Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Staantribune Zuid

Gestart door Destroyer, april 13, 2014, 09:24:04

Vorige topic - Volgende topic

Zuid1991

Toch zou je ala DKV volgens mij heus wel een circa 500 plaatsen staan kunnen maken.
Dus als een omgekeerd driehoek zodat de mensen die zitten er geen last van hebben.

Timmie

Citaat van: Dokkumer op april 16, 2014, 15:29:14
De discussie is hierover al gesloten, maar mocht die ooit weer oplaaien is de mening van de sk houders van Zuid zeker van belang. Plus dat je ze voor dezelfde prijs een gepast alternatief aan kunt bieden.

Zeker van belang.. En wel meer dan dat! Als de mensen op Zuid dit niet willen, gaat het gewoon niet door.. Neem ik aan!

papier

Als er een staantribune moet komen dan is de meest logische plek toch gewoon Noord? Waar de meeste mensen al staan (heb ik het idee). Dat dat technisch niet mogelijk zou zijn dat lijkt mij onzin, dat je moet investeren om die verandering te realiseren snap ik en dat dat gezien de plannen over een mogelijk nieuw stadion nu niet rendabel is dat kan ik me nog wel bedenken. Maar technisch niet mogelijk, kom nou. De gekste dingen worden gebouwd, van een zit een staantribune maken dat lijkt mij niet zo ingewikkeld.

SCC-J

Citaat van: papier op april 17, 2014, 11:02:08
Als er een staantribune moet komen dan is de meest logische plek toch gewoon Noord? Waar de meeste mensen al staan (heb ik het idee). Dat dat technisch niet mogelijk zou zijn dat lijkt mij onzin, dat je moet investeren om die verandering te realiseren snap ik en dat dat gezien de plannen over een mogelijk nieuw stadion nu niet rendabel is dat kan ik me nog wel bedenken. Maar technisch niet mogelijk, kom nou. De gekste dingen worden gebouwd, van een zit een staantribune maken dat lijkt mij niet zo ingewikkeld.
Oké dat is mooi. Vertel hoe maken we van de noord tribune nu een staantribune?

papier

Citaat van: SCC-J op april 17, 2014, 11:07:55
Oké dat is mooi. Vertel hoe maken we van de noord tribune nu een staantribune?

Stoeltjes weg, zo nodig aanpassen van het beton waar je op staat zodat die de juist afstanden heeft voor een staantribune, hekjes erbij. Groetjes uit Leeuwarden.

jeff

Als de afmetingen tbv de staanvlakken groot genoeg zouden zijn moet er nog wel een draagkracht berekening worden gemaakt. De opgangen moeten worden nagezien of het de mensen aankan bij calamiteiten.  Dan moet alles worden gekeurd door politie brandweer en gemeente. Pas hierna als het allemaal aan de regels voldoet kan er een aanvraag bij de knvb worden ingediend.
het uitvak moet met 100 man worden vergroot dus weer een stuk van oost af.

SCC-J

Citaat van: papier op april 17, 2014, 11:10:07
Stoeltjes weg, zo nodig aanpassen van het beton waar je op staat zodat die de juist afstanden heeft.

Ik zit niet in de bouw maar dit lijkt me zo makkelijk en goedkoop niet!

losang09

Bij NAC kon het. Die tribunes zijn stijl als een klimwand en gebouwd als zittribunes voornamelijk. Maarja, het zal wel wat geld kosten om wat hekjes en dergelijke te plaatsen en als je over 3 jaar wellicht gaat slopen denk ik dat ze het nut er niet van in zien.
Meer mensen meeer kans op calamiteiten. Want de trappen op noord daar wil je niet vanaf vallen als je per ongeluk er vanaf wordt gepusht.
Nee dan zie ik liever Zuid staan worden, is veiliger denk ik , maar daar is weer betonrot etcera en veel zuidmensen zitten liever.