Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Marcel Schaapman

Gestart door PePe, oktober 15, 2023, 22:26:17

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Citaat van: Grijskijkert op oktober 16, 2023, 14:23:10
Hoe het nu staat mag hij contractueel gratis weg, maar hier zal vast verandering in komen :thumbsup

ZSM graag!!

maikcambuur

Vond hem in de voorbereiding ook al positief opvallen. Onder Ultee te weinig kansen gehad. Wat mij betreft deze jongen nu veel meer speeltijd geven, zelfde geldt voor Kooistra. Deze jongens brengen tenminste energie en diepgang in het spel. Ze zullen vast nog wel fouten maken, maar dat kan je ze vergeven. De jongens die nu constant spelen laten het ook niet zien.

Noordcambuur

Citaat van: maikcambuur op oktober 16, 2023, 14:58:42
Vond hem in de voorbereiding ook al positief opvallen. Onder Ultee te weinig kansen gehad. Wat mij betreft deze jongen nu veel meer speeltijd geven, zelfde geldt voor Kooistra. Deze jongens brengen tenminste energie en diepgang in het spel. Ze zullen vast nog wel fouten maken, maar dat kan je ze vergeven. De jongens die nu constant spelen laten het ook niet zien.
kunnen nog geen 90 minuten vol maken heeft Kooistra zelf verteld in een interview?.

poelie-lwd

Citaat van: Noordcambuur op oktober 16, 2023, 15:12:01
kunnen nog geen 90 minuten vol maken heeft Kooistra zelf verteld in een interview?.

Welk interview?

Weet wel dat Sjors heeft gezegd dat hij max 45 min aan kan. Belachelijk natuurlijk.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Tanjajeah



Stukje uit 2020:

Emmeloord - Hij trok zelf de stekker uit zijn avontuur bij SC Heerenveen. Bij rivaal SC Cambuur krijgt hij opnieuw de kans zich te bewijzen. ?Dat gebeurt denk ik niet zo vaak. Ik had deze kans niet meer verwacht, maar ik had er stiekem wel op gehoopt?, zegt Marcel Schaapman.
De 17-jarige voetballer uit Creil verheugt zich op zijn nieuwe kans bij een betaald voetbalorganisatie. Schaapman is niet benauwd voor een nieuwe werkkring. De middenvelder is in zijn korte loopbaan al zo vaak verkast, dat je hem met een beetje fantasie een voetbalnomade zou kunnen noemen. Creil, Flevo Boys, Heerenveen, Flevo Boys, Cambuur. Dit seizoen traint Schaapman afwisselend met O19-1 en het eerste van de Emmeloorders mee en is hij ook alvast aangehaakt bij Cambuur. ?Ik verwacht bij Cambuur veel te gaan spelen, zodat ik me kan doorontwikkelen en een betere voetballer word. En ik hoop dat ik er een leuke tijd heb.?


Dat laatste is voor Schaapman belangrijk. Hij vertrok zelf een paar jaar geleden bij Heerenveen omdat hij het niet echt naar zijn zin had op Skoatterw?ld, waar de jeugdopleiding van de eredivisionist huist. ?Het ging op zich prima, maar na twee jaar was ik het plezier kwijt?, zegt de ROC-leerling. ?Ik zat het eerste jaar veel op de bank en ik zou naar school moeten in Heerenveen. Had ik geen zin in. Als ik het er echt leuk had gevonden, had ik dat er wel voor over gehad.? Dus keerde Schaapman terug op het oude nest, waar hij het goed doet. Hij stond een paar keer in de basis bij het eerste en scoorde tegen DETO Twenterand (?Op 12 oktober, dat weet ik nog precies?) een prachtige goal.

Goed spelinzicht
Cambuur was ge?nteresseerd en die interesse was wederzijds. Schaapman heeft een contract voor ??n seizoen getekend en traint nu al wekelijks mee in Leeuwarden. Na de zomer begint het echte werk. ?Het voelt nu al beter dan bij Heerenveen?, zegt hij. Hij kan straks samen met zijn goede vriend Thomas Potters, die ook bij Cambuur voetbalt, heen en weer reizen. Schaapman omschrijft zichzelf als een ?technische middenvelder?. ?Ik ben een creatieve voetballer met een goed spelinzicht. Ik blijf altijd rustig aan de bal. Verdedigend kan het wel beter.? Zelf heeft Schaapman er vertrouwen in, dat hij zich gaat bewijzen bij Cambuur.

Patrick Helsdingen, zijn trainer bij Flevo Boys JO19-1, is van mening dat Cambuur met zijn pupil een hele goede voetballer in huis heeft gehaald. ?Ik denk dat hij op dat niveau zo meekan. Het lijkt Marcel allemaal gemakkelijk af te gaan. Hij wil altijd spelen, is altijd aanspeelbaar en heeft een goede actie in huis. Marcel is een slimme voetballer. Een hele waardevolle speler.? Helsdingen denkt dat de tijd rijp is voor Schaapman om zich door te ontwikkelen. ?Hij moet nu ook gaan coachen, anderen gaan helpen.? Daarnaast geeft Helsdingen ook hoog op van de persoon Marcel Schaapman. ?Het is een rustige jongen zonder poeha. Marcel laat het op het veld zien met daden.?


Noordcambuur

Citaat van: poelie-lwd op oktober 16, 2023, 15:30:06
Welk interview?

Weet wel dat Sjors heeft gezegd dat hij max 45 min aan kan. Belachelijk natuurlijk.
dit heeft Kooistra zelf verteld en wat voor interview weet ik niet meer.
Is wel weer een tijdje geleden poelie.

Bankzitter

Dat is een paar weken terug. Die jongen is echt net 17 geworden, zal elke week meer minuten kunnen maken. Dat was nu zo'n 50 minuten.
Nog even geduld en dan kan hij starten en 60 minuten spelen.
Zo vreemd is dat toch niet?

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op oktober 16, 2023, 17:56:15
dit heeft Kooistra zelf verteld en wat voor interview weet ik niet meer.
Is wel weer een tijdje geleden poelie.
dat was na de eerste weds waarin Ultee aangaf dat Wiebe nog niet zo lang die intensiteit aankan en daarin had ie gelijk toen.

Noordcambuur

Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2023, 18:22:06
Dat is een paar weken terug. Die jongen is echt net 17 geworden, zal elke week meer minuten kunnen maken. Dat was nu zo'n 50 minuten.
Nog even geduld en dan kan hij starten en 60 minuten spelen.
Zo vreemd is dat toch niet?
dat zeg ik toch ook niet,Wiebe is nog jong en daar moeten we zuinig op zijn dat lijkt mij wel duidelijk.

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op oktober 16, 2023, 18:23:53
dat was na de eerste weds waarin Ultee aangaf dat Wiebe nog niet zo lang die intensiteit aankan en daarin had ie gelijk toen.
klopt helemaal Sunderland  :thumbsup

poelie-lwd

Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2023, 18:22:06
Dat is een paar weken terug. Die jongen is echt net 17 geworden, zal elke week meer minuten kunnen maken. Dat was nu zo'n 50 minuten.
Nog even geduld en dan kan hij starten en 60 minuten spelen.
Zo vreemd is dat toch niet?

Ik vind dat raar ja. Spelers van 17 moeten 90 min wel aan kunnen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bankzitter

Soms wel, Seedorf had met 16 jaar al de fysiek om mee te kunnen. De Ligt ook met 17.
Aanvallers sprinten veel en dat zou best eens het probleem kunnen zijn met Wiebe.
Dat komt wel met gericht trainen. Het is nu al een slimme speler die goed weet waneer hij de actie moet maken of moet afspelen.



Vlampiep

Dit soort spelers uit eigen jeugd, zoals Wiebe en Marcel moeten we koesteren. Ik denk dat deze jongens de mogelijkheid hebben om binnen 2 jaar een behoorlijk hoog niveau aan fe kunnen. Wel twee heel verschillende spelers, maar dat maakt het nog mooier.

sunderland

We zijn nu een stuk verder in het seizoen dus gewoon opstellen die 2. En als het na 70 min klaar is dan is dat prima

Galdiano

Citaat van: poelie-lwd op oktober 16, 2023, 19:42:09
Ik vind dat raar ja. Spelers van 17 moeten 90 min wel aan kunnen.

De intentieteijd van O18 en Cambuur 1 is een wereld van verschil. Waar iemand prima 90 minuten kan spelen bij O18 komt hij niet verder dan 45/60 minuten bij de ander.
De vergelijking met De ligt etc is ook niet rieel aangezien die al eerder minuten maakten bij O21. Daarnaast wordt er bij Ajax meer en anders getraind dan bij Cambuur. Hier is simpelweg minder budget wat ten koste gaat van het aantal train momenten. Schepers ging ook te snel en kon het bij Utrecht ook niet aan. Met betere dosering had hij veel verder kunnen groeien.
Wiebe gewoon de tijd geven, na de winter zal hij een stuk verder zijn. Niks kapot maken want is een groot talent.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets