Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

Citaat van: Bolle op juni 11, 2016, 18:03:17
Wat een ongelofelijke chaos is het daar; frauduleus handelen, €80.000.000,- schuld, €10.000.000,- verlies over seizoen 2014/2015, salarissen bevroren... Gaat toch nergens meer over?

Een faillissement gun je natuurlijk niemand en allemaal in en in triest voor de achterban, maar degradatie is wel een zeer terechte, en nog milde, straf. Heel veel andere clubs waren er al lang niet meer geweest...

Die 80 miljoen, daarvan is 50 hypotheek, daar ga je niet nat op. Althans, normaal gesproken niet. Wat ik het allergekst vind is dat je dergelijke zaken toch afgelopen winter ook wel aan had kunnen zien komen? Had dan schoon schip gemaakt qua salarissen van o.a. Schilder (800k), Ziyech (>800k), Mokotjo, Gutierrez en Cabral. Die grootverdieners had je toen nog goed kunnen verkopen. Dat brengt direct verlichting qua salarishuishouding maar brengt ook nog wat extra in het laatje aan transfersommen.

Welke speler(s) van Twente zouden jullie hier graag zien? Ik ga voor Marsman of Stevens en misschien Ter Avest of V/d Lely
In Henk en Sandor we trust

Bolle

Gaan genoeg bedrijven (en particulieren) ten onder door een hypotheek en de daarbij horende last. Gemeente staat garant, wat al bijzonder is, voor €32 miljoen. Dat zal met t stadion als onderpand zijn.

Hoe dan ook: t blijft een bende.

Om t nu al over spelers van hun te hebben gaat me te ver. Wel 1 ding; we gaan niet van grabbelaar naar grabbelaar (Marsman).

Tukker

Zou vd Belt al aan het rondkijken zijn naar een nieuwe fuctie? Transfervrij straks op te halen  |:)
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Bankzitter

Citaat van: moodygrunn op juni 11, 2016, 18:15:04
Wat ik het allergekst vind is dat je dergelijke zaken toch afgelopen winter ook wel aan had kunnen zien komen? Had dan schoon schip gemaakt qua salarissen van o.a. Schilder (800k), Ziyech (>800k), Mokotjo, Gutierrez en Cabral. Die grootverdieners had je toen nog goed kunnen verkopen. Dat brengt direct verlichting qua salarishuishouding maar brengt ook nog wat extra in het laatje aan transfersommen.

En dat is ook het hele punt: Twente wist in de winter ook wel dat die spelers niet betaald konden worden, maar behoudt ze wel gewoon. Wij verkopen aan de andere kant Ogbeche terwijl we slechts een kleine schuld hebben en winst maken.  Ik geloof dat Twente toen zelfs in de markt was... .

Op dat moment staan Twente en Cambuur beide in de degradatiezone. Als Twente de spelers met te hoge salarissen had weggedaan en met een veredelde jeugdploeg door moest waren ze er zeer waarschijnlijk ook uitgevlogen.

Clubs als Cambuur , Excelsior of VVV zouden om minder al omvallen maar Twente denkt overal mee weg te kunnen komen. Ik snap de verontwaardiging van de kleinere clubs wel, dat heeft niets met een Calimero-dopje te maken.

Lore

Citaat van: moodygrunn op juni 11, 2016, 18:15:04
Die 80 miljoen, daarvan is 50 hypotheek, daar ga je niet nat op. Althans, normaal gesproken niet. Wat ik het allergekst vind is dat je dergelijke zaken toch afgelopen winter ook wel aan had kunnen zien komen? Had dan schoon schip gemaakt qua salarissen van o.a. Schilder (800k), Ziyech (>800k), Mokotjo, Gutierrez en Cabral. Die grootverdieners had je toen nog goed kunnen verkopen. Dat brengt direct verlichting qua salarishuishouding maar brengt ook nog wat extra in het laatje aan transfersommen.

Welke speler(s) van Twente zouden jullie hier graag zien? Ik ga voor Marsman of Stevens en misschien Ter Avest of V/d Lely

Daar sla je de spijker op zijn kop. Het geeft gelijk aan dat dit bestuur ook dubieuze beslissingen neemt. 50miljoen schuld in het stadion, dan blijft er dus 30 miljoen over. Zij hadden Ziyeck moeten verkopen dan had de schuld al een stuk lager geweest. Ook dit bestuur heeft gegokt met het voortbestaan van FC Twente.

El Ma-kri-niii

Ik zou het wel vet vinden als ze opnieuw beginnen in de vijfde klasse en met duizenden supporters de amateurvelden langs gaan. Soort Rangers-verhaal.

Marc S

Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 12, 2016, 17:50:15
Ik zou het wel vet vinden als ze opnieuw beginnen in de vijfde klasse en met duizenden supporters de amateurvelden langs gaan. Soort Rangers-verhaal.


De rangers begonnen alleen op het laagste prof niveau. Dat zou in NL alsnog de jupiler league zijn

El Ma-kri-niii

Citaat van: Marc S op juni 12, 2016, 18:34:20

De rangers begonnen alleen op het laagste prof niveau. Dat zou in NL alsnog de jupiler league zijn
Maar met de invoering van de Tweede Divisie is er officieel geen scheiding meer toch? Tweede en Derde Divisie kun je moeilijk meer amateurvoetbal noemen.

Marc S

Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 12, 2016, 19:02:24
Maar met de invoering van de Tweede Divisie is er officieel geen scheiding meer toch? Tweede en Derde Divisie kun je moeilijk meer amateurvoetbal noemen.

Worden officieel semi-prof afdelingen, vallen onder amateur voetbal.

Lore

Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 12, 2016, 17:50:15
Ik zou het wel vet vinden als ze opnieuw beginnen in de vijfde klasse en met duizenden supporters de amateurvelden langs gaan. Soort Rangers-verhaal.

Maar waar moeten ze dan spelen? want 8 jaar in lagere divisies is onbetaalbaar in dit stadion.

hobbes

Citaat van: moodygrunn op juni 11, 2016, 18:15:04
Die 80 miljoen, daarvan is 50 hypotheek, daar ga je niet nat op. Althans, normaal gesproken niet. Wat ik het allergekst vind is dat je dergelijke zaken toch afgelopen winter ook wel aan had kunnen zien komen? Had dan schoon schip gemaakt qua salarissen van o.a. Schilder (800k), Ziyech (>800k), Mokotjo, Gutierrez en Cabral. Die grootverdieners had je toen nog goed kunnen verkopen. Dat brengt direct verlichting qua salarishuishouding maar brengt ook nog wat extra in het laatje aan transfersommen.

Welke speler(s) van Twente zouden jullie hier graag zien? Ik ga voor Marsman of Stevens en misschien Ter Avest of V/d Lely

Twente heeft in deze ook weer gegokt door deze spelers niet in de winterstop te verkopen. Ze wilden zich veilig spelen en ze wisten dat het zonder deze spelers niet zou lukken. Ze gingen er vanuit dat verplichte degradatie toch niet zou gebeuren dus hebben ze lekker van deze spelers geprofiteerd. Een grote gok, want wat nu als bv Ziyech zwaar geblesseerd was geworden? Bij een normale club al een klap maar als je financieel zo zwak staat als Twente onoverkomelijk. Maar ook hier in hebben ze laten zien dat ze blind waren voor de eigen problemen

El Ma-kri-niii

Citaat van: Lore op juni 12, 2016, 21:52:32
Maar waar moeten ze dan spelen? want 8 jaar in lagere divisies is onbetaalbaar in dit stadion.
Heb je gelijk in. Maar wat is het alternatief voor de gemeente? Een ongebruikt stadion is nog veel duurder lijkt me.

DayDreamer

Waar beginnen ze dan, als ze failliet gaan. Laagste amateurniveau of laagste profniveau.

El Ma-kri-niii

Citaat van: DayDreamer op juni 13, 2016, 09:47:18
Waar beginnen ze dan, als ze failliet gaan. Laagste amateurniveau of laagste profniveau.
Vanmorgen las ik een verhaal op de site van Tubantia dat ze dan hopen de plek van Jong Twente in de Tweede Divisie in te nemen.


10. Als ze failliet gaan, is er dan een doorstart mogelijk?

Ja, maar dat wordt dan zeker niet in de eredivisie. De club onderzoekt of een doorstart in de nieuw gevormde tweede divisie haalbaar is. Het beloftenteam van FC Twente is met topamateurclubs ingedeeld in die tweede divisie en het nieuwe FC Twente 1 zou die plek kunnen innemen, als de KNVB daar tenminste mee instemt. De gemeente Enschede moet dan ook helpen door de Veste voor weinig te verhuren. En dat terwijl de gemeente dan net 17 miljoen heeft moeten afboeken vanwege het faillissement. De tweede divisie is de allerlaatste strohalm, want een faillissement betekent ook dat veel Twentse bedrijven met de gebakken peren zitten en hun geld niet terugkrijgen. Die bedrijven zullen niet enthousiast zijn opnieuw te sponsoren. Met een faillissement verspeelt Twente dus veel sympathie in eigen regio.
http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/10-vragen-over-de-dreiging-van-een-faillissement-van-fc-twente-1.6102124

Huzumer

Morgen wordt competitieprogramma gepubliceerd.