Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

beker voetbal

Gestart door Destroyer, januari 29, 2013, 23:28:43

Vorige topic - Volgende topic

speculeter

Citaat van: EastSide058 op april 23, 2014, 20:34:24
De komende 3 jaar zullen er nog geen Ajax fans plaats nemen in het uitvak van De Kuip, dat maakt Ajax bekend op de website. Deze beslissing is door Ajax genomen n.a.v. de ongeregeldheden in De Kuip
en hier zal het allemaal wel bij blijven....
verwacht er helemaal niks van.

Dokkumer

Kiezen voor de weg van de minste weerstand. Nu worden goedwillende supporters weer bestraft voor de vergrijpen van een groep kwaadwillenden. Heeft Ajax niet een uitkaartsysteem zoals Feyenoord heeft? Daarmee kun je in ieder geval de personen die zich misdragen hebben proberen te blokkeren voor uitwedstrijden.

Wat men nu doet is onkruid wieden met een shovel en dat gaat me veel te ver.

Unknown

#212
lijkt mij ook ja, was 410 dat daar achter de goal stond, gewoon iedereen uit dat vak weren voor feyenoord uit
doen ze nu ook al bij almelo uit.
Maar aan de andere kant, het is mijn club niet...dus zou mij het ook verrotten  l0l

Dokkumer

Dus dat geldt ook voor jou als het vak waar jij staat/zit geweigerd wordt omdat er een aantal zich misdragen hebben? Ben benieuwd hoe jij dan reageert.

Ik heb helemaal niks met Ajax en een deel van de aanhang daar mag het liefst ter plekke neervallen, maar ook hier geldt dat de "goeden" niet moeten lijden onder de kwaden. De veroorzakers mag je aanpakken, maar niet de hele groep aanpakken. Wederom het onkruid met shovel en minste weerstand verhaal.

dizzhead

Citaat van: Dokkumer op april 24, 2014, 12:37:05
Dus dat geldt ook voor jou als het vak waar jij staat/zit geweigerd wordt omdat er een aantal zich misdragen hebben? Ben benieuwd hoe jij dan reageert.

Ik heb helemaal niks met Ajax en een deel van de aanhang daar mag het liefst ter plekke neervallen, maar ook hier geldt dat de "goeden" niet moeten lijden onder de kwaden. De veroorzakers mag je aanpakken, maar niet de hele groep aanpakken. Wederom het onkruid met shovel en minste weerstand verhaal.

Ik ben het met je standpunt geheel eens. Echter straft Ajax nu alle supporters, terwijl je dat al kunt beperken tot alleen het betreffende vak. Daarmee filter je de grootste groep onschuldigen in ieder geval van de strafvervolging. In die context heeft unknown wel een puntje toch?

Dokkumer

Ongetwijfeld zal Ajax wel een bepaalde database hebben met alle namen inclusief foto, plus de beelden van zondag. Daarmee kun je onschuldigen direct uitsluiten van de groep die niet mee mag naar Almelo.
Het gaat mij erom dat iedereen hier gecriminaliseerd wordt in plaats van een klein deel. Plus dat men er geen moeite voor wil doen de onschuldigen uit dat in dit verhaal vrij te pleiten.

Marc S

Voledige loting voor de liefhebbers:


dizzhead

Citaat van: Marc S op juli 03, 2014, 15:22:26
Voledige loting voor de liefhebbers:


Veel wedstrijden tussen 'profs'. Ik weet dat dat het idee van een loting is, maar op deze manier zitten we straks in de kwartfinales weer met 3/4 amateurploegen.  :zucht

sccambuurlwdd

Dat is juist de charme van het bekervoetbal..

dizzhead

Citaat van: sccambuurlwdd op juli 16, 2014, 10:25:41
Dat is juist de charme van het bekervoetbal..

Ergens ben ik het met je eens. Maar de prijs zelf heeft er zijn waarde wel een beetje door verloren vind je niet?

Tukker

Citaat van: sccambuurlwdd op juli 16, 2014, 10:25:41
Dat is juist de charme van het bekervoetbal..
Net zoals het thuisvoordeel voor de amateurclubs. Is toch prachtig voor die clubs dat ze een keer een betaald voetbal club op bezoek krijgen (en dan ook nog winnen). De verliezend finalist gaat nu ook niet meer rechtstreeks Europa in (indien de winnaar bijv. ook al landskampioen is). Ze moeten alleen het thuisvoordeel afschaffen in de finale; wedstrijd altijd op neutrale grond maar Feyenoord haalt de finale toch nooit zullen ze gedacht hebben  :P
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Marc S

Citaat van: dizzhead op juli 16, 2014, 10:19:07
Veel wedstrijden tussen 'profs'. Ik weet dat dat het idee van een loting is, maar op deze manier zitten we straks in de kwartfinales weer met 3/4 amateurploegen.  :zucht

Ik vind het juist prachtig als zo'n amateurploeg ver komt. Hebben een hoog underdog gehalte :P


de Schoot

Citaat van: dizzhead op september 18, 2014, 11:45:20
http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/article/detail/3750183/2014/09/18/JOS-Watergraafsmeer-trekt-zich-terug-uit-bekertoernooi.dhtml

Leuk, een Amsterdams onderonsje in de tweede ronde van de KNVB-beker. Maar gaat het eigenlijk nog door? Aan JOS zal het niet liggen.

Geen enkele profvoetbalclub verdient het om volledig serieus genomen te worden. Dat doen ze namelijk zelf al veel te erg.

Mensen die altijd maar in hun nopjes zijn met hun favoriete voetbalclub dienen gewantrouwd en waar mogelijk belachelijk gemaakt te worden. Voetbalclubs zijn namelijk rare, hypocriete bedrijven waar vreemde ijdeltuiten op de loonlijst staan. Dat geldt voor mijn favoriete club, maar voor de uwe ook.

Laat ons dus grappen maken en af en toe zo'n club een verbale rotschop verkopen, te beginnen bij onze eigen favoriet. Kunnen ze best hebben. Is gezond.

Sommige NUsport-lezers worden een beetje vijandig van het feit dat ik Ajacied ben. Dat wil zeggen: als ik iets aardigs over hun club schrijf of Ajax te kakken zet, vinden ze het geen punt, maar zodra ik de spot met hún club drijf, vinden ze dat ik, Ajacied, er toch vooral mijn muil over moet houden.

Om dat kinderachtige volksdeel tegemoet te komen, zal ik in dit stukje een schop uitdelen aan Ajax.

Derby

Komende woensdag, 24 september, speelt Ajax in de tweede ronde van de KNVB-beker een uitwedstrijd tegen de hoofdklasser JOS Watergraafsmeer, inderdaad, ook uit Amsterdam.

Je zou met enige goede wil kunnen zeggen: een Amsterdamse stadsderby, historisch gezien zelfs een 'Derby van de Watergraafsmeer'. Nog een leuk detail: de jonge gymnastiekleraar Rinus Michels begon zijn trainersloopbaan bij JOS.

Tot grote vreugde van ongeveer iedereen liet JOS weten Ajax te willen ontvangen op het eigen sportpark Drieburg. Veel knusser dan de Amsterdam Arena natuurlijk. Een extra reden om naar het bekerduel uit te kijken.

Maar toen begon het gelazer. Omdat de wedstrijd 's avonds is en FOX de bekerduels van Ajax rechtstreeks wil uitzenden, moest JOS voor krachtiger veldverlichting zorgen. De lichtinstallatie van de amateurvereniging is krachtig genoeg voor een avondwedstrijd, maar niet voor een tv-wedstrijd.

Het huren van FOX-fähige lichtmasten bleek 40.000 euro te kosten. Onverantwoord voor JOS, dat dus besloot andere opties te onderzoeken. Het Olympisch Stadion bijvoorbeeld. Iets minder charmant dan sportpark Drieburg, maar óók een mooie, historische plek voor een Amsterdams bekeronderonsje.

Het Olympisch Stadion bleek wel te willen meewerken, maar men eiste wel garanties, want zelfs tijdens de aangenaam gezapige feestwedstrijd voor de 75-jarige Sjaak Swart (juli 2013) richtten supporters van Ajax aanzienlijke schade aan, waarvoor de club - hoe gênant - niet bepaald ruimhartig de financiële verantwoordelijkheid wenste te aanvaarden.

Schamen

JOS-Ajax is de amateurclub uit Amsterdam-Oost volledig boven het hoofd gegroeid. De financiële risico's zijn te groot. In Het Parool verscheen donderdag het bericht dat JOS overweegt zich terug te trekken uit het bekertoernooi. Voorzitter Joop Vlug ontkrachtte dat meteen, maar het duel is op zijn minst onzeker geworden.

En Ajax? Er kan de komende week nog iets veranderen, maar vooralsnog steekt de club geen poot uit in de richting van de kleine stadgenoot. Deze toestand is volgens Ajax de verantwoordelijkheid van JOS.

Zelfs als dat laatste waar was, zou Ajax zich voor die houding kapot moeten schamen. En het is - in elk geval moreel gezien - nog flauwekul ook.

Immers: de enige reden waarom juist de wedstrijd van JOS zo nodig live op FOX moet, en er dus beter kunstlicht moet komen, is het feit dat de tegenstander Ajax heet. En alleen omdat er Ajax-supporters komen, is de veiligheid een zorg. JOS heeft domweg het geld niet om in te staan voor schade aan het Olympisch Stadion.

JOS de pineut omdat FOX per se Ajax wil uitzenden... een betere reden om Against Modern Football te zijn, kun je nauwelijks verzinnen. Ajax voelt zich vooralsnog niet geroepen om voor enkele tienduizenden euro's dit historische avondje Amsterdams bekervoetbal te redden. Het is te gênant voor woorden.

Wie op het niveau van zijn eigen stad niet bereid is tot een vorm van morele Financial Fair Play moet er op Europees niveau ook maar niet meer over zaniken, stel ik voor.

Zo, dat was dat. En nu niet meer zo zeuren als het eens over úw club gaat.

Door: NU.nl/Menno Pot


Triest dat het tegenwoordig zo gaat.  :0= AMF

speculeter