Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Lars Lambooij

Gestart door Poetser, april 16, 2024, 10:41:51

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Nou Lars vol aan de bak komop met de nieuwe spelers je hebt nog 3 weken voordat competitie begint.
Succes en maak ons gek.

Bankzitter

Het lijkt zo vanzelfsprekend om je beste spelers te verkopen tegen een gode bedrag, maar met Kallon, Hoedemakers en Jacobs ging dat dus fout.
Lambooij lukt het wel.

En met Diemers ook: beide partijen bluffen maar uiteindelijk krijgt Lambooij zijn zin en trekt Diemers de keutel in.

sunderland

Citaat van: Bankzitter op juli 18, 2025, 09:39:34
Het lijkt zo vanzelfsprekend om je beste spelers te verkopen tegen een gode bedrag, maar met Kallon, Hoedemakers en Jacobs ging dat dus fout.
Lambooij lukt het wel.

En met Diemers ook: beide partijen bluffen maar uiteindelijk krijgt Lambooij zijn zin en trekt Diemers de keutel in.
zo zie jij dat.

papier

Oud Cambuur

Lambooij lukt het wel.

Diemers verdiend hier 25k per maand welke keutel bedoel je?

Specuveter

Citaat van: Oud Cambuur op juli 18, 2025, 10:05:29
Diemers verdiend hier 25k per maand welke keutel bedoel je?
Jij werkt bij de bank en controleert elke maand of de 25K binnen komt??

wiekie1969

Lambooij lukt het wel.

Het is allemaal korte termijn visie. Je verkoopt je beste spelers met een doorlopend contract vanwege financi?le nood, je haalt wat spelers terug op de gok en de trainer moet het verder maar uitzoeken. Zodat je, als het straks misgaat, op een andere reidende trein kan springen.

rvw

Wat kort door de bocht, je moet toch geld verdienen
Om verder te komen .
Is geen liefdadigheid , cambuur is een bedrijf.

De Gast

Je moet er toch ook niet aan denken dat we met grotendeels dezelfde selectie verder zouden zijn gegaan. Vorig seizoen hebben we gepiekt met oersaai vruchteloos voetbal. Dit is even nodig.

Oud Cambuur

Citaat van: Specuveter op juli 18, 2025, 10:12:04
Jij werkt bij de bank en controleert elke maand of de 25K binnen komt??

is toch algemeen bekend dit en heb misschien een nieuwtje voor je bankmedewerkers bestaan niet meer

Yellow Army

Citaat van: wiekie1969 op juli 18, 2025, 10:12:25
Het is allemaal korte termijn visie. Je verkoopt je beste spelers met een doorlopend contract vanwege financi?le nood, je haalt wat spelers terug op de gok en de trainer moet het verder maar uitzoeken. Zodat je, als het straks misgaat, op een andere reidende trein kan springen.

Ik begrijp je punt, maar het neemt niet weg dat Lambooij uiterst succesvol is gebleken in het aantrekken van voltreffers die voor recordbedragen worden verkocht.
Area 58

R058

Sjongejonge wat een reactie weer.
Dit is juist een lange termijnvisie. Laten zien dat je spelers kunt ontwikkelen en daarna doorverkopen voor goede bedragen. Zoals Bankzitter al zei, is dat niet even makkelijk en Lambooij doet dat nu erg goed.
Ik vraag me ook weleens af hoe je het dan liever zou zien?

EdsjeSCC

Citaat van: R058 op juli 18, 2025, 10:29:52
Sjongejonge wat een reactie weer.
Dit is juist een lange termijnvisie. Laten zien dat je spelers kunt ontwikkelen en daarna doorverkopen voor goede bedragen. Zoals Bankzitter al zei, is dat niet even makkelijk en Lambooij doet dat nu erg goed.
Ik vraag me ook weleens af hoe je het dan liever zou zien?

Ja alle spelers houden, nooit verkopen!! Dan lopen ze gratis de deur uit, sportief ging het allemaal toch wat minder dan gehoopt.. we hadden moeten verkopen!! Doorselecteren!!

:O :O :O :O

EdsjeSCC

Ik vind het trouwens zelf eindelijk eens w?l op beleid lijken.

A) de jeugdopleiding een heel stuk verbetert, levert nu al geld op en hopelijk in de toekomst nog meer
B) contract(en) verlengen met een afspraak in de hoop om nog wat centjes te beuren (Balk)
C) sneller afscheid nemen/verkopen van jongens die hier biet aarden en/of niet goed genoeg zijn/ontwikkelen
D) goeie bedragen binnenharken en hopelijk weer nieuwe pareltjes gescout (daar zullen ook weer missers tussen zitten, maar een paar klappers compenseert dat ruimschoots)

Dat er ook een aantal gevestigde namen tussen moeten zitten ben ik het helemaal mee eens, maar gezien vorig seizoen (met name Diemers, Kieftenbeld, De Leeuw) zie ik dat ook wel goed komen

mark1989

Mijn mening is dat het juist wel lange termijn visie is. En het verkopen is niet vanwege financiele nood. Wat Cambuur doet nu voor het eerst sinds tientallen jaren is een duidelijk transferbeleid voeren. Waarbij er transferwaarde wordt gecreerd. Per speler maak je dan een afweging tussen verkopen en vasthouden. Door een paar spelers te verkiopen gebeuren er 2 dingen.
1. je haalt direct geld binnen waarmee een deel van de schuld kunt aflossen en waardoor je in de toekomst minder rente betaald
2. je krijgt ruimte in je spelersbudget om een nieuwe speler te halen of er ontstaan kansen voor andere jeugdspelers om zich in de kijker te spelen.

En tot slot hoop ik dat Cambuur een doorverkooppercentage heeft bedongen van  20 a 30%. En dat betekent dat ze in de toekomst weer kunnen cashen van dezelfde speler. Stel Pauwel wordt voor +5 mln doorverkocht dan heb je het al snel over nog 1 mln. Geldt ook voor nieling en mercera.
Verkopen kan leiden tot mindere prestaties, maar als je spelers altijd maar vasthoud kunnen ze ook geblesseerd raken of transfervrij weglopen en dan heb je ook niks.
Dus heel verstandig lange termijn beleid van Cambuur en Lambooi.

Ik ben heel benieuwd hoe jouw lange termijn visie eruit ziet. En wat Cambuur zou moeten doen dan?