Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Harry L.

 :_schater, wat een lachertje. Dit is toch geen straf man voor valsheid in geschrifte. Die knvb is net zo corrupt als de fifa, schandalig gewoon. Dit is een vrijbrief voor iedere club om er maar een zooitje van te maken.

Dokkumer

Citaat van: Harry L. op december 15, 2015, 17:47:39
:_schater, wat een lachertje. Dit is toch geen straf man voor valsheid in geschrifte. Die knvb is net zo corrupt als de fifa, schandalig gewoon. Dit is een vrijbrief voor iedere grote club om er maar een zooitje van te maken.

Zo klopt ie ;)

Harry L.

Citaat van: Dokkumer op december 15, 2015, 17:52:13
Zo klopt ie ;)

Je hebt gelijk, had eigenlijk gehoopt dat ze op -4 punten zouden komen. Zeer teleurstellend dit. :|

Nightmarelwd

Toch wil de KNVB de samenwerking van FC Twente met de investeringsmaatschappij nog toetsen bij de eigen aanklager betaald voetbal en de wereldvoetbalbond FIFA. 'Zij moeten oordelen of de contracten tussen FC Twente en Doyen Sports inhoudelijk in strijd zijn met overige nationale of internationale regelgeving in het voetbal', verklaart de bond. De aanklager kan nog een straf opleggen van maximaal negen punten aftrek; de FIFA kan met een transferverbod komen, zoals de wereldvoetbalbond eerder deed bij Seraing United (Belgie)

Bron VI
MI-Sider for Life

moodygrunn

Citaat van: Nightmarelwd op december 15, 2015, 17:56:13
Toch wil de KNVB de samenwerking van FC Twente met de investeringsmaatschappij nog toetsen bij de eigen aanklager betaald voetbal en de wereldvoetbalbond FIFA. 'Zij moeten oordelen of de contracten tussen FC Twente en Doyen Sports inhoudelijk in strijd zijn met overige nationale of internationale regelgeving in het voetbal', verklaart de bond. De aanklager kan nog een straf opleggen van maximaal negen punten aftrek; de FIFA kan met een transferverbod komen, zoals de wereldvoetbalbond eerder deed bij Seraing United (Belgie)

Bron VI

Geldt dat transferverbod ook voor transfervrije spelers eigenlijk?
In Henk en Sandor we trust

Lore

Dus:

- voorwaardelijke ontdekking licentie
- 45000 euro boete
- mogelijk 9 punten in mindering
- mogelijk 3 jaar transferverbod
- 3 uitsluiting Europees voetbal

Als 9 punten en het transferverbod erbij komen lijkt mij dit een pittige straf. Anders erg licht.

Ben we benieuwd waarom dit nu anders is dan de optie die van oostveen noemde!

moodygrunn

Citaat van: Lore op december 15, 2015, 18:21:02
Dus:

- voorwaardelijke ontdekking licentie Daar gaan ze aan ontkomen, enige eis is dat ze meewerken aan een onderzoekje van een externe onderzoekscommissie
- 45000 euro boete is een schijntje, wel de maximale boete
- mogelijk 9 punten in mindering Ligt bij Openbaar Aanklager van de KNVB
- mogelijk 3 jaar transferverbod Ligt bij de FIFA/UEFA
- 3 uitsluiting Europees voetbal Tjah, dat was de komende jaren toch nog niet aan de orde, hebben zelfs geweigerd NL te vertegenwoordigen in de Europa League

Als 9 punten en het transferverbod erbij komen lijkt mij dit een pittige straf. Anders erg licht.


Ben we benieuwd waarom dit nu anders is dan de optie die van oostveen noemde!
In Henk en Sandor we trust

Lore

Om het even in verhouding te zetten West Ham United kreeg 5.5 miljoen boete op basis van een begroting van ongeveer 90 miljoen.

Twente 45k op basis van 36 miljoen.

Bernardo

Cambuur al met Doyen gebeld? Even paar goede spelers in winter en handhaving in de Eredivisie. En dan met een  l8l de boete betalen van 45.000. Wanbeleid word beloond door de KNVB

Shar

Een lachertje dit weer van de KNVB. Als ze dan toch iets met Europees voetbal hadden willen doen, hadden ze Twente moeten uitsluiten van Europees voetbal de eerst komende drie keer dat zich daarvoor kwalificeren. Dat was passender geweest.

Het is ook wel een trieste bende bij elkaar daar bij de KNVB. Zo lang met zijn allen moeten nadenken om te komen met een straf die streng moet lijken. En dat met dit komen.

AL

Belachelijk lichte straf zeg voor Twente.
Onbegrijpelijk!!!

Ik zou zeggen: Cambuur neem contact op met Doyen en haal goede spelers op in de winterstop.
Die boete van 45000 hoesten we dan wel weer op.

zeewolde

Citaat van: AL op december 15, 2015, 18:51:49
Belachelijk lichte straf zeg voor Twente.
Onbegrijpelijk!!!

Ik zou zeggen: Cambuur neem contact op met Doyen en haal goede spelers op in de winterstop.
Die boete van 45000 hoesten we dan wel weer op.
je weet wel dat we dn ook 3 jaar worden uitgesloten van europees voetbal 8) :_schater :_schater

AL

Citaat van: zeewolde op december 15, 2015, 18:58:18
je weet wel dat we dn ook 3 jaar worden uitgesloten van europees voetbal 8) :_schater :_schater

O ja, helemaal vergeten :_schater :_schater

dizzhead

Volgens Koen Adriaanse (in de VI) is dit de uitspraak van de KNVB licentiecommissie. De aanklager kan nog los van deze uitspraak punten in mindering uitroepen - dus dat is nog niet uitgesloten.

bron: http://www.vi.nl/nieuws/knvb-oneens-met-kritiek-op-strafmaat-appels-en-peren.htm

Lore

Citaat van: dizzhead op december 15, 2015, 19:25:27
Volgens Koen Adriaanse (in de VI) is dit de uitspraak van de KNVB licentiecommissie. De aanklager kan nog los van deze uitspraak punten in mindering uitroepen - dus dat is nog niet uitgesloten.

bron: http://www.vi.nl/nieuws/knvb-oneens-met-kritiek-op-strafmaat-appels-en-peren.htm

Yes 9 maximaal als ik het goed heb en dan de Fifa nog!