Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Roofvogel

Citaat van: okkele op augustus 16, 2013, 14:10:39
Chery bewaart goede herinneringen aan Cambuur


FC Groningen gaat dit weekeinde op bezoek bij SC Cambuur. Voor Tjaronn Chery betekent het een weerzien met zijn voormalig werkgever. De aanwinst van Groningen heeft goede herinneringen aan zijn periode in Leeuwaarden.

" Het publiek is er altijd fanatiek aanwezig en dat zal zaterdag ook zo zijn"

"Ik heb leuke en goede herinneringen aan die tijd bij Cambuur. Het is een leuke club met een goede sfeer in het stadion", vertelt Chery, die in het seizoen 2008/2009 voor een half jaar aan Cambuur was verhuurd. "Een goede vriend van mij, Ramon Leeuwin, speelt daar nu. Het is leuk dat hij dichtbij speelt zodat we af en toe bij elkaars wedstrijden kunnen kijken. Verder is er nog steeds een materiaalman die er in mijn tijd ook was. Het wordt leuk om elkaar zaterdag weer te zien."

Chery blikt op de officiële website van FC Groningen tevreden terug op de start van het seizoen. "Het gaat lekker en we moeten zaterdag weer die drie punten pakken", vervolgt de middenvelder annex aanvaller. "We zijn twee rondes onderweg in de Eredivisie en zowel Cambuur als 'de Eagles' hebben laten zien goed te kunnen voetballen. Het wordt een 'strijd'-wedstrijd waarin we vol aan de bak moeten. Het publiek is er altijd fanatiek aanwezig en dat zal zaterdag ook zo zijn. Het is natuurlijk lang geleden dat de clubs tegen elkaar hebben gespeeld en het is een derby. Als ik zo om mij heen kijk, merk ik dat de wedstrijd enorm leeft."



kenne we m nog?
:devil
toen al afgeschreven door richard en wiekie.

:thumbsup

Laten we hem dan ook met respect behandelen dat doet hij ook met ons zo te lezen, net als Bizot trouwens

KristCambuur

Inderdaad NIET uitfluiten die 2. Goede gasten en prima voetballers.
Cambuur till I die!

Leovardia

Citaat van: KristCambuur op augustus 16, 2013, 15:27:00
Inderdaad NIET uitfluiten die 2. Goede gasten en prima voetballers.

Inderdaad, waarom zou je oud-spelers uitfluiten? :?
of ze moeten al gekke streken uithalen :_spank
Kent skele juh.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Leovardia op augustus 16, 2013, 15:31:27
Inderdaad, waarom zou je oud-spelers uitfluiten? :?
of ze moeten al gekke streken uithalen :_spank

Bijvoorbeeld we spelen voor de beker tegen Tilburg II, en zij hebben twee geblesseerde keepers...........
:zweep :zweep :zweep :zweep :zweep
Henk, held, bedankt

Leovardia

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 16, 2013, 15:41:09
Bijvoorbeeld we spelen voor de beker tegen Tilburg II, en zij hebben twee geblesseerde keepers...........
:zweep :zweep :zweep :zweep :zweep

:y :y :y
Kent skele juh.

el haj

Nog een stukje van een oud speler (huurling) die nu bij Grunn onder contract staat:


Keeper Marco Bizot niet bang voor kunstgras van Cambuur

LEEUWARDEN - Zaterdag keert hij heel even terug in het Cambuurstadion. Dan verdedigt Marco Bizot, in 2011 nog keeper van Cambuur, het doel van FC Groningen.

De 22-jarige doelman begon z'n eerste seizoen bij FC Groningen als tweede keeper, maar verving na de winterstop Luciano da Silva. ,,Mijn doel was om eerste keeper te worden, maar dat het zo snel zou gaan, had ik niet verwacht. Ik heb mijn kans gegrepen en ook onder trainer Erwin van Looi ben ik nu eerste keus. Dat is natuurlijk super. Ik heb inmiddels de nodige ervaring opgedaan in de eredivisie. Van iedere wedstrijd leer ik meer, maar ik ben nog lang niet uitgeleerd'', lacht Bizot.
Bundesliga

,,Als het aan mij ligt, blijf ik voorlopig onder de lat staan. Maar mijn droom is om ooit uit te komen in de Bundesliga. Of in de Engelse of Spaanse competitie. Dat zijn de beste competities ter wereld. Maar zover is het nog lang niet. Ik focus me volledig op FC Groningen, maar vind wel dat je ambities moet hebben. Je moet de lat zo hoog mogelijk leggen. Daar word je alleen maar beter van.''

FC Groningen kent een ijzersterke start van het seizoen. De eerste wedstrijd wonnen de Groningers met 1-4 van NEC en afgelopen zondag werd FC Utrecht in de Euroborg met 2-0 aan de kant gezet. Met zes punten uit twee duels is Groningen een van de trotse koplopers van de eredivisie. Cambuur kan de borst alvast natmaken...
Spoken

,,We lijken het aardig voor elkaar te hebben. Ik denk dat we wat meer creativiteit in ons team hebben. Het oogt allemaal wat frisser en heel belangrijk: dit FC Groningen is ook een echt team. We spelen aantrekkelijk voetbal, maar knokken ook voor elkaar. Trainer Erwin van Looi heeft de juiste snaar geraakt. Dat is mooi. Wat Cambuur betreft, vind ik dat wij het aan onze stand verplicht zijn om te winnen. Maar eenvoudig zal het niet worden. Ik weet hoe het kan 'spoken' in het Cambuurstadion. De ploeg heeft laten zien dat het goed mee kan in de eredivisie en zal er alles aan doen om thuis een goed resultaat neer te zetten. Maar dat willen wij natuurlijk ook. Het kan dus een leuke voetbalavond worden."
Kunstgras voordeel

En spelen op kunstgras? ,,Daar is niks mis mee. Het blijft een onderwerp van gesprek, maar ik denk dat het kunstgras wel eens in ons voordeel kon werken. Een vlak, snel veld past ons wel. Dat komt ons spel zeker ten goede. Ik ben niet bang voor kunstgras.''

Voor Bizot is de wedstrijd in Leeuwarden speciaal. ,,Cambuur was mijn eerste betaalde club en het opstapje voor de eredivisie. Ik bewaar goede herinneringen aan de club, de supporters en de stad waar ik nog regelmatig kom. Ik vind Leeuwarden een leuke stad, maar dat geldt ook voor Groningen. Ik voel me overal vrij snel thuis.''
Jong Oranje

Dit seizoen maakte Bizot ook deel uit van de selectie van Jong Oranje dat afgelopen zomer het EK in Israël speelde. Oranje wilde de finale halen, maar werd in de halve finale uitgeschakeld. Bizot kijkt met gemengde gevoelens op het toernooi terug. ,,We hebben ons doel niet bereikt, maar persoonlijk was er wel een succesje. Ik heb de mooiste wedstrijd van het toernooi gespeeld. Ondanks de 3-0 nederlaag tegen Spanje heb ik toch een visitekaartje af kunnen geven. Het is jammer dat de wedstrijden voor Jong Oranje van de baan zijn. Ik ben nu te oud en de stap naar het grote Oranje is nog ver weg. Al blijf ik ook wat dat betreft ambities houden."

bron: Huis aan Huis

Dokkumer

Citaat van: Roofvogel op augustus 16, 2013, 14:14:49
Laten we hem dan ook met respect behandelen dat doet hij ook met ons zo te lezen, net als Bizot trouwens
Gaan we hem toezoemen? :devil
Een van de vele spelers die op normale wijze onze club verlaten heeft, dus ik zal geen enkel kritisch geluid richting hem laten horen ;)

Yellow Army

Citaat van: Dokkumer op augustus 16, 2013, 17:13:56
Gaan we hem toezoemen? :devil
Een van de vele spelers die op normale wijze onze club verlaten heeft, dus ik zal geen enkel kritisch geluid richting hem laten horen ;)

Je zoemt maar een eind weg. Maar idd geen negatief woord over Bizot
Area 58

Dokkumer

Dat laat ik wel aan Hiatt over :devil
Ik heb trouwens geen enkel negatief woord over voor beide. Jongens zijn hier beide normaal geweest en weer weggegaan. Geen rancuneuze berichten in de pers o.i.d. zoals we van anderen wel hebben gezien... Dus fluitconcerten niet op hun plaats jegens "de mug" en Bizot.

KristCambuur

Morgen komt het door mij gemaakte levensverhaal + interview met Marc Mboua in het Friesch Dagblad. De cultheld is daarin erg openhartig over zijn bizarre leven en over zijn prachtige tijd bij Cambuur. Ook geeft hij antwoord op de vraag over een eventuele terugkeer bij Cambuur. Een openhartig en bizar verhaal!
Cambuur till I die!

el haj

Citaat van: KristCambuur op augustus 16, 2013, 23:15:42
Morgen komt het door mij gemaakte levensverhaal + interview met Marc Mboua in het Friesch Dagblad. De cultheld is daarin erg openhartig over zijn bizarre leven en over zijn prachtige tijd bij Cambuur. Ook geeft hij antwoord op de vraag over een eventuele terugkeer bij Cambuur. Een openhartig en bizar verhaal!

Ondanks de schaamteloze plug ( ;) ), erg gaaf!

Dokkumer

Citaat van: el haj op augustus 16, 2013, 23:54:23
Ondanks de schaamteloze plug ( ;) ), erg gaaf!
Pluggen mag af en toe wel eens, zolang het maar geen butplug wordt :devil

el haj

Citaat van: Dokkumer op augustus 16, 2013, 23:56:25
Pluggen mag af en toe wel eens, zolang het maar geen butplug wordt :devil

Dat zijn dan weer de bizarre en openhartige verhalen van Mboua die ik níet hoef te lezen.  :_schater

pvanbuijtene

Werd chery niet mugje genoemd??

Yellow Army

Marco Bizot hoopt
op warm welkom

Cambuur slaagde er dit seizoen nog niet in een schot tussen
de palen te lossen. Die nul mag van Marco Bizot nog
wel even intact blijven.

Met knappe reflexen
maakte Marco Bizot
zich in het seizoen 2011-
2012 als huurling van
Ajax snel populair bij Cambuur. Ook
buurman FC Groningen onderkende
het talent van de nu 22-jarige doelman
en trok hem in de zomer van
2012 aan.
Daarmee bewandelde de Noord-
Hollander een pad dat de laatste jaren
weinig is betreden. Goed, Friese
talenten als Bob Schepers, Mark Diemers,
Frits Dantuma en Lucas Bijker
speelden in het nabije verleden dan
wel regelmatig in het groenwit, maar
debuteerden als prof in Leeuwarden.
Bovendien winkelt Cambuur vaker
bij de FC dan andersom. Alim Öztürk
(nu Trabzonspor), Martijn van der
Laan, Mart Dijkstra, Leonard Nienhuis,
Paco van Moorsel, Alexander
Christovao, allen hebben een FC Groningen-
achtergrond.
Hoewel Bizot slechts een jaar in
Leeuwarden verbleef, noemt hij het
treffen toch bijzonder. Club en stad
hebben een speciale plek bij hem,
stelt hij. ,,Ik ben Cambuur blijven
volgen. Ik heb bijna iedere wedstrijd
in samenvatting gezien en ben ook
nog een aantal keren in het stadion
geweest. Het heeft dus wel iets om
terug te komen. De selectie heeft natuurlijk
veel wijzigingen ondergaan,
maar met een x-aantal spelers heb ik
nog gespeeld. Ik weet niet hoe ik
word ontvangen, maar ik hoop op
een warm welkom. We gaan het
zien."
Anders dan zijn oud-ploegmaats
deed Bizot afgelopen seizoen al eredivisie-
ervaring op. Meer zelfs dan
dat hij had durven dromen. ,,Mijn
eerste jaar hier is boven verwachting
verlopen. Ik had ingezet op een jaar
wennen aan de club, wennen aan de
eredivisie, maar had niet verwacht
dat ik al zou gaan spelen. En we bereikten
ook nog de play-offs. Al met
al een goede leerschool voor mij.
Vanwedstrijden leer je het meest. En
ik leer trouwens ook van Luciano."
Luciano is de man die hij een half
jaar voor zich moest dulden. Bizot
schikte zich zonder problemen in
zijn rol als reserve, ook al draaide de
ploeg stroef en bleek Luciano niet altijd
een zekere factor.
In januari bombardeerde trainer
Robert Maaskant Bizot ineens tot
eerste doelman. Sindsdien is hij zeker
van zijn plek onder de lat. ,,Vorig
jaar kwam ik binnen als tweede keeper.
Daar train je ook naar; je kunt alleen
je uiterste best doen. Nu is het
heel anders. Door het EK in Israël
(met Jong Oranje, red.) sloot ik later
aan bij de groep, maar in principe
was ik wel eerste keeper. Dat maakt
alles een tikkeltje anders."
Het vertrek van de teleurgestelde
Ruud Swinkels bij Cambuur is hem
niet ontgaan. Die verloor de strijd
van Leonard Nienhuis en verkaste
naar Willem II. ,,Belachelijk, al weet
ik het fijne er natuurlijk niet van. Ac-
cepteer het dat één de eerste keeper
wordt. En ben jij tweede keeper, dan
is dat reden om nog harder te werken
op de training. Als je dat niet wilt
of kunt, dan heb je er niets te zoeken."
Maakte FC Groningen vorig jaar
een als verloren beschouwd seizoen
nog een beetje goed, nu is de club
koploper met zes uit twee. ,,We hebben
wat creatievere mensen aangetrokken",
verklaart Bizot de pikstart.
,,Er is meer geselecteerd op het voetballende
gedeelte; dat werpt zijn
vruchten af. En als het loopt, wil je
ook werken voor elkaar. Daar komt
nog bij dat we iets hebben goed te
maken richting supporters en technische
staf. We willen mooi voetbal
laten zien."
Cambuur kan de borst vanavond
natmaken, waarschuwt de doelman.
,,Wij gaan vol voor de winst en Cambuur
kan een sterk Groningen verwachten.
Het kunstgras is in ons
voordeel. Wij zijn een voetballende
ploeg en hebben ook de faciliteiten
om ons op kunstgras voor te bereiden.
Ja, sommigen noemen kunstgras
competitievervalsing. Kees
Kwakman bijvoorbeeld (na Cambuur-
NAC, red.); die zat vorig jaar bij
ons en heeft wel vaker rare uitspraken,
haha."
Bizot ziet het treffen in Leeuwarden
dan ook wel zitten. En met de
punten in de tas wordt de nazit nog
leuker. ,,Met sommige Cambuurjongens
heb ik nog contact. Woutje
(Droste) spreek ik nogwel eens, Martijn
van der Laan zag ik laatst bij Jong
FC Groningen, Leonard Nienhuis, je
komt elkaar af en toe tegen. Nee, ik
heb deze week nog met niemand gesproken.
En dat houden we ook zo
tot de wedstrijd, haha."

LC
Area 58