Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Voor de cijferliefhebbers onder ons, het jaarverslag van Veendam van vorig seizoen ;)

http://www.sc-veendam.nl/images/stories/2012-2013/jaarverslag.pdf

Chipke

Shabir Isoufi staat komend seizoen niet meer onder contract bij Feyenoord. De Rotterdamse club wenste het aflopende contract van de aan Telstar verhuurde middenvelder niet te verlengen, meldt RTV Rijnmond.

Isoufi maakte in de zomer de overstap van Feyenoord naar Telstar. Eerder speelde de in Afghanistan geboren middenvelder op huurbasis voor FC Dordrecht en Excelsior.

Voor Telstar speelde  Isoufi 24 wedstrijden waarin hij zes keer het net van de tegenstander wist te vinden. De middenvelder kan voor 1 april 2013 een ontslagbrief op de mat verwachten.

Holwerd voor Cambuur

Reserveteams mogelijk in Jupiler League: 'Gebeurt elders al veel langer'
Woensdag, 27 maart 2013 om 10:28

Het is niet uitgesloten dat tweede elftallen van Eredivisieclubs in de nabije toekomst hun wedstrijden kunnen spelen in de Jupiler League. Het tweede niveau van Nederland heeft nog maar zestien ploegen over, als na AGOVV Apeldoorn ook SC Veendam definitief verdwijnt uit het betaald voetbal.
/

Omdat het daarbij niet of nauwelijks voorkomt dat amateurclubs vanuit de Topklasse doorstromen naar de Jupiler League, wordt er gekeken naar andere oplossingen om de Eerste divisie groot genoeg te houden. Namens de KNVB laat manager competitiezaken Gijs de Jong weten dat met ingang van komend seizoen mogelijk al tweede elftallen deel zullen worden toegelaten tot de Jupiler League.

"Dit gebeurt in landen als Portugal, Spanje en Duitsland al veel langer", vertelt De Jong aan Voetbal International. Clubs uit de Eredivisie zouden dit plan wel zien zitten, omdat hun reserveteams in de Eerste divisie meer weerstand mogen verwachten dan tot op heden het geval is in de beloftencompetitie. Jupiler League-clubs zijn minder enthousiast, maar De Jong benadrukt dat hij eerst nog in overleg gaat. "We moeten met alle partijen kijken aan welke voorwaarden deze elftallen moeten voldoen."
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

gobo

Dan kun je dus uitwedstrijden gaan kijken voor 6 toeschouwers.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

marrumer

ah zoals barca b dus.

RotterdamLeeuwarden

Ik vind 16 teams prima, das 30 wedstrijden dus geen propvol programma als er eens wedstrijden niet doorgaan.
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Dokkumer

Citaat van: gobo op maart 27, 2013, 19:54:44
Dan kun je dus uitwedstrijden gaan kijken voor 6 toeschouwers.
Hoeft niet per definitie. Denk dat wij naar dkv 2 ook wel 1350 man metnimme :devil

Destroyer

En dan start ajakkus 2 ineens bovenaan aan het einde van de rit, spelen ze het jaar dan in de eredivisie? Lijkt me onrealistisch.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

TM

Versoepel eerst de promotieregels van de Topklasse naar Eerste Divisie eens. Het is veel leuker om huidige topklassers in de eerste divisie te hebben, dan belofte elftallen.

Goudvinger

Ik heb helemaal geen trek om naar identiteitsloze B-elftallen te kijken. Ze willen de Jupiler League verbeteren, hiermee bereiken ze het omgekeerde. Daarnaast hebben ze een probleem aan de onderkant van de competitie. In plaatst van het probleem aan de onderkant op te lossen (=versoepelde regelgeving t.b.v. de huidige eerstedivisionisten en de doorstroming vanuit de Topklasse), vullen ze de competitie op met zielloze elftallen die aan die alleen maar het 'probleem' van de top 5 in de Eredivisie oplossen.

Niet aan beginnen a.u.b.  :0=

Clint

Citaat van: Goudvinger op maart 28, 2013, 12:07:14
en de doorstroming vanuit de Topklasse

Denk dat er weinig Topklasse-clubs zitten te wachten op een promotie naar de JL. 

Goudvinger

Citaat van: clint op maart 28, 2013, 12:18:31
Citaat van: Goudvinger op maart 28, 2013, 12:07:14
en de doorstroming vanuit de Topklasse

Denk dat er weinig Topklasse-clubs zitten te wachten op een promotie naar de JL.

Vandaar mijn opmerking over versoepelde regelgeving. En daarmee bedoel ik minderen eisen voor accomodatie, aantal contractspelers en een eventuele aanpassing van de speeldag.

Dokkumer

Juist Goudvinger, dat is ook iets wat ik al een hele tijd heb lopen verkondigen...

Clint

En dan nog denk ik dat ze het niet willen. Die lui spelen nu soms derby's met 6000, 7000 man op de tribunes (zie b.v. Katwijk en Spakenburg).
Die zitten echt niet te wachten op Oss en Telstar.

brambo3004

Het probleem ligt em niet alleen in de promotie/degradatie naar de Topklasse. De promotie/degradatie-regeling met de Eredivisie is ook star. Er is veel te weinig mobiliteit tussen beide divisies. The rich get richer and the poor get poorer. Er vindt helemaal geen nivellering plaats, juist het omgekeerde.