Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Tuurlijk moet De Jong blijven. Alleen jammer dat zelfkritiek ontbreekt die slechte pot van zondag.

megusta

#2611
Henk is een beste vent en prima trainer, maar in zijn handelen is hij af en toe blind voor hem zelf.
Vd Streek in de spits, werkte totaal niet, dan zegt Henk ; als de spelers niet hun niveau halen maakt het niet uit in wat voor opstelling je speelt, dat getuigd wat dat punt betreft van weinig zelfreflectie.
Ook met Schokker, die bleef maar warm lopen bij zijn laatste wedstrijd, geeft die de draai eraan, misschien is dit wel een veel mooier afscheid want hier praten ze over 10 jaar nog over.

Ik geloof wel dat hij het goed bedoeld, maar ik nam wat een andere realiteit waar.

En in die zelfde flow en soms kortzichtigheid dacht hij goed te handelen door Foppe nog even een handje te geven, voor de wedstrijd , als alles op scherp staat, moet je niet zo symphatiek naar de rivaal gaan, het leek half onderdanig wat die deed, en ik geloof het wel dat Henk het goed bedoeld, maar ik vindt dat je daar een slecht signaal naar de selectie af geeft, na de wedstrijd vindt ik het allemaal prima, maar voor de wedstrijd niet.
Het is niet Henk en Foppe, het is Hxxx tegen Cambuur, in die zetting was het niet een meesterzet.

Henk is gigantisch goed, als mens, als trainer, maar toen hij net bij ons was en ik hem hoorde praten, hoorde ik hoe hij al 10 zetten vooruit dacht, de supporters wat temperen, van jongens kop erbij,  denk na, voor er wat was hield hij er al rekening mee.  Die Henk de Jong hoor ik bijna niet meer, hij stelt ook verdedigers op en geeft ze vertrouwen, waarvan ik denk dat je t daarmee nooit gaat redden.

Ik heb het idee ook dat Henk zijn sterke punt, persoonlijk zijn en een groep een echt team maken, dat het minder lukt.
Niet alleen om het resultaat, maar ook omdat er een paar in de selectie niet daar in mee(kunnen) gaan in die filosofie, en dan werkt zijn concept minder.
Ik denk dat hij het momenteel zelf ook even minder weet, hij heeft nog zijn kwaliteiten, maar hij moet de setting zo maken dat ze beter tot hun recht komen.

Ik ben zelf ooit doorgegaan met personeel waarvan velen zeiden, dat kan zo niet, t zit er niet in, maar ik wou niets opgeven en wou door met iedereen.
Maar op een gegeven moment trek je aan un dood peard.

Dit is natuurlijk mijn objectieve waarneming door een gekleurde bril, maar er zal iets moeten veranderen en snel, en als je zoveel tegen goals krijgt, heeft dat denk ik wel iets te maken met de kwaliteiten van je verdediging, die moet op de schop, een paar weg en een paar erbij, er is geen chemie,

Peersman doet verwijten naar meddespelers als er iets niet goed gaat, Zeinstra stond op goal voor zn eerste of 1e wedstrijd en maakte een fout(je) en daarna gaf Peersman hem een salvo commentaar, lijkt me niet bevordelijk voor de keeper die eindelijk zijn kans krijgt en nog met zelfvertrouwen moet groeien.
Het zij kleine dingen, maar zeer bepalend voor de teamgeest.

Ik mis het team van vorig jaar, dat er een eenheid stond en dat komt mijn inziens door maar heel weinig spelers, niets ten nadele van die speler(s) die doen zeker hun best, maar het maakt dat Henk zijn filosofie voor 85% wordt uitgevoerd, en dan werkt het niet.

Misschien moeten we een paar keer winnen en een paar keer de 0 houden, dat alles beter wordt, maar ik zie dat niet zo gebeuren/
Henk Jonge, lijm en plak alles weer bij elkaar en maak er weer een geheel van, ook met Slot dat is jouw kwaliteit, maar dan moet je weer even voorbij dat zelf aangelegde plaatje voor de kop zien, er zijn geen problemen, er zijn oplossingen.  Forza!!

Tanjajeah

Dood paard? Geen chemie? Gewoon helder naar de feiten kijken.

De selectie heeft al minder kwaliteit dan die van vorig jaar en dan zijn er óók nog eens een dramatisch aantal blessures.
Tel daarbij op de zware seizoensstart qua tegenstanders, de scheidsrechterlijke dwalingen die ons punten hebben gekost, de pech van de vele strafschoppen... wat heeft dat met chemie te maken? Er zijn meer dan genoeg aanwijsbare redenen waarom het niet lukt.
Welke trainer die Cambuur zou kunnen betalen zou er méér uit halen dan Henk nu doet? Ik geloof daar echt totaal niet in.

Bankzitter

Henk is top, maar draaft soms door in zijn enthousiasme en idealisme.
Hij zou nog beter functioneren als hij af en toe ook het advies van een nuchtere trainer als Slot serious mee zou nemen.

denistel

de hele ts met henk voorop moeten nu laten zien dat het in mindere tijden ook om kunnen zetten.
de 1e 2 jaar hebben ze er zelf voor gezorgd at alles soepel ging en dan komen de punten van zelf.
nu heb je het 11 wedstrijden allemaal niet mee gehad en juist nu moet je daar door heen breken.

wat ik hier boven lees over verdedigers opstellen die het niet aan kunnen,,ja we hebben niet
meer verdedigers dus wie moet je dan opstellen?
creativiteit op het middenveld mis ik wel op dit moment de ts kiest meer voor teamspelers zoals
ze dat noemen maar bakker en overgoor zullen dan toch meer moeten laten zien en vd streek
moet meer achter barto komen.verder zou ik houtkoop er gewoon in zetten.
denk zo wie zo dat dit het laatste seizoen is voor henk en dat ie naar een leuke andere club gaat
en dat zou em gegund zijn. wie we hier dan moeten halen?? heel lastig denk ik.

Vlampiep

We zullen ons moeten realiseren, dat het Cambuur ontbreekt aan financiële middelen om een middelmatig eredivisie waardig elftal neer te zetten.
Dus alle credits naar de TS die nu het allemaal tegenzit alle creativiteit inzetten om wekelijks een elftal samen te stellen om minimaal een punt te kunnen pakken.
Jammer dat er toch nogal wat succes supporters steeds roepen dat er niets meer deugd van de TS. Deze zou ik aanraden dertig km verderop hun geluk te gaan zoeken, want daar barst het van de succes fans.
We hebben een Kringloop elftal en als we dit jaar overleven, waar ik niet aan twijfel, hebben wij een grotere prestatie verricht dan bijvoorbeeld PSV in het behalen van het landskampioenschap.

denistel

niks deugd van de ts hoorst mij niet zeggen maar vorige week was toch wel een dieptepunt hoor

tegen die adders en dan zo voor de dag komen dat is onbegrijpelijk en de opstelling was daar
mede debet aan toch.

Vlampiep

Hest wel geliek dat de opstelling tegen die boeren een volledige miskleun was, maar dat mutte oek mar inkalkulere.

vialli

#2618
Alle respect voor Rusnac en Reijnen maar ik hoop dat ze vanmiddag een draak van een wedstried speule en dat wij eindeluk de punten us tuushouwe, maar volgens de beste Cambuurtraditie salle we ze wel weer op ut zadel helpe.

Harry L.

Citaat van: Vlampiep op november 08, 2015, 11:43:31
We zullen ons moeten realiseren, dat het Cambuur ontbreekt aan financiële middelen om een middelmatig eredivisie waardig elftal neer te zetten.
Dus alle credits naar de TS die nu het allemaal tegenzit alle creativiteit inzetten om wekelijks een elftal samen te stellen om minimaal een punt te kunnen pakken.
Jammer dat er toch nogal wat succes supporters steeds roepen dat er niets meer deugd van de TS. Deze zou ik aanraden dertig km verderop hun geluk te gaan zoeken, want daar barst het van de succes fans.
We hebben een Kringloop elftal en als we dit jaar overleven, waar ik niet aan twijfel, hebben wij een grotere prestatie verricht dan bijvoorbeeld PSV in het behalen van het landskampioenschap.

Leg eens uit wat dat met succes supporters te maken heeft.

Vlampiep

Succes supporters zien alleen de glorie, maar dat zijn spaarzame momenten en in mindere tijden zal ook het volledige vertrouwen moet en worden uitgesproken.
Cambuur moet het doen met minimale middelen en vaak matige of gemankeerde spelers, dus zal de teleurstelling in prestaties daar ook navenant aan zijn. Een echte Cambuur supporter weer dat en accepteerde dat, maar zal zijn teleurstelling best eens ventileren, want anders bist geen liwwader.

Johan058...

Citaat van: Vlampiep op november 08, 2015, 13:04:07
Succes supporters zien alleen de glorie, maar dat zijn spaarzame momenten en in mindere tijden zal ook het volledige vertrouwen moet en worden uitgesproken.
Cambuur moet het doen met minimale middelen en vaak matige of gemankeerde spelers, dus zal de teleurstelling in prestaties daar ook navenant aan zijn. Een echte Cambuur supporter weer dat en accepteerde dat, maar zal zijn teleurstelling best eens ventileren, want anders bist geen liwwader.
:X

Collingwood

Vorige week veel kritiek op Henk omdat hij Streek in de spits zetten (vond het ook een slechte zet), maar verdient vandaag de credits voor het op links posteren van Byrne. Pakte in de eerste helft zeer goed uit.
Kalmte alleen kan u redden.

sunderland

Beste moment is natuurlijk het wisselen van Anderson .Vd Streek deed het overigens geweldig op de back

DayDreamer

Ik blijf me verbazen over zijn uitspraken. :zucht