Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Kunstgras

Citaat van: pvanbuijtene op juli 01, 2015, 13:50:16
het stug blijven doorpraten in het fries als je geen fries terugpraat, is zo verschrikkelijk.. vaak genoeg gesprekt afgekapt om die reden.

En wat mij betreft valt het stug in het Fries antwoord blijven geven in interviews in precies dezelfde categorie.

Cor

Citaat van: Kunstgras op juli 01, 2015, 13:54:53
En wat mij betreft valt het stug in het Fries antwoord blijven geven in interviews in precies dezelfde categorie.

Misschien was het interview wel in het Fries en is er een vertaalslag gemaakt?? Hé?? Kan dat ook??

Cor

Citaat van: pvanbuijtene op juli 01, 2015, 13:50:16
grappig. heeft dus veel te maken met wie je allemaal kent dus ;).

wat dimc zijn.. het stug blijven doorpraten in het fries als je geen fries terugpraat, is zo verschrikkelijk.. vaak genoeg gesprekt afgekapt om die reden.

En volgens mij nog vaker Friezen meegemaakt die overgingen op abn. Hoe doe je dat met de gemiddelde Duitser die iets vraagt. Ik ben eigenlijk keer voor Esperanto

pvanbuijtene

Citaat van: Cor op juli 01, 2015, 16:50:42
En volgens mij nog vaker Friezen meegemaakt die overgingen op abn. Hoe doe je dat met de gemiddelde Duitser die iets vraagt. Ik ben eigenlijk keer voor Esperanto

zeker, 1 van mn beste vrienden is diepfries ;), en dkver, weer beetje jammer natrlk, maar is ook sneu voor hem... Een duutser? toerist of woont hier vast? das wel een verschil... de friezen hier hebben geleerd om nederlands te praten, dus die beheersen dat ook gewoon.

toch zinloze discussie , niemand gaat elkaar gelijk geven of begrip tonen.

Kunstgras

Citaat van: Cor op juli 01, 2015, 16:47:47
Misschien was het interview wel in het Fries en is er een vertaalslag gemaakt?? Hé?? Kan dat ook??

Dat verandert er niks aan. Daarnaast heb ik het niet alleen over dit interview.

Cor

Citaat van: Kunstgras op juli 01, 2015, 17:20:28
Dat verandert er niks aan. Daarnaast heb ik het niet alleen over dit interview.

Dan de Jong maar optiefe en Koolhof of Menzo terug. Die spreken tenminste abn. Of mag het alleen Liwaddes wese, dan blieft dr niet veul over

Kunstgras

Ik heb helemaal niks tegen Henk de Jong, dat heb ik in mijn eerste bericht al gezegd. Goede trainer en prima vent. Dat betekent toch niet dat ik geen kritiek op bepaalde punten van hem mag hebben?

carlo de leeuw

Citaat van: Cor op juli 01, 2015, 17:29:24
Dan de Jong maar optiefe en Koolhof of Menzo terug. Die spreken tenminste abn. Of mag het alleen Liwaddes wese, dan blieft dr niet veul over
Of supporter van h.veen worden die hebben wel een trainer die abn spreekt........pfff......en die byrne is ook niet te verstaan... ook oprotte tot ie liwaddes of abn kan spreken!

Daddy T.

Citaat van: Kunstgras op juli 01, 2015, 13:42:36
Dit was in eerste instantie helemaal niet mijn punt. Iemand die spreekt vanuit zijn functie bij een club, maar ook bij een gewoon bedrijf, moet in zijn communicatie altijd rekening houden met het publiek dat hij wil bereiken. Wanneer een groot deel van het publiek het Fries niet beheerst, is het niet minder dan professioneel om gewoon op het Nederlands over te stappen.
In dit specifieke geval wil Henk zelf of de club geen publiek bereiken maar juist de Leeuwarder Courant haar lezers uit Friesland e.o. Daarvan is zeker het grootste gedeelte wel in staat om de kleine stukjes Fries te begrijpen. In een interview richting cambuursupporters, helemaal eens dat dit in Nederlands moet. Dat weet Henk ook en zal ie ook altijd doen. In dit geval begrijpelijk dat het in Fries gaat, ook al zit ik er zelf ook niet op te wachten.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Kunstgras

#1809
Ik snap je punt maar ben het er toch niet helemaal mee eens.

Dat de LC of een OF er gezien hun doelgroep voor kiezen om een interview in het Fries te doen snap ik, maar ik vind niet dat een bestuurslid, trainer, speler of voorzitter van een supportersclub ( :devil) van Cambuur hierin mee moet gaan. Die moeten ook altijd aan hun eigen publiek blijven denken. Elk interview dat door iemand die in dienst is bij Cambuur wordt gegeven is namelijk relevant voor de eigen achterban.

Ik heb dit interview helaas niet kunnen lezen, en uit voorgaande reacties begrijp ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. Dat vind ik gewoon jammer.

Cor

Meeste was gewoon Nederlands juh, stelst die een bitsje aan of must een briltsje kope

Geelblauwstiens

Citaat van: Kunstgras op juli 01, 2015, 18:09:40
Ik snap je punt maar ben het er toch niet helemaal mee eens.

Dat de LC of een OF er gezien hun doelgroep voor kiezen om een interview in het Fries te doen snap ik, maar ik vind niet dat een bestuurslid, trainer, speler of voorzitter van een supportersclub ( :devil) van Cambuur hierin mee moet gaan. Die moeten ook altijd aan hun eigen publiek blijven denken. Elk interview dat door iemand die in dienst is bij Cambuur wordt gegeven is namelijk relevant voor de eigen achterban.

Ik heb dit interview helaas niet kunnen lezen, en uit voorgaande reacties begrijp ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. Dat vind ik gewoon jammer.
Toch fijn dat je niet de enige bent. Zijn vast nog wel twee. Gelukkig begint vrijdag het voetballen weer en kunnen we ons richten op Alles waar we het zelfde over denken: Cambuur! Ik ben altijd blij dat ik een cambuursupporter ontmoet. Welke taal die spreekt maakt mij nix uit!


Geelblauwstiens

Citaat van: Geelblauwstiens op juli 01, 2015, 18:32:23

Toch fijn dat je niet de enige bent. Zijn vast nog wel twee. Gelukkig begint vrijdag het voetballen weer en kunnen we ons richten op Alles waar we het zelfde over denken: Cambuur! Ik ben altijd blij dat ik een cambuursupporter ontmoet. Welke taal die spreekt maakt mij nix uit!

Goudvinger

Leeuwarden is lang niet zo 'anti-Fries' als sommigen hier beweren. Iedereen redeneert vanuit z'n eigen vrienden- en familiekring. Ik denk persoonlijk dat het gros van de Leeuwarders geen enkel probleem met Fries heeft. Diegenen die om één of andere drogreden of stereotypering toch een hekel aan Fries an sich hebben, kunnen zichzelf een dienst bewijzen door gewoon de schouders op te halen i.p.v. zich druk te maken om zoiets belachelijks. Fries wordt hier in de stad en omgeving al eeuwen gesproken en ook het Liwwadders vindt er z'n oorsprong. Volgens mij is het gewoon een kwestie van leven en laten leven. Maar goed, bij enkelen zit het blijkbaar heel diep.

Noflike jun  :proost

Vlampiep

Het wordt nu echt tijd dat de wedstrijden weer gaan aanvangen.
Wat een gelul over een gesprek wat Henk in het Fries heeft gedaan.
Dat een stelletje domoren zich hier aan storen en daar lang over kibbelen in welke taal of dialect het wel had gemoeten geeft het niveau weer van personen die Henk de wet willen voor schrijven.
Zie eens hoe het momenteel gaat met onze nieuwe aankopen, geniet daar van en stop met het je zelf voor lul zetten op dit podium.