Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: gewoon een fan op maart 25, 2013, 14:40:05
RIP Veendam,eeuwig zonde dat deze club niet meer bestaat.
erg jammer idd .Had liever emmm wegging

sunderland

Tis erg jammer voor de supporters . Het kon ook niet meer anders ,dit was de 3 de keer in 4 jaar dat ze op het randje stonden .Het houd een x op . Agovv had ik niks mee ,maar Haarlem en Veendam wel

RotterdamLeeuwarden

Ik wil graag alle supporters van Veendam heel veel sterkte wensen !

Maar ja, De sponsoren zien een betaald voetbalclub puur als handelshuis om zo zelf beter te worden.
Als dat in elkaar donderd dan is het einde oefening, hoe erg dat ook is.

Ik mocht zelf altijd graag naar Veendam, vriendelijke gasten daar, dat zal ik missen.
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

okkele

Over acht dagen vervalt de licentie om betaald voetbal te mogen spelen definitief.

alle echte vaste supporters van deze club gecondoleerd......
ik ga nu 1 minuut niks typen.
:|
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

padie

zo langzamerhand de Mickey Mouse Competitie , regelmatig rekenen etc..... nieuwe standen etc 
Sneu voor de echte supporters van Veendam.

SCCornjum


Kim

Doutzen

Het zal stil worden op de langeleegte.........

Watching Football Is Not A Crime

Sonnema

jammer voor de club Veendam het had wel wat daar, maar helaas niet genoeg daadkracht. Geef die supporters een waardig afscheid van hun club, een wedstrijdje in hun lange leegte als afscheid en dan de deuren voor goed dicht doen. Jammer veel sterkte daar

gobo

Erg triest. zeker voor de supporters van deze club. Veel mooie reisjes naar Veendam gemaakt. Met name halverwege de halverwege de jaren negentig toen we daar steevast de z-side troffen.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

vialli

In het algemeen dagblad staat bij het faillissement van Veendam een foto
van het Cambuurstadion!!!!!!

Nightmarelwd

Mooiste herinnering SC Veendam

Mooie herinneringen aan de wedstrijden met Cambuur in stadion De Langeleegte. De mooiste herinnering heb ik en met mij meerdere Cambuursupporters aan de wedstrijd SC Veendam - RBC 14-04-1992. RBC was de concurrent in de strijd om het kampioenschap van de Eerste Divisie. Bij puntverlies van RBC was het eerste kampioenschap voor ons.

Het stadion De Langeleegte was gevuld met 2200 toeschouwers, waarvan een gedeelte bestond uit Cambuursupporters. RBC maakte in de 21 ste minuut de 0-1. Toen in de 89ste minuut Veendam door Bolhuis de 1-1 maakte was het kampioenschap voor ons een feit.

Nadat RBC in 2011 failliet ging, is vandaag het doek gevallen voor Veendam.

http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article.do?code=NVHN&date=19920415&id=NVHN-19920415-AE0023008
MI-Sider for Life

kgscc

Actie: De Haan wil 1 euro van 1 miljoen mensen

Henk de Haan wil zich nog niet neerleggen bij het faillissement van SC Veendam. De oud-speler kondigde maandag aan een actie te beginnen, waarbij hij hoopt dat 1 miljoen mensen bereid zijn om ieder 1 euro te doneren. Hij zou dan aardig in de buurt komen van het streefbedrag, 1,1 miljoen euro.
Hoofdsponsor Koos Gjaltema bevestigde dat hij met medestanders in staat was geweest 400.000 euro op te brengen. Volgens zijn berekeningen heeft de club echter zeker 1,3 miljoen nodig om dit én het volgende seizoen goed door te komen.

Wel zei Gjaltema maandag nog 'een hoopgevend' telefoontje te hebben gehad van iemand die mogelijk voor extra steun kan zorgen. Details gaf hij niet.
http://www.ad.nl/ad/nl/5609/Eerste-divisie/article/detail/3415147/2013/03/25/Actie-De-Haan-wil-1-euro-van-1-miljoen-mensen.dhtml

=====================
Er is dus nog hoop voor Veendam, en dan voornamelijk wat Gjaltema aangeeft

SCCornjum

Ondanks het faillissement van twee clubs in een paar maanden tijd heeft de Jupiler League zeker bestaansrecht. Volgens Danny Hesp, voorzitter van de vakbond voor profvoetballers VVCS, waren SC Veendam en AGOVV al langere tijd de 'zwakkere broeders' die het in deze financieel zware periode niet hebben kunnen redden.

"Het faillissement van twee clubs in een seizoen is natuurlijk een schokkend gegeven", geeft Hesp toe. "Maar deze clubs hadden al lange tijd moeite om het hoofd boven water te houden. Alle clubs hebben in deze tijd een stap terug moeten doen, maar voor Veendam en AGOVV was dit toch te veel. Ze hebben de tegenvallers niet kunnen opvangen. Voor beide clubs was er ook niet veel steun en draagkracht in de omgeving. Dan wordt het toch een lastig verhaal."

Hesp hoort over de meeste andere clubs in de Eerste Divisie vooral positieve geluiden. "Afgaande op die berichten gaat het langzamerhand juist steeds beter. Bij de meeste clubs kan er weer omhoog worden gekeken. Natuurlijk is het zo dat we een paar jaar geleden twintig clubs in de Jupiler League hadden en nu nog maar zestien. Het worden er steeds minder, maar de teams die over zijn hebben zeker perspectief. Ik zie dit faillissement zeker niet als trend en verwacht ook niet dat er nog meer slachtoffers zullen vallen."

De oud-voetballer spreekt wel van een ramp voor iedereen die betrokken is bij SC Veendam. "Het hing al een tijdje in de lucht, net als bij AGOVV. Maar dit is triest voor iedereen die bij de club hoort. Je spreekt toch weer van veel arbeidsplaatsen die verloren gaan."

De VVCS zal de spelers van Veendam de komende periode bijstaan. "We gaan ze helpen bij het hele proces. We gaan er voor zorgen dat ze een uitkering krijgen en helpen om weer een club te vinden. Van de oud-spelers van AGOVV hebben sommigen wel weer een baan gevonden. Het is zeker niet de makkelijkste tijd, maar het lukt nog steeds. De voetballers van Veendam zijn over 6 weken transfervrij, dat kan mogelijkheden bieden."
Watching Football Is Not A Crime

Nightmarelwd

Citaat van: kgscc op maart 25, 2013, 16:41:13
Actie: De Haan wil 1 euro van 1 miljoen mensen

Henk de Haan wil zich nog niet neerleggen bij het faillissement van SC Veendam. De oud-speler kondigde maandag aan een actie te beginnen, waarbij hij hoopt dat 1 miljoen mensen bereid zijn om ieder 1 euro te doneren. Hij zou dan aardig in de buurt komen van het streefbedrag, 1,1 miljoen euro.
Hoofdsponsor Koos Gjaltema bevestigde dat hij met medestanders in staat was geweest 400.000 euro op te brengen. Volgens zijn berekeningen heeft de club echter zeker 1,3 miljoen nodig om dit én het volgende seizoen goed door te komen.

Wel zei Gjaltema maandag nog 'een hoopgevend' telefoontje te hebben gehad van iemand die mogelijk voor extra steun kan zorgen. Details gaf hij niet.
http://www.ad.nl/ad/nl/5609/Eerste-divisie/article/detail/3415147/2013/03/25/Actie-De-Haan-wil-1-euro-van-1-miljoen-mensen.dhtml

=====================
Er is dus nog hoop voor Veendam, en dan voornamelijk wat Gjaltema aangeeft

Ik hoop het voor de mensen die betrokken zijn bij Veendam, maar heb er een hard hoofd in. Dit is de derde keer in een paar jaar tijd dat men in financiële nood zat.
MI-Sider for Life

michello


SCCornjum

Terwijl SC Veendam failliet werd verklaard, had FC Emmen maandag goed nieuws. Hoofdsponsor Sunoil Biodiesel heeft de acute geldproblemen van de club uit de Jupiler League opgelost, liet FC Emmen weten.

FC Emmen was op zoek naar geld nadat ex-sponsor Bikkel een schadeclaim indiende. Het uitzendbureau eiste 25.000 euro omdat een medewerker van de club na ontslag geen schadevergoeding had gekregen. Bikkel schakelde de rechter in, die de club veroordeelde tot een dwangsom (inclusief proces- en advocaatkosten) van ruim zestigduizend euro.

Sunoil bood twee weken geleden aan om de oorspronkelijke 25.000 euro aan Bikkel te betalen. Na lang nadenken besloot het uitzendbureau dat voorstel te accepteren.
Watching Football Is Not A Crime