Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuurarchief

Gestart door SCC-J, mei 31, 2013, 15:39:05

Vorige topic - Volgende topic

Clint

Citaat van: Dokkumer op juli 28, 2014, 08:54:08
Inmiddels is het archief weer helemaal up to date (helaas nog zonder de legendarische verslagen van Clint, daar wordt aan gewerkt).

Tis effe een crime om die om te zetten van rooksignalen naar digitale signalen.

Dokkumer

Citaat van: Clint op juli 30, 2014, 07:59:14
Tis effe een crime om die om te zetten van rooksignalen naar digitale signalen.
Ik heb momenteel de kracht niet om die kleitabletten te tillen. Loodzwaar man...

Dokkumer

Langzamerhand worden de ontbrekende spelersfoto's aangevuld. Uiteraard zal het een hele klus zijn om van met name de spelers uit de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw een portretfoto te pakken te krijgen, maar we gaan stug door. Binnenkort zal ik een overzicht plaatsen van ontbrekende foto's (nu nog een kleine 300 stuks).

Verder worden de pennenvruchten van de legendarische Clint momenteel gefaseerd toegevoegd. Werden eerder al zijn beschikbare verslagen van de seizoenen 2002-2003 en 2003-2004 geplaatst, nu mag ik met gepaste trots de verslagen van het seizoen 2004-2005 aankondigen. 36x leesplezier vanuit het hart.
Kom dus snel een kijkje nemen op http://bit.ly/1rUtU5Y

Dokkumer

GEWELDIG NIEUWS!!!
Op dit moment ben ik bezig heel veel filmmateriaal binnen te hengelen, vooral beelden uit de periode 1992-2006. Natuurlijk zal er nog heel veel werk verricht moeten worden om de beelden "gebruiksklaar" te maken, maar er zit weer flink wat "vergeten" materiaal tussen.

gobo

Had ik vandaag al gezegd dat je bijzonder goed bezig bent?
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Dokkumer

Citaat van: gobo op augustus 05, 2014, 20:30:27
Had ik vandaag al gezegd dat je bijzonder goed bezig bent?
Dat hoef je niet te zeggen, want dat weet ik allang :P

Desondanks neem ik dit compliment vol dank in ontvangst  _O_

Dokkumer



Heel voorzichtig wordt er gewerkt aan een vracht nieuw beeldmateriaal wat onlangs beschikbaar is gesteld (credits daarvoor naar Oetse voor het leveren en Ruppppert voor het monteren), als voorproefje kunnen we je wel unieke beelden uit de oertijd van Cambuur leveren.

Het gaat hier om een vijftal wedstrijden, waaronder 2 bekerwedstrijden tegen GVAV, eentje tegen Ado en competitiewedstrijden tegen FC Zaanstreek en NEC.

Check snel http://www.cambuur-archief.nl en klik door naar de video pagina. Daar is ook een kleine aanpassing gemaakt zodat je direct kunt zien aan welk seizoen nieuwe videobeelden zijn toegevoegd.

PS Clint. Ook aan jouw epistels wordt nog steeds gewerkt.

Clint


Dokkumer

Wat doe je als er geen noemenswaardig interessant voetbal (interlandweekend dus) op tv is? Dan werk je weer eens wat aan het Archief.

In overleg met Clint, voormalig razende reporter van Cambuur Online, hebben wij indertijd besloten zijn verslagen voor het nageslacht te bewaren en herpubliceren. Dit immers omdat Cambuur Online in de oude vorm helaas al een tijdje ter ziele is.

Voor degene die de epistels van Clint niet kennen, hij schreef tussen 2002 en 2011 bijna elk wedstrijdverslag waar hij aanwezig was. Regelmatig kritisch, soms lyrisch en vaak hilarisch, vanwege de leuke randgebeurtenissen naar de awayday of tijdens/na de thuiswedstrijd.

Inmiddels zijn de verslagen van 2002 t/m 2005 geplaatst, vandaag zijn we er eindelijk aan toegekomen om het volgende seizoen te plaatsen. Een seizoen met een inktzwarte rand, vanwege het toen bijna faillissement en de redding door van Dam en de Old Boys.

Kijk snel onder verslagen bij het seizoen 2005-2006 en beleef alle drama en lichtpunten weer eens met een knipoog.

jeff


Dokkumer

Eindelijk!! Alle beelden staan online. Uiteraard zijn wij heel veel dank verschuldigd aan Oetse en Ruppppert die de beelden geleverd, bewerkt en geupload hebben. En dat allemaal voor jullie als trouwe site bezoekers.
Hoeveel beeldverslagen het er exact zijn weten we niet, wij zijn de tel kwijtgeraakt, maar wel voldoende voor vele uren kijkplezier.

En ook voor de liefhebbers van de scherpe veer van Clint, die jarenlang getrouw met een halfzware Florint in de mond en perkament en ganzeveer in de handen verslag optekende voor Cambuur Online, is er goed nieuws. Zijn legendarische verslagen zijn van seizoen 2002-2003 t/m 2007-2008 gedigitaliseerd en gepubliceerd op onze site onder verslagen. De seizoenen 2008-2009 t/m 2010-2011 (het seizoen dat hij zijn veer in de wilgen hing en het perkament op raakte) worden op korte termijn gepubliceerd.

Dus wederom veel kijk- en leesplezier toegewenst!

jeff

Ik zag ergens een klein foutje staan,
http://www.cambuur-archief.nl/scheveningen.php
Bij de resultaten staat Appingedam ipv SVV Scheveningen

dizzhead

#42
Citaat van: jeff op februari 20, 2015, 12:20:12
Ik zag ergens een klein foutje staan,
http://www.cambuur-archief.nl/scheveningen.php
Bij de resultaten staat Appingedam ipv SVV Scheveningen

ach, t ligt beide vlak bij het water....  :zweep




Overigens is het resultaat 2-0 na verlenging. De 'uitslag' is daarmee dan 0-0. Maar ik heb net geluncht met all-you-can-drink azijn, dus misschien komt het daardoor.  :y

Dokkumer

Thx ladies, pas het binnenkort even aan!

jeff

Citaat van: Dokkumer op februari 21, 2015, 10:21:02
Thx ladies, pas het binnenkort even aan!
Je hebt het zo aangepast dat de hele site offline is?  8P
Wat is er gebeurt met het archief?