Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Aliens/UFO's

Gestart door Clint, januari 18, 2013, 07:19:01

Vorige topic - Volgende topic

Cambuur058

Over complottheoriën en dergelijke gesproken; Geloven jullie in de lluminati?

Clint

Ik wel. In feite is de Bilderbergroep ook een soort Illuminati.

Sander Scc

Het symbool van de Illuminati, piramide met the all seeing eye, staat op elk dollar biljet, en kom je op heel veel plaatsen tegen.
Waar rook is.. Dus ik geloof daar ook wel in.

Pyramides zijn waarschijnlijk oude tijdmachines. Waar is al dat cleopatra-volk gebleven dan?
Zijn veel theorieën over de piramides. Een powerplant, graftombe, tijdmachine, stargate...

Ik denk dat er een stukje technologie verloren is gegaan vroeger of een energiebron die niet meer bestaat zoals bijvoorbeeld greek fire.
In ieder geval onze geschiedenis is heel anders dan dat we op school geleerd hebben.. Dat weet ik wel zeker

Collingwood

#33
Citaat van: clint op juli 22, 2013, 08:40:32
Ik heb het niet zo hoog (meer) op van de wetenschap. Als ze geen antwoord ergens op weten verschuilen ze zich achter allemaal smoesjes.
Ik vind het gewoon heel plausibel wat AA als standpunten aanvoert.
Het is toch niet normaal hoe sommige monumenten in elkaar zijn gezet: de piramides, Baalbek, Paaseiland, Maachu Picchu, ga zo maar door.

De vroegere beschavingen hadden nog meer 'verstand' van het heelal dan wij nu hebben. Hoe verklaar je dat de Maya's precies wisten hoe alles daarboven werkte. Telescopen hadden ze toen nog niet. Die kennis moet toch ergens vandaan zijn gekomen?

Heb je het filmpje gekeken dat ik postte? Daaruit blijkt dat A.A. heel veel 'feiten' letterlijk verzint, ze zijn gewoon absoluut (en controleerbaar!) onwaar. Hoe kun je hen wel vertrouwen en de wetenschap niet?

Ik ben niet in staat al die dingen die jij noemt te verklaren. Misschien zou ik het kunnen als ik het had bestudeerd, maar dat heb ik niet. Het gaat mij er om dat A.A. ze verklaart op basis van onjuiste gegevens, en dus ben ik genoodzaakt hun theorie af te wijzen.

Ik zei al dat ik geloof dat buitenaards leven bestaat (de kans dat dit niet het geval is, is statistisch gezien spectaculair klein), maar in de theorie van A.A. geloof ik niet.
Kalmte alleen kan u redden.

Cambuur058

Collingwood, wat is jou opinie over de Illuminati?

Clint

#35
Citaat van: Sander Scc op juli 22, 2013, 17:10:36
In ieder geval onze geschiedenis is heel anders dan dat we op school geleerd hebben.. Dat weet ik wel zeker

Honderd procent mee eens.

De wetenschappers zaten er goed naast, gheghe.

Clint

Citaat van: Collingwood op juli 22, 2013, 18:26:49
Ik zei al dat ik geloof dat buitenaards leven bestaat (de kans dat dit niet het geval is, is statistisch gezien spectaculair klein), maar in de theorie van A.A. geloof ik niet.

Geloof je dan wel in de optie dat de beschavingen vroeger 'hulp' kunnen hebben gehad van buitenaardsen, getuige de vele petrogliefen, verhalen in de Bijbel, Koran, Mahabharatma en de verklaringen van vele tegenwoordige deskundigen die stellen dat vroeger de beschavingen nimmer dit soort bouwwerken hebben kunnen fabriceren, nog in een tijd dat wij nog in berenvellen liepen?

Clint

Citaat van: Collingwood op juli 22, 2013, 18:26:49
Hoe kun je hen wel vertrouwen en de wetenschap niet?

Omdat vele wetenschappers de handen er vanaf draaien als ze het antwoord niet kunnen geven. En er zijn nog zoveel vragen die wij niet kunnen beantwoorden. Zie maar naar het UFO-issue. Vele wetenschappers worden debunkers als ze de antwoorden niet weten (en in feite weten we ook niet 100% wat het is) en gaan mede-wetenschappers belachelijk maken als die er wel belangstelling in tonen, zoals Stanton Friedman en Coen Vermeeren.   

Collingwood

Citaat van: Cambuur058 op juli 23, 2013, 00:14:40
Collingwood, wat is jou opinie over de Illuminati?

Daar heb ik me totaal niet in verdiept, dus heb er op dit moment niet echt een mening over (interessante links en dergelijke zijn uiteraard altijd welkom).

Citaat van: clint op juli 23, 2013, 07:21:01
Geloof je dan wel in de optie dat de beschavingen vroeger 'hulp' kunnen hebben gehad van buitenaardsen, getuige de vele petrogliefen, verhalen in de Bijbel, Koran, Mahabharatma en de verklaringen van vele tegenwoordige deskundigen die stellen dat vroeger de beschavingen nimmer dit soort bouwwerken hebben kunnen fabriceren, nog in een tijd dat wij nog in berenvellen liepen?

Zodra het aannemelijk wordt gemaakt dat we hulp van buitenaardse wezens hebben gekregen kan ik daar best in geloven. A.A. maakt dit echter niet aannemelijk, en andere theorieën ken ik niet.

Citaat van: clint op juli 23, 2013, 07:26:15
Omdat vele wetenschappers de handen er vanaf draaien als ze het antwoord niet kunnen geven. En er zijn nog zoveel vragen die wij niet kunnen beantwoorden. Zie maar naar het UFO-issue. Vele wetenschappers worden debunkers als ze de antwoorden niet weten (en in feite weten we ook niet 100% wat het is) en gaan mede-wetenschappers belachelijk maken als die er wel belangstelling in tonen, zoals Stanton Friedman en Coen Vermeeren.   

Ok, maar hoe kun je dan wel A.A. vertrouwen terwijl die haar publiek gewoon op erg veel punten letterlijk voorliegt zodat haar standpunten aannemelijker lijken?
Kalmte alleen kan u redden.

Clint

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de door jou gelinkte film nog niet gezien heb. Maar over het algemeen zijn dat soort filmpjes dus gemaakt door debunkers. Ik zal hem tzt nog eens een keer bekijken.

Uiteraard zullen er in AA stellingen zijn die je kunt kwalificeren als 'overdreven' of, zoals jij zegt, wellicht 'leugens', dat heb ik dan met name bij een Giorgio Tsoukalos. Wat een Erich von Däniken in de jaren 60 (Waren de Goden Kosmonauten?) neerzet in zijn boek vind ik zo plausibel.

Maar er komen in AA ook genoeg Ph.D's voorbij die hetzelfde zeggen en dat zijn toch 'geleerde' academici, mag je verwachten.

Collingwood

Citaat van: clint op juli 23, 2013, 11:47:25
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de door jou gelinkte film nog niet gezien heb. Maar over het algemeen zijn dat soort filmpjes dus gemaakt door debunkers. Ik zal hem tzt nog eens een keer bekijken.

Uiteraard zullen er in AA stellingen zijn die je kunt kwalificeren als 'overdreven' of, zoals jij zegt, wellicht 'leugens', dat heb ik dan met name bij een Giorgio Tsoukalos. Wat een Erich von Däniken in de jaren 60 (Waren de Goden Kosmonauten?) neerzet in zijn boek vind ik zo plausibel.

Maar er komen in AA ook genoeg Ph.D's voorbij die hetzelfde zeggen en dat zijn toch 'geleerde' academici, mag je verwachten.

Titels, rangen en standen zeggen mij niets. Het gaat om (de logica van) de argumenten die worden gebruikt. Daarmee halen ze wat mij betreft gewoon te veel foefjes uit. Daarnaast is de controleerbaarheid van de feiten totaal niet aanwezig bij A.A., en dus is de theorie niet falsifieerbaar als je zelf geen deskundige bent in archeologie, mythologie, etcetera.

Ik zou inderdaad graag je mening horen over het filmpje dat ik postte, naar mijn mening wordt de theorie van A.A. daar op een vrij overtuigende manier onderuitgehaald.

Het enige waar ik in geïnteresseerd ben is het uitzoeken van de waarheid (of iemand die ooit zal kennen is vers twee), het gaat mij er niet om om A.A. te bashen. Ik heb zelf ook iets van tien afleveringen van A.A. gezien en vond het best vermakelijk.
Kalmte alleen kan u redden.

Goudvinger

Ik geloof wel in buitenaards leven, puur om het feit dat er zoveel miljarden andere sterren zijn, en omdat we tenslotte allemaal van materiaal uit de ruimte zijn gebouwd. Ik heb echter moeite te geloven dat buitenaardse wezens ons hebben geholpen met het bouwen van bouwwerken uit de oudheid, om de volgende redenen:

- Het zou mij sterk lijken dat er in de nabije omgeving (lees: ons zonnestelsel) enige vorm van leven bestaat die groter is dan bacteriën, puur om het feit dat de 'stenen' planeten deels al bezocht zijn door verkenningsvoertuigen en daar nog niets is aangetroffen. De overige planeten in ons stelsel bestaan uit gassen, daarop kun je geen leven leiden, laat staan grondstoffen vinden om een ruimtevoertuig mee te bouwen.

- De kans dat in een ander sterrenstelsel wezens groter dan bacteriën leven, acht ik wel aannemelijk. De vraag is alleen hoe dichtbij zo'n zonnestelsel bij de onze staat, en in hoeverre zij überhaupt enige vorm van intelligentie te hebben. Laten we wel wezen, van de miljoenen soorten wezens op deze planeet is er slechts één die in staat is te 'denken': de mens. Ook hier is de vraag of zij, los van intelligentie, wel de geschikte grondstoffen hebben om een voertuig te creëren dat de ruimte kan trotseren.

PS: Mochten ze die werken toch gebouwd hebben, bel ik ze morgen voor een nieuw stadion  :koffie

Cambuur058

Citaat van: Collingwood op juli 23, 2013, 11:31:07
Daar heb ik me totaal niet in verdiept, dus heb er op dit moment niet echt een mening over (interessante links en dergelijke zijn uiteraard altijd welkom).


Tsja, wat moet je er over zeggen.. Er zijn verschrikkelijk veel theoriën.

http://www.weetnet.nl/illuminati/illuminati.htm - Relatief simpele theorie, maar ik geloof dat er meer achter zit. (Zie volgende link)

http://hetgrotereplaatje.nl/illuminati.html - Erg intressante theorie vind ik zelf, al vind ik sommige dingen niet aannemelijk. Als ik jou was zou ik me wat meer verdiepen in de Illuminati, omdat het erg intressant is. :)

Clint

Volgens de Egyptenaren en de Soemeriërs (The Annunaki) kwamen de buitenaardsen ook niet uit ons zonnestelsel, maar van de Orion-gordel en dan met name vanaf de ster Sirius die op 8,5 lichtjaar staat. Als dat waar is, en waarom zouden er geen beschavingen in de Melkweg zijn die miljoenen jaren in ontwikkeling verder zijn dan ons, kunnen die gebruik hebben gemaakt van ruimteportalen. Einstein heeft begin vorige eeuw al gezegd dat tijd en ruimte dezelfde zijn en ook de wetenschappers (ja, zelfs zij) zeggen dat in theorie je via die portals binnen enkele momenten van de ene plaats in de ruimte je je naar de andere kant kunt begeven. Als een beschaving miljoenen jaren verder in ontwikkeling is dan ons, zouden zij die 'wegen' al lang kunnen bewandelen. Die kant zal de mensheid (als we nog even weten te overleven) in de toekomst ook op gaan, daar ben ik van overtuigd

Begin 1900 dachten we dat vliegen onmogelijk was. Binnen 70 jaar stonden we op de maan.

wiekie1969