Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Marcel Schaapman

Gestart door PePe, oktober 15, 2023, 22:26:17

Vorige topic - Volgende topic

Specuveter

Heeft gesprek met Emmen gehad.

Oud Cambuur

Volgens nijp gaat hij naar Rkc

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Oud Cambuur op juni 15, 2025, 23:05:52
Volgens nijp gaat hij naar Rkc

Overloper Bijker ook. Wel beide op proef, maar toch
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Noordcambuur

RKC is goed aan het shoppen bij Cambuur  :_schater

denistel

Citaat van: Noordcambuur op juni 19, 2025, 22:19:52
RKC is goed aan het shoppen bij Cambuur  :_schater

helaas leverd het niks op

Galdiano

Mooi klote dat hij de kans krijgt in Waalwijk.   :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

PePe

Citaat van: Galdiano op juni 19, 2025, 22:49:08
Mooi klote dat hij de kans krijgt in Waalwijk.   :|

Waarom krijgt hij geen kans niet meer bij Cambuur?

Bankzitter

We hebben 5 middenvelders waarvan 3 jonge (Nartey, R?lke en Daan Visser). Andere posities hebben nu meer prio.

Galdiano

Citaat van: Bankzitter op juni 20, 2025, 00:06:54
We hebben 5 middenvelders waarvan 3 jonge (Nartey, R?lke en Daan Visser). Andere posities hebben nu meer prio.

Schaapman was het grote talent. Deed een ieder van ons versteld staan. Zoveel rust aan de bal op die leeftijd. Ja hij is zwaar geblesseerd geweest, maar nu weer fit. Die geef je toch een kans?
Ook multi inzetbaar. Zowel middenveld als achterin.

Zorgdrager ook, zo'n jonge speelt vanaf zijn 11de bij Cambuur, is verdediger en zo ruim zitten we daar niet in. Heeft zich echt wel laten zien bij O21, en wordt niet voor niets meegenomen door zijn oud trainer.
Geef zo'n jonge de kans als vervanger van Smand.

Dan heb je een goede jeugdopleiding maar ze krijgen amper de kans.
Als je het mij vraagt mag er echt nog wel meer jeugd ingepast worden.

Jongens als Henstra, Jonker en Kooistra hebben echt te weinig kansen gekregen afgelopen seizoen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Gasgeve

Citaat van: Galdiano op juni 20, 2025, 07:16:57
Schaapman was het grote talent. Deed een ieder van ons versteld staan. Zoveel rust aan de bal op die leeftijd. Ja hij is zwaar geblesseerd geweest, maar nu weer fit. Die geef je toch een kans?
Ook multi inzetbaar. Zowel middenveld als achterin.

Zorgdrager ook, zo'n jonge speelt vanaf zijn 11de bij Cambuur, is verdediger en zo ruim zitten we daar niet in. Heeft zich echt wel laten zien bij O21, en wordt niet voor niets meegenomen door zijn oud trainer.
Geef zo'n jonge de kans als vervanger van Smand.

Dan heb je een goede jeugdopleiding maar ze krijgen amper de kans.
Als je het mij vraagt mag er echt nog wel meer jeugd ingepast worden.

Jongens als Henstra, Jonker en Kooistra hebben echt te weinig kansen gekregen afgelopen seizoen.
Je kan toch niet het seizoen ingaang met Amofa, Berkhout, Jonker en Zorgdrager? Dat is veel te weinig. Je moet doorselecteren, ook in de jeugd.

sunderland

Citaat van: Galdiano op juni 20, 2025, 07:16:57
Schaapman was het grote talent. Deed een ieder van ons versteld staan. Zoveel rust aan de bal op die leeftijd. Ja hij is zwaar geblesseerd geweest, maar nu weer fit. Die geef je toch een kans?
Ook multi inzetbaar. Zowel middenveld als achterin.

Zorgdrager ook, zo'n jonge speelt vanaf zijn 11de bij Cambuur, is verdediger en zo ruim zitten we daar niet in. Heeft zich echt wel laten zien bij O21, en wordt niet voor niets meegenomen door zijn oud trainer.
Geef zo'n jonge de kans als vervanger van Smand.

Dan heb je een goede jeugdopleiding maar ze krijgen amper de kans.
Als je het mij vraagt mag er echt nog wel meer jeugd ingepast worden.

Jongens als Henstra, Jonker en Kooistra hebben echt te weinig kansen gekregen afgelopen seizoen.
zoals wij dat zien is voor buiten staanders. Je moet gelijk presteren want je wij moeten meedoen. Bij Az wordt eerst es iemand 10 min ingebracht als de wedstrijd gespeeld is en ze hebben jong Az waar ze al 50 wedstrijden hebben gespeeld. Vanaf de buitenkant zou je zeggen geef die 4 een kans maar vanuit het bijna niks naar het eerste is een flinke stap. Heb het idee dat visser de stap dit seizoen gaat maken en vorig seizoen Mercera en Narthy. Ik bedoel het is niet zwart wit en in de voetbalwereld al helemaal niet , sommige jongens breken ergens anders door. Amofa via dkv en verder.

Stiens

Als je ziet wat de laatste jaren vanuit de jeugd is doorgebroken dan mag je denk ik alleen maar heel blij zijn dat er zoveel talent rondloopt en ook daadwerkelijk de eerste selectie haalt. Vergelijk dat maar eens met een paar jaar terug. Dus dat jeugdspelers "amper de kans" krijgen is wat mij betreft onzin. Denk dat het bij Cambuur op dit moment juist een hele gezonde balans is.

Kijk eens naar andere clubs, hoeveel jeugdspelers breken er daar door richting een eerste selectie?

Bankzitter

Citaat van: Galdiano op juni 20, 2025, 07:16:57
Schaapman was het grote talent.

Beetje overdreven. Hij kon meekomen, veel potentieel maat was toch niet bepalend. Linksback was ook een experiment waarvan we niet weten hoe het uitging pakken.
Mercera en Galvez (ook jong) speelden daar echt goede wedstrijden.


Galdiano

Citaat van: Gasgeve op juni 20, 2025, 07:33:01
Je kan toch niet het seizoen ingaang met Amofa, Berkhout, Jonker en Zorgdrager? Dat is veel te weinig. Je moet doorselecteren, ook in de jeugd.

Als je daar nog iemand bijhaalt met ervaring die een soort gelijke rol ala Kieftenbeld vervult dan zou je het met deze namen gewoon heel goed voor elkaar hebben. De jeugd kan dan bij schorsingen of blessures langzaam gebracht kunnen worden.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een type Ter Wierik.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

Citaat van: Bankzitter op juni 20, 2025, 10:03:51
Beetje overdreven. Hij kon meekomen, veel potentieel maat was toch niet bepalend. Linksback was ook een experiment waarvan we niet weten hoe het uitging pakken.
Mercera en Galvez (ook jong) speelden daar echt goede wedstrijden.

Bij een Kooistra of een Nartey heb ik nog wel twijfels.
Maar iedereen zag dat Schaapman echt een hele goede 6 was. En dat op die leeftijd.
Ik zeg dat wij hier echt heel veel spijt van gaan krijgen.

Mits er toch iets niet helemaal goed is met fysiek. Dat weten wij natuurlijk niet.  ;)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets