citaat van: Noordcambuur op januari 18, 2024, 17:07:52
sorry Poetser  _O_
:_schater
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Tanjajeah op juli 20, 2024, 13:25:08

Iemand een idee hoever hij in zijn revalidatie is?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op juli 20, 2024, 15:16:51
Citaat van: Tanjajeah op juli 20, 2024, 13:25:08
Iemand een idee hoever hij in zijn revalidatie is?
volgens mij is hij bezig met loop training.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op juli 20, 2024, 16:15:22
Citaat van: Noordcambuur op juli 20, 2024, 15:16:51
volgens mij is hij bezig met loop training.

klopt doet heel veel loop werk maar loopt nog heel moeilijk vindt ik
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: DeBruyne op augustus 25, 2024, 19:57:47
Hoe gaat het met dit talent, heeft hij al weer stappen gezet in zijn revalidatie traject?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Teun Seun op augustus 25, 2024, 20:02:50
Citaat van: DeBruyne op augustus 25, 2024, 19:57:47
Hoe gaat het met dit talent, heeft hij al weer stappen gezet in zijn revalidatie traject?
Als hij nog geen stappen kan zetten dan gaat het nog heel lang duren :_schater
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Specuveter op augustus 25, 2024, 21:53:03
Citaat van: DeBruyne op augustus 25, 2024, 19:57:47
Hoe gaat het met dit talent, heeft hij al weer stappen gezet in zijn revalidatie traject?
bij laatste training die ik heb gezien alleen looptrainen
Doet nog niks met de groep mee.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: beam op augustus 26, 2024, 13:56:03
Het herstel gaat niet zo snel. Al bijna 2 maanden loop training.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op augustus 26, 2024, 14:02:55
wordt december denk ik
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op augustus 26, 2024, 14:07:15
Citaat van: denistel op augustus 26, 2024, 14:02:55
wordt december denk ik
phoeee dan hebben we maar een linkerverdediger dat is niet best.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 26, 2024, 14:08:53
Citaat van: Noordcambuur op augustus 26, 2024, 14:07:15
phoeee dan hebben we maar een linkerverdediger dat is niet best.

Marsman niet afschrijven na 1 helft
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Stiens op augustus 26, 2024, 14:09:48
Citaat van: Noordcambuur op augustus 26, 2024, 14:07:15
phoeee dan hebben we maar een linkerverdediger dat is niet best.

Ik denk dat jij Schaapman en Marsman door elkaar haalt.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op augustus 26, 2024, 14:10:16
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 26, 2024, 14:08:53
Marsman niet afschrijven na 1 helft
ohhhh ja die krullenbol hebben we ook noch.
Bedankt Kuz :thumbsup
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Trainert! op augustus 26, 2024, 14:16:19
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 26, 2024, 14:08:53
Marsman niet afschrijven na 1 helft


die moet je natuurlijk nooit weer opstellen in Cambuur 1. zelfs ale de boer en ties heldens waren beter
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: EdsjeSCC op augustus 26, 2024, 14:19:08
Voor een kruisbandblessure staat gewoon 9 maanden. Eerder kan je wel al van alles, maar voordat de nieuwe kruisband op volle kracht is om het maar simpel te zeggen is het nooi verstandig om al eerder te beginnen.

Het gebeurde in januari dus in principe oktober
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: RG op augustus 26, 2024, 14:54:48
Ik hoorde half augustus ongeveer dat ie zelf gezegd had dat ie over 2 maanden met de groep mee kon trainen. Dus dat zal dan medio october zijn.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Leovardiascc op februari 04, 2025, 15:43:47
https://cambuur.nl/nieuws/sc-cambuur-verslaat-fc-emmen-bij-officieuze-rentree-schaapman/?fbclid=IwY2xjawIPBppleHRuA2FlbQIxMQABHQyJr6QKJi3SU_-WVR5BuMSG6cUcJnCImxji7NiZdmJ2kmVfRJloV_zAYQ_aem_uOiCK95U1Qi4LE-d4d2PKA


|:)
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Tanjajeah op februari 05, 2025, 12:26:00
Mooi dat hij weer minuten heeft gemaakt. Is misschien wel het grootste talent uit de opleiding. Maakte op mij in ieder geval veel indruk in de wedstrijden die hij speelde. Werd destijds ook op de back gebruikt, maar is in mijn optiek echt een middenvelder.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: LWD vak 7 op februari 05, 2025, 12:41:12
De eerste wedstrijd dat ik hem zag spelen was vorig jaar thuis tegen NAC toen hij inviel op het middenveld de 2e helft. Maakte inderdaad veel indruk op mij.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op mei 09, 2025, 23:13:33
werd geen afscheid van hem genomen? dus die blijft dan?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Johan-12 op mei 09, 2025, 23:17:35
Citaat van: denistel op mei 09, 2025, 23:13:33
werd geen afscheid van hem genomen? dus die blijft dan?
Zou mooi zijn, hij komt er weer aan. Hopelijk krijgt hij een kans. Bij de beloften ook de jongen met het overzicht.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: KernvanCambuur op mei 10, 2025, 10:04:57
Citaat van: denistel op mei 09, 2025, 23:13:33
werd geen afscheid van hem genomen? dus die blijft dan?

Was afwezig om andere redenen. Gabr Caschili blijft daarentegen w?l.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Specuveter op mei 10, 2025, 10:33:27
Schaapman heeft gesproken met Emmen en Telstar is mij verteld.

Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Tanjajeah op mei 10, 2025, 11:01:53
Citaat van: Specuveter op mei 10, 2025, 10:33:27
Schaapman heeft gesproken met Emmen en Telstar is mij verteld.

Zonde dat ze hem geen 2e kans gunnen. Maakte echt indruk v??r zijn blessure.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op mei 10, 2025, 11:13:21
Telstar lijkt me een geschikte club voor Schaapman. Die moet gewoon ergens gaan spelen op zijn leeftijd.

Wij gaan volgend jaar (met alle respect) niet meer met zesjes of twijfelgevallen spelen,  daarom moeten Alhaft, Ottensen, Poll ed. ook weg.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 10, 2025, 11:19:25
Eigenlijk is het best vreemd dat we ons "druk maken" om ene Schaapman. Hij is bijna 23 en hij heeft (volgens wiki) maar 7 wedstrijden voor ons gespeeld en dat zullen vooral invalbeurten zijn geweest.

Hij heeft Souren voor zich, waar hij het niet van gaat winnen. En dan denk ik dat Daan Visser ook vooral voor die positie in aanmerking komt? Dan snap ik wel dat ze deze keuze maken.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op mei 10, 2025, 13:16:31
Citaat van: Tanjajeah op mei 10, 2025, 11:01:53
Zonde dat ze hem geen 2e kans gunnen. Maakte echt indruk v??r zijn blessure.
hij is 2 seizoenen geblesseerd geweest, dat is super pech maar het leven gaat door. Soms lopen dingen heel anders .
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op mei 10, 2025, 13:25:05
Schaapman staat vandaag in de basis bij O21
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op mei 10, 2025, 23:18:08
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 10, 2025, 11:19:25
Eigenlijk is het best vreemd dat we ons "druk maken" om ene Schaapman. Hij is bijna 23 en hij heeft (volgens wiki) maar 7 wedstrijden voor ons gespeeld en dat zullen vooral invalbeurten zijn geweest.

Hij heeft Souren voor zich, waar hij het niet van gaat winnen. En dan denk ik dat Daan Visser ook vooral voor die positie in aanmerking komt? Dan snap ik wel dat ze deze keuze maken.

druk maken is wat anders maar die jongen was voor zijn blessure echt goed
beter dan souren waar velen weg van zijn maar ik niet echt doet zijn ding
maar zit niks extra,s bij vind ik
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op mei 10, 2025, 23:19:52
Citaat van: Bankzitter op mei 10, 2025, 11:13:21
Telstar lijkt me een geschikte club voor Schaapman. Die moet gewoon ergens gaan spelen op zijn leeftijd.

Wij gaan volgend jaar (met alle respect) niet meer met zesjes of twijfelgevallen spelen,  daarom moeten Alhaft, Ottensen, Poll ed. ook weg.

geen 5 jes of 6 jes dan ken bijna de hele selectie weg toch en we hebben nope
om spelers te halen.misschien ben ik negatief maar zo zie ik het.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op mei 11, 2025, 01:03:39
In de basis bedoel ik dan. Spelers als Nartey kun je best houden maar voor de bank.
Jansen, Nieling, Souren en Diemers zijn geen zesjes.
Balk en Pauwels ook prima maar moeten wel 2 aanvallers bij die kunnen concureren.
Galvez proberen te houden.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: diekhuzen op mei 11, 2025, 06:03:52
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 10, 2025, 11:19:25
Eigenlijk is het best vreemd dat we ons "druk maken" om ene Schaapman. Hij is bijna 23 en hij heeft (volgens wiki) maar 7 wedstrijden voor ons gespeeld en dat zullen vooral invalbeurten zijn geweest.

Hij heeft Souren voor zich, waar hij het niet van gaat winnen. En dan denk ik dat Daan Visser ook vooral voor die positie in aanmerking komt? Dan snap ik wel dat ze deze keuze maken.

Ik zou Schaapman absoluut behouden. Heeft veel pech gehad en het is de vraag of hij goed hersteld. In een paar wedstijden, ook al zijn het maar 7, heeft hij mij wel kunnen overtuigen. Een speler met drive en geen `balletje breed` voetballer.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op mei 11, 2025, 08:16:58
Citaat van: Bankzitter op mei 11, 2025, 01:03:39
In de basis bedoel ik dan. Spelers als Nartey kun je best houden maar voor de bank.
Jansen, Nieling, Souren en Diemers zijn geen zesjes.
Balk en Pauwels ook prima maar moeten wel 2 aanvallers bij die kunnen concureren.
Galvez proberen te houden.

meningen verschillen en is ook prima en de 1 is sneller tevreden dan de ander
De lat moet omhoog vind ik en zegt henk ook voetballend moet het beter maar
ja dat kunnen de meesten in deze selectie dus blijkbaar niet.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Johan-12 op mei 11, 2025, 08:51:08
Citaat van: denistel op mei 11, 2025, 08:16:58
meningen verschillen en is ook prima en de 1 is sneller tevreeen dan de ander
De lat moet omhoog vind ik en zegt henk ook voetballend moet het beter maar
ja dat kunnen de meesten in deze selectie dus blijkbaar niet.

Sommigen zullen het niet kunnen, en sommige durven niet te voetballen. Alle ballen bij Diemers inleveren is wel makkelijk, maar ook voorspelbaar
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op mei 11, 2025, 10:27:14
Citaat van: denistel op mei 11, 2025, 08:16:58
meningen verschillen en is ook prima en de 1 is sneller tevreeen dan de ander
De lat moet omhoog vind ik en zegt henk ook voetballend moet het beter maar
ja dat kunnen de meesten in deze selectie dus blijkbaar niet.

Ik denk dat we het wel eens zijn hoor. Misschien niet over alle namen, maar wel dat van de huidige basis de meesten vervangen moeten worden door betere spelers. Alle spelers met aflopende contracten gaan weg (muv Gabi?). De spelers met doorlopende contracten komen op de bank of anders verkoop/verhuur.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op mei 11, 2025, 12:33:11
Citaat van: Johan-12 op mei 11, 2025, 08:51:08
Sommigen zullen het niet kunnen, en sommige durven niet te voetballen. Alle ballen bij Diemers inleveren is wel makkelijk, maar ook voorspelbaar

of bij Pauwels en Balk die nooit een bal afspelen zeker niet aan
opkomende backs dus dan ben je makkelijk te verdedigen.
Zal toch veel meer variatie moeten komen lijkt mij.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op mei 26, 2025, 15:58:00
gaan we helaas komend seizoen niet in geel blauw zien spelen
veel succes bij je nieuwe club
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op mei 26, 2025, 17:27:21
Citaat van: denistel op mei 26, 2025, 15:58:00
gaan we helaas komend seizoen niet in geel blauw zien spelen
veel succes bij je nieuwe club
jammer ?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 15:50:09
Weet ook iemand waar schaapman is heengegaan of heeft hij nog een contract?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op juni 15, 2025, 15:51:36
Citaat van: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 15:50:09
Weet ook iemand waar schaapman is heengegaan of heeft hij nog een contract?

geen contract meer nog geen andere club volgens mij
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 15:53:20
Jammer was voor zijn blessure in potentie een topper
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Johan-12 op juni 15, 2025, 17:17:31
Citaat van: denistel op juni 15, 2025, 15:51:36
geen contract meer nog geen andere club volgens mij
Verwacht je hem bij andere KKD club of 2e divisie?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op juni 15, 2025, 17:32:35
Citaat van: Johan-12 op juni 15, 2025, 17:17:31
Verwacht je hem bij andere KKD club of 2e divisie?

lastig te zeggen tijd er uit geweest is nu wel weer fit,kan zeker mee in de kkd is
mijn mening
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 18:17:06
Had die jonge een prestatie contract gegeven is (was) in potentie een heel goede voetballer
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Johan-12 op juni 15, 2025, 18:22:51
Citaat van: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 18:17:06
Had die jonge een prestatie contract gegeven is (was) in potentie een heel goede voetballer
Is 23 jaar dus (waarschijnlijk) te oud om nog een seizoen bij JO21 mee te kunnen spelen. Wekelijks spelen bij Cambuur zit er niet in. Hij moet wekelijks gaan spelen. Ik vond hem bij de beloften de laatste weken weer goed spelen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op juni 15, 2025, 18:50:20
Citaat van: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 18:17:06
Had die jonge een prestatie contract gegeven is (was) in potentie een heel goede voetballer

te veel middenvelders die in de pikorde voor hem staan denk ik
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Specuveter op juni 15, 2025, 22:53:35
Heeft gesprek met Emmen gehad.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 23:05:52
Volgens nijp gaat hij naar Rkc
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juni 19, 2025, 21:11:31
Citaat van: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 23:05:52
Volgens nijp gaat hij naar Rkc

Overloper Bijker ook. Wel beide op proef, maar toch
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Noordcambuur op juni 19, 2025, 22:19:52
RKC is goed aan het shoppen bij Cambuur  :_schater
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op juni 19, 2025, 22:45:03
Citaat van: Noordcambuur op juni 19, 2025, 22:19:52
RKC is goed aan het shoppen bij Cambuur  :_schater

helaas leverd het niks op
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Galdiano op juni 19, 2025, 22:49:08
Mooi klote dat hij de kans krijgt in Waalwijk.   :|
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: PePe op juni 19, 2025, 23:58:01
Citaat van: Galdiano op juni 19, 2025, 22:49:08
Mooi klote dat hij de kans krijgt in Waalwijk.   :|

Waarom krijgt hij geen kans niet meer bij Cambuur?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op juni 20, 2025, 00:06:54
We hebben 5 middenvelders waarvan 3 jonge (Nartey, R?lke en Daan Visser). Andere posities hebben nu meer prio.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Galdiano op juni 20, 2025, 07:16:57
Citaat van: Bankzitter op juni 20, 2025, 00:06:54
We hebben 5 middenvelders waarvan 3 jonge (Nartey, R?lke en Daan Visser). Andere posities hebben nu meer prio.

Schaapman was het grote talent. Deed een ieder van ons versteld staan. Zoveel rust aan de bal op die leeftijd. Ja hij is zwaar geblesseerd geweest, maar nu weer fit. Die geef je toch een kans?
Ook multi inzetbaar. Zowel middenveld als achterin.

Zorgdrager ook, zo'n jonge speelt vanaf zijn 11de bij Cambuur, is verdediger en zo ruim zitten we daar niet in. Heeft zich echt wel laten zien bij O21, en wordt niet voor niets meegenomen door zijn oud trainer.
Geef zo'n jonge de kans als vervanger van Smand.

Dan heb je een goede jeugdopleiding maar ze krijgen amper de kans.
Als je het mij vraagt mag er echt nog wel meer jeugd ingepast worden.

Jongens als Henstra, Jonker en Kooistra hebben echt te weinig kansen gekregen afgelopen seizoen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Gasgeve op juni 20, 2025, 07:33:01
Citaat van: Galdiano op juni 20, 2025, 07:16:57
Schaapman was het grote talent. Deed een ieder van ons versteld staan. Zoveel rust aan de bal op die leeftijd. Ja hij is zwaar geblesseerd geweest, maar nu weer fit. Die geef je toch een kans?
Ook multi inzetbaar. Zowel middenveld als achterin.

Zorgdrager ook, zo'n jonge speelt vanaf zijn 11de bij Cambuur, is verdediger en zo ruim zitten we daar niet in. Heeft zich echt wel laten zien bij O21, en wordt niet voor niets meegenomen door zijn oud trainer.
Geef zo'n jonge de kans als vervanger van Smand.

Dan heb je een goede jeugdopleiding maar ze krijgen amper de kans.
Als je het mij vraagt mag er echt nog wel meer jeugd ingepast worden.

Jongens als Henstra, Jonker en Kooistra hebben echt te weinig kansen gekregen afgelopen seizoen.
Je kan toch niet het seizoen ingaang met Amofa, Berkhout, Jonker en Zorgdrager? Dat is veel te weinig. Je moet doorselecteren, ook in de jeugd.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op juni 20, 2025, 08:56:04
Citaat van: Galdiano op juni 20, 2025, 07:16:57
Schaapman was het grote talent. Deed een ieder van ons versteld staan. Zoveel rust aan de bal op die leeftijd. Ja hij is zwaar geblesseerd geweest, maar nu weer fit. Die geef je toch een kans?
Ook multi inzetbaar. Zowel middenveld als achterin.

Zorgdrager ook, zo'n jonge speelt vanaf zijn 11de bij Cambuur, is verdediger en zo ruim zitten we daar niet in. Heeft zich echt wel laten zien bij O21, en wordt niet voor niets meegenomen door zijn oud trainer.
Geef zo'n jonge de kans als vervanger van Smand.

Dan heb je een goede jeugdopleiding maar ze krijgen amper de kans.
Als je het mij vraagt mag er echt nog wel meer jeugd ingepast worden.

Jongens als Henstra, Jonker en Kooistra hebben echt te weinig kansen gekregen afgelopen seizoen.
zoals wij dat zien is voor buiten staanders. Je moet gelijk presteren want je wij moeten meedoen. Bij Az wordt eerst es iemand 10 min ingebracht als de wedstrijd gespeeld is en ze hebben jong Az waar ze al 50 wedstrijden hebben gespeeld. Vanaf de buitenkant zou je zeggen geef die 4 een kans maar vanuit het bijna niks naar het eerste is een flinke stap. Heb het idee dat visser de stap dit seizoen gaat maken en vorig seizoen Mercera en Narthy. Ik bedoel het is niet zwart wit en in de voetbalwereld al helemaal niet , sommige jongens breken ergens anders door. Amofa via dkv en verder.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Stiens op juni 20, 2025, 09:09:35
Als je ziet wat de laatste jaren vanuit de jeugd is doorgebroken dan mag je denk ik alleen maar heel blij zijn dat er zoveel talent rondloopt en ook daadwerkelijk de eerste selectie haalt. Vergelijk dat maar eens met een paar jaar terug. Dus dat jeugdspelers "amper de kans" krijgen is wat mij betreft onzin. Denk dat het bij Cambuur op dit moment juist een hele gezonde balans is.

Kijk eens naar andere clubs, hoeveel jeugdspelers breken er daar door richting een eerste selectie?
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Bankzitter op juni 20, 2025, 10:03:51
Citaat van: Galdiano op juni 20, 2025, 07:16:57
Schaapman was het grote talent.

Beetje overdreven. Hij kon meekomen, veel potentieel maat was toch niet bepalend. Linksback was ook een experiment waarvan we niet weten hoe het uitging pakken.
Mercera en Galvez (ook jong) speelden daar echt goede wedstrijden.

Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Galdiano op juni 20, 2025, 10:25:35
Citaat van: Gasgeve op juni 20, 2025, 07:33:01
Je kan toch niet het seizoen ingaang met Amofa, Berkhout, Jonker en Zorgdrager? Dat is veel te weinig. Je moet doorselecteren, ook in de jeugd.

Als je daar nog iemand bijhaalt met ervaring die een soort gelijke rol ala Kieftenbeld vervult dan zou je het met deze namen gewoon heel goed voor elkaar hebben. De jeugd kan dan bij schorsingen of blessures langzaam gebracht kunnen worden.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een type Ter Wierik.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Galdiano op juni 20, 2025, 10:28:18
Citaat van: Bankzitter op juni 20, 2025, 10:03:51
Beetje overdreven. Hij kon meekomen, veel potentieel maat was toch niet bepalend. Linksback was ook een experiment waarvan we niet weten hoe het uitging pakken.
Mercera en Galvez (ook jong) speelden daar echt goede wedstrijden.

Bij een Kooistra of een Nartey heb ik nog wel twijfels.
Maar iedereen zag dat Schaapman echt een hele goede 6 was. En dat op die leeftijd.
Ik zeg dat wij hier echt heel veel spijt van gaan krijgen.

Mits er toch iets niet helemaal goed is met fysiek. Dat weten wij natuurlijk niet.  ;)
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: Gasgeve op juni 20, 2025, 11:14:39
Citaat van: Galdiano op juni 20, 2025, 10:25:35
Als je daar nog iemand bijhaalt met ervaring die een soort gelijke rol ala Kieftenbeld vervult dan zou je het met deze namen gewoon heel goed voor elkaar hebben. De jeugd kan dan bij schorsingen of blessures langzaam gebracht kunnen worden.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een type Ter Wierik.
Dan zouden de kansen op speelminuten voor Zorgdrager alsnog heel klein zijn geweest. Weet niet of hij zelf als 5e verdediger op papier nog langer bij Cambuur zou willen blijven.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: sunderland op juni 20, 2025, 11:32:05
Citaat van: Galdiano op juni 20, 2025, 10:28:18
Bij een Kooistra of een Nartey heb ik nog wel twijfels.
Maar iedereen zag dat Schaapman echt een hele goede 6 was. En dat op die leeftijd.
Ik zeg dat wij hier echt heel veel spijt van gaan krijgen.

Mits er toch iets niet helemaal goed is met fysiek. Dat weten wij natuurlijk niet.  ;)
wij zaten in een hele slechte fase toen Schaapman erin kwam en dat was het enige lichtpuntje toen. Hij heeft het een paar x prima gedaan en ook als invaller deed hij het goed. We moeten nu ook niet overdrijven hoor. Had hem wel eens 8 wedstrijden op rij willen zien. Toen hij als linksback erin kwam had de tegenstander geen rechtsbuiten. Op 6 was het spel om hem heen.
Titel: Re: Marcel Schaapman
Bericht door: denistel op juni 20, 2025, 21:04:38
Citaat van: sunderland op juni 20, 2025, 11:32:05
wij zaten in een hele slechte fase toen Schaapman erin kwam en dat was het enige lichtpuntje toen. Hij heeft het een paar x prima gedaan en ook als invaller deed hij het goed. We moeten nu ook niet overdrijven hoor. Had hem wel eens 8 wedstrijden op rij willen zien. Toen hij als linksback erin kwam had de tegenstander geen rechtsbuiten. Op 6 was het spel om hem heen.

ze vonden hem zonder bal niet goed genoeg dus omschakeling enz.jammer daar wordt
tegenwoordig te veel naar gekeken vind ik wat heb je nou liever een speler die lekker
kan ballen en het spel ziet  en verdedigend misschien wat minder is of 1 die aan de bal
minder is maar wel goed verdedigd we hebben het hier over middenvelders niet over
verdedigers.maar ja gaat het hele voetbal wat kapot aan de cijfertjes