Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

CamLeeuw

Citaat van: Harry L. op mei 19, 2016, 18:14:32
Dan snap ik twente wel. Dan hopen ze er op dat de knvb alsnog buigt, wat me overgens sterk lijkt. Het wordt dus failliet of de licentie kwijt.
Zoals het er nu nu uitziet gaat het wel die kant op voor die club.
Voor Cambuur gaan wij als supporters door het vuur!

moodygrunn

Alvast 1 doelpunt dichter bij handhaving
In Henk en Sandor we trust

J.Abma


Johan058...

NAC gaat  niet van willem 2 winnen..  ben benieuwd wat de graafschap gaat doen straks

Spine

Citaat van: Collingwood op mei 19, 2016, 18:05:08
JL financieel niet haalbaar voor Twente, waarschijnlijk dus in beroep. Aldus Jan van Halst bij Fox Sports.
Oh ja, in '84 gingen ze ook failliet.  :_schater
Zeg dan niets.

Vlampiep

Twente geeft aan in beroep te gaan tegen het besluit van de licentiecommissie en KNVB.
Ze mogen blij zijn dat ze opnieuw een licentie hebben gekregen voor het spelen in de Jupiler competitie, want het ontnemen van de volledige licentie voor betaald voetbal was juridisch de enige juiste.
Wat mij betreft terug naar de amateurs en helemaal opnieuw met een schone boekhouding op de terug tocht naar het betaald voetbal.


Collingwood

Willem II veel sterker dan NAC tot nu toe.
Kalmte alleen kan u redden.

J.Abma

Citaat van: Vlampiep op mei 19, 2016, 19:16:40
Twente geeft aan in beroep te gaan tegen het besluit van de licentiecommissie en KNVB.
Ze mogen blij zijn dat ze opnieuw een licentie hebben gekregen voor het spelen in de Jupiler competitie, want het ontnemen van de volledige licentie voor betaald voetbal was juridisch de enige juiste.
Wat mij betreft terug naar de amateurs en helemaal opnieuw met een schone boekhouding op de terug tocht naar het betaald voetbal.

Helemaal eens, ze nemen dus blijkbaar de risicovolle gok op de andere optie als uitkomst: alleen de boete. Dit lijkt me gezien zelfs de FIOD er al mee bezig is nogal licht gezien alle verhalen (als een deel al waar is, is een boete alleen uiteraard veel te licht, kan je absoluut niet maken t.o.v. alle andere clubs die het wel netjes op orde hebben, zoals Cambuur).  Dus uitkomst zou zo maar kunnen zijn dat ze inderdaad dan naar de amateurs worden teruggezet.

Op het juiste moment je verlies nemen is ook een kunst...

Bankzitter

Ze lijken zich maar te beroepen op zaken als historie, toeschouwersaantallen en populariteit als bestaansrecht in het betaald voetbal. Maar in een competitie/sport is het belangrijk dat iedereen zich aan de regels houdt. Als je vals speelt, mag je niet meer meedoen. Ze zouden blij moeten zijn met een 2e kans.

Trainer

Voor cambuur is dit de meest ideale situatie om mogelijk toch terug te keren in de eredivisie. De druk staat er nu weer volledig op bij wll en graafschap, die gaan echt wel voor de winst! Uitspraak voor Twente is toch veel later dus het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs maar cambuur zit nu in een betere uitgangspositie dan gister.......

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Bankzitter op mei 19, 2016, 19:29:42
Ze lijken zich maar te beroepen op zaken als historie, toeschouwersaantallen en populariteit als bestaansrecht in het betaald voetbal. Maar in een competitie/sport is het belangrijk dat iedereen zich aan de regels houdt. Als je vals speelt, mag je niet meer meedoen. Ze zouden blij moeten zijn met een 2e kans.

Precies take it..... or leave :devil
Ik denk dat twente eigenlijk zelf helemaal geen recht van spreken meer heeft.
En nu na deze uitspraak kan de knvb eigenlijk niet terug.
Maar het is wel weer een enorme warboel aan het worden.

Shar

Citaat van: Vlampiep op mei 19, 2016, 19:16:40
Twente geeft aan in beroep te gaan tegen het besluit van de licentiecommissie en KNVB.
Ze mogen blij zijn dat ze opnieuw een licentie hebben gekregen voor het spelen in de Jupiler competitie, want het ontnemen van de volledige licentie voor betaald voetbal was juridisch de enige juiste.
Wat mij betreft terug naar de amateurs en helemaal opnieuw met een schone boekhouding op de terug tocht naar het betaald voetbal.
Helemaal eens met wat je zegt. Volgens mij is één van de argumenten van Twente dat ze een straf hebben gekregen die eigenlijk niet kan omdat de keuze was of een boete of ontnemen van de licentie. Alhowel ik beslist vind dat Twente de strengste straf dient te krijgen kan ik mij voorstellen dat een rechter niet gecharmeerd is van een straf die vooraf niet tot één van de mogelijkheden behoorde. Nu ben ik wellicht een te grote doemdenker maar toch zou het hier ook zomaar om een zeer slimme actie van de KNVB kunnen gaan. Ze geven Twente een zware straf die eigenlijk niet kan (want deze straf behoorde initieel niet tot de mogelijkheden) en gaan er vanuit dat de rechter dit afwijst.. Heeft de KNVB zijn 'best' gedaan en blijft Twente toch behouden voor de eredivisie.

hobbes

Citaat van: Shar op mei 19, 2016, 19:51:06
Helemaal eens met wat je zegt. Volgens mij is één van de argumenten van Twente dat ze een straf hebben gekregen die eigenlijk niet kan omdat de keuze was of een boete of ontnemen van de licentie. Alhowel ik beslist vind dat Twente de strengste straf dient te krijgen kan ik mij voorstellen dat een rechter niet gecharmeerd is van een straf die vooraf niet tot één van de mogelijkheden behoorde. Nu ben ik wellicht een te grote doemdenker maar toch zou het hier ook zomaar om een zeer slimme actie van de KNVB kunnen gaan. Ze geven Twente een zware straf die eigenlijk niet kan (want deze straf behoorde initieel niet tot de mogelijkheden) en gaan er vanuit dat de rechter dit afwijst.. Heeft de KNVB zijn 'best' gedaan en blijft Twente toch behouden voor de eredivisie.

De straf is intrekken licentie, niks mis mee. Dat ze uit coulance in de JL mogen beginnen is voor hun mooi meegenomen zou je zeggen. Beroep hier tegen kan leiden tot het alleen intrekken van de licentie en dan ben je verder van huis.

Dokkumer

Een topic is genoeg.

Collingwood

Jeffrey Fortes, door sommigen (waaronder ik) vaak genoemd als mogelijke versterking, gaat naar Excelsior.
Kalmte alleen kan u redden.