Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Marcel Schaapman

Gestart door PePe, oktober 15, 2023, 22:26:17

Vorige topic - Volgende topic

Bakker

Citaat van: sunderland op oktober 16, 2023, 20:25:24
We zijn nu een stuk verder in het seizoen dus gewoon opstellen die 2. En als het na 70 min klaar is dan is dat prima

Prima speler, zorgde voor nodige snelheid in het spel

poelie-lwd

Citaat van: Galdiano op oktober 17, 2023, 07:47:46
De intentieteijd van O18 en Cambuur 1 is een wereld van verschil. Waar iemand prima 90 minuten kan spelen bij O18 komt hij niet verder dan 45/60 minuten bij de ander.
De vergelijking met De ligt etc is ook niet rieel aangezien die al eerder minuten maakten bij O21. Daarnaast wordt er bij Ajax meer en anders getraind dan bij Cambuur. Hier is simpelweg minder budget wat ten koste gaat van het aantal train momenten. Schepers ging ook te snel en kon het bij Utrecht ook niet aan. Met betere dosering had hij veel verder kunnen groeien.
Wiebe gewoon de tijd geven, na de winter zal hij een stuk verder zijn. Niks kapot maken want is een groot talent.

Bob kon het niet maar Sandor kon het daarentegen weer wel op zijn 17e.

Deze knapen zijn fysiek ook al behoorlijk onderlegd t.o.v. leeftijdsgenoten. Dat het ten koste gaat van intensiteit kan ik enigszins volgen maar dat neemt niet weg dat ze fysiek 90 min aan moeten kunnen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Vlampiep

Citaat van: poelie-lwd op oktober 17, 2023, 15:39:10
Bob kon het niet maar Sandor kon het daarentegen weer wel op zijn 17e.
Deze knapen zijn fysiek ook al behoorlijk onderlegd t.o.v. leeftijdsgenoten. Dat het ten koste gaat van intensiteit kan ik enigszins volgen maar dat neemt niet weg dat ze fysiek 90 min aan moeten kunnen.
Niet iedere jongere heeft de zelfde spieren en banden en mentale veerkracht.
Dus blijft het voor de ene wel mogelijk 90 minuten te kunnen spelen en de ander misschien de helft.
En vergeet niet dat krachttraining op jonge leeftijd veelal fysieke schade kan aanrichten, waar een sporter op latere leeftijd blijvende schade kan ervaren.

PePe

Marcel heeft een goed overzicht, is altijd aanspeelbaar, begrijpt het spel.

Mike SCC

Vond hem aardig spelen. Leek comfortabeler aan de bal dan Fedde de Jong tot nu toe, om maar een voorbeeld te noemen. Al moet Fedde denk ik nog in zijn kracht komen te spelen. Maar hier kunnen we zeker verder mee.

denistel

#35
Citaat van: Galdiano op oktober 17, 2023, 07:47:46
De intentieteijd van O18 en Cambuur 1 is een wereld van verschil. Waar iemand prima 90 minuten kan spelen bij O18 komt hij niet verder dan 45/60 minuten bij de ander.
De vergelijking met De ligt etc is ook niet rieel aangezien die al eerder minuten maakten bij O21. Daarnaast wordt er bij Ajax meer en anders getraind dan bij Cambuur. Hier is simpelweg minder budget wat ten koste gaat van het aantal train momenten. Schepers ging ook te snel en kon het bij Utrecht ook niet aan. Met betere dosering had hij veel verder kunnen groeien.
Wiebe gewoon de tijd geven, na de winter zal hij een stuk verder zijn. Niks kapot maken want is een groot talent.

niet vergeten dar in de jeugdopleiding ook steeds proffesioneler wordt gewerkt verschillen
worden daardoor kleiner lijkt mij en vooral een speler als Schaapman die het niet van fysiek
spel moet hebben kan het met zijn snelle en slimme spel zeker wel aan

Bankzitter

Aanvallers sprinten veel en het aantal sprints dat een (jonge) speler kan maken zal opgebouwd moeten worden.
Dat zal wel een van de beperkingen zijn waarom de invalbeurten eerst 20 minuten waren en nu al 50 minuten.

Grijskijkert

#37
 SC CAMBUUR-DEBUTANT MARCEL SCHAAPMAN GENIET VOLOP VAN TWEEDE KANS EN MOET VOORAL STERKER WORDEN: 'IK BEN DAAR HARD MEE BEZIG IN DE GYM'

Lars Goerres ? Gisteren, 20:05 ? Sport

De terugkeer van trainer Henk de Jong verliep voor SC Cambuur zondag minder goed dan gehoopt, maar Marcel Schaapman (21) kon wel terugkijken op een wedstrijd om nooit te vergeten.

De 21-jarige middenvelder uit Creil debuteerde tijdens het duel met NAC Breda, na een atypische aanloop, alsnog in het betaalde voetbal. ,,Heel mooi dat het gelukt is?, klinkt het wanneer hij vier dagen later aanschuift op de eerste etage van het Cambuurstadion. Een paar meter achter hem wordt druk getafeltennist. Zo nu en dan klinkt gejuich en gevloek.

Het is deze, voor een profclub, relatief gemoedelijke sfeer waarin Schaapman zo goed gedijt. Dat was acht jaar geleden wel anders, toen hij op zijn dertiende in de jeugdopleiding van ?buurman? SC Heerenveen terechtkwam.

Lange dagen

De lange dagen die het talent moest maken om heen en weer te kunnen pendelen tussen zijn ouderlijk huis, school in Emmeloord en sportpark Skoatterw?ld eisten hun tol, gecombineerd met het feit dat hij bij wedstrijden in het weekend weinig speelde. ,,Ik ben daar toen een beetje het plezier in het voetbal verloren.?

Daarom nam Schaapman na twee seizoenen samen met zijn ouders een rigoureus besluit: teruggaan naar Flevo Boys, de amateurclub waarvoor hij eerder speelde. Niet wetende dat er later nog een nieuwe kans zou komen. ,,Ik wilde vooral weer lol maken, zonder pas ?s avonds laat thuis te zijn.?

Flevo Boys

Dat lukte. Hoofdtrainer Kevin Waalderbos (nu actief bij vierdedivisionist Buitenpost) liet Schaapman op zijn zeventiende debuteren in het vlaggenschip van de vereniging. ,,Een paar maanden later kreeg ik een uitnodiging van Cambuur om op stage te komen. Na twee trainingen en een oefenwedstrijd hoorde ik dat ik het seizoen daarop mocht aansluiten bij de onder-18.?

Bang voor een herhaling van het mislukte avontuur in Heerenveen is Schaapman toen nooit geweest. ,,En als ik terugkijk, heb ik er ook geen moment spijt van gehad.? Hij voelt vertrouwen van de trainers bij Cambuur, die hem al na een jaartje overhevelden naar het hoogste jeugdteam. Daarmee promoveerde de controleur (,,Ik speel het liefst op 6?) vorig seizoen liefst twee keer. Ook werd de finale van de beker voor belofteteams bereikt.

Meetrainen


Inmiddels traint Schaapman alweer bijna zes maanden met de hoofdmacht mee. Hij is onderdeel van een talentvolle nieuwe lichting Cambuurspelers die steeds nadrukkelijker op de deur klopt. Maar waar Wiebe Kooistra, Tom van der Werff en Myles Veldman al minuten maakten, wachtte Schaapman nog altijd op zijn kans.

Die kreeg hij tegen NAC Breda, door na een helft Milan de Koe af te lossen. ,,En volgens mij ging het best goed.? Dat bleek onder andere uit de assist bij de 1-3 van Michael Breij. ,,Of ik geen spanning voelde? Natuurlijk wel. Maar ik had me erop voorbereid dat ik zou kunnen invallen en als de kans zich voordoet, dan moet je die grijpen.?

Tussen de linies

Schaapman is een type voetballer dat graag aan de bal komt, tussen de linies kan spelen met het vizier naar voren gericht. ,,Ik denk dat dribbels en passes mijn voornaamste kwaliteiten zijn.? Vergelijk hem maar met de jongere versie van FC Barcelona-middenvelder Frenkie de Jong. ,,Maar dan wel wat minder goed.?

Om ook speeltijd te krijgen als de internationals en geblesseerden die tegen NAC Breda ontbraken er weer bij zijn, moet er nog wel wat gebeuren, weet Schaapman. ,,Met name fysiek. Ik ben daar hard mee bezig in de gym.? Extra krachttraining leidt als het goed is tot sterkere spieren. ,,Dan lopen ze me straks in duels niet meer zo gemakkelijk omver.?
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Zet maar op eens 6. Doorgaan met hetzelfde centrale duo en middenveld gaat niets meer worden.

Er moet wat veranderen en dan moet je durven experimenteren. Met De Koenlukte het niet, dit mischien wel.

Bernardo

Zou ik ook wel proberen en dan om vanuit achterin meer voetbal te krijgen v. Mullem naast Bergsma.

janou

Speelde inderdaad goed afgelopen zondag. Af en toe lekker laten invallen. Op basis van ??n wedstrijd kan je niets zeggen.

Bankzitter

Klopt, maar je kunt al wel iets zeggen over Tol/Bergsma/Smand. En de meerwaarde van vKaam op 6 mag je ook vraagtekens bij zetten.

janou

Citaat van: Bankzitter op oktober 20, 2023, 10:43:33
Klopt, maar je kunt al wel iets zeggen over Tol/Bergsma/Smand. En de meerwaarde van vKaam op 6 mag je ook vraagtekens bij zetten.

Zeker. Maar Tol, Bergsma en Smand hebben ook wel goede wedstrijden gespeeld (Ook veel slechte).  Daarbij heeft hele middenveld al laten zien dat ze kwaliteiten hebben  (Structureel). Dat kan je van Schaapman na een halve wedstrijd nog niet zeggen. En Ultee koos niet voor niets voor anderen. Ben benieuwd of hij nu meer minuten gaat krijgen na dit goede debuut.

sunderland

Citaat van: janou op oktober 20, 2023, 09:39:01
Speelde inderdaad goed afgelopen zondag. Af en toe lekker laten invallen. Op basis van ??n wedstrijd kan je niets zeggen.
en dus moet ie eigenlijk gelijk weer spelen om dat door te zetten

sunderland

Citaat van: Bankzitter op oktober 20, 2023, 09:10:22
Zet maar op eens 6. Doorgaan met hetzelfde centrale duo en middenveld gaat niets meer worden.

Er moet wat veranderen en dan moet je durven experimenteren. Met De Koenlukte het niet, dit mischien wel.
ik zie hem eerlijk gezegd niet op 6 op dit moment want dan komt ie in de duels en dat moet juist niet denk ik. Maar goed, eerst maar eens veel meer minuten maken en zul je vanzelf zien wat er uit komt. In kootstertille speelde hij wat dieper waardoor hij steeds gelijk de spits kon wegsturen en omdat zijn handelingssnelheid redelijk hoog ligt gaat dat ook snel.