Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

HilversumOnTour

Schitterende kerel, contract voor het leven!!

|:)

michello

Hoofdtrainer of assistent, De Jong geniet bij Cambuur
Leeuwarden | Begin mei was hij een luid bejubelde kampioenenmaker. Iemand die op de schouders ging, die toegezongen werd door tien- tot vijftienduizend uitzinnige Cambuur-supporters tijdens de huldiging van de ploeg voor de behaalde titel in de eerste divisie. Interim-hoofdcoach Henk de Jong werd er, net als bij eerdere successen in bijvoorbeeld zijn tijd bij Harkemase Boys of Sneek, niet anders door. Drie maanden later is de Drachtster weer de assistent die hij voor de ontknoping in de titelrace was. Maar of het nu op het eerste of tweede plan is, hij geniet. En dus ook van het net begonnen avontuur in de eredivisie.

Gerard Bos
,,Dit is toch schitterend? Dit is waar de mensen op hebben gewacht. Eredivisie. Dit is wat we wilden met Cambuur. En nu moeten we stappen maken. Maar dat kan hoor. Dat kan echt", klinkt het met dat hem zo typerende enthousiasme.
Cambuur maakte afgelopen zondag met een gelijkspel (0-0) de langverwachte rentree in de eredivisie. Het punt tegen NAC Breda wordt ook enkele dagen later nog gekoesterd. Het is de eerste stap op weg naar meer als het aan De Jong en de nieuwe hoofdtrainer Dwight Lodeweges ligt. Natuurlijk, zo zeiden ze beiden na afloop, zijn er verbeterpunten. Maar het zelfbewustzijn is er bij de spelers, bij de staf en de hele club. Het zelfvertrouwen en de durf ook. De moed eveneens. En de hoop.
Maar bovenal is het genieten geblazen, is het plezier zichtbaar aanwezig binnen alle geledingen van de club. Bij De Jong, bij iedereen. Met elkaar het eredivisie-avontuur aan gaan en er een zo goed mogelijk seizoen van maken, is wat de Drachtster drie maanden geleden riep. En nu nog steeds, na de eerste wedstrijd. Die geslaagde vuurdoop.
Terug naar begin mei. Met De Jong als interim-hoofdtrainer na het wegsturen van Alfons Arts zette de Leeuwarder club in de slotfase van het afgelopen seizoen koers richting een een-tegen-een gevecht met FC Volendam om het kampioenschap. Een zegereeks, een spannend slotduel bij Excelsior, de succesvolle climax in de titelstrijd, de grote ontlading en een nog groter en dagenlang durend feest volgden.
Cambuur was kampioen, Leeuwarden werd gek en Fryslân kreeg voor het eerst sinds dertien jaar weer twee eredivisieclubs en Henk de Jong? Die kreeg nog net geen standbeeld. Maar het scheelde niet veel. Nog steeds geniet hij van de herinnering aan die massale feestvreugde. ,,Maar ik blijf er niet in hangen. Dat moet ook niet, want we willen vooruit. Het seizoen is begonnen, we kijken vooruit. Want we willen ons handhaven."
De Jong deed een stap terug voor dit seizoen, hoewel dat minder negatief is dan het klinkt. ,,Want ik vind het geen probleem om weer assistent te zijn. Het beviel goed hoor, als hoofdcoach. Maar we doen het met z'n allen. Ook nu Dwight Lodeweges trainer is. Zijn komst was al rond en dat was én is geen probleem. Ik werk uitstekend met hem samen, net als de hele technische staf. Hij is een vriendelijke en kundige man."
Heus, zo knipoogt De Jong, ze zijn het wel eens oneens. ,,Maar dat geeft niet. Het zou ook niet best zijn als er binnen een technische staf nooit een discussie was. Het zijn inhoudelijke discussies, want we willen samen allemaal maar een ding: beter worden. En in die eredivisie blijven als het kan. En dat kan echt met deze groep. Geloof mij nou maar."

Stiens

Blijft toch een prachtige vent die Henk  |:)

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.

KristCambuur

Wat is het toch een geweldige gast!
Cambuur till I die!

PeterTa

Su mutte toch nog maar even werk maken van dat standbeeld...  |:)

wiekie1969

Vent, trek dien bek open, die Lodeweges is een kloon van krentenmik :( :( :( :( :( :(

Bernardo

Citaat van: wiekie1969 op augustus 10, 2013, 03:16:23
Vent, trek dien bek open, die Lodeweges is een kloon van krentenmik :( :( :( :( :( :(

Ja joh. Arts had ook echt al 2x gewisseld in de rust. Vriendje van Henk de Jong, Barto, staat maar in de basis..

Delamere

Ik denk werkelijk dat Henk in het opstellen van Barto een hele grote hand heeft. Ik ben een groot fan van Henk, maar ik hoop en verwacht dat ook hij nu eens inziet dat dit zo echt niet langer kan op dit niveau.

Dokkumer

Citaat van: Bernardo op augustus 10, 2013, 10:17:29
Ja joh. Arts had ook echt al 2x gewisseld in de rust. Vriendje van Henk de Jong, Barto, staat maar in de basis..
Qua wisselbeleid niet, maar qua startopstelling heb ik hetzelfde gevoel als bij km :zucht

michello

Gaat echt wel veranderen zaterdag. Laat het blik frustratie nog maar even dicht. Henk kan bij mij al niet meer stuk. Alles wat we nu maken is mede mogelijk gemaakt door Henk.  _O_

Dokkumer

Als Barto zaterdag weer in de basis staat breng ik HH persoonlijk op de fiets terug naar Harkema en zet ik DL op het vliegtuug naar Canada :devil

Bernardo

Citaat van: Dokkumer op augustus 10, 2013, 10:35:53
Qua wisselbeleid niet, maar qua startopstelling heb ik hetzelfde gevoel als bij km :zucht

Toch heb ik het idee dat HdJ het hier gewoon mee eens is.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Dokkumer op augustus 10, 2013, 10:35:53
Qua wisselbeleid niet, maar qua startopstelling heb ik hetzelfde gevoel als bij km :zucht

Met als verschil Roda-uit in de Eredivisie (Lodeweges) of Telstar-thuis in de JL (A.A.)....
Klinkt toch wel logisch als je op een niveau hoger, tegen een betere tegenstander en in uitwedstrijd, wat verdedigender begint?
+ dat je dat na 2 wedstrijden volgens mij nog helemaal niet kunt zeggen.

2 wedstrijden gehad om te kijken hoe het gaat, dus ze weten nu wel dat Dijkstra en Barto op de bank horen :koffie

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Andre-Lwd

We doen niet aan liefdadigheid Henk, we spelen eredivisie, gewoon de beste 11 opstellen, en daar zitten Dijkstra en Barto niet bij, hoe jammer dat voor jouw ook is.