Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Staantribune Zuid

Gestart door Destroyer, april 13, 2014, 09:24:04

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J

Heeft er wel eens een bedrijf naar de tribunes gekeken? het is altijd de BVO die het roept en voorheen in de persoon keimpe maar of die nu zoveel verstand heeft van bouwconstructies vraag het me af.

dizzhead

Citaat van: SCC-J op april 14, 2014, 10:15:05
Heeft er wel eens een bedrijf naar de tribunes gekeken? het is altijd de BVO die het roept en voorheen in de persoon keimpe maar of die nu zoveel verstand heeft van bouwconstructies vraag het me af.
Verhalen over betonrot zal van den Belt toch niet uit z'n duim zuigen, mag ik hopen.

CiteerBeroerde staat

,,Het stadion verkeert in beroerde staat", vertelt Van den Belt. ,,Op de oost- en zuidtribunes is sprake van betonrot en een verzakkende riolering. Daarnaast zijn zaken als toiletten of horecavoorzieningen onder de maat. Als vrouw ga je waarschijnlijk liever niet naar de wc tijdens een wedstrijd. Zo erg is het inmiddels."


SCC-J

Het verhaal gaat al jaren de ronde maar of er echt gekeken is door bedrijf wat er verstand van heeft vraag ik me af.

dizzhead

Citaat van: SCC-J op april 14, 2014, 10:26:00
Het verhaal gaat al jaren de ronde maar of er echt gekeken is door bedrijf wat er verstand van heeft vraag ik me af.

Ik kwam dit tegen:
Citeer
Keimpe Vellinga, stadionmanager en manager veiligheidszaken, schetst een even somber beeld. Niettemin, de veiligheidsverklaring voor 2012-2013 wordt binnenkort weer getekend. Er is geen sprake van een onveilige situatie, maar toch. Vellinga: ,,We hebben de brandveiligheidsdienst weer gehad, want er zitten hier scheuren in de muur. Dat komt waarschijnlijk door het zware transport naar de C1000.'' De supermarkt zit in de hoofdtribune verankerd.
,,Om de kieren op de Oosttribune te dichten ben ik een kapitaal aan kit kwijt'', vervolgt Vellinga. Tijdens een rondleiding door het stadion toont hij de gebreken. Naden en kieren worden provisorisch gedicht. Achter de zuidtribune aan de Insulindestraat ontdekt Vellinga soms betonrot. Zo kan het geen jaren meer. Van den Belt: ,,Je komt aan de ondergrens van wat je wilt bieden.''
Hans-Jörg van den Berg van vastgoedontwikkelaar Leyten, eigenaar van het stadion, onderkent deels de problematiek. ,,De oost- en zuidtribune zijn zorgelijk, daar zal wat mee moeten gebeuren.'' In de problematiek rond de hoofdtribune herkent hij zich minder. ,,Die winkels kunnen best nog vijftien jaar mee.''



Bron: LC

Destroyer

RKC krijgt ook staan tribune, bron vi
** Poolwinner 18/19 - 21/22

drg

#20
Het is en blijft toch het verhaal van als er nog 1 plaats bij komt moeten er nog eens 100 bij voor het uitvak? Lijkt me niet echt handig, de enige echte oplossing blijft een (ver)nieuw(d) stadion!

En die zal er deze zomer toch niet komen.

Lore

Citaat van: drg op april 14, 2014, 13:34:53
Het is en blijft toch het verhaal van als er nog 1 plaats bij komt moeten er nog eens 100 bij voor het uitvak? Lijkt me niet echt handig, de enige echte oplossing blijft een (ver)nieuw(d) stadion!

En die zal er deze zomer toch niet komen.

Zou helemaal mooi zijn als het uitvak dan is grote bijgesteld kan worden. Ik irriteer mij er wekelijks dood aan dat er Cambuursupporters niet naar binnen kunnen en dat het uitvak lang niet is uitverkocht!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op april 14, 2014, 13:53:13
Zou helemaal mooi zijn als het uitvak dan is grote bijgesteld kan worden. Ik irriteer mij er wekelijks dood aan dat er Cambuursupporters niet naar binnen kunnen en dat het uitvak lang niet is uitverkocht!

Dat lijkt me prachtig net als tegen Vitesse, dat met anderhalve bus en een paardekop kwam. Het vak met een schuifwand zo smal maken dat ze er net in passen!!
Henk, held, bedankt

papier

Citaat van: Destroyer op april 14, 2014, 13:32:19
RKC krijgt ook staan tribune, bron vi

Wat moeten zij daarmee dan? Plek zat daar

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 14, 2014, 13:59:17
Dat lijkt me prachtig net als tegen Vitesse, dat met anderhalve bus en een paardekop kwam. Het vak met een schuifwand zo smal maken dat ze er net in passen!!

En als ze vervelend worden, gewoon nog even wat extra aanduwen!  8P

Bakker90

#25
De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes.. de spelers tussen het publiek laten zitten.. nog wat ruimte overlaten zodat het publiek naar de kiosk kan miskien deze verplaatsen in de hoeken..
Noord ook verlengen met tijdelijke tribunes.. oost ook verlengen met tijdelijke tribunes is genoeg plek.!! en van zuid een staan tribune maken en misschien kan dit ook van noord worden gemaakt.!! Al met al veel praatjes.. maar het lijkt me wel mogelijk voor een korte tijd ( 3 jaar ) daarna het nieuwe stadion betreden.!! ps tussen alle tribunes en het veld is genoeg ruimte voor extra tribunes bij cambuur.. ik hoop echt dat ze er wat mee doen.. misschien kunnen er dan wel 16000 mensen de wedstrijd bekijken..

Lore

Citaat van: Bakker90 op april 14, 2014, 15:28:55
De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes.. de spelers tussen het publiek laten zitten.. nog wat ruimte overlaten zodat het publiek naar de kiosk kan miskien deze verplaatsen in de hoeken..
Noord ook verlengen met tijdelijke tribunes.. oost ook verlengen met tijdelijke tribunes is genoeg plek.!! en van zuid een staan tribune maken en misschien kan dit ook van noord worden gemaakt.!! Al met al veel praatjes.. maar het lijkt me wel mogelijk voor een korte tijd ( 3 jaar ) daarna het nieuwe stadion betreden.!! ps tussen alle tribunes en het veld is genoeg ruimte voor extra tribunes bij cambuur.. ik hoop echt dat ze er wat mee doen.. misschien kunnen er dan wel 16000 mensen de wedstrijd bekijken..

16.000 lijkt mij wat te veel, maar hadden ze toen ook niet extra tribunes gebouwd tijdens de playoffs in 2009? Hoeveel plaatsen leverde dat toen op? En als dat toen kan, waarom kan dat nu dan niet?

yellow@ndblue

Citaat van: moodygrunn op april 13, 2014, 17:49:27
Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten? Lijkt me best mooi, een soort 'gelbe wand' van Nederland :)


""Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten?""



Nee niet zo heel veel even de MI side vragen voor hulp :) :)

yellow@ndblue

Citaat van: Bakker90 op april 14, 2014, 15:28:55
De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes.. de spelers tussen het publiek laten zitten.. nog wat ruimte overlaten zodat het publiek naar de kiosk kan miskien deze verplaatsen in de hoeken..
Noord ook verlengen met tijdelijke tribunes.. oost ook verlengen met tijdelijke tribunes is genoeg plek.!! en van zuid een staan tribune maken en misschien kan dit ook van noord worden gemaakt.!! Al met al veel praatjes.. maar het lijkt me wel mogelijk voor een korte tijd ( 3 jaar ) daarna het nieuwe stadion betreden.!! ps tussen alle tribunes en het veld is genoeg ruimte voor extra tribunes bij cambuur.. ik hoop echt dat ze er wat mee doen.. misschien kunnen er dan wel 16000 mensen de wedstrijd bekijken..

""De west tribune tot aan het veld verlengen met tijdelijke tribunes""


Als ik het goed heb zijn de ruimtes voor de tribunes aangeduid als ""vluchtroutes"" door de brandweer en mogen hier geen grote obstakels staan,zou betekenen dat je de tribunes niet tot op het veld kunt/mag verlengen.

Dokkumer

Citaat van: Lore op april 14, 2014, 15:46:26
16.000 lijkt mij wat te veel, maar hadden ze toen ook niet extra tribunes gebouwd tijdens de playoffs in 2009? Hoeveel plaatsen leverde dat toen op? En als dat toen kan, waarom kan dat nu dan niet?
250 of 450 plaatsten met bankjes toch? Mocht ook maar tijdelijk ivm veiligheid.