Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

vialli


Goudvinger

Clubs laten regelmatig spelers gaan die later als nog de top bereiken. Hoe vaak heeft Ajax wel niet beloften laten gaan onder het mom 'te licht bevonden' en moesten ze diegene later van een VVV of RKC terugkopen.

moodygrunn

Citaat van: Hilversum voor Cambuur op juni 05, 2013, 22:25:21
Net als Ruben Schaken, bakte er hier he-le-maal niks van... ongelooflijk hoeveel spelers Cambuur hebben verlaten en daarna opeens de sterren van de hemel spelen  :wall

Schaken vind ik een apart verhaal; hij heeft namelijk pas in Veendam het licht gezien, is toen met de trainingstechnieken van Wiel Coerver aan de slag  (wordt dit bij Cambuur ook gedaan??) gegaan en heeft de zogenaamde knop omgezet. Hij heeft in de VI ook wel eens aangegeven dat hij er bij Cambuur nogal met de pet naar heeft gegooid. Later is hij gaan investeren in zichzelf en dat betaalt zich op die wijze uit.

Dat een dergelijk scenario zich nu ook lijkt te gaan herhalen bij Anco duidt er mijns inziens op dat de begeleiding van jonge talenten destijds niet goed is geweest. De scouting daarentegen wel, de spelers kwamen nl binnen onder het mom van: "dit is een buitenkansje" etc. Men is er alleen vergeten bij te vermelden dat deze jonge jongens niet zonder reden moesten vertrekken bij (top)clubs. 

De enige les die je hieruit kan leren is dat je spelers best met een "krasje" of "een flinke deuk" kan halen, mits de begeleiding hierop afgesteld is.





In Henk en Sandor we trust

Clint

Citaat van: moodygrunn op juni 06, 2013, 14:44:53
duidt er mijns inziens op dat de begeleiding van jonge talenten destijds niet goed is geweest.

Dat ben ik niet met je eens. In de tijd van Schaken was Johan Groote coach van de beloften. Nou, die zat er echt wel bovenop als spelers er 'met de pet naar gooiden'.

moodygrunn

#214
Citaat van: clint op juni 06, 2013, 14:52:04
Dat ben ik niet met je eens. In de tijd van Schaken was Johan Groote coach van de beloften. Nou, die zat er echt wel bovenop als spelers er 'met de pet naar gooiden'.

Maar het zou voor de club toch een teken aan de wand moeten zijn, dat spelers hier niet presteren en elders wel (A.Jansen, Schaken, DJ Derksen, ....., verder kom ik even niet). Dat kan toch niet alleen liggen aan spelers zelf?

edit: Tjarron Chery


In Henk en Sandor we trust

Clint

Tja, maar zie je dat eigenlijk overal niet zo? Ik ben het wel met je eens dat het bij ons wel heel vaak is voorgekomen overigens.

moodygrunn

Citaat van: clint op juni 06, 2013, 15:16:43
Tja, maar zie je dat eigenlijk overal niet zo? Ik ben het wel met je eens dat het bij ons wel heel vaak is voorgekomen overigens.

Dan blijft er nog een vraag over: Wat is het verschil tussen de clubs waar ze wel presteren en onze club?

In Henk en Sandor we trust

Clint

Andere spelwijze, minder druk....zeg het maar.

Nu was het hier ook wel altijd zo dat als we een kleine spits hadden (Derksen) de ballen hoog werden voorgegooid en hadden we een grote spits, dan zag je nauwelijks voorzetten, dusch......

speculeter

Hangt mijns inziens ook wel heel erg af van de technische staf.
Daarom zou ik het ook niet raar vinden als we spelers mer
een krasje aankopen.
Daar redddn de heren vdheide,bruin,en de jong zich wel mee.

kgscc

Citaat van: moodygrunn op juni 06, 2013, 15:26:11
Dan blijft er nog een vraag over: Wat is het verschil tussen de clubs waar ze wel presteren en onze club?

Kan van alles zijn. Omgeving, systeem, mede-spelers, trainersstaf, druk, verwachtingen, leeftijd, kwaliteit en nog heel wat andere dingen die van oorzaak kunnen zijn waarom een speler bij de een club topscoorder wordt en bij de volgende club totaal niks presteert.

HilversumOnTour

Citaat van: clint op juni 06, 2013, 15:30:27
Andere spelwijze, minder druk....zeg het maar.

Nu was het hier ook wel altijd zo dat als we een kleine spits hadden (Derksen) de ballen hoog werden voorgegooid en hadden we een grote spits, dan zag je nauwelijks voorzetten, dusch......

Martijn Gootjes was ook een groot succes  8)

SCCRulez

Citaat van: moodygrunn op juni 06, 2013, 15:12:25
Maar het zou voor de club toch een teken aan de wand moeten zijn, dat spelers hier niet presteren en elders wel (A.Jansen, Schaken, DJ Derksen, ....., verder kom ik even niet). Dat kan toch niet alleen liggen aan spelers zelf?

edit: Tjarron Chery
Waar gaat 't over? Dat handjevol spelers die verspreid over zoveel jaar bij SCC minder presteerden. Dat zie je toch overal wel. Zijn ook veel spelers geweest die zich snel en prima voegden. Heeft idd met veel factoren te maken, heeft weinig zin je op deze uitzonderingen te focussen. 

kgscc

François Gesthuizen wordt de trainer van de nieuwe eerste divisieclub Achilles '29. Andere kandidaat was Arno Arts.

denistel

Citaat van: moodygrunn op juni 06, 2013, 15:12:25
Maar het zou voor de club toch een teken aan de wand moeten zijn, dat spelers hier niet presteren en elders wel (A.Jansen, Schaken, DJ Derksen, ....., verder kom ik even niet). Dat kan toch niet alleen liggen aan spelers zelf?

edit: Tjarron Chery

als schaken zegt dat ie er met de pet naar gooide ligt het toch aan em zelf.jansen was hier ook niet de gemakkelijkste speler he.nu ze wat ouder zijn weten ze wat ze zelf
verkeerd hebben gedaan en natuurlijk moet de leiding er ook mee om kunnen gaan maar wat clint zegt johan groote kon dat wel.maar gemak zucht wordt hier door publiek niet
op prijs gesteld