Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Delfzijl/Cambuur

Dat is ook voetbal... Op papier is alles wel te bekijken, maar hoe verloopt de wedstrijd, geeft de scheids wel of niet die strafschop, is er een voetballer die de wedstrijd van zn leven speelt,
een keeper die blundert, een volledig verkeerde tactiek van een team. Niet alles is te voorspellen.
Zou wel makkelijk scoren zijn in de toto trouwens 8P

Dokkumer

Citaat van: hobbes op augustus 31, 2015, 16:38:21
Als Heracles Tannane net zo scherp was als bij ons had Twente ook dik aan de broek gekregen.

Zo klopt het iets meer ;)

De Gast

Citaat van: moodygrunn op augustus 31, 2015, 14:49:22
Het type voetbal wat we onder HdJ zien, is uniek in Nederland. Wat mij betreft kan daar geen geld tegenop.
Bij balbezit voor de centrumverdedigers zakken de backs uit. In tegenstelling tot wat de rest van de wereld doet, waar de backs juist opschuiven.
Centrumverdedigers schuiven hier in, elders moeten ze uitzakken (waardoor de passlijn naar de keeper niet meer mogelijk is)
Wij spelen met een diepgaande '10' om ruimte te creëren voor de '7' en '11'.
We zetten geen druk op de verdediging van de tegenstander door de '10' op hun centrum te zetten, maar kantelen de voorwaartsen. Dit heeft ons naast complimenten ook goed voetbal en 2x een 12e plaats opgeleverd.

Laten we HdJ gewoon even de tijd gunnen om er wat van te maken. Vorig seizoen stonden we na 5 wedstrijden ook hoog op de ranglijst. Dat is daarna ook bijgetrokken door een moeilijke serie. Nu hetzelfde verhaal maar dan omgekeerd.

Welke moeilijke serie  :? we hebben de hele eerste seizoenshelft goed gepresteerd.

Voor de rest respect voor je analyse. Unieke speelwijze gaat me wat te ver maar goed.. Overigens zie je misschien wel over het hoofd dat het spel in 2015 inmiddels niks meer oplevert.. ook geen complimenten meer.


Harry L.

Citaat van: moodygrunn op augustus 31, 2015, 14:49:22
Het type voetbal wat we onder HdJ zien, is uniek in Nederland. Wat mij betreft kan daar geen geld tegenop.
Bij balbezit voor de centrumverdedigers zakken de backs uit. In tegenstelling tot wat de rest van de wereld doet, waar de backs juist opschuiven.
Centrumverdedigers schuiven hier in, elders moeten ze uitzakken (waardoor de passlijn naar de keeper niet meer mogelijk is)
Wij spelen met een diepgaande '10' om ruimte te creëren voor de '7' en '11'.
We zetten geen druk op de verdediging van de tegenstander door de '10' op hun centrum te zetten, maar kantelen de voorwaartsen. Dit heeft ons naast complimenten ook goed voetbal en 2x een 12e plaats opgeleverd.

Wij hebben ver boven onze kunnen gepresteerd. Dat we vorig seizoen een betere start hadden dan dit seizoen heeft te maken met de voorbereiding. Die is dit seizoen verstoord door blessures en transfers. Het is m.i. niet reëel om te eisen dat we meer dan 3 punten hadden moeten halen uit de afgelopen wedstrijden.

Laten we HdJ gewoon even de tijd gunnen om er wat van te maken. Vorig seizoen stonden we na 5 wedstrijden ook hoog op de ranglijst. Dat is daarna ook bijgetrokken door een moeilijke serie. Nu hetzelfde verhaal maar dan omgekeerd.

Enneh, 5 ton voor HdJ?  :0= veel te weinig. Zo'n trainer en speelwijze krijgen we niet snel weer. Geniet ervan zolang het nog kan.

Op papier is dit de bedoeling. Het is alleen erg jammer dat het niet (meer) werkt. De opbouw is te traag en zal veel sneller moeten. De tien speelt niet diep genoeg en heeft de grootste moeite om een bal te controleren. (Steekt nooit een vleugelspeler weg), waardoor de spits moet uitzakken om in ieder geval nog eens een bal te krijgen. Van de vleugels komt weinig tot niets. Ik vind het niet zo vreemd dat B. zo gefrustreerd rondloopt, hij moet eventuele kansen wel zelf creeeren. Ik zou B. Op de flank zetten, Berisha in de punt en Jack (mits fit ) op tien en dan maar hopen dat hij er wel kort achter komt en het spel op de juiste manier verdeelt.

mario

Citaat van: De Gast op augustus 31, 2015, 20:29:33
Welke moeilijke serie  :? we hebben de hele eerste seizoenshelft goed gepresteerd.

Voor de rest respect voor je analyse. Unieke speelwijze gaat me wat te ver maar goed.. Overigens zie je misschien wel over het hoofd dat het spel in 2015 inmiddels niks meer oplevert.. ook geen complimenten meer.

Niet helemaal mee waar. Zelfs Studio voetbal na afgelopen weekend nog vol lof over Cambuur..... En zelf de LC was niet negatief, en dat zegt wat!

PePe

Citaat van: Harry L. op augustus 31, 2015, 21:33:54
Op papier is dit de bedoeling. Het is alleen erg jammer dat het niet (meer) werkt. De opbouw is te traag en zal veel sneller moeten. De tien speelt niet diep genoeg en heeft de grootste moeite om een bal te controleren. (Steekt nooit een vleugelspeler weg), waardoor de spits moet uitzakken om in ieder geval nog eens een bal te krijgen. Van de vleugels komt weinig tot niets. Ik vind het niet zo vreemd dat B. zo gefrustreerd rondloopt, hij moet eventuele kansen wel zelf creeeren. Ik zou B. Op de flank zetten, Berisha in de punt en Jack (mits fit ) op tien en dan maar hopen dat hij er wel kort achter komt en het spel op de juiste manier verdeelt.

Idd, de opbouw is traag. Met meer snelheid kun je de tegenstander verrassen.
(creëer je meer mogelijkheden)

CJ058

Barto eerste spits? Ogbeche naar de bank? De verdediging wekelijks omgooien.. Henk; wat zijn we aan het doen....?

Iedere supporter die roept dat Ogbeche dramatisch speelt, mag wel eens kijken naar de figuren die hij om zich heen heeft. Bijna iedere vuurpijl van achteruit verlegd hij naar de buitens. Dat deze de bal vervolgens niet normaal voor de pot krijgen, wordt B daar nu het slachtoffer van....? Ongelofelijk.

Henk, paniek  is 1, waardeloze wissels (zoals wel vaker is gebleken) is 2..

John Hiatt

Probleem is niet de spits, maar de buitens. Erg makkelijk om Ogbeche te slachtofferen. Ook Barto zal geen fatsoenlijke bal krijgen en wint geen enkel kopduel.

CJ058

Narsingh is heilig bij Henk de Jong, geen flauw idee waarom, fungeert eerder als een halve back, zo vaak kapt die jongen terug. Gelukkig even interlandvoetbal, en dat mag wat zeggen....

Collingwood

Ik erger me een beetje aan iedereen die honderd procent overtuigd is van zijn eigen gelijk.

Volgens de ene groep maakt Henk zichzelf belachelijk als hij Ogbeche laat staan. Volgens een andere groep maakt hij zichzelf belachelijk als hij Barto erin zet. Volgens de ene groep is Narsingh onze beste aanvaller, volgens de andere is hij na Barto en Bakker Henk zijn nieuwe vriendje. Kortom, Henk kan het dus nooit goed doen.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening (ik ook). Maar misschien kunnen we dat iets minder stellig verkondigen? Blijkbaar valt er voor iedere keuze (Barto of Ogbeche, Narsingh of geen Narsingh) wel wat te zeggen. En het belangrijkste lijkt me nog wel hoe de keuzes uit gaan pakken.
Kalmte alleen kan u redden.

CJ058

Citaat van: Collingwood op september 04, 2015, 11:40:46
Ik erger me een beetje aan iedereen die honderd procent overtuigd is van zijn eigen gelijk.

Volgens de ene groep maakt Henk zichzelf belachelijk als hij Ogbeche laat staan. Volgens een andere groep maakt hij zichzelf belachelijk als hij Barto erin zet. Volgens de ene groep is Narsingh onze beste aanvaller, volgens de andere is hij na Barto en Bakker Henk zijn nieuwe vriendje. Kortom, Henk kan het dus nooit goed doen.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening (ik ook). Maar misschien kunnen we dat iets minder stellig verkondigen? Blijkbaar valt er voor iedere keuze (Barto of Ogbeche, Narsingh of geen Narsingh) wel wat te zeggen. En het belangrijkste lijkt me nog wel hoe de keuzes uit gaan pakken.
Wat is jouw mening dan? :) Ik begrijp gewoon niet dat je je spits slachtoffert, terwijl iedereen kan zien dat de spits (Ogbeche of Barto, ieder z'n voorkeur) geen enkele fatsoenlijke bal krijgt tijdens een wedstrijd. Slachtoffer dan een Narsingh/Rosheuvel ipv je spits.

Collingwood

#2261
Ik vind Ogbeche de laatste tijd niet sterk spelen, maar ben wel fan van hem. Ik zou dus met beide opties (Barto of Ogbeche erin) wel kunnen leven. Ogbeche kan veel beter dan hij laat zien. Aan de andere kant is het al vrij lang geleden dat hij dat heeft gedaan, dus als je Barto nu geen kans geeft, wanneer dan wel?

En Ogbeche zijn slechte spel is echt niet geheel (wel gedeeltelijk) te wijten aan de buitenspelers. Dat aannames ver van zijn voet springen en hij geen simpele één-twee kan opzetten met Van de Streek ligt natuurlijk niet aan de buitenspelers.

Het klopt wel dat ook de buitens (Rosheuvel, Narsingh en Houtkoop) niet in vorm zijn. Maar volgens mij ligt dat probleem vooral op het middenveld. Daar is nu amper creativiteit met Bakker en Van de Streek. Er wordt zelden of nooit een buitenspeler weggestoken. Ik verwacht daar wel verbetering in als Byrne en/of Masek erin komt.
Kalmte alleen kan u redden.

Gasgeve

Citaat van: Collingwood op september 04, 2015, 12:10:05
Ik vind Ogbeche de laatste tijd niet sterk spelen, maar ben wel fan van hem. Ik zou dus met beide opties (Barto of Ogbeche erin) wel kunnen leven. Ogbeche kan veel beter dan hij laat zien. Aan de andere kant is het al vrij lang geleden dat hij dat heeft gedaan, dus als je Barto nu geen kans geeft, wanneer dan wel?

En Ogbeche zijn slechte spel is echt niet geheel (wel gedeeltelijk) te wijten aan de buitenspelers. Dat aannames ver van zijn voet springen en hij geen simpele één-twee kan opzetten met Van de Streek ligt natuurlijk niet aan de buitenspelers.

Het klopt wel dat ook de buitens (Rosheuvel, Narsingh en Houtkoop) niet in vorm zijn. Maar volgens mij ligt dat probleem vooral op het middenveld. Daar is nu amper creativiteit met Bakker en Van de Streek. Er wordt zelden of nooit een buitenspeler weggestoken. Ik verwacht daar wel verbetering in als Byrne en/of Masek erin komt.
Volledig mee eens. Al hoop ik wel dat Masek het kan doen met zijn geringe fysieke kwaliteiten.

De Gast

Alle buitenspelers niet in vorm.. dat klopt natuurlijk niet he.. dan zal er elders iets niet goed gaan

Collingwood

Citaat van: De Gast op september 04, 2015, 15:22:20
Alle buitenspelers niet in vorm.. dat klopt natuurlijk niet he.. dan zal er elders iets niet goed gaan

Volgens mij is het hele team niet echt in grootse vorm. Ook de buitenspelers niet. Dat heeft uiteraard met elkaar te maken (zoals ik hiervoor ook al zei).
Kalmte alleen kan u redden.