Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

denistel

openhartig interview weer kunnen vele kleurlozen een voorbeeld aan nemen.hopen dat
ie ons in de ere divisie houdt en dan zien we wel wat daarna gebeurd

veteraan

Henk maakt voorzichtig bekend dat hij naar Groningen gaat

poelie-lwd

Citaat van: veteraan op januari 10, 2016, 16:57:48
Henk maakt voorzichtig bekend dat hij naar Groningen gaat

Dat roep ik al 1.5 jaar.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Vedetski

Zou het een mooie stap voor hem vinden en gun het hem van harte, maar eerst moet ie met ons handhaven.  |:)
:koffie

vialli

Henk de Jong en SC Cambuur bereiden zich onder optimale omstandigheden voor om straks directe handhaving in de eredivisie te realiseren. Het luxueuze vijfsterren Ria Park Garden Hotel – dat over een uitstekende voetbaloveld beschikt en in de achtertuin van stulpjes van Ronald Koeman en Louis van Gaal ligt – is eveneens de uitvalsbasis van de Portugese nationale ploeg. Bij stralende zonneschijn vertelt De Jong over het meest turbulente half jaar uit zijn trainerscarrière.

De teammanagers hebben net te horen hebben gekregen dat zij deze week in de vaste kamer van de Portugese wereldster Cristiano Ronaldo vertoeven, als de coach – al tien minuten wachtend op een kop koffie – in zijn stoel onderuitzakt. ,,Wat is die man langzaam, hè?'' zegt de coach over de Portugese kelner. ,,Maar hij is een heel goede kerel."

De Jong lijkt nooit negatief te kunnen zijn. Al heeft hij moeilijke momenten gehad in de periode waarin alle positiviteit rond de club was verdwenen. Een reeks van vijftien duels zonder overwinning brengt in de voetballerij in de regel een onomkeerbaar mechanisme in werking. De Jong droeg die last onder hoogspanning met zich mee. Maar het vertrouwen in de trainer bleek uit alle geledingen onverminderd groot, al was het vertrek van zijn assistent Sandor van der Heide (nu hoofdtrainer bij Topklasser IJsselmeervogels) een steek in het hart.



Je dacht eerst dat je zelf weg moest. Heb je aan jezelf getwijfeld?

,,Ja. Ik heb wel eens gedacht: moet ik door of moet er een ander voor de groep? Maar dan denk ik: als het slecht gaat, moeten de schouders eronder. Wat zullen we nou beleven? Ik heb toen contact gehad met de directie om te vragen of er een wanklank kwam vanuit de spelersgroep. Het bleek van niet. Alles zat goed. De steun in die periode – van alle kanten – is onvoorstelbaar geweest, daar krijg ik weer kippenvel van.''



Die steun kwam ook vanuit de directie.

,,Die steunt mij aan alle kanten, zelfs tot in de privésfeer. Ze hebben zelfs naar mijn huis gebeld, naar mijn vrouw Diane. Om de situatie uit te leggen en te zeggen dat zij volledig achter mij staan. Dat is denk ik nooit eerder gebeurd in de voetballerij, dus het is écht gemeend. Zoiets is denk ik zelfs voor de buitenwereld moeilijk te begrijpen.''



Je was woest toen Van der Heide weg moest.

,,Natuurlijk was ik woest. Dat had ik écht niet zien aankomen. Sandor was echt mijn maatje. Maar dat hij nu een functie binnen de club wil behouden als scout, zegt ook genoeg over hoe de club het met hem heeft afgehandeld. Al heb ik daar een aantal weken last van gehad."



Zo'n half jaar werkt door in de privésfeer.

,,Op de club ben ik meestal normaal, maar thuis ben ik stiller. Dan zegt Diane: ' Henk wat is er? Even normaal doen.' Zij is heel nuchter en rechtuit naar mij. Ik heb heel veel hulp gehad van familie en vrienden in die periode."



Hoe helpen zij jou dan?

,,Zij luisteren en brengen alles weer even in de realiteit, dat er ook meer is dan voetbal. Mijn gezin bijvoorbeeld. Ik heb vier kinderen, waarvan twee oudere jongens. Als ik erin blijf hangen, doen zij dat ook. Dat werkt door. Maar ik heb er ook twee van vijf en zes, die het helemaal niet snappen wanneer ik zo stil ben. Dat kan dus niet. Dan verander ik weer en moet ik even normaal doen. Die oudsten foeteren mij ook wel eens uit. 'Normaal doen en gewoon praten', zeggen ze dan. Dan sta je weer met beide beentjes op de grond. Voetbal gaat veel verder. Je hele familie voelt er gewoon in mee, al heb ik daarin over het algemeen niet te klagen, hoor."



Nu zit je hier met een goed gevoel.

,,Ja. Dirk Kuyt zei dat pas mooi op tv over Feyenoord: 'We hebben 16,5 wedstrijd goed gespeeld en gaan met een negatief gevoel de winterstop in'. Wij wonnen vijftien keer niet, winnen er twee en het is allemaal weer positief. Maandenlang wonnen we niet, maar we zijn altijd een groep gebleven. Dat ligt aan hoe je met elkaar omgaat. Van spelers en staf tot aan directie: niemand heeft buiten de pot gepist. Dat is een kwaliteit en gaat zich uitbetalen. Maar hoe laat heb jij het? Want we gaan karten. Mooi, hè?''

Vedetski

Leuk, openhartig interview.

Citaat van: vialli op januari 10, 2016, 18:42:34
Van spelers en staf tot aan directie: niemand heeft buiten de pot gepist. Dat is een kwaliteit en gaat zich uitbetalen.

Deze kan weer bij de mooie tegeltjesuitspraken-verzameling gevoegd worden.
:koffie

R-member

Er is toch allom bekend dat er één iemand buiten de pot pist?  :_schater
No Guts, No Glory!

Stand Up For The Culture!!

CambuurPortaal

Hienkie moet gewoon blijven juhh
Club held! Meteen een standbeeld maken en voor altijd in ons hart
CambuurPortaal
Opgericht 2016 voor alle nieuwtjes en weetjes!

dennisw8

Citaat van: CambuurPortaal op januari 10, 2016, 21:14:14
Hienkie moet gewoon blijven juhh
Club held! Meteen een standbeeld maken en voor altijd in ons hart

Bist Henk de Jong sien broer seker

vialli

Cambuur en De Jong praten in maart verder

GERRIT KLOOSTERMAN

VALE DO LOBO Cambuur en trainer Henk de Jong hebben een eerste positief gesprek gehad over contractverlenging. De verbintenis van De Jong loopt deze zomer af.

Besloten is tussen begin maart en half maart opnieuw met elkaar in gesprek te gaan. ,,Erwas van beide kanten een positieve insteek'', zei De Jong. ,,We hebben wel met elkaar afgesproken datwe de verdere ontwikkelingen even afwachten en zo rond half maart opnieuw met elkaar in gesprek gaan.''

De selectie kwam zaterdagavond rond elf uur weer aan op Schiphol na een zesdaags trainingskamp in Portugal. Martijn van der Laan (enkel),Wessel Dammers (knie), Marvin Peersman (lies) en Valmir Berisha (rug) kwamen de trainingsweek niet helemaal ongeschonden door. Van der Laan raakte in het oefenduel tegen Sparta geblesseerd. ,,Het is even afwachten, maar ik voel het wel flink'', zei de centrale verdediger op het vliegveld van Faro.

Sjoerd Overgoor speelde de laatste twee wedstrijden voor de winterstop niet mee omdat hij oververmoeid was. De middenvelder denkt dat hij inmiddels weer fit genoeg is om zaterdag voor het thuisduel met Vitesse (aanvang 18.30 uur) bij de wedstrijdselectie te kunnen aansluiten.

,,Ik merkte aan het begin van de week dat ik nog niet honderd procent topfit was, omdat ik wat langer had stilgezeten. De andere jongens hebben in de vakantie nogmoeten lopen, maar mij is geadviseerd om twee weken niks te doen. Het was in het begin dus even aanpoten, maar daar is rekening mee gehouden. Ik voeldeme verder in de week steeds fitter worden.''

,,In de vakantie had ik al zinom er weer tegenaan te gaan. Daar droegen die twee zeges voor de winterstop (tegen NEC en Excelsior, red.) natuurlijk ook aan bij.''

Fotobijschrift: Middenvelder Sjoerd Overgoor (voorgrond) denkt fit te zijn voor het thuisduel van Cambuur tegen Vitesse. FOTO HENK JAN DIJKS


zeewolde

Dus van de laatste 2 competitie wedstrijden hebben we nu weer 3 geblesseerde basisspelers.....
het zit echt mee dit seizoen.

denistel

zal wel mee vallen toch.

sunderland

Ik vind het wel heel laat om in maart nog te praten over contractverlenging.Ze kunnen beter eind januari praten want dan weten ze ook wel of er verbetering in zit

pvanbuijtene

Citaat van: sunderland op januari 11, 2016, 11:46:18
Ik vind het wel heel laat om in maart nog te praten over contractverlenging.Ze kunnen beter eind januari praten want dan weten ze ook wel of er verbetering in zit

Liever praten ze pas in mei, vind het maar niks als een coach midden in het seizoen zegt ik stop ermee.

Collingwood

Henk de Jong geeft tegenover OF aan dat zowel hij als Cambuur de intentie hebben om met elkaar door te gaan. Ik denk dat alleen zeer slechte resultaten een verdere samenwerking in de weg kunnen staan.

Hij geeft tevens aan dat ze nog op zoek zijn naar een rechtsback, zoals verwacht.
Kalmte alleen kan u redden.