Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

Citaat van: Lore op december 08, 2015, 20:07:05
Dat ruikt naar staatssteun! Daarnaast vind ik echt vreemd dat de gemeente zo veel risico neemt met gemeenschapsgeld, er hangt die club een intrekking van de licentie boven het hoofd. Dan ziet de gemeente niets terug van dat geld.

Als ze niks doen zien ze hoogstwaarschijnlijk niks van hun geld terug. Ze hebben er ook al voor miljoenen in zitten.
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op december 08, 2015, 20:36:43
Als ze niks doen zien ze hoogstwaarschijnlijk niks van hun geld terug. Ze hebben er ook al voor miljoenen in zitten.

Tsjah, dat is bedrijfskundig de stomste reden om te investeren. Je beslist toekomstroman investeringen op basis van de toekomst en niet op basis van wat het in het verleden heeft gekost. De toekomst is dat het mogelijk is dat Twente zijn licentie verliest. Dan moet je die beslissing afwachten voor je verdere keuzes maakt.

moodygrunn

Citaat van: Lore op december 09, 2015, 20:29:04
Tsjah, dat is bedrijfskundig de stomste reden om te investeren. Je beslist toekomstroman investeringen op basis van de toekomst en niet op basis van wat het in het verleden heeft gekost. De toekomst is dat het mogelijk is dat Twente zijn licentie verliest. Dan moet je die beslissing afwachten voor je verdere keuzes maakt.

Hohoho, dat is niet mijn redenering, dat is die van de gemeente enschede. Heb je de aanvullende eisen van de gemeente ook gelezen?
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op december 09, 2015, 20:55:10
Hohoho, dat is niet mijn redenering, dat is die van de gemeente enschede. Heb je de aanvullende eisen van de gemeente ook gelezen?

Okay. En nee, die heb ik niet gelezen. Heb ik te snel geoordeeld? Weet jij wat er in staat?

moodygrunn

Citaat van: Lore op december 10, 2015, 21:21:28
Okay. En nee, die heb ik niet gelezen. Heb ik te snel geoordeeld? Weet jij wat er in staat?
https://www.enschede.nl/nieuws-politiek-en-bestuur/voorstel-tot-gemeentelijke-garantstelling-fc-twente

"Het niet verstrekken van een garantstelling leidt onvermijdelijk tot het intrekken van de licentie door de KNVB en daarmee tot het faillissement van de club. Voor de gemeente zou dit een strop van tenminste 17 miljoen betekenen. Dit herfinancieringsplan is bedoeld dit te voorkomen."

Over die strenge aanvullende voorwaarden:
http://www.twenteinsite.nl/gemeente-stelt-strenge-eisen-een-opsomming.html



In Henk en Sandor we trust

zeewolde

Vandaag waarschijnlijk uitspraak over deze kwestie van de licentiecommissie. Tevens vandaag beslissing of allerlei schuldeisers accpord gaan met sanering. Als dat niet het geval is krijgen ze ook geen garantstelling van de gemeente

Dokkumer

Verplichte degradatie of puntenaftrek vind ik wel voldoende. Licentie intrekken zou ik jammer vinden, vond Twente altijd wel een mooie club.

zeewolde

Citaat van: Dokkumer op december 11, 2015, 12:55:57
Verplichte degradatie of puntenaftrek vind ik wel voldoende. Licentie intrekken zou ik jammer vinden, vond Twente altijd wel een mooie club.
eens, al wordt er snel afscheid genomen van bv Haarlem, Veendam en rbc en lijkt het of eredivisieclubs meer kunnen maken.

Marc S

Citaat van: zeewolde op december 11, 2015, 12:58:45
eens, al wordt er snel afscheid genomen van bv Haarlem, Veendam en rbc en lijkt het of eredivisieclubs meer kunnen maken.

ANders was NAC ook al 6x failliet

Dokkumer

Citaat van: zeewolde op december 11, 2015, 12:58:45
eens, al wordt er snel afscheid genomen van bv Haarlem, Veendam en rbc en lijkt het of eredivisieclubs meer kunnen maken.
dat gevoel heb ik ook wel. Feyenoord had in principe ook niet meer mogen bestaan.

Dokkumer

De uitspraak van de licentiecommissie is uitgesteld naar volgende week.

moodygrunn

Citaat van: Dokkumer op december 11, 2015, 15:45:44
dat gevoel heb ik ook wel. Feyenoord had in principe ook niet meer mogen bestaan.

Op basis waarvan? Die 35 miljoen schuld op een begroting van 40 miljoen? Volgens die redenering zouden de meeste Nederlandse huishoudens met een hypotheek ook technisch failliet zijn. Probleem was toen alleen dat er sprake was van kortlopende en geen langlopende schulden. Dmv die Vrienden van Feyenoord zijn die kortlopende schulden deels afbetaald door aandelen uit te geven (49,9%)
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Nee op basis van de wijze waarop clubs als Wageningen de nek om zijn gedraaid.

AL

Citaat van: Dokkumer op december 11, 2015, 12:55:57
Verplichte degradatie of puntenaftrek vind ik wel voldoende. Licentie intrekken zou ik jammer vinden, vond Twente altijd wel een mooie club.

Doe dan maar verplichte degradatie!!

Collingwood

Twente - De Graafschap nu 1-1 met rood voor Twente (schijnt onterecht te zijn geweest). Van mij hoeft De Graafschap niet te winnen...
Kalmte alleen kan u redden.