Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Waarschijnlijk ben ik de enige die zijn keuze wel begrijpt.
Sparta is een grotere club dan Cambuur, speelde eredivisie, en hem is voorgeschoteld dat als Dick zou vertrekken hij het stokje over zou gaan nemen. Bij Cambuur was het een kerkhof voor trainers. Daarnaast heeft Sparta simpelweg meer geld te bieden.
En wat is er waar van de woorden van Foeke? Die probeert natuurlijk zijn eigen hagje te redden.  :devil

Maar om dan gelijk te zeggen dat hij hier geen trainer meer hoeft te worden., dat vind ik te ver gaan.

Gelukkig hebben we Hake, en is het eindelijk rustig binnen de club.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

AL

Grim wie is dat?
Zo blij dat we Hake hebben en niet die luchtfietser!!

El Ma-kri-niii

Citaat van: Galdiano op september 20, 2018, 09:02:44
Waarschijnlijk ben ik de enige die zijn keuze wel begrijpt.
Sparta is een grotere club dan Cambuur, speelde eredivisie, en hem is voorgeschoteld dat als Dick zou vertrekken hij het stokje over zou gaan nemen. Bij Cambuur was het een kerkhof voor trainers. Daarnaast heeft Sparta simpelweg meer geld te bieden.
En wat is er waar van de woorden van Foeke? Die probeert natuurlijk zijn eigen hagje te redden.  :devil

Maar om dan gelijk te zeggen dat hij hier geen trainer meer hoeft te worden., dat vind ik te ver gaan.

Gelukkig hebben we Hake, en is het eindelijk rustig binnen de club.
Ben het volledig met je eens. Hij had in gedachten dat hij een half jaar later hoofdtrainer van Sparta zou zijn in de Eredivisie, terwijl bij Cambuur de laatste drie seizoenen elk jaar een trainer voortijdig is vertrokken.

PePe

Fred heeft bij Cambuur zijn carrière kunnen optuigen, nadat hij ooit bij Ajax geen perspectief meer had. Hij had als blijk van waardering hiervoor ook eens niet naar geld kunnen kijken, en wel zijn hart kunnen volgen. Fred volgt alleen de euro's.

Lore

Citaat van: PePe op september 20, 2018, 13:54:11
Fred heeft bij Cambuur zijn carrière kunnen optuigen, nadat hij ooit bij Ajax geen perspectief meer had. Hij had als blijk van waardering hiervoor ook eens niet naar geld kunnen kijken, en wel zijn hart kunnen volgen. Fred volgt alleen de euro's.

Zou het ook zijn carrièreperspectief kunnen zijn? Dan gegokt en verloren

Vlampiep

Citaat van: PePe op september 20, 2018, 13:54:11
Fred heeft bij Cambuur zijn carrière kunnen optuigen, nadat hij ooit bij Ajax geen perspectief meer had. Hij had als blijk van waardering hiervoor ook eens niet naar geld kunnen kijken, en wel zijn hart kunnen volgen. Fred volgt alleen de euro's.
Als een voetballer of trainer kiest voor het geld vind in prima, maar kom er gewoon voor uit dat je die keuze maakt.
Van club liefde is geen voetballer of trainer rijk geworden pas als je financieel onafhankelijk bent kun je kiezen voor een gevoel.

El Ma-kri-niii

Maar zou je als assistent van Sparta nou zo significant meer verdienen dan als hoofdtrainer van Cambuur?

Yellow Army

Citaat van: El Ma-kri-niii op september 21, 2018, 10:40:27
Maar zou je als assistent van Sparta nou zo significant meer verdienen dan als hoofdtrainer van Cambuur?

Vast niet, maar Grim zou natuurlijk op voorspraak van Dickie hoofdtrainer worden. Helaas besloot Sparta anders.
Area 58

El Ma-kri-niii

Citaat van: Yellow Army op september 21, 2018, 10:49:27
Vast niet, maar Grim zou natuurlijk op voorspraak van Dickie hoofdtrainer worden. Helaas besloot Sparta anders.
Dat denk ik ook. Maar dan kies je dus niet puur voor het geld, maar ook voor de ambitie lijkt mij. Want op dat moment was Sparta nog Eredivisionist. (En zelfs nu ze gedegradeerd zijn blijft Sparta een club met meer mogelijkheden dan Cambuur)

speculeter

Citaat van: El Ma-kri-niii op september 21, 2018, 11:15:04
Dat denk ik ook. Maar dan kies je dus niet puur voor het geld, maar ook voor de ambitie lijkt mij. Want op dat moment was Sparta nog Eredivisionist. (En zelfs nu ze gedegradeerd zijn blijft Sparta een club met meer mogelijkheden dan Cambuur)
over twee jaar als het nieuwe stadion er is word het wel anders |: )

El Ma-kri-niii

Citaat van: speculeter op september 21, 2018, 11:35:01
over twee jaar als het nieuwe stadion er is word het wel anders |: )
Dat weet Grim ook. Vandaar wacht ie even, want een trainer houdt het zelden twee jaar vol bij Cambuur  :devil

PePe

Citaat van: El Ma-kri-niii op september 21, 2018, 12:57:16
Dat weet Grim ook. Vandaar wacht ie even, want een trainer houdt het zelden twee jaar vol bij Cambuur  :devil


Hake wel, en Grim hoeft van mij niet meer te komen!

Stiens

Cambuur voor altijd in het hart van El Makrini

Mohamed El Makrini is vanavond ineens een tegenstander in 'zijn' Cambuurstadion. ,,Dat is wel grappig.''

Een interview regelen met Mohamed El Makrini is niet zo makkelijk. Hij traint iedere dag en bij thuiskomst gaat de aandacht uit naar zijn drie kinderen: dochter Selina (8) en zoontjes Lot (7) en baby Isa van juli.

Rond acht uur in de avond is de rust wedergekeerd in huize El Makrini. De jongste aanwinst is volgens hem ,,lekker rustig.'' Dat scheelt. ,,De andere twee kunnen bijna alles zelf. Je zit niet meer met flesjes en pampers'', zegt El Makrini. ,,Isa slaapt direct na het flesje en als hij wakker wordt, kijkt hij rustig om zich heen. Laten we dat zo houden...''

Na vier seizoenen en 135 wedstrijden voor Cambuur, koos Mo in 2015 voor Odense BK in Denemarken. De club wilde de subtop bestormen en hengelde El Makrini als motor op het middenveld voor 2,5 jaar binnen. In het eerste seizoen werd hij zevende met de club. ,,Een beetje slopen op het middenveld, het ging heel goed en ik kreeg waardering.''

Zijn mooiste herinnering was de 1-0 overwinning op het grote Kopenhagen. ,,Het was een derby en van tevoren werd mij wel duidelijk gemaakt hoe belangrijk die wedstrijd was.''

Een vergelijking met Cambuur-SC Heerenveen gaat wat El Makrini betreft echter mank. ,,In Leeuwarden hadden we vijfduizend fans bij de laatste training. Dat is ongekend. Mensen zwaaiden ons uit bij viaducten, dat zag je daar niet. Ik vertel het wel eens aan teamgenoten en dan geloven ze het bijna niet.''

De familie El Makrini gedijde goed in Denemarken. De kinderen gingen naar een internationale school en leerden een flink woordje Engels. ,,De mensen in Denemarken zijn heel relaxt en Odense is een leuke stad.'' Het aflopende contract van de middenvelder kon worden verlengd en hij wilde ook wel blijven.

Totdat Roda JC zich in de winter van 2017 meldde. De club had grote plannen, samen met financier Aleksei Korotaev, die later vanwege ongedekte cheques werd vastgezet in Dubai. ,,Er lagen mooie ideeën voor de toekomst en daar wilde ik onderdeel van uitmaken.''

De Limburgers degradeerden dit jaar door in de play-offs onderuit te gaan tegen Almere City. In de winterstop had de club nog een karrenvracht aan versterkingen gehaald, net als het jaar ervoor. Dat kwam de sfeer in de ploeg niet ten goede. ,,De club heeft al langer met wat negativiteit te maken'', weet El Makrini. ,,Het moet weer eens de positieve kant op gaan en dat gebeurt nu beetje bij beetje.''

Vandaag is hij terug in het stadion waar hij jarenlang speelde. ,,Het was denk ik de mooiste periode in mijn carrière. Sportief en ook privé. We hebben het als gezin heel prettig gehad in Leeuwarden. Ik koos uiteindelijk zelf voor een verblijf in het buitenland, anders was ik wel bij Cambuur gebleven. We kletsen er nog steeds over, met het gezin en de familie. Cambuur kan echt wel weer naar de eredivisie, hopelijk met een nieuw stadion. Dat verdient de club.''

Mooiste herinnering
Zijn mooiste Cambuur-herinnering is eigenlijk best een logische: het kampioenschap in 2013. Na een bloedstollend competitieslot stond Cambuur vrij plotseling bovenaan. FC Volendam verspeelde de titel bij Go Ahead Eagles en de winst van Cambuur op Excelsior was genoeg voor promotie naar de eredivisie. ,,Ik stond op het veld met aanvoerder Yuri Rose en wist de uitslag nog niet. Yuri zegt tegen mij: 'Mo, we zijn kampioen!' Het drong pas tot me door toen de scheidsrechter floot. De huldiging bij het stadion zal ik nooit vergeten. Je hebt een stukje geschiedenis geschreven en staat voor altijd in de boeken.''

Siepie
El Makrini denkt nog altijd met een glimlach terug aan Siep Lijzenga, de vorig jaar plotseling overleden oud-materiaalman van de Leeuwarders. Siepie was bijzonder geliefd bij alle spelers. ,,Ik noemde Siepie altijd 'directeur', want de materiaalmannen zijn de mensen om wie de club draait. Ik kreeg kippenvel toen ik hoorde dat hij er niet meer was.''

Toen El Makrini nog bij Cambuur speelde, woonden hij en Lijzenga in Camminghaburen vlak bij elkaar. De twee kwamen elkaar regelmatig tegen bij de Albert Heijn. ,,'Ik zag je wel, moest je weer boodschappen doen'?'', zei hij dan.

El Makrini ging meestal met de auto naar de club, nadat hij zijn kinderen naar school had gebracht. Dat was Siepie een doorn in het oog. Zo'n fitte voetballer, die kon toch wel gewoon op de fiets? Dus regelde de materiaalman een oude fiets voor de Utrechter, die vervolgens een paar keer met de tweewieler naar de training reed. ,,En aan het einde van de week ging ik weer met de auto.'' De reactie van Siepie? ,,'Wêr is dy fyts? Net goed genôch'?''

Kriebels
El Makrini kijkt uit naar de ontmoeting met Cambuur en heeft al lichte kriebels. ,,Het is gek om aan de andere kant te staan, maar ook wel grappig. Als ik op het veld sta, doe ik gewoon mijn ding. Ik loop te lang mee om in de war te raken, maar ik ga voor en na de wedstrijd wel iets voelen.''

Over de kansen van zijn team in de eerste divisie is El Makrini realistisch. ,,Je ziet dat we een smalle selectie hebben. Er is niet veel geld voor. Technisch directeur Harm van Veldhoven probeert het op de rit te krijgen, maar dat is niet makkelijk. Het is een van de sterkste eerste divisies ooit en ik denk niet dat er een ploeg echt bovenuit gaat steken. De play-offs moeten we sowieso halen.''

El Makrini, die erover denkt na zijn carrière als trainer verder te gaan, wil nog een aantal jaren voetballen. Hij voelt zich sterk en fit. ,,Ik loop iedereen er nog uit.'' Ook een nieuw buitenlands avontuur is een optie. ,,Ik denk goed na over alles wat op mijn pad komt. Ook als Cambuur zou komen, zou ik er goed over nadenken.''

LWD vak 7

Praat vol lof over onze club. Leuk om te lezen. Als je over Siepie leest, besef je weer wat een uniek persoon dat was.

PePe

Wil wel graag in het nieuwe Cambuur stadion spelen, met Cambuur in de eredivisie!