Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Lars Lambooij

Gestart door Poetser, april 16, 2024, 10:41:51

Vorige topic - Volgende topic

Gasgeve

Het is juist lange termijn visie. Maar volgens mij wil Wiekie alles wat Lambooij doet negatief uitleggen, dus heeft volgens mij weinig zin om daar een discussie mee aan te gaan met steekhoudende argumenten.

Derkx R.H.

Pauwels fut voor 1.3 miljoen.. Grote klasse Lambooij!!

Lore

Citaat van: Oud Cambuur op juli 18, 2025, 10:05:29
Diemers verdiend hier 25k per maand welke keutel bedoel je?

Dat was het hele punt. Zij konden dat niet bieden voor de verlenging en Diemers wilde perse verlengen. Dan heeft Lambooij dat goed gedaan,

Lore

Citaat van: wiekie1969 op juli 18, 2025, 10:12:25
Het is allemaal korte termijn visie. Je verkoopt je beste spelers met een doorlopend contract vanwege financi?le nood, je haalt wat spelers terug op de gok en de trainer moet het verder maar uitzoeken. Zodat je, als het straks misgaat, op een andere reidende trein kan springen.

Hoe zou jij het doen dan?

Galdiano

Citaat van: Lore op juli 18, 2025, 11:16:09
Hoe zou jij het doen dan?

Daar zal hij nooit een goed onderbouwd antwoord op gaan geven.
Het is bij Wiekie altijd een hoop geschreeuw maar als er om feiten of onderbouwing gevraagd wordt dan duikt hij weg.

Maar ik laat mij graag verrassen...  :D
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Noordcambuur

Citaat van: Derkx R.H. op juli 18, 2025, 11:09:42
Pauwels fut voor 1.3 miljoen.. Grote klasse Lambooij!!
ik hoop op bonussen en doorverkoop percentage erbij.

wiekie1969

Mijn lange termijn visie is dat je de spelers aan hun doorlopend contract moet houden. Zodat je 2/3 jaar met hetzelfde team kan spelen. Zie een Eagles. Zo zijn we ook kampioen geworden jaren geleden. Met attractief en aanvallend voetbal met M?hren als goalgetter. Wat we nu doen heeft in mijn eigen weinig met visie te maken. Henk de Jong zit midden in de voorbereiding en dan worden zijn 3 beste spelers verkocht. Nieuwe spelers moeten weer ingepast worden. Dat vergt tijd die er niet is. We hebben dus weer een totaal nieuw elftal komend seizoen. Dan is het nog de vraag of die nieuwe spelers goed genoeg zijn. Dat zal ook nog moeten blijken. We gokken nu wat op beloften spelers en die nieuwe jongens zijn bijna allemaal geblesseerd dus zonder wedstrijd ritme. Dat is zonde.

wiekie1969

Citaat van: Galdiano op juli 18, 2025, 11:25:20
Daar zal hij nooit een goed onderbouwd antwoord op gaan geven.
Het is bij Wiekie altijd een hoop geschreeuw maar als er om feiten of onderbouwing gevraagd wordt dan duikt hij weg.

Maar ik laat mij graag verrassen...  :D
:proost
Dat geldt ook voor jou toch?

Galdiano

Citaat van: wiekie1969 op juli 18, 2025, 11:30:34
:proost
Dat geldt ook voor jou toch?

Als je mijn posts terugleest zit er vaak wel een onderbouwing in of een oprechte vraag tegenover een ander.

Gasgeve

Citaat van: wiekie1969 op juli 18, 2025, 11:29:42
Mijn lange termijn is dat je de spelers aan hun doorlopend contract moet houden. Zodat je 2/3 jaar met hetzelfde team kan spelen. Zo zijn we ook kampioen geworden jaren geleden. Met attractief en aanvallend voetbal met M?hren als goalgetter. Wat we nu doen heeft in mijn eigen weinig met visie te maken. Henk de Jong zit midden in de voorbereiding en dan worden zijn 3 beste spelers verkocht. Nieuwe spelers moeten weer ingepast worden. Dat vergt tijd die er niet is. We hebben dus weer een totaal nieuw elftal komend seizoen. Dan is het nog de vraag of die nieuwe spelers goed genoeg zijn. Dat zal ook nog moeten blijken. We gokken nu wat op beloften spelers en die nieuwe jongens zijn bijna allemaal geblesseerd dus zonder wedstrijd ritme. Dat is zonde.
Elke club in Nederland verkoopt elk jaar hun beste spelers. Dat is het lot van de Nederlandse competitie.

wiekie1969

Ik hoef mij voor niemand te verantwoorden beste man.

Gasgeve

Jij haalt liever Verheydt, Schuurman en Schouten. 3 spelers zonder restwaarde en een dik salaris waarmee je 1/2 jaar vooruit kan? En dan zien we volgend jaar wel weer?

mark1989

Mijn lange termijn visie is dat je de spelers aan hun doorlopend contract moet houden. Zodat je 2/3 jaar met hetzelfde team kan spelen. Zie een Eagles. Zo zijn we ook kampioen geworden jaren geleden. Met attractief en aanvallend voetbal met M?hren als goalgetter. Wat we nu doen heeft in mijn eigen weinig met visie te maken. Henk de Jong zit midden in de voorbereiding en dan worden zijn 3 beste spelers verkocht. Nieuwe spelers moeten weer ingepast worden. Dat vergt tijd die er niet is. We hebben dus weer een totaal nieuw elftal komend seizoen. Dan is het nog de vraag of die nieuwe spelers goed genoeg zijn. Dat zal ook nog moeten blijken. We gokken nu wat op beloften spelers en die nieuwe jongens zijn bijna allemaal geblesseerd dus zonder wedstrijd ritme. Dat is zonde.

Goede reactie! Mag ook wel een keer gezegd worden.
In de basis ben ik het met je eens dat je bij voorkeur zo lang mogelijk een team bijelkaar moet houden en het liefst 2 a 3 jaar. De vraag is alleen wel hoe groot de kans is dat Cambuur uiteindelijk kampioen wordt met dat team als je wel Nielingn, Pauwels en mercera zou houden. Ik denk zelf dat die kans vrij klein is. En dan heb je aan het eind van de rit nul transferwaarde overgehouden. 

En nu creeer je ruimte voor weer nieuwe talenten. Misschien komt er nog wel een beter talent binnen dan pauwels. Maken we een transfer van boven de 2 mln

EdsjeSCC

Lekker voorbeeld dat Eagles. Die verkochten vorig seizoen; De Lange, Kuipers, Rommens, Willumsson, Amofa en Edvardsen. 6 van de 11 basisspelers

Galdiano

En toch is dit echt op de korte termijn gericht.
En wat is het korte en lange termijn?

Als je het mij vraagt is het korte termijn <3 jaar. De duur van de meeste contracten.
Lange termijn is als je het mij vraagt 3 jaar>.

Als je spelers aan hun contract houdt lopen ze gratis weg, waardoor je even een stabiele periode kent door het langer samenspelen, maar kom je niet verder op financieel gebied.
Ja we waren top toen we 2 keer kampioen werden. Maar hadden te weinig financiele draagkracht om door te selecteren.

Dit valt en staat met vermogensopbouw. En dat cre?er je alleen door meer omzet in het stadion en verkoop van talentvolle spelers.
Je zal de beste spelers moeten verkopen om door te kunnen groeien.
Essentieel is wel de scouting en jeugdopleiding, en daar is behoorlijk in ge?nvesteerd, en plukken wij nu de vruchten van.

Het kutte is gewoon dat we nog een torenhoge schuldenlast zitten. Enerzijds door de leningen en daarbij behorende rentes en anderzijds het spelersfonds.
Zodra dit echt achter de rug is, kun je ook eens spelers langer aan je binden door contracten open te breken.