Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Staantribune Zuid

Gestart door Destroyer, april 13, 2014, 09:24:04

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Nu Cambuur zich gisteren veilig heeft gespeeld en we volgend jaar weer eredivisie spelen, is het misschien een idee om op de zuid tribune weer (gedeeltelijk) staan plaatsen te maken? Dit om onze capaciteit te verhogen tot we in een nieuw onderkomen spelen. Voor de sfeer in het stadion ook niet verkeerd?!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Galdiano

Citaat van: Destroyer op april 13, 2014, 09:24:04
Nu Cambuur zich gisteren veilig heeft gespeeld en we volgend jaar weer eredivisie spelen, is het misschien een idee om op de zuid tribune weer (gedeeltelijk) staan plaatsen te maken? Dit om onze capaciteit te verhogen tot we in een nieuw onderkomen spelen. Voor de sfeer in het stadion ook niet verkeerd?!

Als je zuid gedeeltelijk staan maakt, ontneemt het het zich van de naast gelegen vakken. Veel supporters zullen niet akkoord gaan voor een staan tribune, en daarom is het helaas (niet) meer realistisch!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

pvanbuijtene

Citaat van: Galdiano op april 13, 2014, 09:38:38
Als je zuid gedeeltelijk staan maakt, ontneemt het het zich van de naast gelegen vakken. Veel supporters zullen niet akkoord gaan voor een staan tribune, en daarom is het helaas (niet) meer realistisch!
Ik kreeg op zuid te horen dat ik moest gaan zitten.... 5sec later werd ga staan ast voor cambuur bist ingezet vanaf noord :_schater 8P

Galdiano

Citaat van: pvanbuijtene op april 13, 2014, 09:46:13
Ik kreeg op zuid te horen dat ik moest gaan zitten.... 5sec later werd ga staan ast voor cambuur bist ingezet vanaf noord :_schater 8P

West stond ook bijna de hele tweede helft! Tot ongenoegen van een paar oude knarren. (Koop dan een kaart voor het invalide vak!)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

0517

Zou inderdaad moeten, maar gezien seizoenkaarthouders nu alweer kunnen verlengen lijkt het me niet realistisch. Supporters niet daar niet kunnen/willen staan moeten ook een alternatief worden aangeboden!

SCC-J

vind dat de seizoenskaarthouder op zuid daar over moeten gaan. Volgens mij kan het niet eens want dan moet het uitvak weer een stuk groter.

Dokkumer

Eens een simpele discussie wat moeilijker maken... Ik laat de bouwkundige staat van Zuid maar even buiten beschouwing trouwens, dus ga er van uit dat het mogelijk is. Ook de mening van de seizoenkaarthouders laat ik hier even buiten (alhoewel ik die heel belangrijk vind)

Zuid kent nu zo'n 1650 zitplaatsen, simpel gerekend kun je het met staanplaatsen verdubbelen naar 3300.
Dit betekent zoals aangedragen dat je het uitvak moet vergroten naar 600 plaatsen. Verder heb je dan op Oost nog maar 1 opgang voor de eigen supporters, daarnaast ben je een kiosk kwijt en toiletten. Dit zal dan ook weer aangepast moeten worden. Komt dus altijd meer bij kijken dan we denken.

speculeter

Als we toch verder gaan discuseren...
maak van oost dan ook maar een staantribune.
gisteren heb ik van de hele wedstrijd namelijk
ook 80 minuten gestaan. :_schater :_schater

moodygrunn

Citaat van: Dokkumer op april 13, 2014, 17:37:19
Eens een simpele discussie wat moeilijker maken... Ik laat de bouwkundige staat van Zuid maar even buiten beschouwing trouwens, dus ga er van uit dat het mogelijk is. Ook de mening van de seizoenkaarthouders laat ik hier even buiten (alhoewel ik die heel belangrijk vind)

Zuid kent nu zo'n 1650 zitplaatsen, simpel gerekend kun je het met staanplaatsen verdubbelen naar 3300.
Dit betekent zoals aangedragen dat je het uitvak moet vergroten naar 600 plaatsen. Verder heb je dan op Oost nog maar 1 opgang voor de eigen supporters, daarnaast ben je een kiosk kwijt en toiletten. Dit zal dan ook weer aangepast moeten worden. Komt dus altijd meer bij kijken dan we denken.

En de noordtribune dan? Die is bouwkundig gezien toch in een betere staat?
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Citaat van: moodygrunn op april 13, 2014, 17:45:16
En de noordtribune dan? Die is bouwkundig gezien toch in een betere staat?
Yup, maar niet ingericht als statribune.

moodygrunn

Citaat van: Dokkumer op april 13, 2014, 17:46:57
Yup, maar niet ingericht als statribune.

Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten? Lijkt me best mooi, een soort 'gelbe wand' van Nederland :)
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Citaat van: moodygrunn op april 13, 2014, 17:49:27
Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten? Lijkt me best mooi, een soort 'gelbe wand' van Nederland :)
Geen idee, ik ben geen bouwtechnisch genie (op andere vlakken ook niet, maar dat doet niet ter zake 8P )

Lore

Dokkumer , de grote van het uitvak is toch slechts een richtlijn? Als dat zo is kunnen wij die richtlijn gewoon niet volgen en het uitvak 100 plaatsen kleiner maken? Cambuur moet er toch alles aan doen om er wat plaatsen bij te krijgen. Voor het geld, maar belangrijker nog voor de potentiële aanhang!

Dokkumer

Citaat van: Lore op april 13, 2014, 18:37:45
Dokkumer , de grote van het uitvak is toch slechts een richtlijn? Als dat zo is kunnen wij die richtlijn gewoon niet volgen en het uitvak 100 plaatsen kleiner maken? Cambuur moet er toch alles aan doen om er wat plaatsen bij te krijgen. Voor het geld, maar belangrijker nog voor de potentiële aanhang!
Het is inderdaad een richtlijn.. Alleen als de KNVB iets als richtlijn stelt is het moreel verplicht.
Op deze manier kun je wel een kleine 1300 plaatsen extra creëren en daarbij zijn de verliezen voor het uitvak  en Oost wel gecompenseerd

Clint

Citaat van: moodygrunn op april 13, 2014, 17:49:27
Is daar veel voor nodig om dat als sta-tribune in te richten? Lijkt me best mooi, een soort 'gelbe wand' van Nederland :)

Dat mag niet van de KNVB. Als een tribune in eerste instantie is gebouwd als zittribune, mag je daar later geen statribune van maken. Dat ligt bij zuid dus anders. Daar stonden vroeger wel 4500 man op. Maar ja, je zit nu met die betonrot. Zet je ze er nu op, stort die boel in.