Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

justremco

Citaat van: AL op mei 26, 2016, 18:41:44
NAC en VVV zullen er ver boven uit steken volgend seizoen vrees ik.

Eerst maar eens afwachten hoe de selecties eruit komen te zien toch? Enige voordeel voor NAC en VVV is dat die geen vd Vegt hebben

mugel

Citaat van: Collingwood op mei 25, 2016, 11:55:50
Kenny van der Weg (NAC) gaat naar Schotland (Ross County).

Jammer  :P

El Ma-kri-niii

Leicester City wil 30 miljoen betalen voor Ahmed Musa van CSKA. En zijn vorige club VVV heeft een doorverkooppercentage met die club afgesproken, zij kunnen dus heel serieus gaan cashen deze zomer.

Geelblauwstiens

Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 27, 2016, 07:58:25
Leicester City wil 30 miljoen betalen voor Ahmed Musa van CSKA. En zijn vorige club VVV heeft een doorverkooppercentage met die club afgesproken, zij kunnen dus heel serieus gaan cashen deze zomer.
1.5 miljoen wordt gezegd

El Ma-kri-niii

Citaat van: Geelblauwstiens op mei 27, 2016, 08:39:20
1.5 miljoen wordt gezegd
Dat zou dan 5% zijn. Laag percentage, maar alsnog voor Eerste Divisieclubs een vermogen.

DayDreamer

Citaat van: Geelblauwstiens op mei 27, 2016, 08:39:20
1.5 miljoen wordt gezegd

Gaan ook verhalen dat bijna hun begroting wordt verdubbeld. Oftewel 10% = 3 miljoen euro, dat is echt serieus geld voor een club als VVV.

justremco

Volgens mij heeft VVV wel wat financiële problemen, dus daar zal het grootste gedeelte van het geld heen gaan denk ik

Vedetski

Citaat van: justremco op mei 27, 2016, 09:50:19
Volgens mij heeft VVV wel wat financiële problemen, dus daar zal het grootste gedeelte van het geld heen gaan denk ik

Niettemin een mooie meevaller. Is Reza nog in trek?  :P |:)
:koffie

Geelblauwstiens

Wij hadde ooit Leonard van Utrecht.€€
Dat is t ook wel zo'n beetje.
Is Reza al aan t afbouwen?

Vedetski

Citaat van: Geelblauwstiens op mei 27, 2016, 15:18:06
Wij hadde ooit Leonard van Utrecht.€€
Dat is t ook wel zo'n beetje.
Is Reza al aan t afbouwen?

Las her en der dat er wel interesse voor hem is vanuit de Eredivisie.
:koffie

Collingwood

Wurgende contractconstructies belemmeren NAC

NAC Breda kan voorlopig moeizaam stappen zetten met het oog op komend seizoen. De clubleiding sloot afgelopen zomer tamelijk wurgende contractconstructies af met nieuwe spelers en ondervindt daar nu de pijnlijke gevolgen van.
Spelers als Kevin Brands en Michael Dingsdag mogen mede vanwege hun forse contracten weg uit Breda, maar hebben de bepaling in hun overeenkomst staan dat ze eenzijdig met een jaar kunnen verlengen. Voor Ronnie Stam (foto), in wie sommigen bij de club het nog wel zien zitten, geldt hetzelfde. Hij kan, wanneer hij wil, zelfs nog twee jaar blijven. Zij werden op voorspraak van de inmiddels ontslagen trainer en technisch directeur Robert Maaskant naar Breda gehaald.

Vanwege het niet promoveren ziet NAC de spelersbegroting na de zomer met ruim een miljoen euro dalen tot ongeveer 1,5 euro miljoen. Dat betekent snoeien voor de huidige technisch directeur, Hans Smulders. Onder meer het contract van Uros Matic wordt daarom niet verlengd. Doelman Jelle ten Rouwelaar besloot enige weken terug zelf al te stoppen, ondanks een nog tot medio 2017 doorlopend contract.

Dat schept lucht voor NAC. Maar nog niet genoeg om jonge en talentvolle spelers aan te trekken. De leiding moet wederom aankloppen bij externe partijen om de begroting sluitend te krijgen in de Jupiler League.

Om die reden lijkt het onwaarschijnlijk dat NAC de transfervrije smaakmaker Mats Seuntjens binnen de gelederen te houden. Kenny van der Weg, die voor langere tijd bij kon tekenen, is al vertrokken. Hij speelt komend seizoen voor het Schotse Ross County. Komende weken worden nog veel meer mutaties binnen de NAC-selectie verwacht.

http://www.vi.nl/nieuws/wurgende-contractconstructies-belemmeren-nac.htm
Kalmte alleen kan u redden.

Collingwood

#1631
Andrew Driver heeft zijn contract met De Graafschap met twee seizoenen verlengd.
Mats Seuntjes van NAC naar AZ.
Kalmte alleen kan u redden.

Collingwood

Robert Braber naar Helmond Sport.
Kalmte alleen kan u redden.

Collingwood

FC Twente bereidt zich voor op faillissement

ENSCHEDE - FC Twente moet volgende week het faillissement aanvragen als de beroepscommissie van de KNVB de degradatie naar de Jupiler League in stand houdt. De eerste schuldeisers hebben zich meteen na het vonnis van de rechter gemeld bij de club: ze eisen vele miljoenen per direct terug. Onder hen onder meer investeringsmaatschappij Doyen en een club Engelse geldschieters.

Vrijdagavond en zaterdagmorgen was er koortsachtig overleg in de Grolsch Veste, onder meer met een grote delegatie van de gemeente Enschede. Woordvoerder Marcel Wendrich bevestigt dat er ook een faillissementsaanvraag wordt voorbereid. "Het bestuur heeft met een registeraccountant alle scenario's doorgerekend. Daaruit blijkt in alle variaties dat er een tekort van tientallen miljoenen ontstaat als de club degradeert. Er rest dan niets anders dan zelf het faillissement aan te vragen."

Personeel
Het bestuur vreest volgende week al het personeel bij elkaar te moeten roepen voor het slechte nieuws. Dat personeel heeft vrijdag al te horen gekregen dat de salarisuitbetaling voor juni voorlopig bevroren is: als het faillissement inderdaad wordt aangevraagd kunnen de lonen niet meer worden uitbetaald.

Crediteuren
Na de uitspraak van de rechter vrijdagmiddag hebben zich al diverse crediteuren gemeld die geld willen zien. Het gaat om miljoenen, die ze onmiddellijk terug willen hebben omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat het geld zal worden terugbetaald als FC Twente eenmaal eerste divisie speelt. Onder hen zijn investeringsmaatschappij Doyen en de Engelse geldschieters die FC Twente vorig jaar 8,5 miljoen hebben geleend. De Engelsen hebben al per brief laten weten dat ze zowel het FC Twentebestuur als de KNVB aansprakelijk gaan stellen voor de schade die zij eventueel gaan lijden.

Schuldenlast
FC Twente heeft een schuldenlast van zo'n 80 miljoen: 50 miljoen langlopende schulden en 30 miljoen kortlopend. Als er volgend jaar Jupiler League moet worden gespeeld dalen de inkomsten naar 20 miljoen per jaar. Maar volgend seizoen is alleen al 25 miljoen nodig om de club draaiende te houden met alle verplichtingen die er nu zijn. Dat, gecombineerd met de schuldeisers die per directe geld terugeisen maken een faillissement vrijwel onontkoombaar, tenzij de beroepscommissie alsnog besluit FC Twente voor de Eredivisie te behouden. Mocht dat niet gebeuren, dan overweegt de club als laatste noodsprong toch nog in beroep te gaan tegen het besluit van de rechter. Ook die stap wordt deze dagen voorbereid door de juristen van FC Twente.

Gemeente
Wethouder Eelco Eerenberg is vrijdagavond en de hele zaterdagmorgen in de Grolsch Veste aanwezig geweest om mee te denken. De gemeente Enschede staat weliswaar voor 32 miljoen garant, maar dat is alleen op voorwaarde dat het risicoprofiel van de club gelijk zou blijven. En dat verandert drastisch nu de rechter degradatie heeft goedgekeurd.

Garantie bedrijfsleven
Ook de 12 miljoen garantie vanuit het bedrijfsleven is niet meer zeker. Daaraan was ook de voorwaarde verbonden dat FC Twente in de eredivisie zou blijven. Eén van deze geldschieters, Alfons Wispels van de Raedthuysgroep, is somber gestemd: "Ik blijf garant staan, wat er ook gebeurt. Je steunt de club in goede en in slechte tijden. Maar ik kan alleen voor mezelf spreken, ik weet niet wat de rest doet. En we weten met z'n allen niet precies hoe groot het gat is, of onze garantstelling genoeg is."

Transfergelden
Op transfergelden voor belangrijke spelers als Ziyech hoeft op dit moment niet gerekend te worden. Mocht de club failliet gaan dan kan hij transfervrij vertrekken dus de clubs wachten rustig af wat er in de Grolsch Veste gebeurt.

Verlies
In het seizoen 2014/2015 boekte FC Twente al een verlies van bijna 10 miljoen door dalende inkomsten. Ook de seizoenen daarvoor werden al met miljoenen verlies afgesloten. Een saneringsplan heeft de schuldenlast weliswaar met enige miljoenen teruggebracht, maar degradatie maakt een eind aan veel financiële afspraken die in dat kader zijn gemaakt.

http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/fc-twente-bereidt-zich-voor-op-faillissement-1.6099468
Kalmte alleen kan u redden.

Bolle

Wat een ongelofelijke chaos is het daar; frauduleus handelen, €80.000.000,- schuld, €10.000.000,- verlies over seizoen 2014/2015, salarissen bevroren... Gaat toch nergens meer over?

Een faillissement gun je natuurlijk niemand en allemaal in en in triest voor de achterban, maar degradatie is wel een zeer terechte, en nog milde, straf. Heel veel andere clubs waren er al lang niet meer geweest...