Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Eewal

Bijna net zo goed als Alfons Arts!  :devil

speculeter

Citaat van: Eewal op september 15, 2014, 17:53:22
Bijna net zo goed als Alfons Arts!  :devil
vooral in communicatie :_schater :_schater

el haj

Leuke column :) :


Het nuchtere genot van Henk de Jong


Henk de Jong. Als je de naam hardop uitspreekt, proef je de jaren zestig op je tong. De gelukzalige tijd dat kinderen nog niet werden vernoemd naar Hollywoodsterren, plaatsnamen of zelfstandige naamwoorden. Inmiddels hebben deze Henk de Jongs een belangrijke functie binnen het familiebedrijf in de bouw of in de agrarische sector. Ze handelen in mooie, tastbare producten. Henk de Jongs zijn wars van managers, slogans, consultants en ander modern geneuzel. Als werknemers over hen spreken gaat het over 'de baas' of 'de chef', maar op de werkvloer spreken ze Henk aan met Henk. Dat vindt Henk wel zo logisch. Hij heet immers Henk. Henks schaften in plaats van lunchen. De term vrijmibo kennen ze niet, al drinken ze elke vrijdag een paar pijpjes met de jongens. Succes wordt gemeten in het aantal jongens dat met plezier naar z'n werk komt

Zo zijn alle Henk de Jongs. Behalve Henk de Jong. Karaktertechnisch van hetzelfde snit, maar door een stomtoevalligheid voetbaltrainer bij Cambuur. Al sluit ik niet uit dat Henk daarnaast nog een bouwbedrijf in Drachten runt. Gisteren had Henk een prachtdag. Zijn jongens versloegen FC Groningen met oogstrelend voetbal. De combinatie van trots en een gulle nazomerzon hadden nog nooit een trainer zo mooi doen glimmen. Veel Nederlandse trainers propageren een aanvallende en attractieve speelstijl, omdat het publiek vermaken belangrijk is. Zelf genieten ze vaak een stuk minder. Hoe mooi er ook wordt gevoetbald, driftig noteren zij verbeterpunten in hun notitieboekjes.

Henk denkt niet voor de supporter, hij ís een supporter. De trainer leunde als een trotse voetbalvader achterover en genoot van het spelplezier dat zijn jongens uitstraalden. Het achteloze wandelen en de prachtige krul uit stand van Ogbeche. Rusnák, die heel Groningen tot wanhoop dreef met zijn techniek. De bikkelende Bakker. De reddingen van Nienhuis. De sterke invalbeurt van Van der Streek. Na de wedstrijd heeft Henk de jongens waarschijnlijk getrakteerd op friet en bier, want we moeten het wel normaal houden. Zelf zal Henk ook een paar pijpjes hebben gedronken. Je moet immers genieten wanneer het kan, denkt de realistische Henk. Waarschijnlijk verliest Cambuur op super snein van PSV, maar hoe dan ook zal Henk weer genieten van zijn jongens. En mochten de Leeuwarders per ongeluk de koppositie overnemen, dan drinkt hij een extra pijpje. Meer niet. Henk is namelijk niet alleen gezegend met levensvreugd, maar ook een dosis nuchterheid waar De Blauwe Knoop jaloers op kan zijn.

Bron: Voetblah

denistel

geweldig uithangbord voor de club en als trainer niet te onderschatten.verlengen voor de eerste paar jaar dacht ik zo

Ronnie tng

Citaat van: denistel op september 16, 2014, 07:26:30
geweldig uithangbord voor de club en als trainer niet te onderschatten.verlengen voor de eerste paar jaar dacht ik zo

5jaar minimaal!

fred

Dizze man verdiend nu al un stanbeeld !

Galdiano

6x verliezen op een rij, en het halve forum schreeuwt moord en brand.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

pvanbuijtene

Citaat van: Galdiano op september 16, 2014, 15:28:16
6x verliezen op een rij, en het halve forum schreeuwt moord en brand.

Terecht.

drg

Citaat van: Galdiano op september 16, 2014, 15:28:16
6x verliezen op een rij, en het halve forum schreeuwt moord en brand.

We hebben het wel over Henk hé...



Die verliest nooit 6 op een rij  _O_

wiekie1969

Citaat van: Galdiano op september 16, 2014, 15:28:16
6x verliezen op een rij, en het halve forum schreeuwt moord en brand.

Maar dat gaat met dit elftal never nooit gebeuren.

wiekie1969

Citaat van: denistel op september 16, 2014, 07:26:30
geweldig uithangbord voor de club en als trainer niet te onderschatten.verlengen voor de eerste paar jaar dacht ik zo


Zou een geweldige bondscoach zijn _O_ _O_ _O_

PePe

Arsène Wenger zegt vlak voor de Chamignonsleague wedstrijd Borussia Dortmund - Arsenal, dat hij trainer Jürgen Klopp van Borussia Dortmund één van de beste trainers van de wereld te vinden.
Nou dan heeft meneer Wenger zeker nog nooit van Henk de Jong gehoord!! :_schater

mulder

Citaat van: dit is mien club op september 15, 2014, 13:29:54
Als Henk verstandig is gaat hij hier nog lang zitten (soort rol als foppe in die tijd)
In die 11 jaar werd dkv sterker en sterker. Waarom? Omdat de visie het zelfde bleef en hij de tijd kreeg om de selectie helemaal naar zijn wensen in te vullen.

Als Henk zo lang de tijd krijgt en dit weet te perfectioneren dan gaan we hier hele leuke dingen mee maken. _O_

Hier ben ik het helemaal mee eens!

dizzhead


speculeter

Die visie is geweldig.
Maar niet alleen Henk.
Wat te denken van Sandor. ..Jan..Arne. ..Marcel...Gérard.
Er is nu een heel herkenbaar iets bij ons cluppie.
En daar zijn we heel trots op!