Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

scclwd

Citaat van: picoberghuis op november 10, 2015, 18:20:40
Op de korte termijn moest er iets gebeuren om tijdig binnen de lijnen iets te veranderen, even de bom laten barsten is dan een optie als je geen rooie rot cent te besteden is en de selectie er kwalitatief kwantitatief zo aan toe is als nu.

Van der Vegt eruit is iets wat (op de korte termijn) binnen de lijnen niets uithaalt. Met na Ajax de cruciale fase voor de boeg, waarin het buigen of barsten is voor de rest van het seizoen.

Voor de mens Sandor is het een vervelende keuze, maar we spelen wel ere-divisie en degradatie dit seizoen kon weleens de meest verstrekkende gevolgen denkbaar hebben voor de toekomst van de club.

Henk en Sandor denken met 1 brein en spreken met 1 mond, een beetje weerstand en onderling sparren is daardoor minder aanwezig als nu misschien wenselijk is. Hoe vervelend ook voor Sandor (persoonlijk) is dit wel een zet die iets teweeg brengt en daarmee veranderd.

De nieuwe man kan Henk middels sparren misschien tot andere inzichten brengen, en misschien komt er ook wat meer vuur in de selectie als ze boos zijn en zich achter Sandor scharen.

Henk de Jong (motivator, positiviteit en denkende doener), assistent Jan Bruin (rustige factor) en Arne Slot (tacticus) staan d'r straks. Daarnaast mag wel een karakter, een sterke persoonlijkheid die niet op zijn mondje gevallen is en vuur over kan brengen. Dat zou zelfs een trainer uit het amateurvoetbal kunnen zijn, Douwe Zondervan, Johan Grootte of Andre Onclin als voorbeelden.

Zuur is het, positief in de media ook niet. Maar niets doen veranderd ook niets. Laten we nu gewoon de rust bewaren en kijken hoe dit uitpakt. Vorm daarna pas je definitieve mening over deze keuze.

Ik vermoed dat jij een insider bent, misschien wel iemand uit het bestuur.

scclwd

Citaat van: picoberghuis op november 10, 2015, 18:24:26
Wederom een zeer doordachte en gemotiveerde reactie.

Gaat het op dit forum om kwalitatief inhoudelijke reacties? Of kwantitatieve reacties zoals de jouwe?

Hoor en wederhoor is in dit soort situaties cruciaal, en jij loopt direct achter 1 kant aan. Dat is vaak heel gevaarlijk.

Ik kies geen partij, ik ben relativerend bezig. In het belang van de club zullen we dit allemaal moeten doen en op deze wijze rust in de tent houden. Stemmingmaken is zo makkelijk.....

Dit forum is zeer zeker ook bedoeld voor kwantitatieve reacties. Zoals na een niet te begrijpen actie van het bestuur en de daaruit voortvloeiende emoties.


SCC

Citaat van: picoberghuis op november 10, 2015, 18:20:40
Op de korte termijn moest er iets gebeuren om tijdig binnen de lijnen iets te veranderen, even de bom laten barsten is dan een optie als je geen rooie rot cent te besteden is en de selectie er kwalitatief kwantitatief zo aan toe is als nu.

Van der Vegt eruit is iets wat (op de korte termijn) binnen de lijnen niets uithaalt. Met na Ajax de cruciale fase voor de boeg, waarin het buigen of barsten is voor de rest van het seizoen.

Voor de mens Sandor is het een vervelende keuze, maar we spelen wel ere-divisie en degradatie dit seizoen kon weleens de meest verstrekkende gevolgen denkbaar hebben voor de toekomst van de club.

Henk en Sandor denken met 1 brein en spreken met 1 mond, een beetje weerstand en onderling sparren is daardoor minder aanwezig als nu misschien wenselijk is. Hoe vervelend ook voor Sandor (persoonlijk) is dit wel een zet die iets teweeg brengt en daarmee veranderd.

De nieuwe man kan Henk middels sparren misschien tot andere inzichten brengen, en misschien komt er ook wat meer vuur in de selectie als ze boos zijn en zich achter Sandor scharen.

Henk de Jong (motivator, positiviteit en denkende doener), assistent Jan Bruin (rustige factor) en Arne Slot (tacticus) staan d'r straks. Daarnaast mag wel een karakter, een sterke persoonlijkheid die niet op zijn mondje gevallen is en vuur over kan brengen. Dat zou zelfs een trainer uit het amateurvoetbal kunnen zijn, Douwe Zondervan, Johan Grootte of Andre Onclin als voorbeelden.

Zuur is het, positief in de media ook niet. Maar niets doen veranderd ook niets. Laten we nu gewoon de rust bewaren en kijken hoe dit uitpakt. Vorm daarna pas je definitieve mening over deze keuze.

Goed verhaal, al vind ik Zondervan en Grootte beide onbekwame trainers. Die heb ik beide nog nooit op een tactische meesterzet kunnen betrappen en minstens volg ik ze van nabij al 10 jaar.

carlo de leeuw

Lijkt mij voor de hand liggen dat dit soort ingrepen goed doordacht worden gedaan.
Men was blijkbaar niet tevreden over de technische staf en waarschijnlijk zijn er ook wel kenners geraadpleegd vwb het vertoonde spel en de toegepaste tactiek t.o.v.de beschikbare spelers.
Er zullen ongetwijfeld ook mensen binnen de club, zoals bijv. enkele ervaren spelers, zijn gehoord.
Dit zal ongetwijfeld tot veranderingen binnen de lijnen leiden!
Ben benieuwd wat deze ingreep oplevert.

Shar

Citaat van: carlo de leeuw op november 10, 2015, 18:44:56
Lijkt mij voor de hand liggen dat dit soort ingrepen goed doordacht worden gedaan.
Men was blijkbaar niet tevreden over de technische staf en waarschijnlijk zijn er ook wel kenners geraadpleegd vwb het vertoonde spel en de toegepaste tactiek t.o.v.de beschikbare spelers.
Er zullen ongetwijfeld ook mensen binnen de club, zoals bijv. enkele ervaren spelers, zijn gehoord.
Dit zal ongetwijfeld tot veranderingen binnen de lijnen leiden!
Ben benieuwd wat deze ingreep oplevert.
Doordacht misschien wel maar niet goed doordacht gok ik zo ( dit klinkt zo misschien wat sarcastisch maar is niet de bedoeling). Voor zover ik kan opmaken wist Henk van niets. Samenstelling van de ts lijkt me toch op de eerste plaats zijn pakkie aan. Als je hem dan passeert hierin loop je een risico dat hij opstapt (zat leidinggevenden die opstappen als ze op deze manier gepasseerd worden). Tenzij dit de bedoeling van de leiding was, kan ik niet anders concluderen dan dit zekers niet goed doordacht is.

Robinho

als je HdeJ goed beluistert is er intern zeker wel gesproken over dit onderwerp! Er moet natuurlijk wel iets gebeuren
Slot komt terug nu S weg is, waarom moest Slot ook alweer het veld ruimen?? juist,,

thankyou

Er zijn al veel dingen gezegd maar wat ik nog kwijt wil is, als je 17 wedstrijden op rij niet hebt gewonnen moest er iets veranderen. Hoe dit gaat uitpakken .. we gaan het zien.
Cambuur, Beer & Loyal Mates

vialli

Het is heel simpel, Henk en Sander denken hetzelfde over de te voeren tactiek en dat gaat soms ten koste van het resultaat omdat daarin het gevaar zit dat het teveel een kwestie wordt van ouwe jongens krentenbrood. Verder heb ik het vermoeden dat bij een eventueel verschil van mening Sander ten opzichte van Henk zijn zin krijgt en Henk daar dan maar in meegaat omdat Sander bij Cambuur toch een clubicoon is waar Henk het nooit van kan winnen gezien de reacties op deze side. Cambuur moet nu zo gauw mogelijk met nieuwe mensen komen en de rust bewaren. Het gaat om een assistent die binnen de club een andere functie krijgt en NIET IS ONTSLAGEN.

carlo de leeuw

het hoeft ook niet zo te zijn dat Sandor een slechte assistent is of er geen verstand van heeft, maar de best wel redelijk onervaren eredivisie coach de jong met idem dito assistent v/d Heide, is misschien wel net niet een juiste combinatie in deze moeilijke tijden.
Deze niet dure ingreep( en geen ontslag) kan misschien iets teweegbrengen.
De tijd zal leren wat.

semper fi

Allemaal gelul!word tijd dat de supporters direct ingrijpen en niet de club naar de kloten laten gaan door een paar meneertjes.of gaan we net zolang wachten zoals in dkv.als henk ook nog op een zijspoor of jan bruin lever ik persoonlijk mijn seizoenkaart bij de heren.gedaan Sandor vd heide moet per direct terug als assistent en henk de Jong opvolgen volgend jaar. Maarja de contract besprekingen gaan bijna beginnen.en ik weet nu al wat t antwoord is van henk en Sandor bedankt bestuur !idioten .en vele sponsoren vertrekken weer wat een kloten ooit. Pffffff. Schijtziek van.

Tanjajeah

Ik vind het echt een waardeloze beslissing van Ype en de zijnen. Waarom Sandor, een club icoon notabene, dit aandoen? Er zijn aanwijsbare redenen voor het feit dat Cambuur zo slecht presteert, een leek kan zien dat we kwaliteit tekort komen. Tel daarbij op nog eens de arbitrale dwalingen, het zware programma en de vele blessures en de lage stand op de ranglijst is verklaard. Daar dan de assistent voor verantwoordelijk stellen is zo kortzichtig en dom. Je beschadigt Sandor, creeert een hoop onrust en moet nu maar afwachten of Henk onder dit bestuur wel wil bijtekenen. In het interview op Omrop Fryslan kun je immers horen dat Henk flink aangeslagen klinkt. Nee, deze beslissing zorgt alleen maar voor verliezers. Zo zonde dit, na al die jaren van rust binnen de club. Had Arne Slot gewoon bij het eerste betrokken, dan was het klaar geweest.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Tanjajeah op november 10, 2015, 20:06:56
Ik vind het echt een waardeloze beslissing van Ype en de zijnen. Waarom Sandor, een club icoon notabene, dit aandoen? Er zijn aanwijsbare redenen voor het feit dat Cambuur zo slecht presteert, een leek kan zien dat we kwaliteit tekort komen. Tel daarbij op nog eens de arbitrale dwalingen, het zware programma en de vele blessures en de lage stand op de ranglijst is verklaard. Daar dan de assistent voor verantwoordelijk stellen is zo kortzichtig en dom. Je beschadigt Sandor, creeert een hoop onrust en moet nu maar afwachten of Henk onder dit bestuur wel wil bijtekenen. In het interview op Omrop Fryslan kun je immers horen dat Henk flink aangeslagen klinkt. Nee, deze beslissing zorgt alleen maar voor verliezers. Zo zonde dit, na al die jaren van rust binnen de club. Had Arne Slot gewoon bij het eerste betrokken, dan was het klaar geweest.

Volledig mee eens, had het niet beter kunnen schrijven. _O_

zeewolde

Of het een goede,zet is moet de toekomst uitwijzen. Communicatief lijkt het wel zeer slecht gedaan richting henk en sandor.

MAAR

Als ik nu lees dat er twee nieuwe moeten komen (slot + nog 1?) Lijkt me dat ze beter kunnen investeren in de spelersgroep, want daar ligt het echte probleem.


En wie is/ zijn verantwoordelijk voor de samenstelling van deze selectie? De sukkels die nu met deze noodgreep komen

Harry L.

#2773
Gezien de resultaten kan ik begrijpen dat men een andere koers wil gaan varen. Of dit de juiste beslissing is weten we pas ergens eind april. Ik heb de interviews op omrop fryslan beluisterd en denk dat er meer speelt. Wij weten helaas niet wat er allemaal nog meer besproken is/wordt.

Het kan ook zijn dat Henk al aangegeven heeft dat dit zijn laatste seizoen is bij ons. Ik zou in dit geval als bestuur ook gekozen hebben om de assistent die dezelfde visie heeft een andere functie aan te bieden (goedkoper dan het ontslaan van Henk)  Zoals het nu lijkt wordt Slot een van de twee. Ben heel benieuwd naar de tweede man, zou maar zo kunnen dat dit onze nieuwe hoofdtrainer vanaf het nieuwe seizoen is.

We zullen het zien.

Veel wijsheid gewenst Sander. Maar laat je niet leiden door emoties, dat levert vaak verkeerde keuzes op waar je later spijt van krijgt! |:)

sunderland

makkelijk dit .De verantwoordelijke [vd vegt ] gaat lekker door met prutsen